آموزش سئو کسب و کارهای نوپا – قسمت اول

آموزش سئو,پیش نیازهای سئو,رتبه بندی سایت توسط گوگل حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 14 امتیاز : 4.7]

کسب و کارهای نوپا چطور در کمترین زمان می توانند ترافیک ارگانیک خود را افزایش دهند؟

بهینه سازی موتورهای جستجو برای هر کسب و کاری دشوار است. اما اگر تازه کار باشید، چالش واقعی را حس خواهید کرد. باید به سرعت تاثیر خود را بگذارید، فعال باشید و قبل از آنکه سرمایه های محدود شما تمام شوند، مخاطبان خاص خود را جذب کنید. به همین دلیل بسیاری از استارت آپ ها به سئو روی می آورند و امیدوار هستند با برخی روش های تقلب در سئو و استفاده از راه های میانبر، سرعت رنک و رتبه گرفتن خود را افزایش دهند.

متاسفانه، گوگل نشان داده است که با روش های میانبر اصلا ارتباط برقرار نمی کند.

در این راهنما، می خواهم به شما آموزش دهم که کسب و کارهای نوپا چطور میتوانند برای گرفتن نتیجه ای سریع و ماندگار، سایت خود را سئو کنند و چطور می توانند به کمک اتوماسیون، استراتژی های جستجو خود را بهبود بخشند.

اینجا می توانید ببینید در این راهنما به طور کلی به چه مواردی پرداخته ایم:

  • چه چیزی سئو کسب و کارهای نوپا را از سئو سایر وب سایت ها متمایز می کند؟
  • موتورهای جستجو چه می خواهند؟
  • موتورهای جستجو چطور فاکتورهای مختلف را اندازه گیری می کنند؟
  • ساخت وب سایت برای سئو
  • چه چیزی باعث ساخت محتوای سئو شده عالی می شود؟
  • اتوماسیون استراتژی سئو کسب و کارهای نوظهور

چه چیزی سئو کسب و کارهای نوپا را از سئو سایر وب سایت ها متمایز می کند؟

واقعا هیچ چیز! گوگل توجهی نمی کند که شما یک استارت آپ هستید، یک موسسه مالی بزرگ و یا کوچک ترین فروشگاه اینترنتی هستید. تنها چیزی که برای گوگل اهمیت دارد این است که برای هر عبارت جستجو شده، مرتبط ترین محتوا را به کاربر نشان دهد. پیش نیازهای سئو برای یک کسب و کار نوظهور دقیقا مثل بزرگترین برندهای دنیاست و انتظاری که موتورهای جستجو از کسب و کار شما دارند مشابه با انتظاری است که از کسب و کار های دیگر دنیا دارند.

چیزی که برای بسیاری از کسب و کارهای نوپا تفاوت ایجاد می کند، بررسی میزان توانایی آنها است. شما منابعی که کسب و کار های بزرگ در اختیار دارند را در اختیار ندارید، اما هدف شما این است که با بیشتری سرعت ممکن رشد کرده و با بزرگترین برندها در صنعت خود کار کنید.

برای بسیاری از استارت آپ ها، این به معنای انجام تخصصی سئو با بودجه کم است که به برخی سازوکارها احتیاج دارد. مشکل اینجاست که گوگل در بهینه سازی جستجو به سازوکار شما کاری ندارد و شما باید اصول و مقررات را رعایت کنید. خبر خوب اینکه، هرچه سریعتر این کارها را انجام دهید، سریع تر می توانید با تکیه بر خود، استراتژی سئو بسازید که بعدا از لحاظ بودجه برای شما دردسر درست نکند.

موتورهای جستجو چه می خواهند؟

همانطور که اشاره شد، گوگل توجهی نمی کند شما صاحب چه کسب و کاری هستید یا اهداف شما از بازاریابی چه چیزی است. موتورهای جستجو برای سئو، قوانین خودشان را دارند. آنها به سایت هایی که موارد زیر را رعایت کنند، رتبه بالا و مناسبی را اختصاص دهند:

  • دسترسی: پیش از آنکه موتورهای جستجو بتوانند به صفحات شما رنک دهند، باید بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.
  • محتوای باکیفیت: یعنی محتوای مرتبط، منحصر به فرد و کاربردی که به کاربر پاسخ سوالاتی که جستجو می کنند را می دهد.
  • تجربه کاربری عالی (UX): وبسایت شما جزئی از تجربه کاربر (UX) از جستجو را تشکیل می دهد و گوگل می خواهد صفحات شما UX عالی داشته باشند.
  • تعامل: محتوای باکیفیت و تجربه کاربری (UX) عالی باید بتواند کاربر را در سایت شما نگه داشته و کاری کند که کاربر با محتوای شما تعامل داشته باشد. این دقیقا همان چیزی است که موتورهای جستجو می خواهند ببینند.
  • بهینه سازی: تمامی ضروریات بهینه سازی که باعث می شوند صفحات برای موتورهای جستجو و کاربران قابل فهم باشند.

شما باید در کنار سئو فنی، محتوا و تجربه عالی برای کاربر بسازید. این چیزی است که موتورهای جستجو و کاربران می خواهند از شما ببینند.

موتورهای جستجو چطور فاکتورهای مختلف را اندازه گیری می کنند؟

مشکلی که عباراتی مثل “محتوای باکیفیت” و “تجربه کاربری (UX) عالی” دارند این است که مبهم هستند. بنابراین موتورهای جستجو چطور می توانند این کیفیت های مبهم را اندازه گیری کنند؟

طبق گفته های Andrey Lipattsev، استراتژیست کیفیت جستجو در گوگل، 3 فاکتور رنک دهی برتر گوگل عبارت اند از محتوا، لینک ها و رنک برین.

  • عبارت های کلیدی

یکی از مهم ترین تغییرات الگوریتم گوگل طی سال های پیش، نحوه استفاده آن از عبارت های کلیدی برای تطابق محتوا با عبارت های جستجو شده است. روزهایی که عبارت های جستجو شده به سادگی با عبارت های کلیدی موجود در صفحه شما منطبق می شدند گذشته است و الگوریتم های یادگیری ماشین گوگل حالا می توانند ارتباط موضوعی بین محتوای شما با عبارتی که کاربر جستجو کرده است را تشخیص دهند.

  • لینک ها

با اینکه گوگل صدها فاکتور رنک دهی دارد که در هسته الگوریتم آن با هم کار می کنند، لینک ها همچنان یکی از سه فاکتور برتر هستند. محتوایی که تعداد زیادی لینک از منابع معتبری دریافت می کند، احتمالا تعامل خوبی با کاربر دارد و باکیفیت است. مسئله مهم کیفیت لینک هایی است که شما می گیرید، نه کمیت آنها.

آموزش سئو,پیش نیازهای سئو,رتبه بندی سایت توسط گوگل

  • سیگنال های تجربه کاربری (UX)

گوگل ترکیبی از سیگنال های تجربه کاربری (UX) را استفاده می کند تا متوجه شود کاربر چه تجربه ای از صفحات شما دارد. این سیگنال ها عبارت اند از زمان بارگذاری، موبایل فرندلی، امنیت داده و رمزنگاری، جایگذاری محتوا و Navigation سایت شما.

  • سیگنال های تعامل با کاربر

اگر می خواهید بدانید محتوای وب سایت تان تا چه اندازه جالب توجه است، ممکن است bounce rates، زمان متوسط روی صفحه و تعداد صفحاتی که در هر بار، مشاهده میشود ایده این کار را به شما بدهد. همچنین گوگل هم دقیقا همین کار را انجام می دهد. در صورتی که کاربری با کلیک روی لینک نتایج جستجو وارد سایت شما شود و به سرعت سایت تان را ترک و به لیست نتایج جستجو برگردد و روی لینک دیگری کلیک کند، می توان حدس زد که شما محتوایی را که کاربر به دنبال آن است را برای او فراهم نکرده اید.

  • مکان

کسب و کار نوظهور,کسب و کارهای نوپا,کسب و کارهای نوظهور

در این تصویر Lyft و Uber را در حال رقابت در SERPs برای کلمه “get a ride in Manchester” مشاهده می کنید.

اینکه آیا مکان را در استراتژی سئو تاثیر بدهید یا نه، کاملا بستگی به طبیعت کسب و کارتان دارد. Airbnb مطمئنا می خواهد نتایج محلی را نمایش دهد، و مانند اوبر، Skyscanner و Deliveroo برای اتصال کاربران جدید و قدیمی شان، همگی وابسته به داده های مکانی هستند.

این یک فاکتور تعیین کننده در ارتباط با جستجوهای مفید است و در صورتی که مکان یک نقش کلیدی را در کسب و کار شما بازی میکند، لازم است که به این موارد توجه داشته باشید.

در این قسمت از مقاله، به سه سوال اول مبحث آموزش سئو کسب و کارهای نوپا پرداختیم. در قسمت های بعدی پاسخ سایر سوالات را مطرح می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *