انتخاب هاست مناسب برای وردپرس | نکات مهم قبل از خرید

انتخاب هاست مناسب برای وردپرس

انتخاب هاست مناسب برای وردپرس یکی از دغدغه‌های امروزه طراحان و مدیران سایت و یکی از فاکتورهای مهم سئو، در رتبه بندی نتایج SERP است. کیفیت‌ هاست تأثیر مستقیم و غیرمستقیمی روی سئو دارد. در نتیجه قصد داریم بررسی کنیم که بهترین هاست ایرانی را کجا می‌توان تهیه کرد و پیشنهاد‌های نیوسئو کدام شرکت است.

میزبانی وب سایت یا هاست چیست؟

در زبان انگلیسی عبارت Host به معنای میزبان است؛ در ایران عبارات میزبانی و هاست بسیار مرسوم هستند؛ اما واقعاً هاست یا میزبانی چیست؟ این موضوع به‌صورت تخصصی بسیار سنگین بوده و ممکن است شما را دچار اشتباه کند. به زبان ساده یک مغازه را در ذهن خود تجسم کنید، نام مغازه دامنه سایت و خود فضای مغازه که در آن اجناس را می‌چینید هاست محسوب می شود. هاست مانند یک کامپیوتر است که مهم ترین اجزای تشکیل دهنده آن عبارت اند از:

  • رم
  • هارد
  • سی پی یو
  • و…

هارد و رم و مواردی از این قبیل به‌صورت واقعی برای هاست شما وجود دارد و این تجهیزات را شرکت ‌هاستینگ در یک فضای خاص فراهم کرده است. دسترسی ما به هارد فقط به‌صورت اینترنتی به عنوان یک فضای ابری ممکن است. هنگامی‌که شما آدرس (دامنه) یک سایت را در مرورگر وارد می‌کنید، براساس یک فرایندی به هارد متصل می شوید و هر آن چیزی که در هارد وجود دارد را در قالب سایت به شما نشان می‌دهد.

حال سرعت دسترسی به هارد و قدرت پردازشی که آن دارد، بسته به دیگر اجزای مختلف هاست، متفاوت است. دقت کنید که خود هارد هم تأثیرگذار است که از چه فنّاوری استفاده میکند.

با این تفاسیر، فضایی که به ما اجازه می‌دهد کدها، عکس‌ها و سایر اجزای سایت را نگهداری کنیم و به‌صورت آنلاین به آن‌ها دسترسی داشته باشیم، هاست گفته می‌شود. امیدوارم به‌صورت کاملاً ساده این موضوع را متوجه شوید. حالا اینکه انتخاب یک هاست مناسب چه تاثیری در سئو سایت دارد را در ادامه بیان خواهیم کرد.

مقایسه‌ هاست معمولی با هاست وردپرسی

بسیار عالی، حالا بعد از اینکه با هاست آشنا شدیم، بهتر است آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنیم تا در انتخاب هاست مناسب برای وردپرس دقت بیشتری داشته باشیم. تاکنون واژه، هاست وردپرس را شنیده‌اید؟! آیا واقعاً برای راه اندازی وردپرس نیاز است که هاست وردپرسی تهیه کنیم؟

پاسخ واضح است. خیر، برای راه اندازی سایت‌های وردپرسی، هاست های مبتنی بر لینکوس که از PHP و MySQL پشتیبانی کند، کافی است.

حال به سؤال اینکه هاست وردپرس چیست پاسخ می‌دهیم. هاست وردپرس، هاست هایی هستند که برای وردپرس بهینه سازی شده‌اند و دسترسی آسان تری را برای شما فراهم می‌کند. در هاست‌های وردپرسی با یک کلیک شما می‌توانید وردپرس را نصب کنید. همچنین برخی از شرکت‌ها به‌صورت خودکار، ورژن وردپرس شما را به‌روزرسانی می‌کنند. این امر باعث شده است محصول جدیدی به نام هاست وردپرس را ایجاد کند.

تاثیرات هاست مناسب در سئو سایت

سئو از سه واژه انگلیسی Search Engine Optimization تشکیل شده و به معنای بهینه سازی سایت‌ها برای موتورهای جستجوگر است. حالا چرا هاست در سئو سایت تأثیرگذار است؟ هنگامی‌که کاربر در نتایج جستجو روی سایت شما کلیک می‌کند، باید سایت به‌راحتی برای کاربر باز شود. دیده شده است وقتی کاربر می‌خواهد وارد سایت شما شود، سایت DOWN شده است.

اگر کاربر نتواند به‌راحتی وارد سایت شود، این سایت بهینه نیست. هدف ما بهینه سازی سایت برای نتایج جستجوی گوگل است؛ بنابراین ربات‌های جستجوگر گوگل و الگوریتم‌های آن‌ها به سایت‌هایی که به سختی باز می‌شوند امتیاز مثبت نمی‌دهند، بلکه سایتی ارزشمند است که سرعت و کیفیت خوبی داشته باشد. حالا زمان خوبی است که فهرستی از رخدادهای هاست بی‌کیفیت را مشاهده کنیم:

  1. در هنگام ورود کاربر، سایت Down باشد.
  2. با افزایش درخواست‌ها (Request)، سایت Down شود.
  3. هنگامی‌که تعداد زیادی کاربر هم زمان وارد سایت می‌شوند، سایت از دسترس خارج می‌شود.
  4. هنگامی‌که کاربر روی سایت کلیک می‌کند، زمان زیادی طول می‌کشد سایت بارگذاری شود.
  5. سرعت پاسخ سرور کم باشد و کاربر زمان زیادی را برای دریافت اطلاعات صرف کند.
  6. بیشتر اوقات سایت از دسترس خارج می‌شود.
  7. امنیت خوبی ندارد و سایت هر چند وقت یکبار هک می‌شود و به مشکل می‌خورد.
  8. هاست از گواهینامه SSL پشتیبانی نمی‌کند و SSL رایگان ارائه نمی‌دهد، در نتیجه کاربران با خطا مواجه می‌شوند.

هاست شما باید کیفیت مناسب را داشته باشد تا کاربران با مشکلات بالا روبرو نشوند. کاربر باید به‌راحتی وارد سایت شده و از سایت استفاده کند. وقتی که مشکلات ذکر شده توسط هاست ایجاد شود، موتورهای جستجوگر برای شما امتیاز خوبی ثبت نمی‌کنند و به سایت شما اهمیت نمی‌دهند. این امر باعث می‌شود که افت رتبه شدیدی را تجربه کنید شوید. این یعنی رشد منفی سایت. در نتیجه بهتر است که هزینه کنید و بهترین هاست ایرانی را برای سایت خود تهیه کنید.

5 شرکت برتر هاستینگ در ایران

با توجه به نکاتی که آموختیم بهتر است به معرفی و بررسی چندین شرکت ‌ارائه خدمات هاست بپردازیم. دقت کنید که مسئولیت هیچ‌کدام از شرکت‌ها بر عهده سایت نیوسئو نیست، بلکه صرفاً یک پیشنهاد برای انتخاب هاست مناسب برای وردپرس است. قبل از تهیه هاست، خودتان نیز این شرکت ها را با هم مقایسه کنید.

ارائه خدمات هاستینگ در هاست دی ال، لندینگ سایت هاست دی ال

1- هاست دی ال (hostdl.com) (پیشنهاد و میزبان سایت نیوسئو)

همان‌طور که گفته شد هاست دی ال میزبانی سایت نیوسئو را به عهده دارد. طبق گفته های مدیر مسئول شرکت‌هاست دی ال، می‌توان لقب بزرگ‌ترین میزبان سایت‌های پرمصرف در خاورمیانه را برای این شرکت در نظر گرفت.

همان‌طور که امیر قمصری می‌گوید:

«هر زمان بخواهم سایتی را راه اندازی کنم، حتماً از ‌هاست دی ال استفاده می‌کنم و اگر از من زمان بخواهند که چند هفته برای تأمین سرورهای جدید صبر کنم، قطعاً این کار را خواهم کرد.»

با توجه به کیفیت بسیار بالایی که هاست دی ال دارد، در حال حاضر میزبانی بیشترین تعداد سایت‌های برتر ایران (از جمله نیوسئو) را بر عهده دارد. همچنین در حال حاضر یکی از شرکت هایی است که بهترین هاست ایرانی را ارائه می‌دهد.

مزایای شرکت‌ هاست دی ال عبارت اند از:

  • پشتیبانی 24 ساعته برای مشتریان خود
  • سرعت بسیار عالی هاست
  • امنیت فوق‌العاده هاست
  • هاست ایران بر روی سرور های آسیاتک
  • علم و سواد بسیار زیاد پشتیبانی + پاسخ دقیق و به موقع

معایب شرکت ‌هاست دی ال عبارت اند از:

  • محدود بودن تعداد سرویس‌ها و ارائه خدمات به‌صورت ویژه و گزینشی

ارائه خدمات هاستینگ در نت افراز، لندینگ سایت نت افراز

2- نت افراز (netafraz.com) (پیشنهاد نیوسئو)

هاست‌های نت افراز از سرعت خوبی برخوردار است، شاید تصور برخی‌ها این است که از نظر مالی نمی‌تواند مناسب باشد، اما با توجه به اینکه حجم و کیفیت خوبی را ارائه می‌دهد، از نظر مالی می‌تواند به‌صرفه باشد.
نت افراز جزو شرکت‌هایی است که اهمیت زیادی را برای کاربران قائل است و این امر باعث شده پشتیبانی خوبی را در مدت زمان بسیار کمی به کاربران ارائه دهد.

امنیت بالای نت افراز باعث شده که گاها به فایل‌های JS قالب و پلاگین‌ها ایراد بگیرد. این مورد به دلیل امنیت بالای نت افراز است. البته که امنیت بد نیست و این می‌تواند یکی دیگر از مزایای نت افراز باشد.

ارائه خدمات هاستینگ در سرور پارس، لندینگ سایت سرور پارس

3- سرور پارس (pars.host)

این شرکت‌ هاستینگ یکی از با‌سابقه‌ترین شرکت‌های ارائه خدمات هاست در ایران است که طی این سال‌ها به شرکت‌ها و ارگان‌های مختلفی هاست ارائه داده است. از نظر تنوع سرویس، سرویس‌های بسیار مختلفی دارند که دیگر نیاز به شرکت‌های دیگر ندارید و می‌توانید تمامی پروژه‌های خود را به سرور پارس بسپارید.

استفاده از جدیدترین و با‌کیفیت‌ترین تجهیزات روز، سرور پارس را متمایز کرده است. پشتیبانی 24 ساعته آن، همراه با مدیران شایسته و با تجربه، امتیاز بسیار خوبی را برای این شرکت کسب کرده است.

اولین ویژگی با‌کیفیت بودن هاست، پشتیبانی مناسب آن است. سرور پارس شبانه روزی و 24 ساعته، برای مشتریان خود پشتیبانی ارائه داده است و از راه‌های مختلف مانند چت آنلاین، تلفن و تیکت می‌توانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. سرور پارس از هارد های NVME و وب سرور لایت اسپید استفاده می‌کند. این ویژگی‌ها سرعت خوبی را برای کاربران فراهم می‌کند.

ارائه خدمات هاستینگ در لیمو هاست، لندینگ سایت لیمو هاست

4- لیمو هاست (limoo.host)

جهت انتخاب هاست مناسب برای وردپرس از لیمو هاست استفاده کنید؛ زیرا به‌صورت تخصصی روی هاست‌های وردپرس و ووکامرس فعالیت می‌کنند و همچنین مدیران آن بسیار سابقه درخشانی در شرکت‌های ایرانی و خارجی دارند. برخی از مزیت‌هایی که می‌توان به آن اشاره کرد عبارت است از:

  • سرعت و آپ تایم بودن هاست
  • منابع سخت افزاری
  • امنیت اطلاعات
  • پشتیبانی 24 ساعته
  • قیمت مناسب، با توجه به کیفیت و حجم هاست

یکی از مزیت‌های بسیار خوب لیمو هاست این است که روزانه از تمامی بخش‌های سایت شما بک آپ تهیه می‌کنند و به‌صورت Offsite (فضایی غیر از دیتا سنتر اصلی) نگهداری می‌کنند.

ارائه خدمات هاستینگ در ایران سرور، لندینگ سایت ایران سرور

5- ایران سرور (iranserver.com)

ایران سرور یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های هاستینگ ایران است که شرکت‌های بزرگی از خدمات آن‌ها استفاده می‌کنند. در کنار مزایایی که ایران سرور ارائه می‌دهد می‌توان به یکی از معایب بزرگ آن که پشتیبانی است اشاره کرد. به دلیل ارائه خدمات به تعداد زیادی از سایت‌ها منجر به کاهش کیفیت پشتیبانی شده و این می‌تواند یکی از عیوب ایران سرور در نظر گرفت.

ایران سرور را می‌توان در رده هاست‌های با امنیت بالا قرارداد و همچنین از نظر قیمت در رده گران قیمت‌ترین شرکت‌ها بدانیم. در کنار ارائه خدمات هاست، می‌توانید دامنه‌های خود را در ایران سرور به ثبت برسانید.

چرا باید یک شرکت هاستینگ خوب انتخاب کنیم؟

با توجه به معرفی 5 شرکت برتر هاستینگ ایران توانستیم دغدغه‌های کاربران را بسنجیم. بیشتر کاربران دوست دارند پشتیبانی خوبی دریافت کنند. خدمات هاستینگ نیاز به داشتن اطلاعات زیادی در سطح پیشرفته دنیای وب دارد؛ بنابراین تمامی سایت‌ها نمی‌توانند مشکلات خود را رفع کنند و وجود یک پشتیبان مناسب، باید اولین اقدام یک شرکت ‌هاستینگ باشد.

با این تفاسیر اگر از شرکت‌های باکیفیت، هاست تهیه نکنید، برای پشتیبانی دچار مشکل خواهید شد و قطعاً در زمان رخ دادن مشکل در سایت، نمی‌توانید کاری انجام دهید و تمامی زحمات شما به هدر می‌رود.

کلام آخر

به دلیل وجود تعداد زیاد شرکت‌های ارائه دهنده هاست، انتخاب هاست مناسب برای وردپرس سخت شده است. سعی کردیم در این مطلب به شرکت‌های معتبری بپردازیم که بهترین هاست ایرانی را ارائه می‌دهند.

از قدیم گفته‌شده است:

«خشت اول گر نهد معمار کج تا ثریا می‌رود دیوار کج»

اولین خشت در سئو، انتخاب هاست مناسب است؛ بنابراین این موضوع را هیچگاه فراموش نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود