20 ابزار سئو فنی – قسمت دوم

ابزار moz,ابزارهای بررسی سئو,ابزارهای رایگان سئو حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 7 امتیاز : 5]

معرفی ابزارهای سئو فنی با هدف بهبود سئو سایت و ارتقا رتبه سایت در موتورهای جستجو می باشد. 11 ابزار سئو فنی را در قسمت اول این مقاله بررسی کردیم. در این قسمت می خواهیم به ادامه معرفی این ابزارهای سئو بپردازیم:

  1. Ahrefs

سایت ahrefs به عقیده بسیاری از افراد، یک ابزار مهم در زمینه تحلیل فنی لینک ها می باشد. شما می توانید به کمک ابزار Ahrefs با شناسایی الگوهای خاصی در پروفایل یک لینک بفهمید که صاحب یک سایت چه استراتژی را برای لینک سازی دنبال می کند.

در بررسی یک سایت این امکان نیز وجود دارد که مشکلات انکر تکست که یک سایت را به واسطه ویژگی تگ کلود تحت تاثیر قرار می دهد، را شناسایی کنید.

شما همچنین می توانید با کمک Ahrefs نوع لینک هایی را که به سایت ارجاع داده شده اند نظیر شبکه های بلاگی، پروفایل لینک پر ریسک با فروم های متعدد و لینک های web 2.0 و دیگر مشکلات بزرگ را نیز شناسایی کنید.

توانایی شناسایی زمان های حذف بک لینک های سایت، الگوهای لینک سازی سایت و … از دیگر قابلیت های سایت ahrefs هستند.

  1. Majestic

ابزار moz,ابزارهای بررسی سئو,ابزارهای رایگان سئو

Majestic یکی از ابزارهای بررسی سئو سایت دارای مفاهیم لینک سازی خاص است. این ابزار مانند Ahrefs از طریق دانلود گزارش های پروفایل کامل لینک یک سایت در شناسایی الگوهای لینک سازی به شما کمک می کند.

با گزارش بدست آمده در مورد قابلیت لینک سازی یک سایت در اثر مشکلات وابسته ی سایت شما می توانید آنها را شناسایی کنید.

امکان شناسایی همسایگان بد و دامنه های دیگر صاحب یک سایت از قابلیت های سایت majestic است. شما می توانید با گزارش بدست آمده در مورد این همسایگان مشکلاتی را که در قابلیت لینک سازی یک سایت در اثر مشکلات وابستگی های سایت ایجاد شده اند، شناسایی کنید.

سایت majestic مانند بسیاری دیگر از ابزارها کارایی های خاص خود را در محاسبه مشخصات فنی لینک مانند Trust Flow، Citation Flow و دیگر عوامل لینک دهی که به ارتباط، اطمینان و چگالی سایت مرتبط هستند، دارد. شما می توانید به کمک گراف های لینک این عناصر هر مشکلی را که با گذشت زمان در پروفایل لینک ایجاد می شود، شناسایی کنید.

می توان گفت عملکرد هر شرکتی که در فرآیندهای عیب یابی لینک از Majestic استفاده کند، به میزان زیادی افزایش می یابد.

  1. Moz Bar

رقیب پیدا کردن برای ابزار moz کار سختی است. این اپلیکیشن به عنوان یک ابزار فنی سئو چندان شناخته شده نیست ولی امکان تحلیل کامل بسیاری از عناصر را برای شما فراهم می کند. شما بدون جستجو کردن عمیق ابزار moz می توانید عوامل پیشرفته ای مانند تگ های “rel=”canonical، زمان بارگذاری صفحه، نشانه گذاری Schema و همچنین وضعیت HTTP را هم در این برنامه پیدا کنید.

Moz Bar برای بررسی های اولیه ای خوب است که باید قبل از ارزیابی های عمیق سایت انجام شوند. شما می توانید از اطلاعات ارائه شده توسط این ابزار در انجام ارزیابی های عمیق استفاده کنید.

  1. Barracuda Panguin

ابزارهای سئو,ابزارهای سئو فنی,ارزیابی سئو سایت

اگر می خواهید جریمه شدن سایت تان را بررسی کنید، توصیه میکنیم که از Barracuda Panguin استفاده کنید. این ابزار با اتصال به اکانت Google Analytics سایت مورد نظر شما، کار خود را آغاز می کند.

Barracuda Panguin اطلاعات مرتبط با زمان جریمه شدن یک سایت را به همراه اطلاعات GA آن سایت ارائه می کند و از این طریق به سادگی به شما می گوید که سایت تان در چه موقعیت هایی جریمه شده است.

نکته مهمی که باید مد نظر قرار گیرد این است که رابطه دقیقی در این محاسبه وجود ندارد به همین دلیل باید همه داده های اطلاعاتی آن را بررسی نمایید تا بتوانید هر نوع جریمه احتمالی را از دور خارج کنید.

با کمک ابزارهای بررسی سئو مانند Barracuda Panguin نمی توانید در مورد رویدادهای اطلاعاتی تخمین بزنید و در نتیجه دلایل بروز یک رویداد را بررسی کنید.

  1. Google Search Console XML Sitemap Report

این ابزار یکی از آن دسته ابزارهای سئو فنی است که باید در جریان نحوه گزارش نویسی شرکت ها مورد استفاده قرار گیرد. عیب یابی مشکلات مربوط به نقشه سایت بخش مهمی از ارزیابی سئو سایت است. این درک فنی می تواند به شما در بدست آوردن URL ها اضافه شده به سایت کمک کند.

برای کسانی که اطلاعات زیادی ندارند، بهترین کار برای بهبود سئو سایت، اطمینان از موارد زیر است:

  • یک نقشه سایت باید فاقد URL هایی با کد وضعیت 4xx یا 5xx باشد بلکه باید دارای URL های صحیح با کد وضعیت 200 باشند. گزارش نقشه سایت xml در کنسول جستجوی گوگل در رسیدن به چنین جایگاهی به شما کمک می کند.
  •  URL ها به صورت کاملا دقیق علاوه بر داخل سایت باید در نقشه سایت هم باشند. به عبارت دیگر یک سایت مپ نباید هیچ صفحه سازماندهی نشده ای را در خزنده Screaming Frog داشته باشد.
  • همه URL های پارامتر داری که جزء صفحات مهم و اصلی سایت نیستند، باید از نقشه سایت پاک شوند. بعضی از پارامترها مشکلاتی را در تایید اعتبار نقشه های سایت XML ایجاد میکنند؛ چنین پارامترهایی نباید در URL ها باشند.
  1. BrightLocal

بهبود سئو سایت

اگر وب سایتی را برای یک کسب و کار محلی مدیریت میکنید، سئو سایت شما باید شامل سئو محلی برای بخش قابل توجهی از جذب لینک های موثر باشد.

اعمال سئو باید سئو محلی را هم در بخش زیادی از تلاش های مربوط به جذب لینک شامل شود.

BrightLocal در این زمینه به شما کمک می کند. این اپلیکیشن یک ابزار فنی سئو نیست ولی می تواند به شما در یافتن مشکلات فنی سئو محلی سایتتان کمک کند.

مثلا با BrightLocal می توانید سئو محلی سایت تان را انجام دهید و سپس کارهای دیگری را که باید بر روی سایتی انجام دهید اما انجام نداده اید، شناسایی کنید. این ابزار مانند Yext یک لیست محبوب از سایتیشن هایی (citations) را که باید بر روی سایت اعمال کنید، در اختیار شما می گذارد.

BrightLocal به کمک یکی از ویژگی هایش شما را قادر می سازد تا سایتیشن های یک سایت را ارزیابی یا طراحی کنید. این ابزار همچنین ارزیابی عمیقی از بررسی های انجام شده در مورد سئو محلی و حضور شما در Google My Business را نیز ارائه می کند.

اگر شرکت شما با سئو محلی، زیاد سر و کار دارد، باید استفاده از BrightLocal را حتما در دستور کار خود قرار دهید.

  1. Whitespark

ابزار moz,ابزارهای بررسی سئو,ابزارهای رایگان سئو

این ابزار نسبت به BrightLocal عمق بیشتری دارد. Whitespark در واقع یک فایندر سایتیشن های محلی است و با نشان دادن این که سایت شما نسبت به فضای یک رقیب در چه موقعیتی قرار دارد، ارزیابی عمیق تری را نسبت به سئو محلی سایتتان در اختیارتان می گذارد. Whitespark به این منظور شما را قادر می سازد تا همه سایتیشن های سئو محلی سایت رقیبتان را پیدا کنید.

بخشی از قابلیت های ارزیابی این ابزار این امکان را نیز برای شما فراهم می کند که به کمک گزارش های دقیق مرتبط با موقعیت های محلی خاص گوگل و همچنین گزارش های دقیق مرتبط با رتبه بندی سازمانی که توسط گوگل و بینگ تهیه شده اند، رتبه بندی سایت خود را دنبال کنید.

