کارآفرین یا کارمند بودن

پخش ویدئو

کارآفرین یا کارمند بودن دو حالت کاملاً متفاوت از هم است که امروزه در بسیاری از پیج های انگیزشی شما شاهد این هستید که افراد شما را به کارآفرین بودن و کارمند نبودن دعوت می کنند.
در این ویدئو و محتوا قرار است کاملاً منطقی به این موضوع نگاه کنیم. قطعاً کارآفرین بودن بسیار لذت بخش است، اگر شما شغلی برای شخصی ایجاد کردید، چه 100 نفر چه 1 نفر، شما کارآفرین هستید. ولی آیا همه توانایی کارآفرین شدن را دارند؟ خیر همه این توانایی را ندارند. توانایی داشتن نیازمند یکسری مهارت ها و شرایط خاصی می باشد.
به عنوان مثال شما نخبه یک علم خاصی هستید، ولی توانایی مدیریت را ندارید. حتی توانایی مدیریت زمان خواب، نوع تغذیه، ساعت مشخص برای وعده های غذایی و… را ندارید, حال چگونه می خواهید کسب و کار و انسان های دیگر را مدیریت کنید؟ چگونه می توانید کنترل استرس و هیجان خود را داشته باشد؟
این نکات به هیچ وجه جنبه منفی ندارد و اگر شما شرایط کارآفرین بودن و مدیریت را ندارید به هیچ وجه جای ناراحتی نیست، زیرا افراد زیادی در دنیا وجود دارند که از طریق کارمندی و مشارکت با تیم ها مختلف و حضور در بخش ها و شرکت های خاص و با یادداشت برداری در تمام دوران کارمندی خود و کسب تجربه، حال پس از گذشت چند سال به سمت کارآفرینی روی آورده اند، که این مورد هیچ اشکالی ندارد.
همانطور که در ابتدای صحبت اشاره کردیم، کارآفرین بودن نیازمند یکسری مهارت های خاص است که شما با کارمند بودن می توانید آن مهارت ها را کسب کنید و سپس به سمت راه اندازی یک برند و بیزینس بروید.
متأسفانه اتفاقی که امروزه بسیار به چشم می خورد، ورشکست شدن استارتاپ ها و کسب و کارهایی است که توسط عده ای دانشجو خوش خیال، بدون در نظر گرفتن شرایط بازار، شرایط مدیریت و شرایط تیم داری راه اندازی شده اند. آنها این نکته را جا انداخته اند که برای موفق شدن در این راه باید سابقه و برند داشته باشید تا بتوانید مشتری جذب کنید. اگر مشتری ای وجود نداشته باشد، شما فقط هزینه کرده اید و هیچ بازگشت سرمایه ای در پیش نخواهید داشت، پس بازهم پیش‌نیاز این کار، کارمندی، کسب تجربه، ایجاد برند و پیدا کردن مشتری های جدید و بالقوه می باشد.
پیشنهاد می کنیم ویدئو بالا را حتماً تماشا کنید، زیرا محتوایی که خواندید خلاصه و چکیده ای از ویدئو بالا می باشد، که اطلاعات دقیق تر را از آن می توانید دریافت کنید.
درنهایت انتخاب اینکه شما کارآفرین باشید یا کارمند با خودتان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود