ضروری

آموزش سئو با تکنیک آسمان خراش 2

ترافیک ارگانیک,تکنیک Skyscraper,تکنیک آسمان خراش

تکنیک آسمان خراش در سئو، یکی از مهم ترین مباحث آموزش سئو سایت می باشد. در این مقاله که یک مطالعه موردی در سایت backlinko می باشد، به این مسئله می پردازیم که آنها چگونه توانسته اند تنها در مدت 7 روز، ترافیک ارگانیک سایت خود را 652% افزایش دهند!

یک استراتژی سئو جدید وجود دارد که واقعا معرکه است. تکنیک آسمان خراش 2.0 یا Skyscraper Technique 2.0.

من به تازگی از این استراتژی استفاده کردم تا ترافیک ارگانیک یکی از صفحاتم را در هفت روز، 652.1% افزایش دهم.

ترافیک ارگانیک,تکنیک Skyscraper,تکنیک آسمان خراش

همین روش به من کمک کرد تا پست کاملا جدید من تنها در عرض چند هفته، رتبه اول گوگل را به خودش اختصاص دهد.

حالا می خواهم دقیقا و گام به گام به شما نشان دهم که چگونه این کار را کردم.

محتوای من عملکرد خیلی خوبی داشت… اما سپس با افت مواجه شد

در 26 ام جولای 2016 من این پست را منتشر کردم.

تکنیک آسمان خراش 2.0,تکنیک آسمان خراش در سئو,هدف جستجوی کاربر

در هفته اول، پست من ترافیک بسیار خوبی را جذب کرد.

خیلی سریع افراد زیادی از لینک این پست استفاده کردند.

همانطور که انتظار می رفت، صفحه من چند هفته بعد، به یکی از ده صفحه برتر کلمه کلیدی هدف (چک لیست سئو) تبدیل شد.

هدف کاربر

همه چی عالی پیش  رفت مگر نه؟

خب راستش … نه خیلی.

همانطور که می بینید، پست های من معمولا در طول زمان ترافیک بیشتری را از طریق سئو سایت می گیرند.

اما صفحه چک لیست سئوی من طبق این روند پیش نرفت.

در واقع ترافیک ارگانیک آن صفحه به مرور زمان کاهش یافت.

این که پست من در طول روز تنها 4 یا 5 بازدید کننده داشت واقعا بد بود.

رتبه آن صفحه هم تقریبا به میانه های صفحه دوم رسیده بود.

درست همین جا بود که از خودم پرسیدم “چه اتفاقی افتاده؟”

بر روی کاغذ، محتوایی که نوشته بودم از همه نظر عالی بود.

بیش از 200 بک لینک

کلی نظر مختلف زیر پست (که گوگل خیلی این موضوع را دوست دارد)

و بازنشر های متعدد در شبکه های اجتماعی.

پس مشکل کجا بود؟

هدف کاربر – User Intent

هدف جستجوی کاربر + سئو = رتبه بالاتر

به یاد داشته باشید که هدف اول گوگل خوشحال کردن کاربران است.

یعنی گوگل همیشه می خواهد نتایجی را برای کاربر به نمایش بگذارد که بیشترین تطابق با هدف جستجوی کاربر را داشته باشد.

تا حالا کلمه هدف جستجوی کاربر را نشنیده بودید؟ در قسمت زیر یک مثال ساده را ببینید.

ترافیک ارگانیک,تکنیک Skyscraper,تکنیک آسمان خراش

و این راه هم بدانید که گوگل واقعا خیلی خوب هدف جستجو کاربر را می فهمد.

در واقع بخش بزرگی از رنک برین گوگل، هدفش این است که “نتایجی را به کاربر ارائه کند که فکر می کند مطابق میل و خواسته کاربران باشد”.

همچنین خط مشی Google Quality Rater در سال 2018 یک بخش کامل را به جستجوی هدف کاربر اختصاص داده است.

حتی گوگل جدیدا از در رابطه با هدف جستجوی کاربر، از آنها سوال می کند:

ترافیک ارگانیک,تکنیک Skyscraper,تکنیک آسمان خراش

درست همین جا بود که متوجه اشکال کارم شدم:

پست های من به این دلیل به مشکل بر خورده بود که من نتوانسته بودم به خوبی هدف کاربر را درک کنم.

تکنیک آسمان خراش 2.0 در استراتژی سئو سال 2018

بعد از این که صفحه خودم را بر اساس هدف جستجو کاربر بهینه سازی کردم، درست مثل موشک ترافیک ارگانیک صفحه من افزایش پیدا کرد:

رتبه صفحه من هم از 11 به 5 رسید و این رتبه بندی بهبود یافته 4 ماه بعد هم جایگاه خودش را حفظ کرد.

ترافیک ارگانیک,تکنیک Skyscraper,تکنیک آسمان خراش

با در نظر داشتن این موضوع، حالا می خواهم گام های استفاده از تکنیک آسمان خراش 2 (Skyscraper Technique 2.0) را به شما بگویم:

گام اول : هدف جستجو کاربر را مشخص کنید.

گام دوم : هدف جستجو و نیاز کاربر را برآورده کنید.

گام سوم : برای سیگنال های UX (تجربه کاربری)، بهینه سازی را انجام دهید.

اگر بخواهم شفاف صحبت کنم باید بگویم که تکنیک اصلی Skyscraper Technique هنوز هم عملکرد بسیار خوبی دارد.

به عنوان مثال، در این لیست ابزار سئو، محتوایی مطابق با تکنیک آسمان خراش منتشر کرده ام.

بیشتر پست های مرتبط با ابزار سئو، 10 تا 20 ابزار را لیست می کنند. به همین دلیل من تصمیم گرفتم 180 ابزار را در یک پست مرور کنم.

و به دلیل این که صفحه من بزرگتر و بهتر است، افراد زیادی به این صفحه لینک داده اند:

ترافیک ارگانیک,تکنیک Skyscraper,تکنیک آسمان خراش

بر همین اساس می توانیم بگوییم که این صفحه توانسته هدف جستجو و نیاز کاربر را برآورده کند.

به همین دلیل هم این صفحه در میان 3 رتبه برتر کلمه کلیدی مد نظر من قرار گرفته است.

به صورت خلاصه می گویم که قطعا شما باید از تکنیک Skyscraper نسخه 1 و 2 استفاده کنید.

ترافیک ارگانیک,تکنیک Skyscraper,تکنیک آسمان خراش

تکنیک Skyscraper 1.0 به شما کمک می کند تا لینک هایی که نیاز دارید را به دست بیاورید و به صفحه اول رتبه بندی ها برسید.

و تکنیک Skyscraper 2.0 هم به شما کمک می کند تا بتوانید این رتبه بندی ها را حفظ کنید.

خب حالا بیاید گام های مختلف این تکنیک را دقیق تر بررسی کنیم:

  1. مشخص کردن اهداف کاربر

دو روش ساده برای مشخص کردن هدف جستجوی کاربران وجود دارد :

تحلیل کردن صفحه اول

صفحه اول گوگل می تواند اطلاعات بسیار زیادی در رابطه با اهداف جستجو کاربر به شما بدهد.

چرا؟

اگر چیزی در صفحه اول گوگل جای می گیرد، قطعا توانسته به خوبی هدف جستجو و نیاز کاربر را رفع کند.

پس تنها کاری که باید بکنید این است که برای کلمه کلیدی مد نظر خودتان یک جستجو انجام دهید.

و 10 نتیجه اول را بررسی کنید.

در واقع شما باید به این سوال پاسخ دهید :

” این نتایج برای رفع کدام هدف جستجو کاربران ارائه شده است؟”

آیا مردم این اطلاعات را می خواهند؟ اگر این گونه است، آیا آن ها استراتژی های اولیه را می خواهند یا استراتژی های پیشرفته؟

آیا آن ها می خواهند چیزی بخرند؟ اگر این گونه است، آیا آماده خرید هستند و یا می خواهند دو محصول مختلف را با هم مقایسه کنند؟

ترافیک ارگانیک,تکنیک Skyscraper,تکنیک آسمان خراش

به عنوان مثال …

اگر شما عبارت “دفتر کار در بروکلین” را جستجو کنید، کل نتایجی که دریافت میکنید از نوع معامله و خرید و فروش می باشد.

در واقع، تمام ده نتیجه ارائه شده مرتبط با اجاره کردن یک فضای دفتر کار می باشد.

اما اگر شما عبارت “دفتر کاری مشترک در بروکلین” را جستجو کنید، نتایج کاملا متفاوتی را دریافت می کنید.

نتایجی که در این جستجو مشاهده می کنید بیشتر پست های وبلاگ مرتبط با بهترین مکان های کار مشترک در شهر هستند.

بنابراین :

در نگاه اول این کلمات کلیدی با هم مشابه هستند.

اما همانطور که از نتایج صفحه اول گوگل مشخص می شود، هدف جستجو کاربران از این عبارات کاملا متفاوت می باشد.

بررسی کلمه کلیدی

گاهی اوقات خود کلمه کلیدی، چیزی که باید بدانید را به شما می گوید.

به عنوان مثال …

در رابطه با پست چک لیست سئو من از خودم پرسیدم که:

“کسی که برای عبارت چک لیست سئو جستجو می کند، واقعا چه چیزی می خواهد؟”

عجب! آن ها یک چک لیست سئو می خواهند.

با این وجود من متوجه شدم که پستی که گذاشته بودم، بیشتر یک مطالعه در رابطه با چک لیست های سئو بود … نه یک چک لیست واقعی سئو.

ترافیک ارگانیک,تکنیک Skyscraper,تکنیک آسمان خراش

البته بعضی از مراحل مطرح شده در این پست شبیه یک چک لیست سئو بود.

اما این پست یک چک لیست دقیق سئو، یعنی همان چیزی که افراد می خواستند نبود.

و گوگل هم متوجه این موضوع شده بود.

به همین دلیل من به سمت گام دوم پیش رفتم یعنی…

  1. برآورده کردن هدف جستجوی کاربر

حالا من هدف کاربر را مشخص کرده بودم.

پس زمان آن رسیده بود که محتوایی منتشر کنم که مطابق با هدف جستجوی کاربر باشد.

دقیقا کاری که من کردم به این صورت بود:

  • موضوعات اصلی را پوشش دادم

من متوجه شدم محتوای دیگر مرتبط با چک لیست سئو که رتبه خوبی داشت، گام هایی را برای افراد تازه کار در زمینه سئو مشخص کرده بود.

و خیلی سریع متوجه یک موضوع شدم :

پست اصلی من به شدت پیشرفته و حرفه ای بود.

در واقع اولین گام مطرح شده در پست من این بود : “پاک کردن صفحه های Dead Weight”

ترافیک ارگانیک,تکنیک Skyscraper,تکنیک آسمان خراش

این استراتژی به گونه ای است که افراد تازه کار در سئو اصلا نباید از آن استفاده کنند!

به همین دلیل، من این استراتژی پیشرفته را با یک گام ساده تر از سئو جایگزین کردم :

ترافیک ارگانیک,تکنیک Skyscraper,تکنیک آسمان خراش

  • قالب پست را عوض کردم

همانطور که پیش از این گفتم، نسخه اصلی پست من یک مورد مطالعاتی گام به گام بود.

به همین دلیل قالب پستم را عوض کردم.

این بار، محتوایی را منتشر کردم که به چک لیست شباهت بیشتری داشت.

ترافیک ارگانیک,تکنیک Skyscraper,تکنیک آسمان خراش

  • موضوعات بیشتری را پوشش دادم

از 10 نتیجه برتر جستجو در گوگل مشخص بود که :

افرادی که به دنبال “چک لیست سئو” هستند، چک لیست هایی را می خواهند که موضوعات بسیار زیادی را بررسی کند.

با این وجود، پست اولیه من در رابطه با موضوعات زیر هیچ اطلاعاتی نداشت:

  • سئو فنی
  • ساخت بک لینک
  • جستجوی کلمات کلیدی
  • نرم افزار ها و ابزار سئو

به همین دلیل من پست خودم را توسعه دادم تا این موضوعات بسیار مهم را هم پوشش دهم :

ترافیک ارگانیک,تکنیک Skyscraper,تکنیک آسمان خراش

  • بر روی “2018” تاکید بیشتری کردم

من در نتایج جستجو به یک الگوی مشخص برخوردم :

ترافیک ارگانیک,تکنیک Skyscraper,تکنیک آسمان خراش

بیشتر محتوای منتشر شده، به این نکته اشاره کرده بودند که چک لیست آن ها در سال 2018 عملکرد خیلی خوبی داشته است.

به همین دلیل من هم تاکید کردم که چک لیست من چک لیست به روزی است.

چگونه؟

در تگ نام پست، عبارت ” 2018″ را قرار دادم …

در  قسمت مقدمه هم همین کار را کردم …

و حتی در متن محتوا هم چند بار کلمه “2018” را تکرار کردم. در واقع، در این مورد من یک پست را دوباره بازنویسی کردم.

اما شما می توانید از همین استراتژی برای یک محتوای کاملا جدید استفاده کنید …

به عنوان مثال …

چند ماه قبل من می خواستم در رابطه با بهینه سازی موبایل مطلبی بنویسم.

اولین کاری که کردم، “سئو موبایل” را جستجو کردم و نتایج را بررسی کردم.

متوجه سه چیز در نتایج صفحه اول گوگل شدم:

  1. آن ها به این موضوع پرداخته بودند که چرا سئو موبایل اهمیت زیادی دارد.

به همین دلیل من در ابتدای پست، چند آمار مهم در رابطه با کاربرد موبایل در جستجوی وب ارائه کردم.

  1. آن ها در رابطه با طراحی سایت ریسپانسیو در مقایسه با خدمات رسانی پویا و طراحی سایت برای موبایل مطلب نوشته بودند.

من هم همین کار را کردم.

  1. آن ها نکاتی را برای بهبود سرعت سایت مطرح کرده بودند.

من هم بخشی از پستم را به این موضوع اختصاص دادم.

در نهایت من نام پست را به این صورت انتخاب کردم : “سئو موبایل : یک راهنمایی قطعی”.

ترافیک ارگانیک,تکنیک Skyscraper,تکنیک آسمان خراش

و به لطف تکنیک Skyscraper Technique 2.0، این پست برای کلمه کلیدی هدف من به رتبه اول رسید.

یعنی بالاتر از سایت های قدرتمندی مانند Moz ،Search Engine Land … و حتی خود گوگل :

ترافیک ارگانیک,تکنیک Skyscraper,تکنیک آسمان خراش

و حالا نوبت به گام سوم می رسد …

  1. بهینه سازی برای سیگنال های UX (تجربه کاربری)

موضوع این است :

محتوای شما ممکن است از نظر هدف جستجوی کاربر کاملا عالی باشد.

اما اگر ظاهر محتوای شما به این صورت باشد :

ترافیک ارگانیک,تکنیک Skyscraper,تکنیک آسمان خراش

افراد به محض ورود به سایت شما، آن را ترک می کنند انگار که سایت شما دارد آتش می گیرد!

گوگل هم به همین دلیل خیلی سریع رتبه سایت شما را کاهش می دهد :

خب پس حالا که شما توانسته اید هدف جستجوی کاربر را برآورده کنید، باید سیگنال های UX را هم بهینه سازی کنید.

این گام به صورت ویژه مرتبط با مهندسی محتوای منتشر شده است تا این محتوا بتواند:

  • زمان توقف (Dwell Time) را به حداکثر برساند
  • CTR ارگانیک را به حداکثر برساند.
  • بانس ریت را به حداقل برساند.

خب چگونه باید به این هدف برسیم؟ با استفاده از روش های زیر..

  • در صفحه مد نظر، ویدئو قرار دهید

Wistia میگوید: “افراد به صورت میانگین در صفحه هایی که ویدیو دارند، 2.6 برابر زمان بیشتری را نسبت به صفحه های بدون ویدئو، صرف می کنند.”

ترافیک ارگانیک,تکنیک Skyscraper,تکنیک آسمان خراش

البته باید بگویم که من تا حالا ویدئویی را ندیدم که این قدر مفید و موثر باشد.

اما قطعا ویدئو می تواند باعث شود افراد مدت زمان بیشتری در سایت شما بمانند.

به همین دلیل من در پست چک لیست سئو، چند ویدئو قرار دادم.

  • فهرست مطالب

من یک فهرست مطالب را بالای پست جدید خودم قرار دادم :

ترافیک ارگانیک,تکنیک Skyscraper,تکنیک آسمان خراش

همانطور که می بینید این فهرست مطالب باعث شد که چند سایت لینک عالی در نتایج جستجو برای صفحه من ایجاد شود.

قطعا می دانید که این سایت لینک ها باعث ارتقای CTR ارگانیک من می شوند.

  • مقدمه کوتاه

وقتی که یک فرد وارد صفحه پست شما می شود، اولین کاری که می کند چیست؟

آن ها مقدمه پست شما را می خوانند.

در واقع اگر نگاهی به این نقشه گرمایی از وبلاگ Backlinko بیندازید، مشاهده میکنید فعالیت های بسیار زیادی بر روی چند خط اول مقدمه من انجام شده است:

ترافیک ارگانیک,تکنیک Skyscraper,تکنیک آسمان خراش

و اگر شما پست خودتان را با یک مقدمه طولانی شروع کنید … احتمالا کاربران، سایت شما را ترک می کنند.

به همین دلیل من یک مقدمه راحت و کوتاه نوشتم (5 تا 8 جمله).

  • درج مثال های زیاد

ارائه مثال می تواند خیلی سریع محتوای شما را نسبت به محتوای مزخرفی که خیلی از افراد ارائه می کنند، متمایز کند.

پس اگر هزاران مثال در پست های شما وجود دارد اصلا نگران نباشید.

من 19 مثال در پست جدید خودم در رابطه با چک لیست سئو استفاده کردم.

  • استفاده از Subheader های H2 و H3 (تیتر های فرعی)

این Subheader ها محتوای شما را به چند قسمت اصلی تقسیم می کنند که این موضوع باعث می شود کاربران با راحتی بسیار بیشتری مطلب را مطالعه کنند.

در واقع پست چک لیست سئوی من دارای 9 تیتر فرعی می باشد:

ترافیک ارگانیک,تکنیک Skyscraper,تکنیک آسمان خراش

  • جملات کوتاه. پاراگراف های کوتاه

با استفاده از روش زیر شما می توانید مطالعه محتوای خودتان را برای کاربر 10 برابر آسان تر کنید:

جملات کوتاه، پاراگراف های کوتاه.

من به همین دلیل این جمله کوتاه را نوشتم و از پاراگراف هایی با یک یا دو جمله استفاده کردم.

و به همین دلیل میانگین زمان سپری شده برای مطالعه این پست، 5:53 دقیقه می باشد.

حالا نوبت شماست

دوست دارم از شما بشنوم که:

نظر شما در رابطه با تکنیک آسمان خراش 2.0 یا Skyscraper Technique 2.0 چیست؟

البته ممکن است سوالاتی هم در ذهن شما باشد.

در هر صورت، می توانید با گفتن نظراتتان زیر این پست، من را در جریان قرار دهید.

منبع : backlinko.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود