چگونه در صفحه اول گوگل بمانیم؟

آموزش سئو,بروزرسانی محتوا,تکنیک حفظ جایگاه گوگل 100ها نکته آموزشی رایگان در اینستاگرام نیوسئو

چگونه در صفحه اول گوگل باقی بمانیم؟ این سؤال دغدغه بسیاری از افرادی است که پس از تلاش بسیار، بکار بستن تکنیک های سئو و رعایت معیارهای آن موفق شده اند صفحه یا صفحاتی از وب سایت خود را به صفحه اول نتایج جستجو گوگل برسانند و نمی دانند چه اقداماتی را باید جهت حفظ جایگاه خود در صفحه اول انجام دهند.

رسیدن به صفحه اول نتایج جستجو گوگل اتفاقی پر سود است و می تواند ورودی بسیار زیادی را به سمت وب سایت شما روانه کند، اما این سود و مزایا تا زمانی وجود خواهند داشت که بتوان رتبه سایت را در نتایج صفحه اول گوگل حفظ کرد.

بهترین شدن یک مسئله است، بهترین ماندن مسئله ای دیگر، اما نه به آن معنی که برای بهترین ماندن باید کارهای خیلی متفاوتی انجام دهیم، کافی است تلاش گذشته را تداوم ببخشیم و در کنار آن به برخی جزئیات هم توجه کنیم.

اولین و مهمترین نکته برای باقی ماندن در صفحه اول گوگل، این است که طبق روال قبلی که طی کردید، فرآیندهای سئو سایت خود را ادامه دهید، زیرا اگر شما توانسته اید به صفحه اول نتایج برسید، این معنا را دارد که تا کنون اقدامات مناسبی را انجام داده اید، پس آن ها را ادامه دهید و برای مطمئن شدن از حفظ جایگاهتان، نکاتی که در ادامه گفته خواهد شد را رعایت کنید.

نکاتی که کمک می کنند جایگاه شما در صفحه اول نتایج جستجو گوگل حفظ شود

آموزش سئو,بروزرسانی محتوا,تکنیک حفظ جایگاه گوگل

بروزرسانی محتواهای قدیمی

هنگامی که کلمات کلیدی به صفحه اول نتایج جستجو می رسند، آن ها را رها نکنید بلکه برگردید و محتوای آن صفحات را بازخوانی کنید، همیشه می توانید توسط لینک های جدید، تصاویر جدید، نکات جدید و… بروزرسانی محتوا را انجام دهید ، کارهای مثبت زیادی را می توانید با محتواهای قدیمی خود در جهت بهبود آن ها انجام دهید، کمی ارتقاء و بروزرسانی در محتوا، می تواند تأثیر بسیار خوبی در رتبه و رنک صفحه بگذارد، بخصوص اگر بروزرسانی ها و اصلاحات مطابق با نیاز و نظرات کاربران باشند.

نرخ بازگشت (Bounce Rate) را تا حد ممکن کاهش دهید

حضور وب سایت شما در صفحه اول نتایج گوگل، به این معنا است که گوگل شمارا به عنوان یک نتیجه خوب و مناسب برای کاربران خود در نظر گرفته است، حال این که شما در صفحه اول باقی بمانید یا خیر، وابستگی زیادی به رفتار کاربران با وب سایت شما دارد. این که کاربران بعد از ورود به سایت شما، در مدت زمان خیلی کوتاه چند ثانیه ای، وب سایت شمارا ترک کنند، اصطلاحاً افزایش نرخ پرش یا همان Bounce Rate  نامیده می شود و نشانه یک رفتار منفی و ناشی از نارضایتی از سمت کاربر است که می تواند کاهش رتبه برای صفحه موردنظر در پی داشته باشد. با طراحی خوب UI و UX همچنین تولید محتوای با کیفیت و مناسب، تا حد ممکن نرخ پرش سایت خود را کاهش دهید.

ارزش قائل شدن برای کاربران

بسیار مهم است که بازدیدکنندگان وب سایت خود را وفادار نگهدارید و مورد اعتماد آن ها باشید، مطمئن شوید که محتوای وب سایت شما مرتبط، مفهوم محور و بروز است. تعامل، اعتماد و همچنین تجربه کاربری، از معیار های مهم تمامی موتورهای جستجو به ویژه گوگل می باشند.

استفاده از AMP

تکنیک های سئو,حفظ جایگاه در گوگل,حفظ جایگاه گوگل

گوگل پروژه Accelerated Mobile Pages را راه اندازی کرد و از آن به عنوان یکی از معیارهای اصلی برای بهینه سازی موتورهای جستجو استفاده می کند، صفحات بهینه شده با AMP در تلفن همراه سریعتر بارگذاری می شوند و گوگل سرعت را در اولویت قرار می دهد و از این رو صفحات AMP را بخصوص در نتایج جستجو موبایلی در اولویت و با جایگاه بالاتر قرار می دهد.

همکاری با وب سایت ها و وبلاگ های مرتبط

اقداماتی در جهت دریافت ترافیک و لینک از وب سایت های مرتبط با موضوع وب سایت خود انجام دهید، با وبلاگ نویسان و فعالان در شبکه های اجتماعی که فعالیت آن ها مرتبط با موضوع وب سایت شما است همکاری کنید، این امر به شما کمک می کند تا نزد موتورهای جستجو مرتبط تر و ارزشمندتر شناخته شوید.

استفاده از داده های ساختاریافته (Structured Data)

استفاده از کدهای مربوط به داده های ساختاریافته (Structured Data)، مثل FAQ و Star Rating، هم می تواند در افزایش نرخ کلیک تأثیر مثبت داشته و هم با قرار دادن اطلاعات بیشتر در قسمت مربوط به این موارد،‌ موتورهای جستجو متوجه می شوند که شما منبع کامل تری در موضوع جستجو شده هستید و درنتیجه رتبه شما را افزایش می دهند.

مطمئن شوید کلمات کلیدی را به درستی انتخاب کرده اید

حفظ رتبه یک گوگل,رتبه یک گوگل,ساخت لینک داخلی

گوگل صفحات وب را بر اساس کلمات کلیدی در محتوا رتبه بندی نمی کند، بلکه کلمات کلیدی و موضوع محتوای کلی صفحه را موردبررسی قرار می دهد، به همین دلیل مهم است که به تولید محتوا با موضوعاتی مشابه محتوایی که بر روی آن کار می کنید ادامه دهید، به عنوان مثال، اگر شما یک سایت در زمینه خودرو هستید و برای کلمات کلیدی مرتبط با خدمات تایر خودرو رتبه دارید، باید به تولید محتوا در مورد خدمات تایر نیز ادامه دهید.

افزایش نرخ کلیک

برای این که به گوگل اثبات کنید شما انتخاب درستی به عنوان یکی از نتایج در صفحه اول بوده اید، باید نشان دهید که کاربران در نتایج جستجو روی لینک شما کلیک می کنند، این کار را می توانید توسط صحیح نوشتن عنوان و Description همچنین با استفاده از کدهای اسکیما انجام دهید.

سرمایه گذاری در زمینه سئو را ادامه دهید

خیلی از صاحبان وب سایت ها پس از رسیدن به نتیجه نسبتاً مناسبی، گمان می کنند که فصل کاشتن تمام شده و حال فقط وقت برداشت است، در صورتی که به هیچ وجه این گونه نیست، وقتی شما به صفحه اول گوگل می رسید، نباید تلاش و سرمایه گذاری خود را در پیاده سازی تکنیک های سئو به اتمام برسانید، حتی ممکن است نیاز باشد تلاش و هزینه را افزایش دهید، چون برای رسیدن به صفحه اول از رقبای صفحه دوم که چندان قدر نبوده اند پیشی گرفته اید، اما در صفحه اول رقبای قدرتری حضور دارند که برای رد شدن از آن ها و رسیدن به جایگاه اول، علاوه تداوم بخشیدن به تلاش و سرمایه گذاری، نیاز است افزایش در آن ها ایجاد کنید.

لینک های داخلی را بررسی کنید

صفحه اول گوگل,کسب رتبه یک گوگل,نتایج در صفحه اول

عبارات کلیدی صفحات فرود را در وب سایت خود جستجو کنید و بررسی کنید که آیا صفحات به‌درستی در کلمه کلیدی مختص خودشان لینک گرفته اند یا خیر، اگر این امر به درستی صورت گرفته باشد یعنی لینک های داخلی با انکرتکست های مناسب وجود داشته باشند، علاوه بر امتیازی که گوگل برای آن در نظر می گیرد، موجب می شود کاربران از صفحات بیشتری از وب سایت شما بازدید کنند، همچنین Time on Site افزایش یابد، در نتیجه بار دیگر به گوگل اثبات می کنید که شما گزینه مناسبی برای صفحه اول بوده اید.


❓ پاسخ کامل به سوالات متداول شما عزیزان


آیا پس از کسب جایگاه مناسب در گوگل فرآیند سئو به اتمام می رسد؟

خیر پس از کسب جایگاه در گوگل و رتبه مناسب، باید سئو را ادامه دهید و جایگاه خود را حفظ کنید. با استفاده از تکنیک های سئو شما می توانید جایگاه خود را تضمین کنید.

پس از رسیدن به صفحه اول گوگل، چه اتفاقی میوفتد؟

رسیدن به صفحه اول نتایج جستجو گوگل اتفاقی پرسود است و می تواند ورودی بسیار زیادی را به سمت وب سایت شما روانه کند، اما این سود و مزایا تا زمانی وجود خواهند داشت که بتوان رتبه سایت را در نتایج صفحه اول گوگل حفظ کرد.

چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم؟
  1. کلمات کلیدی خود را تعیین کنید
  2. گوگل را متوجه کنید که کلمات کلیدی شما چیست
  3. برای مخاطب بنویسید نه برای موتور جستجو
  4. سایت را برای موبایل بهینه کنید
  5. بر تجربه کاربری تمرکز کنید
چند درصد از کلیک های کاربران، به صفحه اول خطم می شوند؟

طبق اعلامیه Moz، صفحه اول گوگل 71 درصد از کلیک های ترافیک جستجو را به خود اختصاص می دهد و در سال های اخیر تا 92 درصد گزارش شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود