15 حقیقت برگ ریزون از نکات کلمات کلیدی

آموزش سئو کلمات کلیدی,کلمات کلیدی برای افزایش بازدید,کلمات کلیدی سایت

در اینجا فهرستی از فاکتورهایی که روی رنک سایت شما در گوگل، بینگ و دیگر موتورهای جستجو تاثیرگذارند، آمده است. این لیست شامل فاکتورهای مثبت، منفی و همچنین فاکتورهای بی اثر می باشد. بیشتر فاکتورهایی که در اینجا لیست شده اند؛ مثل نکات کلمات کلیدی، بطور عملی در گوگل و تا حدودی بینگ و دیگر موتورهای جستجو با اهمیت کمتر تست شده است.

اگر به اطلاعات بیشتری در بخش خاصی از فهرست نیاز دارید، می توانید صفحه آموزش سئو ما را مطالعه کنید که بصورت مفصل در خصوص کلمات کلیدی، لینک ها، متاتگ و … توضیح داده است.

حقیقت ها و نکات کلمات کلیدی مهم

در ادامه 15 نکته از سری نکات کلمات کلیدی رو با هم بررسی می کنیم. این موارد به تحقیق کلمات کلیدی و استفاده بهینه آن ها در صفحات مختلف، کمک ویژه ای می کند.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: کلمات کلیدی چیست؟پیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

1. کلمات کلیدی در تگ عنوان:

این مکان یکی از مهمترین مکان ها برای داشتن کلمه کلیدی است چرا که چیزی که درون تگ عنوان نوشته می شود در نتایج جستجو به شکل عنوان صفحه شما نمایش داده می شود. تگ عنوان باید کوتاه باشد (6 تا 7 کلمه حداکثر) و کلمه کلیدی باید نزدیک ابتدای تگ عنوان باشد.

2. کلمات کلیدی در URL:

کلمات کلیدی در آدرس ها بسیار مفید هستند. به عنوان مثال https://www.newseo.ir/seo-learning که “SEO Learning” عبارت کلیدی است که شما به دنبال رنک برای آن هستید. اما اگر کلمه کلیدی در دیگر بخش های متن ندارید، فقط به داشتن آنها در آدرس ها بسنده نکنید.

لطفا اگر این مورد را دقیق متوجه نشدید دوباره بخوانید و در صورت نیاز در بخش نظرات از من سوال بپرسید!

3. تراکم کلمات کلیدی در متن:

یکی دیگر از فاکتورهای مهم به عنوان نکات کلمات کلیدی که بایستی چک کنید همین تراکم وجود کلمات کلیدی در متن است. 3 تا 7 درصد برای کلمات کلیدی اصلی مناسب است و حداقل 1 تا 2 درصد باید باشد. لطفا دقت کنید که تراکم کلمات کلیدی بیش از 10 درصد مشکوک بنظر می رسد و بیشتر به عنوان کلیشه ای از کلمات کلیدی به حساب می آید تا یک متن نوشته شده طبیعی.

در بسیاری از مواقع استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در متن شما جدا از اینکه محتوا را دچار ایراد در خوانایی می کند، گوگل را مجاب می کند که شما قصد فریب او از طریق اسپم در سئو سایت خود را دارید و در سریعترین زمان ممکن شما را جریمه می کند.

4. کلمات کلیدی در anchor text:

این فاکتور هم بسیار مهم است، خصوصاً برای anchor text لینک های ورودی (بک لینک ها)، چرا که اگر در anchor text لینکی از سایت دیگر کلمه کلیدی داشته باشید، این موضوع به منزله تاییدی از طرف سایت موردنظر برای کلمه کلیدی (و نه بطور کلی سایت) شما است.

5. کلمات کلیدی در هدر (تگ های H1، H2 و …):

یکی دیگر از مکان هایی که به عنوان نکات کلمات کلیدی حائز اهمیت است اینجاست، اما مراقب باشید که صفحه شما متنی درست و بجا در مورد کلمه کلیدی خاصی، داشته باشد. (+3)

حتما یادتان هست که این تگ ها چه نقش مهمی در شناسایی عبارات کلیدی مهم به گوگل داشتند؟؟!!! یعنی هر چی تو صفحه گیر میارید رو h1 یا h2 نکنید.

6. کلمات کلیدی در آغاز متن:

با اینکه به اندازه ی anchor text، تگ عنوان یا هدر مهم نیست اما تا حدودی بااهمیت است. با این حال، به یاد داشته باشید که آغاز متن الزاما به مفهوم پاراگراف اول نیست. به عنوان مثال اگر از جدول استفاده می کنید، اولین پاراگراف متن ممکن است در نیمه دوم جدول باشد.

آموزش سئو کلمات کلیدی,کلمات کلیدی برای افزایش بازدید,کلمات کلیدی سایت

7. کلمات کلیدی در تگ alt:

خزنده گوگل علاوه بر اینکه از طریق هوش مصنوعی خود عکس ها را شناسایی می کند، توصیفات متنی عکسها را هم در تگ alt بررسی می کند. بنابراین اگر در صفحه تان عکس دارید، تگ alt را با تعدادی کلمه کلیدی مرتبط پر نمایید و بدانید این مهم به صورت مستقیم در سئو سایت شما موثر است.

8. کلمه کلیدی مجاور:

کلمه کلیدی مجاور تعیین کننده این است که چقدر متن و کلمه کلیدی بهم مرتبط هستند. بهترین حالت این است که آنها یکی پس از دیگری باشند (مانند غذای گربه) و هیچ کلمه دیگری بینشان نباشد.

برای مثال، اگر شما کلمه “گربه” را در پاراگراف اول و “غذا” را در پاراگراف سوم دارید، اثر مثبتی دارد اما نه به اندازه عبارت “غذای گربه” بدون هیچ کلمه دیگری بینشان. کلمه کلیدی مجاور برای عبارات کلیدی که شامل بیش از 2 کلمه هستند نیز صادق است.

9. عبارات کلیدی:

مضاف بر کلمات کلیدی، شما می توانید روی عبارات کلیدی نیز کار کنید که شامل چندین کلمه هستند مانند “دوره آموزش سئو سایت“. بهترین حالت زمانی است که عبارت کلیدی را روی عبارات محبوب سئو کنید، لذا در نتایج جستجو کاملا بر مورد جستجو شده منطبق می شود. اما گاهی اوقات بنا به دلایلی برای 2 یا 3 کلمه جدا از هم (مانند سئو و خدمات) بجای یک عبارت بهینه سازی انجام می دهید.

10. کلمات کلیدی درجه دوم:

بهینه سازی برای کلمات کلیدی اولویت دوم می تواند ایده ای طلایی باشد، چرا که وقتی هر کسی برای کلمات کلیدی محبوب بهینه سازی را انجام می دهد، رقابت کمتری بین صفحاتی که برای کلمات ثانویه بهینه شده اند وجود دارد.

به عنوان مثال “دانلود فیلم جدید امین حیایی” ممکن است هزاران بار کمتر از عبارت “دانلود فیلم” کلیک بخورد، اما اگر در ایران ساکن باشید برای عبارت اول تعداد ترافیک کم اما هدفمندی بدست می آورید.

11. کلمات کلیدی هم ریشه:

برای زبان انگلیسی این مورد فاکتور مهمی نیست چون کلماتی که از ریشه یکسانی هستند (مانند سگ، سگ‌ها، سگی و …) مشابه در نظر گرفته می شوند و اگر کلمه سگ را در صفحه تان دارید، برای سگ‌ها و سگی نیز کلیک دریافت می کنید اما برای دیگر زبان ها کلمات کلیدی هم ریشه می تواند مشکل زا باشند چرا که کلمات متفاوت که از ریشه یکسانی هستند بصورت مشابه درنظر گرفته نمی شود و ممکن است نیاز داشته باشید که همه ی آنها را بهینه سازی کنید.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: آموزش تحقیق کلمات کلیدیپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

12. مترادف ها:

بهینه سازی مترادفات کلمات کلیدی در کنار کلمات اصلی. این کار برای سایت های انگلیسی مفید است، چرا که موتورهای جستجو به اندازه کافی باهوش هستند و بخوبی از کلمات مترادف برای رنک دهی به سایت ها استفاده می کنند اما برای بسیاری از زبان های دیگر کلمات مترادف برای رنک دهی بحساب نمی آیند.

کلمات کلیدی گوگل,کلمات کلیدی متا تگ,نکات کلمات کلیدی

13. کلمات با اشتباه تایپی (که بنده به این اشتباه غلط ویرایشی می گویم):

تلفظ اشتباه بسیار متداول است و اگر بدانید که کلمات کلیدی مدنظرتان کلمات با املای مشابه دارند (مانند غریب و قریب)، ممکن است علاقه مند شوید که آنها را نیز سئو کنید. بله، اینکار شاید مقدار بیشتری ترافیک به شما بدهد اما اشتباهات تایپی در سایتتان وجهه خوبی ندارد بنابراین بهتر است که اینکار را انجام ندهید یا فقط برای متاتگ ها اینکار را انجام دهید.

14. کلمات کلیدی خنثی کننده:

هنگامیکه مشغول بهینه سازی برای عبارت طولانی از کلمات کلیدی هستید، خصوصا کلمات غیرمرتبط، اینکار روی تمامی عملکرد بهینه سازی شما اثر منفی می گذارد و باعث از دست رفتن کل ارزش و رنک متن می شود.

15. استفاده ابزاری بیش از حد از کلمات کلیدی:

هر گونه استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی (بیش از 10 درصد) تاثیر منفی دارد و درواقع دارید روی از دست دادن نتایج جستجو و حتی مسدود شدن سایتتان ریسک می کنید.

37 نظر در مورد مقاله “ 15 حقیقت برگ ریزون از نکات کلمات کلیدی ” ثبت شده است
  1. moghaddam

    سلام پس ما باید سعی کنیم خود کلمه کلیدی رو به کار ببریم و از مترادف و هم خانواده کلمات خیلی استفاده نکنیم. درسته؟


    • محمد نصیری

      درود بر شما
      همیشه باید تعادل را در استفاده از کلمات کلیدی و LSI ها رعایت کنید.


  2. آذرنیا

    مورد 14 خیلی خوب بود همیشه برام سوال بود با این گونه عبارتها چگونه برخورد کنم ممنون از شما


  3. فاتح

    بسیار عالی بود ، ممنون بابت به اشتراک گذاری


  4. ارسلان

    من تو متا تگ های دسکریپشن و کیبورد از کلمات کلیدی هر پست استفاده می کنم .
    باید از کلمات کلیدی در آدرس ها هم تو سایت ام بزارم .
    درس خیلی خوبی بود متشکرم


  5. اشکان شکوهی

    سلام
    وقت بخیر
    چقدر از کلمات کلیدی جاهای زیادی تو سایت میشه استفاده کرد .
    در تگ alt و آغاز متن جزء مواردی بود که من نمیدونستم .


  6. محمد امین

    سلام و ممنون
    مطلب خیلی مفید و کاربردی بود.
    چجوری میتونم بیشتر از مشاورتون استفاده کنم؟


  7. بی نام

    با سلام
    در خصوص سوال خانم بیگی باید بگم آقای قمصری جواب شما را داده اند اما برای این منظور باید از ابتدای مقالات ایشون مطالعه کنید. در دنیای حرفه ای قطعا چنین پستی با این عناون نخواهد بود ولی هدف اصلی عبارات و کلمات کلیدی همین است و باید در آن جهت کارهایی انجام شود. توصیه خواندن پست ها با روند از ابتدا تا به امروز است. سپاس از جناب مهندس قمصری


  8. سیلوند

    wooooow من نمیدونستم نباید عنوان رو تغییر داد. من بارها این کارو کردم


  9. ادمین کام

    سلام باورم نمیشه کلمات کلیدی این همه زیر شاخه برای اجرا داشته باشه سپاس که همشو به ما یاد دادین و ممنون از اینکه تجربیاتتون رو در اختیارم گذاشتید :))


  10. حرفه ای ها

    با عرض سلام و درود
    بسیار پست پر محتوایی بود.
    من در چند زمینه مربوط به عبارات کلیدی و کلمات کلیدی شک داشتم که با دوستانم اختلاف نظر داشتیم. اما خوشحالم که در این پست با شما اتفاق نظر داریم. خسته نباشید دوست گرامی


  11. nili73

    سلام ممنون از پست عالیتون من تمام موارد کلمات کلیدی رو که در پست های قبلیتون گفته بودید در عرض سه ماه رعایت کردم و به نتیجه ی بی نظیری رسیدم واقعا باورم نمی شد، این پستتون هم بسیار خوب بود و کمک بزرگی به من کرد.مرررررررسی


  12. مینا بیگی

    سلام آقای قمصری . برای اینکه یک سایت را برای یک کلمه ی خاص به نتیجه های اول موتور جستجو بیاوریم چه باید کرد؟ آیا مقاله ای در این باره در سایت موجود است؟


    • امیر قمصری

      با سلام.عجب سوال عجیبی !!
      تمام مقالات این سایت برای همین کار است !!!


  13. حمیدرضا

    سلام
    مورد 4 (کلمات کلیدی در anchor text)
    برای من مبهم بود و جا نیفتاد
    لطفا به یه بیان دیگه مجددا بگید تا متوجه بشم
    ممنون


    • امیر قمصری

      با سلام

      من سوال شما را متوجه نشدم.در واقع توضیح دیگری به جز قراردادن عبارات کلیدی مهم به صورت لینک دار (همان anchor text) وجود ندارد


  14. محمد شکوری

    سلام وقتتون بخیر
    اول از همه باید تشکر کنم بخاطر مقاله ..

    یه سوال هم دارم..
    .. آیا بکار بردن کلمه ی کلیدی در لینک, اون هم بصورت فارسی کار درستیه؟


    • امیر قمصری

      با سلام
      تاثیر زیادی ندارد


  15. محمد

    سلام.میخواستم بدونم چطور میشه برای هر صفحه متای توضیحات و کلمات کلیدی تعریف کرد.وبسایت من یکسری کلمات کلیدی و توضیحات متا داره که در همه ی صفحات تکرار میشه… meta name=”description meta name=”keywords در هر صفحه کلمات در این تگ ها فقط تکرار میشوند


    • امیر قمصری

      با سلام.از طراح سایتتون بپرسید دوست عزیز.ایشان می دانند


  16. محمد مهدی افقری

    سایت بسیار خوب و مفید دارید
    ممنون واقعاً


    • امیر قمصری

      امیدوارم برایتان واقعا مفید باشد


  17. ترشیزی

    ممنون خیلی خوب توضیح دادین


  18. پگاه اساسی

    سلام دوست عزیز ممنون بابت مطالب عالی سایتتون
    خواستم ازتون درخواست کنم در بخش “کلمات کلیدی در تگ alt” تگ رو به attribute تغییر بدین چون alt در واقع tag نیست.
    متشکرم


  19. shemirani

    salam mamnun bekhatere etelaate ba arzeshi ke erae midid


  20. محمد

    گزینه 16 و 3 رو من متوجه نشدم


  21. آرمان جباری

    aslan motevajeh mabhas seo nemisham
    ke bayad chi kar konim
    open graph chie
    asan chetori bayad 1 kari konam ke site am ru 1 kalame masalan tarahie web
    vorudi begire va biad bala


  22. ms

    ممنون به خاطر مقاله های خوبتون خیلی کامل و قابل فهم توضیح دادید


    • امیر قمصری

      با سلام
      لطف دارید


  23. سید اسماعیل

    با سلام خدمت استاد گرامی
    مطالبت واقعا بدرد کارم خورد و خیلی خیلی از زحمات شما سپاسگذارم امیدوارم در هر زمینه موفق باشین


    • امیر قمصری

      با سلام.ممنونم.موفق باشید


  24. احسان

    عالی بود


  25. رضا

    استاد ببخشید بعضی سایت ها که کار سئو را انجام میدن مبلغ های خیلی زیادی می گیرند سوالم این بود که فقط سئو کاران همین کار را می کند یعنی به ازای انجام همین کار ها آن مبلغ را می گیرند استاد قمصری لطفا در صورت امکان جوابو به جمیلم بفرستین


    • امیر قمصری

      با سلام

      دوست عزیزم عموما همین کارها را هم یاد ندارند !!.متسافانه چندی است در ایران ده ها نفر که از خواندن مقالات سایت بنده تازه کمی از سئو چیزی یاد گرفتند ادعای سئو کار بودن دارند و دوستان توانمند این عرصه را زیر سوال می برند.
      باید گفت مقالات این سایت کامل هستند در حدی که در فنی حرفه ای تدریس می شوند و به عنوان مرجع شناخته می شود اما عمل کجا و مطالعه کجا !!!
      کار خود را به کسی بسپارید که تجربه عملی دارد.گوگل لحظه ای تغییر می کند …


  26. مریم

    سلام
    سایتتون عالی بود
    بسیار ساده و ماهرانه توضیح داده بودین….
    با اجازه من مطالبتونو کپی میکنم برای سایت خودم…


    • امیر قمصری

      با سلامممنونم از لطف شما.

      مشکلی ندارد


  27. حمیدرضا

    سلام
    ممنون از مطلب خوبتون بی‌صبرانه منتظر درس بعدر هستیم.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود