بهینه سازی سایت در گوگل و ترفندهای بی نظیر آن

آموزش سئو مقدماتی,بهینه سازی سایت,بهینه سازی سایت در گوگل

بهینه سازی سایت در گوگل بدون شک باید یکی از اصلی ترین اهداف کسب و کار اینترنتی شما باشد. اگر نتوانید عملکرد خوبی در مورد بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو داشته باشید، طبیعی است که تمامی هزینه ها و فعالیت هایی که در فضای آنلاین انجام داده اید، بیهوده خواهند بود!

البته همین که شما تصمیم گرفته اید کسب و کار خود را از شکل سنتی خود خارج کرده و به واسطه یک وب سایت، آن را ارتقا دهید؛ یک قدم بسیار بزرگ در رسیدن به موفقیت برداشته اید؛ اما این مسئله به تنهایی کافی نیست!

هدف اصلی بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو، تنها این نیست که ربات موتور جستجوی مورد نظرتان، صفحات سایت شما را پیدا کند. بلکه آن چیزی که اهمیت دارد این است که بتوانید رنک مناسبی از خزنده موتور جستجوی مورد نظر به دست بیاورید. بر اساس آمارهای بدست آمده حدود ۹۰ درصد از کل کلیک هایی که کاربران بر روی لینک های سایت ها می‌کنند، مختص به صفحه اول موتور جستجو می باشد. همچنین از بین ۱۰ نتیجه‌ ای که در صفحه اول وجود دارد، سه چهارم کلیک ها بر روی لینک اول انجام می‌شوند.

در نتیجه اهمیت بسیار زیادی دارد تا شما بتوانید در ابتدا وبسایت خود را بر اساس اصول سئو، بهینه سازی کنید و و به صفحه اول گوگل برسید. بعد از رسیدن به صفحه اول گوگل باید تمام تمرکز خود را بر روی کسب رنک اول تا سوم بگذارید. در نتیجه داشتن یک عملکرد ضعیف در این زمینه می‌تواند آسیب های جبران ناپذیری به کسب و کار اینترنتی شما وارد کند. البته جای نگرانی نیست، ما در این مقاله قصد داریم تکنیک‌ هایی که با استفاده از آن ها می توانید بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو را انجام دهید، برای شما ارائه کنیم.

با استفاده از چهار مرحله ‌ای که در ادامه آن ها را توضیح خواهیم داد، می‌توانید در سریع ترین زمان ممکن به رنک های برتر موتور جستجوی موردنظرتان دست پیدا کنید. برخی از این موارد ممکن است برای شما تکراری باشند، اما دقت داشته باشید که بعضی از موضوعات آنقدر اهمیت دارند که تکرار آن ها هیچ ضرری برای شما نخواهد داشت. حتی در برخی از موارد دیده شده است که بسیاری از مدیران کسب و کارهای اینترنتی بعد از گذشت مدت زمانی، به کلی این موارد را فراموش کرده و آن ها را در استراتژی های خود پیاده سازی نمی کنند. پیشنهاد می‌کنیم ادامه این مقاله را با دقت بیشتری مطالعه بفرمایید.

1) تجزیه و تحلیل وب سایت برای کسب و کار

تحلیل وب سایت می تواند به پیشرفت شما کمک زیادی بکند. شما باید تگ های H، عبارت های کلیدی، توضیحات متا، لینک های داخلی و خارجی و عناوین وب سایت خود را مورد تحلیل قرار دهید. بعد از اینکه این موارد را به خوبی به صورت یک لیست تهیه کردید، وقت آن است که آن ها را با اصول پایه سئو سایت مقایسه کنید و کاستی هایی که به نظر شما ممکن است افزایش رتبه صفحات سایتتان جلوگیری کند را بهبود دهید.

بعد از اینکه تحلیل وب سایت خود را به خوبی انجام دادید، وقت آن است که عملکرد رقبایتان را نیز آنالیز کنید. برای این کار تنها کافی است یک عبارت کلیدی که قرار است برای آن تولید محتوا کنید را انتخاب کرده و پنج سایت برتری که برای آن رنک دریافت کرده اند را از لحاظ سئو و بهینه سازی سایت در گوگل بررسی کنید. تحلیل عملکرد رقبا همیشه باید یکی از اولویت های شما در چیدن استراتژی های تان باشد. در این صورت شما مطمئن هستید که هیچگاه از آن ها عقب نخواهید افتاد.

یکی از موارد مهم دیگری که در مورد تجزیه و تحلیل وب سایت در ارتباط با بهبود کسب و کار اینترنتی شما وجود دارد، تهیه بهترین لیستی از کلمات کلیدی است. شما باید آن دسته از عبارات کلیدی را انتخاب کنید تطابق بسیار مناسبی با موضوع فعالیت های شما داشته باشند. طبیعی است که رنک رفتن برای عبارت های نا مرتبط، هیچ سودی برای شما نخواهد داشت.

2) تحقیق عبارات کلیدی و توسعه آن ها

تحقیق عبارت کلیدی به فعالیت های گفته می شود که در طی آن شما با یک لیست از عبارت هایی که قرار است برای آنها تولید محتوا کرده و رنک دریافت کنید، روبرو خواهید شد. در این زمینه شما باید یک لیست هدفمند از عبارات کلیدی داشته باشید و بهترین کلماتی که می توانند بیشترین سود را به وبسایت شما برسانند،باید در لیست شما وجود داشته باشند.

بعد از تهیه لیست اول، مسئله بسیار مهمی که خیلی از افراد در تحقیق کلمات کلیدی آن را فراموش می کنند، استخراج عبارات کلیدی رقیبان است. بعد از اینکه لیست عبارات کلیدی سایت های رقیب کسب و کار خود را به دست آوردید، باید از بین آن ها عبارت هایی را انتخاب کنید که برای آن ها صفحه خاصی نداشته و در SERP های گوگل حضور نداشته باشید.

انجام دادن تحقیق با روش های کلیدی برای برخی از افراد ممکن است مشکل باشد، باید به شما بگویم که اگر مرحله اول ای که در این مقاله با اشاره کردیم را به بهترین شکل ممکن انجام دهید، بدیهی است که تحقیق عبارات کلیدی شما نیز موفقیت آمیز خواهد بود. علت این است که شما به واسطه مرحله اول اهداف کسب و کار خود را به خوبی خواهید شناخت و با کمک گرفتن از این اهداف می توانید بهترین موضوعات را برای شناسایی عبارات کلیدی در نظر داشته باشید.

3) بهینه سازی محتوای سایت

بهینه سازی محتوای سایت اگر به درستی انجام شود،وب سایت شما را به شکل شگفت ‌انگیزی ارتقا خواهد داد. به همین علت است که در دوره های آموزش بهینه سازی سایت در گوگل به این مسئله تاکید بسیار زیادی می شود. بنابراین باید تکنیک های آن را با دقت و فراوانی پیاده سازی کنید.

آموزش سئو مقدماتی,بهینه سازی سایت,بهینه سازی سایت در گوگل

اولین مسئله ای که با آن در بهینه سازی محتوای سایت رو به رو می شوید عناوین شما هستند. عناوین بهترین مکان برای جایگذاری عبارات کلیدی می باشند. با یک جستجوی ساده متوجه می‌شوید که وب سایت های برتری که برای واردات کلیدی مختلف توانسته رتبه های مناسبی دریافت کنند، همگی از عبارت کلیدی اصلی و دیگر بار خود را در عنوان صفحه خود به کار برده اند.

نکته مهم بعدی در مورد بهینه سازی محتوای سایت، تولید یک توضیحات متا و فوق العاده است.شاید باورش کمی سخت باشد اما توضیحات متا در بهبود رتبه سایت تأثیر بسیار زیادی دارد و روبات گوگل توجه ویژه‌ای به آن می کند.

در توضیحات متا نیز مانند عناوین سایت،باید از عبارات کلیدی خود استفاده کنیم. البته دقت داشته باشید که توضیحات متا نباید از ساختاری مثل برچسب ها داشته باشند و شما باید عبارت های کلیدی خود را در قالب جملات معنادار در آن قرار دهید.

یک نکته مهم که شاید کمتر به آن توجه داشته باشید این است که بهتر است یک نقشه سایت XML برای صفحات خود بسازید. ساخت نقشه سایت به ربات گوگل کمک می‌کند تا ایندکس و کراول کردن صفحات سایت شما را به بهترین شکل و سریع ترین زمان ممکن انجام دهد. این مسئله طبیعتاً در بهبود رتبه سایت شما تاثیر زیادی خواهد داشت.

4) بررسی و انجام دوباره مراحل بالا

اگر بگوییم که این مرحله نسبت به دیگر مراحل از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار است اغراق نکرده ایم! بهبود تمام فعالیت های شما در درازمدت، بستگی به این مرحله دارد. هر وبمستری نیاز دارد تا بعد از گذشت چند ماه، دوباره فعالیت های خود را از ابتدا مورد تحلیل قرار دهد. تنها در این صورت است که شما می‌توانید به موفقیت برسید. بنابراین بعد از اینکه سه مرحله بالا را به بهترین شکل انجام دادید، بعد از مدت زمانی که گذشت باید دوباره تمام آنها را از ابتدا مورد بررسی قرار دهید و در آن قسمت هایی که فکر می کنید دچار مشکل هستید، بیشتر کار کنید. این کار به خوبی می‌تواند بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو را به هدف نهایی خود برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود