سرعت اسکرول صفحات برای گوگل چه اهمیتی دارد؟

پخش ویدئو

یک نکته کوچک در رابطه با سرعت اسکرول صفحات سایت که بنده بعید می دونم که در سایت های ایرانی در رابطه با آن مطلبی آمده باشد و البته اساتید سئو سایت نیز کمتر به آن پرداخته اند. پس دقت کنید و این فیلم آموزش سئو بسیار مهم را از دست ندهید. 

آیا ربات گوگل سرعت اسکرول صفحات سایت را چک می کند؟

هیچ می دونستید که ربات گوگل، سرعت اسکرول کردن وب سایت شما را چک می کند و این مورد جز فاکتورهای سئو سایت شما می باشد؟ این کار را به همین سادگی، خودتان تست کنید. ببنید اگر سرعت اسکرول کردن سایت شما زیاد باشد، بدانید که گوگل نیز دوست دارد. اما اگر این سرعت کم باشد، گوگل این مورد را دوست ندارد.

چه چیزی باعث کم و زیاد شدن سرعت اسکرول صفحات می شود؟

به عنوان مثال شما اگر از Lazi loading استفاده نکنید، سرعت اسکرول مقداری کمتر از حالت عادی می شود. به عنوان مثال ممکن است سرعت بارگزاری صفحه اول سایت شما زیاد باشد، اما بعد از اسکرول کردن به سمت پایین و مواجه شدن با عکس های زیاد، در هنگام اسکرول با مقداری هنگ شدن سایت روبرو می شوید. در این هنگام بدانید که مشکلی وجود دارد. همین طور ممکن است در وسط اسکرول کردن، سایت شما با query از نوع javascript که در حال لود شدن است، مواجه شود. در اینجا نیز ممکن است سایت شما در هنگام اسکرول هنگ کند. گوگل این جریان را اصلا نمی پذیرد. این موارد که به سادگی قابل حل است، می تواند تاثیر بسیاری بر رنک وب سایت شما بگذارد.

5 نظر در مورد مقاله “ سرعت اسکرول صفحات برای گوگل چه اهمیتی دارد؟ ” ثبت شده است
  1. ناظر سایت

    سرعت اسکرول صفحات هم برای سئو سایت مهمه؟! جالب بود، نمیدونستم


  2. مینا

    سلام. لطفا بیشتر درباره سرعت اسکرول صفحات مقاله بزارید. متاسفانه سایت من این مشکل رو داره و نمی دونم باید چه کاری انجام بدم.
    ممنون از زحماتتون


    • مهدی گنجعلی

      درود بر شما. حتما یک مقاله اختصاصا در این زمینه منتشر می کنیم.


  3. ahmadi

    سلام جناب قمصری عزیز
    سایت من وردپرس هست و قالبم نوار اسکرول اختصاصی داره، آیا مشکلی از نظر سئو نداره؟


    • مهدی گنجعلی

      درود بر شما وقتتون بخیر. خیر مشکلی از نظر سئو سایت نداره دوست عزیز


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود