مهم

آموزش سئو هدفمند جهت افزایش ترافیک سایت

آموزش سئو,استراتژی سئو هدفمند,افزایش ترافیک سایت

آموزش سئو وب سایت با داشتن استراتژی سئو هدفمند، موجب می شود بازدید هدفمند کسب کرده و به سرعت، ترافیک سایت خود را افزایش دهید.

اما با سئو هدفمند، چطور می توان یک صفحه را از بازدید 200 عدد در ماه، به 30000 بازدید در ماه رساند؟

صفحه ها باید بهینه سازی شوند، بتوانند لینک دریافت کنند و باید این فرصت را داشته باشند تا جستجو برای آن ها افزایش پیدا کند.

سئو هدفمند و مبتنی بر استراتژی می تواند نتایج بسیار خوبی را برای صفحه های مناسب فراهم کند. البته، نکته این کار این است که شما باید صفحه های درستی داشته باشید تا بتوانید به بهترین نتایج دست پیدا کنید. این صفحه ها باید بهینه سازی شده باشند، قابلیت دریافت لینک داشته باشند و بیشتر اوقات، باید فرصت رشد داشته باشند.

فرصت جستجو بر اساس عوامل مختلفی مانند سایز مخاطب مربوطه و سطح رقابت تعریف می شود و این فرصت مشخص می کند که چه نتایجی را می توان از آن صفحه به دست آورد. هر چه این فرصت بزرگتر باشد، نتایج نیز بهتر خواهد شد. قطعا، فرصت های موتور جستجو باعث شکل گیری مقدار و نوع (با کیفیت یا بی کیفیت) ترافیک ارگانیکی می شود که شما می توانستید از رتبه بندی برای یک عبارت جستجو مشخص به دست بیاورید.

اخیرا ما پروژه ای را اجرا کردیم که توانستیم برای یک مشتری که یک صفحه در سایتش با تمام ویژگی های مد نظر را داشت، به موفقیت برسیم. این صفحه بهینه سازی شده بود، قابلیت دریافت لینک داشت و بر روی یک موضوع با فرصت جستجوی خوب متمرکز شده بود. نتایج از کار سئو ما بر روی آن صفحه سایت واقعا معرکه بود و باعث شد که ترافیک ارگانیک آن صفحه از 200 بازدید در ماه به تقریبا 30.000 بازدید در ماه برسد و ما برای این کار تنها شش ماه زمان نیاز داشتیم!

آموزش استراتژی های سئو هدفمند در 4 مرحله

در این پست، ما می خواهیم در رابطه با استراتژی ها و فرایند هایی صحبت کنیم که برای رسیدن به این نتیجه از آن ها استفاده کردیم، تا بتوانیم به شما کمک کنیم که شما هم، همین کار را برای پروژه ها و صفحه های خودتان انجام دهید. گام های اجرا شده در این فرایند شامل این موارد می باشد:

  1. شناسایی فرصت های ترافیک ارگانیک
  2. ایجاد کردن صفحات جدید و یا بهینه سازی کردن صفحه های موجود
  3. تضمین بک لینک های ارزشمند
  4. رفع مشکلات موجود و تکرار فرایند ها

خب حالا بیایید هر کدام از این قسمت ها را دقیق تر بررسی کنیم

  1. شناسایی فرصت های افزایش ترافیک ارگانیک

اولین و مهم ترین گام در این فرایند شناسایی کردن فرصت های جستجوی ارگانیک می باشد.

ایجاد کردن محتوای مفید و به دست آوردن لینک های ارزشمند یکی از مهم ترین موضوعات در رتبه بندی برای جستجو می باشد، اما در صورتی که شما فرصت صحیحی را هدف گیری نکرده باشید، این تلاش ها ممکن است بیهوده باشند.

شناسایی کردن فرصت های جستجو با یک تحلیل رقابتی شروع می شود. شما باید بدانید که رقابت شما چطور می تواند ترافیک ارگانیک به دست بیاورد تا به این صورت، بتوانید درک کنید که شما چطور می توانید در این رقابت پیروز شوید و ترافیک ارگانیک برای سایت خودتان کسب کنید. برای پروژه ما، ما صفحه های اصلی رقبای مشتری خودمان را بر اساس موارد زیر تحلیل کردیم:

  • ترافیک ارگانیک در ماه
  • نوع محتوا و یا قالب آن
  • حجم و نوع بک لینک ها
  • درصد سهم ترافیک ارگانیک بر روی دامنه
  • کلمات کلیدی رتبه بندی و یا هدف جستجو کننده مرتبط با آن

تحلیل کردن صفحه های اصلی در وبسایت رقبا به ما کمک کرد تا مخاطب جستجوی مشتری خودمان و استراتژی های بازاریابی محتوایی مورد نیاز برای آن را بهتر بشناسیم و خلا ها و فرصت های موجود برای وبسایت مشتری خودمان را شناسایی کنیم.

  1. ایجاد صفحات جدید و یا بهینه سازی یک صفحه موجود

تحلیل رقابتی ما چند مورد، عبارت کلیدی مفید با پتانسیل کافی برای رسیدن به ترافیک بالا و با کیفیت در سایت مشتری خودمان را نشان داد که اگر می توانستیم کاری کنیم که این سایت برای این کلمات رتبه بندی شوند، ترافیک خوبی ایجاد می کردند.

بعد از شناسایی فرصت ها، ما سایت مشتری خودمان را ارزیابی کردیم تا ببینیم آیا صفحه هایی در سایت او وجود دارند که با کمی بهینه سازی بتوانند این فرصت را محقق کنند و یا خیر. در صورتی که صفحه ای پیدا نمی شد، ما مجبور بودیم که صفحه جدیدی را ایجاد کنیم.

ما متوجه شدیم که مشتری ما یک صفحه با یک ماشین حساب مفید دارد؛ صفحه ای است که معمولا می تواند لینک بالایی را دریافت کند. این ماشین حساب مرتبط با یک عبارت کلیدی با حجم جستجوی بیش از 20.000 بازدید بود که اتفاقا این عبارت کلیدی، 11% از ترافیک ارگانیک رقبای این سایت را هم تامین می کرد. اما، این صفحه برای عبارت کلیدی هدف ما، بهینه سازی نشده بود.

برای این که این صفحه برای عبارت کلیدی مهم بهینه سازی شود، ما پیشنهادات ساده ای را ارائه کردیم:

  • اضافه کردن عبارت به تیتر های صفحه (H2 ها و H3 ها)
  • توسعه اطلاعات در رابطه با موضوع عبارت مد نظر
  • تبدیل تصاویر ایستا به متن های قابل کراول
  • ایجاد تغییرات سازماندهی بر روی صفحات برای افزایش قابلیت دریافت لینک آن ها

این تغییرات و بهینه سازی های کوچک، همه به هدف بهبود جایگاه صفحه و ارائه پاسخ بهتر به عبارات جستجو شده هدف بود.

بعضی از پیشنهادات رایج که ما برای همه صفحه ها ارائه می کنیم، شامل این موارد است:

  • بهینه سازی لینک های داخلی
  • اضافه کردن قالب های جدید محتوایی (محتوای بصری، ویدئویی، صوتی و غیره)
  • کاهش اولویت نحوه بیان تبلیغاتی در صفحه های اطلاعاتی
  • تنظیم کردن ساختار سایت و صفحه های متحرک
  • ایجاد لینک های خارجی به منابع قابل اعتماد (مطالعه های علمی، دپارتمان های دولتی، موسسه های آموزشی و غیره)

معمولا، یک صفحه در وبسایت شما وجود دارد که این پتانسیل را داشته باشد تا بتواند فرصت های جستجوی جدید را کسب کند اما معمولا نیاز به اندکی کار دارد. معمولا، این تغییرات کوچک تمام چیزی است که شما باید انجام دهید تا صفحه مد نظر شما بتواند برای عبارات جدید، بهتر رتبه بندی شود.

اما بعضی از فرصت ها وجود دارند که برای آن ها، شما باید کاملا صفحه های جدید ایجاد کنید. در این موارد، شما باید از خودتان همان سوالی را بپرسید که وقتی می خواهید صفحه های موجود را بهینه سازی کنید، از خودتان می پرسید : این صفحه چطور قرار است هدف جستجوی کاربر را محقق کند؟ من چطور می خواهم از عبارت کلیدی هدف در این صفحه استفاده کنم؟ چه حالت هایی از این عبارت را میتوانم مورد استفاده قرار دهم؟

  1. بک لینک های ارزشمند و امن

آموزش سئو,استراتژی سئو هدفمند,افزایش ترافیک سایت

زمانی که شما یک صفحه بهینه سازی شده برای خودتان آماده کردید، زمان آن می رسد که لینک به دست بیاورید.

محتوای مفید و بهینه سازی داخلی، باعث می شود که آن صفحه برای موفقیت آماده شود، اما این لینک ها باعث می شوند که صفحه شما تبدیل به یک منبع ارزشمند و امن شود که کاربران می توانند آن را در نتایج جستجو، مشاهده کنند.

برای پروژه ای که ما در این مطالعه به آن اشاره کردیم، ما یک هدف سه ماهه برای 15 لینک مشخص کردیم. این هدف بر اساس سطح رقابت ما، برقراری ارتباط در زمینه کاری مد نظر، اطلاعات در رابطه با این که ما صفحه ای داشتیم که برای لینک های هدفمند جستجو بهینه سازی شده بود، مشخص گردید.

به دلیل این که صفحه مشتری ما به صورت یک ابزار بود، ما توانستیم از ایجاد لینک در صفحه های منبع هم استفاده کنیم. فرایند تبلیغات در رابطه با منابع موجود برای به دست آوردن لینک بر روی یک صفحه منبع کمکی، در این روش مورد استفاده قرار می گیرد. لینک سازی در صفحه های منبع همیشه یکی از گزینه های قابل استفاده نمیباشد. صفحه شما باید ذاتا یک صفحه ارزشمند باشد تا بتوان از آن به عنوان یک منبع استفاده کرد؛ اما کاربرد ماشین حساب در این صفحه، باعث شد که ما بتوانیم از آن در لینک سازی در صفحه های منبع، استفاده کنیم.

البته، اگر ما فقط میخواستیم این صفحه را به صفحات منبعی ارائه کنیم که فقط متمرکز بر روی موضوع اصلی آن صفحه بود، در این صورت خیلی ار فرصت های خودمان را از دست میدادیم. برای توسعه مجموعه احتمالی سایت هایی که می توانستیم از آن ها لینک بگیریم، ما یک زمینه نزدیک دیگر که ابزار مشتری ما می توانست در آن کاربرد داشته باشد را هم در نظر گرفتیم. صفحه های منبع مرتبط با سلامتی، صفحات منبع مرتبط با دانش آموزان و صفحات منبع مرتبط با والدین و غیره.

ایجاد ارتباط با این زمینه های کاری از طریق موضوع نیاز به خواب کافی، باعث شد که فرصت های بسیار جدیدی پیش روی ما قرار بگیرد. این توانایی برای یافتن موضوعات و مخاطبین مرتبط، یکی از مهم ترین گام ها برای توسعه فرصت ها و ایجاد کردن لینک های کافی برای بهبود یک صفحه می باشد.

به علاوه، ما محتوای وبلاگی را بر روی سایت مشتری خودمان پیدا کردیم که فرصت های لینک سازی داخلی در آن وجود داشت. این پست های وبلاگ باعث شد که فرصت های لینک سازی ما افزایش پیدا کند و از طریق لینک سازی های داخلی، ما کاری کردیم که ارزش لینک از این صفحه ها، به صفحه ماشین حساب هدف منتقل شود.

  1. رفع مشکلات و تکرار فرایندها

بهترین قسمت این فرایند که برای شما توضیح دادیم، مقیاس پذیری آن می باشد.

این مورد پژوهی متمرکز بر روی یک صفحه هدف در سایت مشتری ما می باشد که نتایج بسیار خوبی برای آن به دست آورد؛ اما این فرایند را می توان بر روی صفحات مختلف اجرا کرد. در واقع، من از همین فرایند برای افزایش یک صفحه دیگر که هیچ ترافیکی دریافت نمی کرد استفاده کردم و در شش ماه توانستم این صفحه را به 500 بازدید در ماه برسانم.

مهم ترین بخش، شناسایی فرصت های جستجوی اصلی می باشد که می توانید به آن ها برسید. زمانی که شما این فرصت ها را شناسایی کنید، و صفحاتی که می توانند از این فرصت ها استفاده کنند را داشته باشید، شما می توانید از این فرایند استفاده کنید تا عملکرد ارگانیک این صفحات را بهبود بخشیده و ترافیک بسیار زیادی را برای خودتان به دست بیاورید.

در صورتی که شما این فرایند را به صورت دائمی اجرا کنید و آن را برای صفحات مختلف به کار بگیرید، در طول زمان کل سایت شما بهبود گسترده ای خواهد داشت.

شما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که رقابت موجود در زمینه کاری شما مشخص می کند که برای رسیدن به نتایج، چقدر باید وقت بگذارید. حتی در صورتی که شما یک صفحه بهینه سازی شده دارید که لیاقت رتبه بندی را دارد، شما باید لینک های قوی به دست بیاورید که رقابتی باشند، که این موضوع زمان بر است؛ سپس رتبه بندی شما بهبود پیدا می کند، زیرا گوگل متوجه اعتبار لینک های شما می شود و ترافیک فراوانی به سایت شما وارد می شود.

سئو وب سایت، یک فرایند کوتاه مدت نیست اما در صورتی که شما بتوانید از فرایند های مبتنی بر استراتژی و پایدار استفاده کنید، نتایج تاثیر بسیار زیادی بر روی عملکرد ارگانیک وبسایت شما خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود