Crawled – Currently Not Indexed,ارور Crawled – Currently Not Indexed,خطای Crawled – Currently Not Indexed

رفع خطای Crawled Currently Not Indexed سرچ کنسول

در این بخش به بررسی راه های رفع خطای Crawled – Currently Not Indexed سرچ کنسول خواهیم پرداخت که با کیفیت و ارزشمندی محتوایی که در سایت خود آپلود می کنید، مرتبط است. برای حل این خطا می توانید مواردی مانند آپدیت محتوا و یا به حداقل رساندن محتواهای تکراری را با به کار بردن تگ هایی مانند تگ کنونیکال حل کنید. نکات مهم این مقاله از سری مقالات آموزش سئو تکنیکال را فراموش نکنید.

ثبت وبلاگ در گوگل,چرا سایت من در گوگل بالا نمی آید,چرا گوگل سایت رو ایندکس نمی کنه

10 دلیل عدم نمایش سایت در نتایج گوگل

یکی از متداول ترین دغدغه های کاربران، پیدا کردن دلیل ایندکس نشدن و نمایش سایت یا یک صفحه در گوگل است. اینکه چرا گوگل یک سایت را هنوز ایندکس نکرده است و هنوز در نتایج گوگل نشان داده نمیشود موارد مهمی است که در این مقاله از بلاگ آموزش سئو سایت نیوسئو به آن پرداخته ایم. در این مقاله 8 دلیل اصلی عدم نمایش سایت در گوگل به همراه روش های پیداکردن دلیلش را بررسی کردیم

آموزش ریدایرکت دامنه ir به com,آموزش ریدایرکت در وردپرس,انواع ریدایرکت

آموزش ریدایرکت دامنه ir به com

چطور می توان ریدایرکت دامنه ir به com را انجام داد؟ اصول انجام دادن ریدایرکت دامنه به دامنه دیگر به چه صورتی می باشد؟ آیا امکان ریدایرکت دامنه بدون هاست وجود دارد؟ همانطور که می دانید در بسیاری از اوقات با عمل ریدایرکت کاربران را به مناسب ترین گزینه ممکن انتقال می دهیم. ما در این مقاله آموزش سئو تکنیکال، سعی داریم به بهترین شکل، این ریدایرکشن را به شما آموزش دهیم.

URL Removal Tools,بخش URL Removal Tool,حذف صفحه از گوگل

راهنمای بخش Removals سرچ کنسول گوگل

بخش Removals یک بخش کاربردی در ابزار گوگل سرچ کنسول به شمار می رود که برای حذف موقت یا دائم یک صفحه یا URL در نتایج گوگل به شمار می رود. در این محتوا سعی کردیم تمامی آنچه که شما برای حذف یک صفحه از سایت، باید بدانید نکات ضروری در رابطه نحوه کار با Removal سرچ کنسول را ارائه کردیم. این آموزش سئو تکنیکال را از دست ندهید.

آموزش سئو تکنیکال,خطاهای سئو تکنیکال,سئو تکنیکال

آشنایی با رایج ترین مشکلات سئو تکنیکال

مشکلات و خطاهای سئو تکنیکال از اصلی ترین موارد تاثیر گذار بر رتبه سایت هستند که عدم توجه به آنها می تواند تلاش های شما در زمینه سئو سایت را به هدر دهد. در این بخش سعی کردیم مهم ترین مشکلات سئو تکنیکال را بررسی کنیم تا بدانید که هر چه زودتر این موارد را در سایت خود چک کنید و در صورت نیاز، مشکلات را برطرف کنید.

بهبود ساختار سایت,بهبود معماری سایت,بهینه سازی ساختار سایت

نکات بسیار مهم برای بهبود معماری سایت در سئو

یکی از موضوعات مهمی که در آموزش سئو تکنیکال باید مورد بررسی قرار گیرد، نحوه بهینه سازی معماری کلی سایت است. ما در این مقاله به شما 10 نکته بسیار مهم برای بهینه سازی کلی سایت و ایجاد یک معماری جذاب برای کاربران شرح می دهیم. شما می توانید با نکات این مقاله، به طور کامل متوجه شوید که برای معماری سایت باید، چه اقداماتی انجام دهید.

FCP,first contentful paint,seo fcp

آموزش بهینه سازی فاکتور FCP (جهت بهبود سرعت سایت)

بهینه سازی فاکتور FCP یعنی بهینه سازی اولین بخش محتوا و یا ساختار کلی وب سایت که برای کاربر به نمایش در می آید و یکی از موارد مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. ما در این بخش راه های کلی بهبود فاکتور FCP را توضیح دادیم که بررسی و بهینه کردن آن می تواند کمک زیادی به سئو سایت شما کند.

TBT,Total Blocking Time,ابزار تست سرعت سایت

آشنایی کامل با فاکتور TBT

ابزارهای تست سرعت‌سایت مانند ابزار lightspeed براساس فاکتورهایی، میزان سرعت سایت یا یک صفحه را نشان می دهند. یکی از این فاکتورهای مهم، فاکتور TBT است. فاکتور TBT مخفف Total Blocking Time فاک تور بسیارمهمی است و ابزارهای تست سرعت، برای بهینه‌سازی آن، مواردی را مشخص می‌کنند. ما در این مقاله به طور کامل، این فاکتور را بررسی و آنچه که برای بهینه سازی سئو سایت خود در این مورد باید بدانید را شرح می دهیم.

آموزش ریدایرکت در رنک مث,آموزش ریدایرکت در وردپرس,ریدایرکت آدرس در وردپرس

آموزش ریدایرکت در وردپرس

یادگیری انواع روش های ریدایرکت در وردپرس به شما در بهینه سازی سئو سایت کمک زیادی خواهد کرد. در این بخش نحوه ریدایرکت در وردپرس با افزونه های یوآست، رنک مث و انجام این کار به صورت دستی را به طور کامل توضیح دادیم. شما می توانید با این آموزش بدون نیاز به یک برنامه نویس، ریدایرکت ها را شخصا انجام دهید.

انتخاب هاست,بهترین هاست برای سئو,تاثیر هاست ایران روی سئو

تاثیر هاست بر روی سئو

رقابت در سئو از زمانی آغاز می شود که شما در مرحله انتخاب هاست برای وب سایت خود قرار می گیرید. تاثیر هاست در سئو می تواند به عوامل مختلفی از جمله سرعت بارگذاری وب سایت، امنیت آن، مکان سرور و... بستگی داشته باشد. اگر می خواهید سایت خود را سئو کنید باید هنگام انتخاب هاست آن، به موارد و ویژگی هایی توجه داشته باشید که ما در این مقاله آموزش سئو آن ها را شرح داده ایم.

سئو تکنیکال چیست؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که در ابتدای آموزش سئو تکنیکال باید به آن پاسخ دهیم، این است که دقیقا سئو تکنیکال چیست و به چه موضوعاتی از سئو اشاره دارد. سئو فنی فرآیند بهینه سازی سایت برای کمک به موتورهای جستجوگر جهت بهبود روند کراول، ایندکس و فهمیدن صفحات است. سئو فنی مربوط به مواردی است که معمولا در ظاهر برای کاربر قابل درک نیست و اثرگذاری آن روی کاربران، غیرمستقیم است.

مواردی مانند تغییرات در متن محتواهای صفحات، زیباسازی صفحات، سئو محتوا و… همگی سئو داخلی هستند اما مواردی مانند بهینه سازی سورس، تغییرات روی قالب موبایلی صفحات سایت و… اقداماتی هستند که زیرمجموعه سئو تکنیکال محسوب می شوند.

برای اینکه بهتر با سئو فنی یا تکنیکال آشنا شوید، در ادامه می خواهیم اصطلاحات مربوط به این حوزه را برایتان شرح دهیم:

اصطلاحات سئو تکنیکال

در نظر داشته باشید که یادگیری و به خاطر سپردن تمامی اصطلاحات زیر به بهبود سئو فنی سایت شما، کمک خواهد کرد:

  • Google algorithm: یک سیستم پیچیده که با آن برای بازیابی داده ها از نتایج گوگل و ارائه بهترین نتایج به کاربران، استفاده می شود.
  • Bot: ربات وظیفه ای را به صورت مستقل انجام می دهد. معمولا این اصطلاح به ربات های گوگل اشاره دارد.
  • Bread Crumbs: راهی که کاربر می تواند درک کند در کجای یک سایت قرار دارد.
  • Canonical Issues: اشاره به محتوای تکراری.
  • Canonical Tag: موتورهای جستجو را از صفحات با محتوای تکراری، مطلع می کند.
  • URL Canonical: آدرسی که کاربر می تواند بخشی از اطلاعات را در آن قرار دهد.
  • Cloaking: نمایش صفحه به شکلی متفاوت
  • CMS: سیستم مدیریت محتوا
  • Content: محتوای سایت
  • Crawler: رباتی که از طریق ساختار لینک برای جمع آوری داده ها در سایت حرکت می کند.
  • Directory: فهرست راهنما
  • Doorway: دروازه یک صفحه وب
  • Engagement: نرخ تعامل کاربران با سایت
  • The Fold: نقطه ای در سایت که صفحه توسط پنجره مرورگر قطع می شود
  • Frames: نوعی طراحی که در آن چند سند در یک صفحه در چارچوب خود نشان داده می شوند.
  • Google Bomb: روش هایی برای تغییر نتایج جستجوی Google.
  • Google Bowling: راهی نامطلوب برای افزایش رتبه سایت.
  • Googlebot: این عبارت به ربات های گوگل، اشاره دارد.
  • Google Juice: اعتبار یک سایت از Google است
  • GYM: به Google، Yahoo! و مایکروسافت اشاره دارد.
  • Hit: زمانی رخ می دهد که سرور یک شی، گرافیک، فایل یا اسناد را ارسال کند.
  • Hub: یک صفحه معتمد که محتوای باکیفیت بالا در سایر صفحات مرتبط ارائه می دهد.
  • HTML: بخشی از کدهای سایت
  • Impression: منظور نمایش یک صفحه یا سایت است. این اصطلاح معمولا در ابزارهایی مانند سرچ کنسول گوگل دیده می شود.
  • Indexed Pages: صفحات ایندکس شده یعنی صفحاتی که در نتایج گوگل حضور دارد.
  • Intent یا Search intent: هدف کاربر یا هدف جستجو کاربر
  • JavaScript: زبان برنامه نویسی.
  • Keywords/Key Phrase: کلمات کلیدی/عبارت کلیدی.
  • Keyword Spam/Keyword Stuffing: استفاده بیش از حد از یک کلمه کلیدی یا یک دسته کلمه کلیدی مشابه
  • Metric: یک استاندارد اندازه گیری که توسط یک برنامه تحلیلی استفاده می شود.
  • Mirror Site: سایت های یکسان، در آدرس های مختلف.
  • Natural Links: لینک هایی که به طور طبیعی بدست آمده اند.
  • Natural Search Results: نتایجی که هنگام جستجوی کلمات کلیدی تولید می شوند و هیچ حامی مالی ندارند.
  • Navigation: پیمایش صفحات از صفحه اصلی.
  • Noindex: به ربات ها دستور می دهد صفحه یا لینک خاص را ایندکس نکنند.
  • Advanced Search Operators: جستجوی پیشرفته در گوگل با علائم خاص.
  • Caching: حافظه پنهان سایت برای افزایش سرعت آن.
  • Status Code: ناتوانایی سرور در انجام درخواست.
  • Sentiment: احساس مردم نسبت به یک سایت یا برند.
  • Paid Results: نتایجی که با پرداخت پول به کاربر نمایش داده می شوند.
  • محتوای یونیک: محتوای خاص که کپی از سایت های دیگر نیست.
  • HIT: تعداد درخواست های سایت مانند عکس، فیلم و…
  • Heading: برچسب عنوان که تفکیک کننده اهمیت مطالب است.
  • Google Dance: اصطلاحی برای مدت ناپایدار بودن نتایج صفحه اول سرچ و تغییر پذیری آن.
  • CTR: نرخ کلیک، درصد کسانی که روی لینک سایت شما کلیک کرده اند.
  • UX: میزان راحتی کار با سایت برای کاربر.
  • Black Box: برنامه رایانه ای بسیار پیچیده و غیر قابل درک.
  • CDN: شبکه ای از سرورها که با یکدیگر کار می کنند و در مکان های مختلف قرار دارند.
  • صفحه AMP: صفحه افزایش دهنده سرعت بارگذاری سایت روی موبایل.
  • Guest Post: انتشار پست شما در یک سایت دیگر به عنوان پست مهمان.
  • Impression: میزان بازدید از صفحه سایت در SERP.
  • Duplicate Content: محتوای تکراری در صفحات یک دامنه یا دامنه های مختلف.
  • Referral traffic: ترافیک ایجاد شده توسط سایت های دیگر.
  • Time On Page: مدتی که کاربر در سایت است.
  • Pruning: حذف کردن صفحه های بی ارزش از سایت.
  • Personalization: شخصی سازی صفحه سایت
  • RankBrain: الگوریتمی برای هوش مصنوعی که موجب خودآموز بودن آن می شود.
  • Panda: الگوریتم تشخیص محتوای بی ارزش.
  • Image SiteMap: نقشه آدرس تصاویر موجود در سایت.
  • CRO: فرایند بهبود تبدیل ها در سایت.
  • Correlation: میزان ارتباط چند عنصر در سایت مانند ارتباط بین الگوریتم ها.
  • CSS: کدهای تشکیل دهنده ظاهر سایت مانند فونت و…
  • Scroll Dept: عمق گردش مخاطب در سایت.
  • Google Trends: ابزاری برای جستجوی کلمات کلیدی و موضوعات جذاب در اینترنت، برای مثال شما می توانید عبارت خدمات سئو چیست را در آن جستجو کنید.
  • Gray Hat: تکنیک های مطابق با webmaster guideline که تا حدی قوانین گوگل را دور می زند.
  • Knowledge graph: بانک اطلاعات گوگل شامل مکان ها و…
  • SERP: زمانی که چیزی را در گوگل سرچ می کنیم، صفحه ای شامل 10 نتیجه برای ما باز می شود که به آن SERP یا ویژگی های نتایج گوگل می گوییم.
  • Blue link: لینک آبی هر سایت که در صفحه SERP بعد از جستجو نمایش داده می شود.
  • SMM: تبلیغ کردن سایت یا محتوای خود در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام و…
  • Alt Attribute: یک کد HTML که موتورهای جستجو برای افراد نابینا و کم بینا از آن استفاده می کنند. به آن Alt Text هم می گویند.
  • Black hat: روش های دور زدن گوگل و … برای سئو کردن سایت.
  • White hat: انجام سئوی سایت مطابق قوانین گوگل.
  • Ambiguous Intent: هدف مبهم کاربر.
  • Crawling: خزیدن ربات ها در یک سایت.
  • UI: ظاهر یک سایت که مخاطب می بیند.
  • Indexing: ایندکس کردن به معنای ایجاد نمایه از صفحات سایت ها و ذخیره آن ها در دیتابیس توسط موتورهای جستجو است.
  • De-Indexed: فرایند بیرون آوردن صفحات از ایندکس گوگل
  • AJAX: استفاده همزمان XML و Java Script که باعث تغییر شکل سایت بدون لود مجدد می شود.
  • AI: هوش مصنوعی، یک روش برای تصمیم گیری کامپیوتر بدون دخالت انسان است.
  • Image Carousels: تصاویری که به دو طرف چپ یا راست کشیده می شوند.
  • Redirect: منتقل کردن یک سایت به سایتی دیگر را ریدایرکت می گویند.
  • Back Link: لینک هایی که در سایت خود ایجاد می کنید مانند Exernal link
  • Penalty: جریمه ای که گوگل برای استفاده بیش از حد از بک لینک در نظر می گیرد.
  • Manual Penalty: جریمه ای که یک فرد واقعی آن را اعمال می کند نه ربات گوگل.
  • Bounce Rate: درصد کاربرانی که بدون باز کردن صفحات دیگر سایت، از آن خارج می شوند.
  • URL: آدرس یا لینک سایت ها.
  • Local Pack: سرپ فیچرهای نمایش داده شده به کاربران در صفحه SERP.
  • اسنیپت: کادر جوابی که گاهی اوقات گوگل در پاسخ به سرچ ما، برایمان نشان می دهد.
  • Featured Snippets: ویژگی های اسنیپت ها مثل عنوان.
  • People Also Search Box: یک ویژگی اسنیپت که سوالات رایج مردم را در خود دارد.
  • وبمستر: مدیر یا طراحان و توسعه دهندگان سایت.
  • Webmaster Guidelines: راهنمایی های موتور های جستجو برای کمک به وبمسترها برای سئو سایت.
  • Information Queries: سوالات آموزشی یا پرسشی کاربر.

این مقاله ادامه دارد…