  1. Botify

Botify یکی از بهترین و کامل ترین ابزارهای فنی سئو محسوب می شود و به دلیل تواناییش در شناسایی هدف کاربر از جستجو و ارائه یک ابزار با قابلیت تحلیل سازی پیشرفته عبارت های کلیدی در سئو فنی مشهور شده است. شما می توانید به کمک Botify بودجه بررسی سایت (Crawl) را در کنار عوامل سئو فنی که در هدف کاربر ادغام شده اند، مد نظر قرار دهید.

فراهم سازی امکان شناسایی همه فاکتورهای سئو فنی مرتبط با رتبه بندی به کمک تحلیل های فنی مفصل و تغییرات مرتبط با نحوه جستجوی کاربران دو قابلیت برجسته دیگر Botify هستند. توانایی ارائه گزارش های دقیق با قابلیت ادغام داده ها با اطلاعاتی که شما در حال کار با آن هستید، کاربرد اصلی این ابزار محسوب می شود.

  1. Excel

ابزار moz,ابزارهای بررسی سئو,ابزارهای رایگان سئو

بسیاری از کارشناسان سئو نمی دانند که Excel هم می تواند نقش یک ابزار فنی سئو را بازی کند. شما با کمک این ابزار و ترفندهای مخفی آن می توانید کارهای زمان بر را بسیار سریع انجام دهید.

ترفند 1

اکسل به کمک ابزار VLOOKUP امکان جمع آوری دیتا از چند صفحه را بر مبنای دیتایی که شما می خواهید در صفحه اصلی خود قرار دهید، فراهم می کند. این کاربرد شما را قادر می سازد تا با استفاده از اطلاعات بدست آمده از ابزارهای مختلف یک لینک را تحلیل کنید. اگر اطلاعات مرتبط با لینک سازی را از گزارش who links to you the most جی سی اس، مقداری از اطلاعات را از Ahrefs و مقداری دیگر را از Moz بدست آورده اید، نمی توانید همه اطلاعات را با هم ترکیب کنید.

ترفند 2

کد نویسی نقشه های سایت XML چندان ساده نیست. شما می توانید با کمک یک فرآیند کد نویسی که کاربرد ساده ای داشته باشد، یک نقشه سایت را در Excel در عرض چند دقیقه کد نویسی کنید.

ترفند 3

با کمک فرمت بندی شرطی (Conditional Formatting) می توانید لیست های طولانی اطلاعات را در اکسل جمع آوری کنید. این راهکار در بسیاری از موقعیت های اعمال سئو که در آن ها لیست های اطلاعاتی به طور روزانه با یکدیگر مقایسه می شوند، مفید است.

2 نظر در مورد مقاله “ 20 ابزار سئو فنی – قسمت دوم ” ثبت شده است
  1. mohamad ali

    با سلام و درود فراوان خدمت شما
    من در اپلیکیشن شما، قسمت بک لینک هارو خریداری کردم و یه سوالی را از شما پرسیدم که شما جواب ندادین! شما گفتین که بقیه دوستانتون قبلا این سوال را پرسیده اند و من هم قبلا جواب دادم! و من هم رفتم سوال دوستان خودم رو چک کنم که متوجه شدم که نمیشه تمام پاسخ دوستان رو مشاهده کرد! یعنی اپلیکیشنه شما از یه جا به بعد، تمام سوالات قدیمی را می بندد!

    سوال من این بود که چه تعداد بک لینک می تونم برای خودم بسازم؟ شما پاسخ سوال من را نداده اید و متاسفانه من از همین موضوع ضربه خوردم و الان بخوام از داخل اپلیکیشنه شما، سوال ارسال کنم ، باید پول پرداخت کنم!

    البته روی کلماتی که در صفحه ی اول بودم، مشکلی برایم پیش نیومد، ولی روی کلمات دیگه افته رتبه پیدا کردم.

    سایته من ، در مورد طراحی سایت هستش، چون برنامه نویس هستم، سایت طراحی می کنم، ممنون میشم اگه به صورت مفصل سوال من را در اینجا، یا در تلگرام پاسخ دهید.
    لطفا با حوصله پاسخ دهید.
    با سپاس


    • امیر قمصری

      درود بر شما

      دوست عزیز یک سوال! آیا واقعا می شود به این سوال شما به صورت مفصل از طریق فایل صوتی و یا متن پاسخ داد؟!!
      شما نیاز به مشاوره و تحلیل سایت دارید. بنابراین از بخش تحلیل سایت اقدام فرمایید تا در خدمت شما باشیم.
      حتی سوال خود را بخش مرتبط ارسال نکردید !!!!


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *