تغییر سیستم مدیریت محتوا و تاثیر آن بر سئو

پخش ویدئو

درود بر شما دوستان عزیز وقت شما بخیر، در این فیلم آموزش سئو سایت اولین سوالی که پیش می آید این است که آیا تغییر سیستم مدیریت محتوا در یک وب سایت یا تغییر CMS یک سایت از لحاظ سئو مشکلی ایجاد خواهد کرد یا خیر ؟

این مسئله بارها پیش آمده و البته بارها و بارها نیز باعث ایجاد مشکلات بزرگ و طولانی مدت برای وب سایت های زیادی شده است، پس لطفا اگر میخواهید سیستم مدیریت محتوا وب سایت را تغییر دهید حتما آموزش را با دقت دنبال کنید. این مسئله به صورت مستقیم بر روی سئو تاثیر نمی گذارد برای گوگل مهم نیست که شما از چه سیستم مدیریت محتوایی استفاده میکنید و یا آیا اصلا از CMS استفاده میکنید یا خیر. برای گوگل اهمیتی ندارد که سورس وب سایت را خودتان نوشته اید یا از ورد پرس، جوملا و یا هر سیستم مدیریت محتوای دیگری استفاده کرده اید چرا که گوگل تنها سورس کد وب سایت شما را می خواند .اما چگونه مشکل ایجاد می شود؟

زمانی که شما از یک CMS استفاده میکنید، یک ساختار آدرسی برای صفحات وب سایت شما وجود دارد، در واقع زمانیکه از یک CMS برای وب سایت استفاده می کنید از ساختار زیر استفاده می کنید:

Domain.com/Category/subcategory/pageurl

زمانیکه می خواهید از یک سیستم مدیریت محتوای دیگر استفاده کنید این ساختار وجود ندارد و نمیتوانید در این حد بهینه سازی کنید یا به طور مثال نمی توانید دسته بندی ها را انتقال دهید در هر صورت به هر روشی یک سری از آدرس های صفحات شما از دست می رود و این باعث وجود مشکل برای شما خواهد شد.

به طور مثال شما ده هزار آدرس در وب سایت داشته اید و با تغییر سیستم مدیریت محتوا دویست یا سیصد آدرس را از دست میدهید آن هم به طور ناگهانی! این است که باعث به وجود آمدن مشکل برای شما می شود. بنابراین شما حتما قبل از انتقال باید همه ی محتوا را به بهترین حالت ممکن به CMS جدید انتقال دهید و با همان آدرس های قبلی، سایت بارگذاری شود . برای پیش آمدن این اتفاق، به شما پیشنهاد میکنم تغییر سیستم مدیریت محتوا را بر روی یک دامنه دیگر انجام دهید یا اگر دامنه دیگری ندارید از دامنه اصلی خود استفاده کنید به این صورت که یک فولدر جدید در آن ایجاد کنید و فولدر را از طریق Robostatics برای گوگل ببندید و علاوه بر این ، فولدر موردنظر را با استفاده از Htacces پسوورد گذاشته تا به هیچ عنوان ربات گوگل این قسمت را نبیند و مشکلی ایجاد نشود.

سپس شما میتوانید داخل این فولدر عملیات انتقال، طراحی قالب و مباحث مرتبط با URL را تست کنید. حتی از ابزار تست کننده لینک هایی که به صورت آنلاین وجود دارد استفاده کنید  تا لینک های داخل محتوا را نیز بررسی کند .

همه ی این موارد را که انجام دادید می بینید که تمام مطالبی که در CMS جدید وجود دارد با همان URL و همان محتوا و همان ساختار صحیح قبلی انتقال داده شده است ، میتوانید در یک زمانی که بازدید کمتری وجود دارد به صفحه اصلی انتقال دهید و از این پس از سیستم مدیریت محتوا جدید استفاده کنید توجه داشته باشید بلافاصله بعد از این کار شما باید  Webmaster tools سایت اصلی را به طور مداوم و پشت سر هم چک کنید تا مشکلی برای شما به وجود نیاید. یعنی اگر اروری وجود داشت و یا مسئله جدیدی به وجود آمد باید بلافاصله رفع شود.

نکته دیگر بحث بهینه سازی سورس سایت شماست

شما باید این  نکته را در نظر داشته باشید، زمانی که می خواهید CMS جدید و یا در واقع یک سایت جدید استفاده کنید باید شرایط شما نسبت به قبل بهبود پیدا کند چرا که بد تر شدن شرایط قطعا به ضرر شما خواهد بود پس حتما قبل از این که روند انتقال را انجام دهید نکات بسیار مهمی که در این قسمت آموزش دادم را مدنظر بگیرید و عموما کار انتقال سایت های بزرگ و البته سایت های نسبتا بزرگ، به کارشناسان خبره و با تجربه ی همین عرصه سپرده شود گاهی اوقات شما مجبوربه استفاده از یک CMS هستید. در حالیکه کانورتر سی ام اس قبلی به سی ام اس جدید وجود ندارد یا قصد دارید سایت را از سی ام اس جدید بردارید و از فریم فورک ها استفاده کنید و یا سایت جدیدی راه اندازی کنید که از هیچ سی ام اسی استفاده نکرده است در این صورت حتما برنامه نویسان باید برای شما کانورتر بنویسند که توانایی انتقال محتوا را به صورت کامل داشته باشد  و مشکلی برای وب سایت شما به وجود نیاید

لطفا زمانیکه قصد تغییر زیر ساخت وب سایت خود را دارید کمی صبر کنید تا در بهترین زمان و بر اساس بهترین اتفاقات رقم بخورد. به طور مثال اگر قصد دارید برای یک مناسبت خاص سی ام اس سایت یا قالب سایت را تغییر دهید در صورتیکه به زمان مورد نظر نرسید ایرادی ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود