تشخیص سایت اسپم توسط ربات گوگل

پخش ویدئو

تشخیص سایت اسپم یکی از مسائل بسیار مهم و جزء سوالات متداول است و چرا این مسئله مهم است؟ واضح است که زمانی که ما بدانیم گوگل چه سایت هایی را بد و ضعیف خطاب می کند و به آن ها رنک نمی دهد، ما کاری می کنیم که نگاه گوگل به سمت وب سایت ما بد نباشد.
اگر بخواهم به طور کامل توضیح دهیم که گوگل به چه سایت هایی اسپم و ضعیف می گوید، زمان زیادی را طلب می کند چرا که بر حسب تجربه نکات بسیاری زیادی را در این زمینه متوجه شده ایم. حتی نکاتی وجود دارد که توضیح شان 2 الی 3 ساعت زمان نیاز دارد.
اما مهم ترین نکات را در این قسمت بیان می کنیم و خود من نیز همه ی این نکات را به طور کامل نمی دانم چرا که روزانه بر حسب بروزرسانی های جدید این موارد تغییر می کند و موارد جدید نیز اضافه می شود.

اما یکی از نکات تشخیص سایت اسپم، سایت هایی است که کپی محتوا انجام می دهند. گوگل با توجه به این که صفحات وب سایت های مختلف را داخل دیتابیس خود ذخیره می کند، تشخیص می دهد که محتوا قبلا نیز ایندکس شده است و داخل کش گوگل ذخیره شده و اگر شما همان محتوا را در وب سایت خود قرار دهید، گوگل به راحتی محتوای تکراری را تشخیص می دهد و یکی از واضح ترین موارد مرتبط با سایتهای اسپم همین کپی محتوا از سایت های دیگر است.

اگر شما حداقل 50 درصد تغییر در محتوا داشته باشید، بدانید که سایت شما به عنوان سایت اسپم شناخته نخواهد شد. اما یکی از نکات واضح دیگر، گرفتن بک لینک های عجیب و غریب است. این مسئله مهم را در قسمت تحلیل و ساخت بک لینک به طور کامل توضیح داده ایم اگر شما این فایل را خریداری نکرده اید و دغدغه ی بحث اسپم را دارید حتما این بخش را از اپلیکیشن نیوسئو خریداری کنید، تا بدانید که چه موقع و بر اساس چه اصولی باید بک لینک بسازید.

اگر این نکات را رعایت نکنید، چه سایت شما در وضعیت خیلی خوبی باشد و چه در وضعیت بدی باشد، بخاطر لینک ها اسپم می شود.
از دیگر نکات این است که بهینه سازی سورس سایت خود را انجام نداده باشید. مثلا در سورس سایت شما موارد ممنوعه وجود داشته باشد، به سایت های بلک لیست لینک دهی داشته باشد و یا کد هایی مانند کد پاپ اپ در سورس وجود داشته باشد که گوگل عنوان کرده این کدها مورد پسند من نیست و به لحاظ گوگل فرندلی بسیار مضر است و باز هم به سادگی گوگل، سایت شما را اسپم خواهد کرد.

نکته دیگری که برای تشخیص اینکه سایت شما جزء سایتهای اسپم هست یا نه این است که شما در یک برهه زمانی، کلی محتوا داخل وب سایت خود قرار دهید مثلا روزانه 50 یا 100 تا محتوا در سایت خود قرار دهید و بعد از مدتی دیگر محتوا نداشته باشید و دیگر محتوا جدیدی در وب سایت خود قرار ندهید، به همین سادگی شما خودتان به سایت خود شک می کنید چه برسد به ربات گوگل که بسیار هوشمندتر عمل می کند.

مورد دیگری که وجود دارد این است که وب سایت شما به طور مثال در مدت زمان یک سال 5 الی 6 بار به مدت 24 ساعت و یا حتی 7 تا 8 ساعت down شود، به این معناست که شما از سرور مناسبی استفاده نمی کنید. نگاه گوگل در این مورد به سمت وب سایت شما بد می شود اما وب سایت شما را اسپم نمی کند، اما اگر شما در طی یک سال 7 الی 8 بار به طور مثال به مدت زمان یک هفته down شوید، گوگل سایت شمارا اسپم خواهد کرد و نتایج شما کاملا حذف می شود اگر هم نتایج وجود داشته باشند رتبه آن به شدت افت می کند و اگر تنها یک بار این اتفاق برای سایت شما بیفتد کلی داستان به وجود خواهد آمد چه برسد که به طور مثال 7 بار این اتفاق رخ دهد.

موارد بسیار مهمی را در این فایل آموزشی خدمت شما عنوان کردیم. همانطور که در ابتدا گفتم نکات بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد. حتی گاهی یک سری از سایت ها با رسپانسیو نکردن سایت خود، نگاه مثبت گوگل را از دست می دهند.
شما این مواردی را که توضیح داده ام را باید حتما رعایت کنید چرا که این نکات بسیار مهم هستند. اگر در مورد نکات دیگر هم سوال داشتید، در قسمت پرسش و پاسخ اپلیکیشن نیوسئو با من در میان بگذارید تا من خدمت شما توضیح دهم که آیا جزء اسپم گوگل محسوب می شود یا خیر.

البته در قسمت های مختلف تولید سئو محتوا، ساخت و تحلیل بک لینک ها، بررسی و تحلیل وب مستر تولز و بهینه سازی سورس سایت ها در اپلیگیشن نیوسئو قسمت به قسمت و مواردی که مرتبط با اسپم سایت به طور کامل توضیح داده ایم. اما این فایل را ساختم تا به صورت جامع به این مسئله بپردازم و به طور کلی بیان کنم که چه مواردی مهم ترین نکات است.
امیدوارم حواستان به اسپم نشدن سایت خود باشد. امیر قمصری همواره یادآوری می کند که قبل از اسپم شدن سایت، نکات مربوط به آن را رعایت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود