اثرگذاری فوق العاده معماری وب سایت در سئو

معماری وب سایت

امروزه استفاده از سایت ها برای گسترش کسب و کار بسیار زیاد شده است، بنابراین باید با معماری وب سایت به خوبی آشنایی داشت که بتوان مباحث مربوط به سئو سایت را رعایت کرد. به هر اندازه ای که وب سایت شما به هم ریخته شود، نمی توان سازماندهی مناسبی را ایجاد کرد، در نتیجه هر پستی که درون وب سایت قرار دهید، به هم ریختگی مطالب را بیشتر می کند.

با سازماندهی وب سایت توجه گوگل به سمت سایت شما بیشتر خواهد شد و کاربران به مطالب شما دسترسی خواهند داشت. با انجام این کار محصولاتی که درون وب سایت خود قرار می دهید و پست هایی که منتشر کرده اید به درستی بررسی و در هنگام جستجو کاربران به نمایش گذاشته می شوند. شما با شناخت نکات مهم معماری وب سایت می توانید به خواسته های خود دست پیدا نمایید و وب سایت خود را از حالت بهم ریختگی بیرون آورید.

مفهوم معماری سایت

یک استراتژی سئو که باید به آن توجه داشته باشید معماری یا ساختار سایت می باشد. در این جا افراد بسیار کمی می توانند علت مهم بودن ساختار و معماری سایت را درک نمایند. شما با معماری سایت می توانید محتواهای بارگزاری شده را سازماندهی نمایید. وب سایتی که در زمینه ای خاص طراحی می شود مطالبی را مرتبط با موضوع دارا می باشد  که معماری وب سایت به متصل کردن صفحه وب سایت ها اشاره دارد و باعث می شود که گوگل صفحه های سازماندهی شده را به عنوان مهم ترین صفحه ها پیدا کند.

معماری وب سایت

علت مهم بودن ساختار سایت

همان طور که متوجه هستید برای موفق شدن یک وب سایت، سئو از اهیمت ویژه ای برخوردار است. بنابراین می توان گفت فاکتورهای زیادی وجود دارد که می تواند سئوی وب سایت را موثرتر نماید. یکی از این فاکتورها معماری سایت است. به نحوی که اگر وب سایت شما از معماری مناسبی برخوردار نباشد، نمی تواند موفقیت های مناسبی را در سئو به دست آورد.

معماری وب سایت و عدم رقابت با محتوا

در معماری وب سایت باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر ساختار مناسبی برای وب سایت خود در نظر نگیرید، برای بالا بردن رتبه وب سایت خود محتواهایی که منتشر می کنید، از محتواهای قبلی با کیفیت تر باشند.  یعنی برای اینکه گوگل محتواهای وب سایت شما را ببیند باید آن ها را با توجه به اهمیتی که دارند، دسته بندی نمایید. در نتیجه استفاده از معماری مناسب برای سایت می تواند از رقابت ایجاد شده، جلوگیری نماید که در این شرایط خود گوگل می تواند تصمیم بگیرد که کدام صفحه ها مهم تر هستند.

معماری وب سایت

ساختار وب سایت برای جلب توجه گوگل

معماری که برای وب سایت ها به کار برده می شود می تواند به گوگل کمک نماید که ضروری ترین محتواها را پیدا کند. الگوریتم هایی که وجود دارد به عنوان خزنده تمامی صفحه های وب سایت را مورد بررسی قرار خواهند داد و به دنبال ایندکس صفحه های شما می باشند. در نهایت بهینه سازی ساختار سایت به ربات های خزنده کمک می کند که تمامی صفحه های وب سایت شما را مشاهده نمایند.

گاهی اوقات درون وب سایت ها صفحه هایی وجود دارد که باید با چندین کلیک وارد آن ها شد یا اینکه هیچ لینکی برای آن ها فرستاده نشده است که در این شرایط گوگل نمی تواند آن ها را شناسایی نماید و کار ایندکس کردن صفحه ها با مشکل رو به رو خواهد شد.

بنابراین اگر ساختار سایت از لینک های داخلی استفاده کرده باشد، ربات های گوگل به راحتی به مطالب درون صفحه ها دسترسی خواهند داشت. در نهایت می توان گفت ساختار وب سایت به عنوان راهنما برای گوگل به شمار می رود.

معماری وب سایت و تجربه کاربری

هنگام بررسی معماری وب سایت این مورد را به خوبی درک خواهید کرد که می تواند مخاطبان زیادی را برای شما جلب نماید. افرادی که به جستجو در موتورهای جستجوگر می پردازند همواره به دنبال این هستند که با سایت هایی رو به رو شوند که از ساختار مرتب و مناسبی برخوردار باشد. در این میان توجه به فونت های استفاده شده، تصاویر، رنگ هایی که برای وب سایت به کار برده شده است و … از اهمیت ویژه ای برخودرا هستند.

اگر این ساختار به درستی به کار برده شود، وب سایت برای مخاطبین جذاب تر خواهد بود. به کار بردن معماری وب سایت می توان مدت زمان ماندن کاربران در وب سایت را افزایش دهد، همچنین کاهش نرخ پرش و افزایش نرخ کلیک را به دنبال خواهد داشت و این خود باعث بالا رفتن رتبه وب سایت شما خواهد شد.

استفاه از ساختار مناسب و لینک سازی

یکی از مواردی که در زمینه سئو به عنوان مزیت مهمی شناخته می شود سایت لینک ها می باشد که با داشتن معماری مناسب به دست می آید. هنگام بازبینی ساختار سایت باید به نحوه نمایش لینک های داخلی در گوگل توجه داشته باشید. به عنوان مثال اگر شما عبارتی را تحت عنوان فرودگاه مهرآباد در گوگل سرچ کنید در پایان صفحه سایت هایی را مشاهده خواهید کرد که دارای لینک هستند.

این مقاله ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود