بهبود سئو سایت به کمک تایید اجتماعی

بازاریابی اینترنتی,بالا بردن سئو,بهبود سئو سایت حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 10 امتیاز : 4.6]

تأیید اجتماعی (social proof) می تواند برای استراتژی بازاریابی اینترنتی شما به شدت موثر باشد اما در عین حال می تواند بر تلاش های شما در زمینه سئو هم تأثیر بگذارد.

تأیید اجتماعی به معنای ایجاد اعتبار و اعتماد نسبت به کسب و کارتان به وسیله نمایش دادن تفکر دیگران راجع به آن می باشد. به جای اینکه خودتان کسب و کارتان را تبلیغ کنید، این کار را از طریق دیگران انجام می دهید؛ حال این دیگران ممکن است کارشناسان، سلبریتی ها یا از طریق مشتریان تان باشد که کمک می کنند مخاطبی جدید محصول شما را کشف کند.

این موضوع مبتنی بر روان شناسی و اینکه مردم چقدر از بودن در جمع آدم هایی که شبیه شان فکر می کنند لذت می برند بستگی دارد، که در نهایت این مسئله ممکن است بر تصمیمات آنها در زمینه خرید و رفتار آنلاین شان تأثیر بگذارد.

طبق تحقیقی که انجام شده 92% مردم به پیشنهادات کسی که هم سن و سال یا هم شرایط شان است اعتماد می کنند، حال آن که حتی 70% مردم به دیدگاه یک مشتری که آنلاین به اشتراک گذاشته شده است هم اعتماد می کنند، بدون اینکه حتی آن مشتری را بشناسند.

از تایید اجتماعی می توان به طریق مختلف استفاده کرد، این موضوع به صنعت، مخاطب، یا انتظاراتی که از آن می رود، بستگی دارد.

انواع تایید اجتماعی

  • نظرات مشتریان

بسیاری از مشتریان قبل از خرید یک محصول و به منظور ارزیابی آن، بررسی های آنلاین انجام می دهند. وب سایت هایی همچون Amazon ،Yelp، یا Booking همگی برای انتخاب هر چه بهتر مشتری امکان بررسی نظرات مشتریان را فراهم آورده اند.

حتی نظرات منفی هم در صورتی که تعادلی با نظرات مثبت داشته باشند، می توانند کارآمد باشند، چرا که آنها ارائه ای صادقانه از محصول و طرز تفکر دیگران راجع به آن می باشد.

بسیاری از سایت ها نظرات مثبت را به عنوان تاییدی بر محصول خود به نمایش می گذارند که معمولاً یکی از مهم ترین موارد تایید اجتماعی تلقی می شود.

بازاریابی اینترنتی,بالا بردن سئو,بهبود سئو سایت

وب سایت Booking نه تنها شامل نظرات مشتریان در مورد هتل ها می باشد، بلکه حاوی بررسی مشتریان در مورد خدماتش هم می شود که همین میان آنها و مشتریان اعتماد ایجاد کرده و با این راه اثربخشی خدمات شان را به عرصه نمایش می گذارد.

تایید اجتماعی,تایید اجتماعی وب سایت,سئو سایت

  • دیدگاه کارشناس:

    اینکه بررسی یک کارشناس را در زمینه محصول تان به منظور اثبات ارزش تان قرار دهید، یک تاکتیک رایج می باشد و در همین راستا coschedule تصمیم گرفته تا دیدگاه Baer jay را برای تبلیغ پلتفرم اش به بهترین شکل ممکن به نمایش بگذارد.

    این به مشتریان احتمالی کمک می کند که آرامش خاطر پیدا کنند، چرا که یک کارشناس این محصول را تایید کرده و این یعنی آنها هم احتمالاً از آن محصول راضی خواهند بود.

    نظرات مشتریان

    Audiense نظرات افراد متخصص و حرفه ای که از خدماتش استفاده می کنند را به نمایش می گذارد تا به مناسب ترین طریق محصولش را تبلیغ کند.

    استفاده از 10هزار نام تجاری و آژانس به همراه بررسی های واقعی که توسط کارشناسان مطرح صنعت انجام شده، یک عملکرد قوی در زمینه اعتبارسنجی اجتماعی برای محصول تلقی شده و مشوق کمپانی های دیگر برای بکارگیری از این شیوه می باشد.

  • تایید اینفلوئنسرها

اینفلوئنسر مارکتینگ اخیراً خیلی محبوب شده و با افزایش ستاره ها در شبکه های اجتماعی، تاثیر آنها هم در تایید محصولات افزایش پیدا کرده است. حال چه یک همکاری با صرف هزینه است یا فقط یک بررسی ساده، اینفلوئنسرها قابلیت این را دارند که بر تصمیم به خرید دیگران تأثیر بگذارند و به همین دلیل است که ردپای آنها را در صفحات مختلفی می بینیم.

Pets از سلبریتی های بزرگ برای سرازیر کردن هزاران فالوور به صفحه اش استفاده کرده و Barkbox تصمیم گرفته که 2 بررسی از سلبریتی هایی معروف که محصولاتش را امتحان کرده اند قرار دهد.

ASOS هم به شدت برای تبلیغات محصولاتش به اینفلوئنسر مارکتینگ متکی است که همین باعث شده یک تیم از کارمندان داخلی ASOS محصولاتش را در اکانت های اینستاگرامشان تبلیغ کرده و در واقع بهترین مبلغین وب سایت شان باشند. علاوه بر این، آنها برای اینفلوئنسرها یک صفحه خاص دارند که با این کار سعی بر اثبات این موضوع دارند که این فقط یک برند نیست که محصولاتش را تبلیغ می کنند، بلکه افراد واقعی ای که از تاثیر اجتماعی شان به بهترین نحو ممکن استفاده می کنند هم می توانند این کار را انجام دهند.

  • لوگوها:

لوگوها یک جذابیت بصری ایجاد می کنند، مخصوصاً وقتی که به طور گسترده شناخته شده باشند چرا که می توانند اعتبار یک محصول را در عرض چند ثانیه افزایش دهند.

حال چه لوگوی مشتریان، اپلیکیشن، نشانی از یک همکار محبوب یا پاداش باشد، لوگوها می توانند برای هر نوع سایتی به منزله بهترین نوع استفاده از تایید اجتماعی باشند.

  • تعداد مشترکین:

 وب سایت ClikZ خوانندگان را ترغیب به ثبت نام در خبرنامه اش می کند، آن هم با اشاره به این که بیش از 200 هزار نفر از بازاریابان محتوا خبرنامه آنها را در ایمیل شان دریافت می کنند.

استفاده از تعداد مشترکین به مخاطب کمک می کند تا میزان حرفه ای هایی که به یک خبرنامه ی خاص علاقه مند هستند را متوجه شوند که همین موضوع دوباره نوعی حس تعلق خاطر ایجاد کرده و اشتراک را منطقی تر و با معناتر می کند.

دوست عزیزم، جهت مشاهده ادامه این مقاله بسیار مفید، لطفا ایمیل خود را به دقت در فیلد ذیل وارد نمایید.

لطفا ایمیل خود را به دقت وارد نمایید :

خیالتون راحت ! از ایمیل شما به صورت محرمانه نگهداری میشه و فقط مقالات برتر نیوسئو براتون ایمیل میشه.
2 نظر در مورد مقاله “ بهبود سئو سایت به کمک تایید اجتماعی ” ثبت شده است
  1. امیر

    با سلام.
    چگونه از اپلیکیشن خودمون برای افزایش بازدید وبسایت استفاده کنیم؟


    • امیر قمصری

      درود بر شما

      این سوال را در اپلیکیشن نیوسئو بپرسید تا بیشتر و به صورت صوتی توضیح دهم


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *