آموزش سئو کسب و کارهای نوپا – قسمت دوم

استراتژی سئو,بهینه سازی داخلی سایت,پکیج هاست حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 13 امتیاز : 5]

سئو در طراحی وب سایت برای استارت آپ ها و کسب و کارهای نوپا از مهم ترین مراحلی است که باید مدیران کسب و کار به آن دقت کنند. در قسمت اول مقاله آموزش سئو کسب و کارهای نوپا به این سوالات پاسخ دادیم: آیا تفاوتی بین سئو کسب و کارهای نوپا و سئو سایر وب سایت ها وجود دارد؟ موتورهای جستجو و کاربران از وب سایت شما چه انتظاراتی دارند؟ موتورهای جستجو چطور فاکتورهای مختلفی مانند عبارت های کلیدی، لینک ها و تجربه کاربری و … را اندازه گیری می کنند؟

در ادامه می خواهیم اصول طراحی وب سایت با سئو برای کسب و کارهای نوپا را مطرح کنیم.

طراحی وب سایت با اصول سئو برای استارتاپ ها و کسب و کارهای نوپا

در حالی که ممکن است وسوسه شوید که یک وب سایت را سرهم کرده و در ارزان ترین مرکز ارائه خدمات هاستینگ که پیدا کردید ثبت نام کنید، اما این کار باعث محدود شدن رشدتان در آینده می شود.

همانطور که در قسمت اول این مقاله به آن اشاره کردیم، تجربه کاربری و سیگنال های تعامل با کاربر یک بخش تعیین کننده در استراتژی بازاریابی موتورهای جستجو است و این بدان معنی است که شما نیاز به یک وب سایت دارید که اصول و قوانین سئو وب سایت در آن رعایت شده باشد.

پنج حوزه ای که باید راجع به آن فکر کنید:

  1. هاستینگ سایت

به خاطر داشته باشید که هدف شما به عنوان کسب و کار نوپا این است که به سرعت رشد کنید، اما انتخاب یک پکیج هاست اشتباه، یکی از بدترین کارها برای رسیدن به این هدف است.

زمان بارگذاری صفحه وب که از جولای 2018 تبدیل به فاکتور مهمی شده است، به طور مستقیم در رتبه بندی سایت توسط گوگل تاثیر می گذارد و این مسئله تا حد زیادی به کیفیت سرویس هاستینگ شما بستگی دارد.

استراتژی سئو,بهینه سازی داخلی سایت,پکیج هاست

پکیج هایی که شما خریداری می کنید شما را برای تعداد بازدید کنندگانی که می توانند به وب سایت تان دسترسی داشته باشند و مقدار داده ای که از سایت تان به آنها منتقل می شود، محدود می کنند. پس باید در خرید پکیج هاست خود بسیار دقت کنید.

این بدان معنی است که اگر کسب و کار شما بیشتر از میزانی که برای هاست خود انتخاب کرده اید رشد کند، کاربران نمی توانند به وب سایت تان دسترسی داشته باشند.

همچنین باید به رکورد آپتایم (uptime) ارائه دهنده سرویس تان توجه کنید، همچنین از سیستم امنیتی که استفاده می کنند و ویژگی های اضافی دیگر که برای افزایش کارایی سرویس استفاده می شود (مثل وب کش، CDN و …) هم توجه داشته باشید.

  1. کدنویسی وب سایت

فاکتور کلیدی دیگری که در کارایی یک وب سایت تاثیر دارد، نحوه کدنویسی آن است و این مسئله، از روشی که موتورهای جستجو به وب سایت تان دسترسی خواهند داشت گرفته تا چگونگی افزایش سرعت بارگذاری صفحه و همچنین تجربه کاربری موبایل را شامل خواهد شد.

کدهای تمیز و سریع مهم هستند و اگر شما از تم های وردپرس یا پلتفرم های CMS دیگر استفاده کنید که معمولا کدهای خیلی حجیمی دارند، لازم است به این موارد توجه کافی داشته باشید.

با وجود داشتن کدهای حجیم، یکی از مزایای کلیدی استفاده از وردپرس، ساختار قالب های آن است که به شما اجازه می دهد فقط با فشار دادن یک دکمه، صفحات جدیدی را ایجاد کنید و محتوای تان را در یک رابط بصری بسازید، بدون اینکه نیاز باشد خودتان را با کدنویسی درگیر کنید.

اگر شما در حال ساخت وب سایت تان از پایه هستید، قالب خودتان را برای صفحات جدید ایجاد کنید، تا مجبور نشوید برای هر صفحه جدید، کدهای یکسانی را تایپ کنید.

همچنین باید با صفحات وب دینامیک آشنا باشید، چون می توانید عنصرهای داخل صفحه مانند header وب سایت تان را فقط در یک مکان ویرایش کرده و این تغییر به تمام صفحاتی که از این قالب استفاده میکنند اعمال می شود، در عوض اینکه بخواهید قسمت header هر صفحه را بصورت جداگانه تغییر دهید.

  1. طراحی وب سایت

موتورهای جستجو نمی توانند طراحی های بصری وب سایت تان را ببینند، فقط آنها می توانند ساختار پیمایش صفحه و طرح بندی های وب سایت را تفسیر کنند. شما همچنین تجربه کاربری (UX) که از آن استفاده می کنید به طور مستقیم روی سیگنال های تعاملی تان تاثیر می گذارد.

خرید پکیج هاست,سئو در طراحی وب سایت,طراحی وب سایت با اصول سئو

همانطور که ذکر شد، تجربه کاربری تنها یک فاکتوری است که در رتبه بندی صفحات موبایل تاثیر مستقیم دارد. اما این بدان معنی نیست که تجربه کاربری ux و سیگنال های تعاملی تاثیری روی رتبه بندی دسکتاپ تان ندارد.

اگر بانس ریت تان بسیار زیاد است و زمان بارگذاری سایت خیلی کند می باشد، نمی توانید از گوگل توقع داشته باشید که صفحات تان را به کاربران روی هر دستگاهی پیشنهاد بدهد.

  1. محتوای وب سایت

مردم برای دستیابی به محتوای مورد نظر خود به اولین منبع یا همان موتورهای جستجو مراجعه می کنند، برای آنها مهم است که بتوانند چیزی که به دنبال آن هستند را بیابند، در اینجا استراتژی سئو موفقیت آمیز نشان می دهد که باید از چه روشی استفاده کرد.

من در ادامه این مقاله جزئیات بیشتری را توضیح خواهم داد.

  1. بهینه سازی داخلی سایت

بهینه سازی داخلی سایت به دقت زیادی نیاز دارد و ما در اینجا خیلی درباره جزئیات آن صحبت نمی کنیم. شما باید بهینه سازی را برای هر صفحه ای که منتشر می کنید انجام دهید. هیچ کمبود اطلاعاتی درباره این موضوع وجود ندارد و باید بدانید که این یک بخش بسیار ساده استراتژی سئو است.

مواردی که باید پوشش بدهید عبارتند از:

  • URL صفحه: این بخش را خیلی خوانا و مفهومی ایجاد کنید و کلمات کلیدی را در مکان مناسب قرار دهید. در بیشتر موارد، این بخش شامل عنوان صفحه است، که باید بدون هرگونه کلمه اضافی و به فرمت www.yourdsite.com/your-page-title باشد.
  • عنوان صفحه : عنوان صفحه به رنگ آبی در قسمت نتایج موتورهای جستجو نمایش داده می شود. پس باید آن را خیلی مفهومی و خوانا بنویسید و کلمات کلیدی اصلی تان را در جای مناسب خود قرار دهید.

طراحی وب سایت با سئو

قسمتی که با رنگ قرمز مشخص شده، عنوان صفحه یک وب سایت است که در جستجوی گوگل نمایش داده شده است.

  • تگ های Heading: اطمینان حاصل کنید که محتوای صفحه تان به قسمت های منطقی تقسیم شده است و این قسمت ها توسط تگ های هدینگ (مثل h3 ،h2 ،h1،…) از هم جدا شده اند.
  • محتوا: یک محتوای منحصر به فرد، مفید و با بسیار خاص راجع به یک موضوع ایجاد کنید
  • کلمات کلیدی: از کلمات کلیدی به طور مناسب در عناوین و تیترهای صفحه تان استفاده کرده و همچنین از تعدادی کلمات هم معنی مختلف و مرتبط به محتوای اصلی تان برای جلوگیری از تکرار کلمات کلیدی (keyword stuffing) استفاده کنید.
  • استفاده از تصاویر: محتوای داخل صفحه تان را با تصاویر مرتبط از هم تفکیک کنید و آن ها را برای جستجو بهینه سازی کنید. (فشرده سازی اندازه فایل، عنوان و کلمات کلیدی در قسمت alt تصاویر و ….)
  • لینک های داخلی: شامل لینک های داخل بدنه محتوای اصلی به صفحاتی که روی وب سایت تان قرار دارد.
  • بهینه سازی برای موبایل: صفحاتی که برای موبایل بهینه سازی شده اند، بهتر در جستجو ظاهر می شوند.
  • داده های ساختار یافته: شما می توانید در سطح کدنویسی صفحه، با علامت گذاری قسمت های مختلف صفحه به نام های article ،review ،address اطلاعات ساختار یافته تری درباره محتوای تان به موتورهای جستجو تحویل دهید.

اگر از روز اولی که وب سایت تان را طراحی می کنید، آن را مطابق اصول سئو بسازید، می توانید در آینده صرفه جویی خوبی در هزینه هایتان داشته باشید. از این پنج اصل ضروری استفاده کنید. با این کار شما پلتفرمی خواهید داشت که در صورت پیشرفت استارتاپ تان، کمترین نیاز به اصلاح و تغییر خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *