آموزش ارائه فعالیت های سئو سایت به مشتریان

ارزش ترافیک ارگانیک,ارزش سئو سایت,بهینه سازی نرخ تبدیل
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 2 امتیاز : 5]

سئو سایت سرمایه گذاری و تلاش زیاد برای ایجاد فرصت برای جذب مشتریان جدید است و ما به عنوان سئوکار٬ استراتژی های مختلف را برای این هدف بزرگ انجام می دهیم.

تصور کنید بعد از افزایش رتبه بندی، ترافیک و تبدیل در اثر تلاش های ما، مشتری ها باز هم راضی نمی شوند. واقعا چرا؟ خب مشکل کجاست؟

اگر بخواهیم حرف آخر خودمان را اول بزنیم، می گوییم «خودتان را ثابت کنید!»

ارزش سئو سایت در حوزه جستجو در دنیای مدرن

نیازی نیست ثابت کنید که کار سئوکاران ارزشمند است. ما همه به خوبی می دانیم که سئو٬ چه تاثیر مهمی بر روی سایت مشتریان دارد.

  1. توجه ما نسبت به crawl و ایندکس تضمین می کند که ربات های موتور جستجو٬ صفحات اصلی سایت مشتریان ما را بررسی می کنند و زمان را بر روی صفحات بی اهمیت تلف نمی کنند. مهم تر از همه، صفحه های مهم سایت باید ایندکس شوند.
  2. آگاهی ما از رفتار ربات گوگل و دیگر خزنده ها سبب می شود تا موتورهای جستجو صفحات سایت را به درستی درک کنند. به این ترتیب می توانیم موانع فرآیند خزش ربات ها را رفع کنیم (مثل اضافه کردن داده های ساختار یافته مناسب، شناسایی کردن مشکلات جاوا اسکریپت و غیره).
  3. بهبود سرعت سایت و بررسی ux (تجربه کاربری) را انجام می دهیم تا مطمئن شویم که سایت ما همیشه در دسترس کاربران است.
  4. یافتن عبارات و کلمات کلیدی مهم اهمیت زیادی دارد زیرا این عبارات کمک می کنند تا محتوایی را مطابق با نیازهای مشتریان ایجاد کنیم. در طول زمان، این کار می تواند هزینه ی ایجاد مشتری جدید را برای ما بسیار کاهش دهد.
  5. تلاش برای بدست آوردن بک لینک برای مشتریان باعث می شود که آن ها اعتبار کافی برای جلب اعتماد گوگل را داشته باشند. بنابراین در نتایج جستجو عملکرد خوبی نشان دهند.

فعالیت های سئو بسیار زیادی وجود دارد که می تواند تاثیر واقعی و قابل اندازه گیری بر روی مشتریان داشته باشد. حتی در حوزه هایی از جستجو که رقابت بسیاری در آن ها وجود دارد٬ حالا نسبت به قبل نرخ کلیک ها کاهش یافته است.

رتبه بندی سئو سایت، ترافیک، تبدیل و … چه چیزی در این میان کم است؟

رتبه بندی کلمات کلیدی بدون کلیک، چه ارزشی دارد؟

تبدیل کاربران بدون ثبت نام مشتری ها چه ارزشی دارد؟

حالا وقتشه!   اینو بخون: آموزش افزایش رتبه سئو سایت در گوگلپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

رتبه بندی، ترافیک و تبدیل همه معیارهای بسیار مهم سئو می باشند که نشان می دهند آیا شما توانسته اید از تلاش های خودتان به موفقیتی برسید یا خیر؛ اما در نهایت تمام این موارد ابزاری برای رسیدن به هدف هستند.

بازگشت سرمایه (ROI) اصلی ترین هدف مشتریان خدمات سئو سایت است. به بیان دیگر، در صورتی که آن ها از خدمات سئو شما برای افزایش درآمد خودشان راضی نباشند، احتمالا دیگر به سراغ شما نمی آیند.

خب حالا ما باید چکار کنیم؟

10 نکته برای افزایش ارزش خدمات سئو سایت ارائه شده شما

در صورتی که شما می خواهید یک تصویر دقیق از ارزش واقعی تلاش های خودتان را به مشتری نشان دهید، باید از روش های زیر استفاده کنید.

  1. دقیقا مشخص کنید که تبدیل از نظر شما یا مشتری، چه چیزی است

مشتری شما چه فعالیت اصلی را می خواهد افراد در سایتش انجام دهند؟ این موضوع گاهی به صورت پر کردن یک فرم، یک تماس تلفنی و یا خرید در سایت می باشد (خرید از سایت های فروشگاهی). آگاهی از این که مشتری های شما چطور از وبسایت خودشان استفاده می کنند تا پول به دست بیاورند، اهمیت بسیار زیادی دارد.

  1. از مشتری خودتان بپرسید مهم ترین خدمات آن ها چیست

خدمت و هدف اصلی مشتریان خود را بپرسید. آگاهی از هدف اصلی مشتری٬ کشیدن نقشه ی راه را برای شما آسان تر می کند. این موضوع سبب می شود تا مشتریان٬ تعادلی بین خدمات با سود کم و زیاد خود داشته باشند و بیشترین بازگشت  سرمایه را بدست آورند.

  1. پیش بینی نرخ فروش برای مشتریان

چه تعدادی از کاربران در کمپین های ایجاد شده توسط شما به مشتری نهایی تبدیل می شوند؟ این موضوع به شما کمک می کند تا ارزش اهداف کاری خودتان را مشخص کنید (نکته 6 را از دست ندهید!).

  1. ارزش مشتری معمولی را برای کارفرمای خودتان مشخص کنید

در صورتی که کارفرمای شما خدمات مختلفی با ارزش های مختلف ارائه می کند، شما می توانید میانگین فروش برای آن ها تعیین کنید تا برای هر هدف٬ سرمایه ای را در نظر بگیرد.

ممکن است کار بسیار دشواری باشد اما با بودجه بندی سرمایه٬ می توانید بیشترین بازگشت سرمایه را تجربه کنید.

  1. مشخص کردن اهداف در Google Analytics

زمانی که مشتری خواسته های خود را تعیین می کند (نکته1)، شما می توانید در Google Analytics اهداف را مشخص کنید. در صورتی که مطمئن نیستید که چطور باید این کار را انجام دهید، می توانید مستندات گوگل را در این زمینه مطالعه کنید.

  1. مشخص کردن ارزش برای اهداف

آگاهی از نتایج ترافیک ارگانیک و تبدیل کاربران اهمیت بسیار زیادی دارد. تعیین ارزش تبدیل کاربران نیز این اهمیت را دو چندان می کند! به عنوان مثال، اگر سایت مشتری شما (مشتری خدمات سئو) با یک نرخ 10% کاربران هدایت شده را به مشتریان نهایی تبدیل کند، در سایت مشتری از هر 1000 کاربر در روز، 100 کاربر خواسته و فعالیت مد نظر او را انجام می دهند.

  1. در نظر گرفتن نمای ترافیک ارگانیک در Google Analytics

برای شفافیت، شما می توانید یک نمای Google Analytics اضافی را مشخص کرده تا فقط ترافیک ارگانیک کارفرما را بررسی کنید. به این صورت، زمانی که شما به گزارش های هدف نگاه می کنید، می توانید مقادیر و تبدیل ترافیک ارگانیک را بررسی کنید.

ارزش ترافیک ارگانیک,ارزش سئو سایت,بهینه سازی نرخ تبدیل

  1. محاسبه کردن میزان پرداختی برای ترافیک به دست آمده از Google Ads

من دوست دارم که از پلاگین Keywords Everywhere استفاده کنم تا گزارش های عملکرد Google Search Console را بررسی کنم. زیرا این کار باعث می شود که یک ستون هزینه به ازای هر کلیک (CPC) کنار ستون کلیک ها اضافه شود. این تصویر از یک وبسایت شخصی می باشد که خیلی روی آن کار نشده و به همین دلیل معیارهای آن شاید خیلی قوی نباشد. اما می توانید ببینید که این روش، چقدر به شما کمک می کند تا نرخ هزینه هر کلیکی که به صورت ارگانیک یا از تبلیغات به دست آمده است را بررسی کنید.

سئو سایت,نرخ تبدیل با سئو سایت

  1. استفاده از قیف هایی با چند کانال

ترافیک ارگانیک ارزشی فراتر از کلیک دارد! حتی زمانی که مشتریان شما از یک کانال خاص استفاده نمی کنند، ترافیک ارگانیک ممکن است باعث تسهیل در روند تبدیل مشتریان شود. به قسمت Google Analytics > Conversions > Multi-Channel Funnels بروید.

ارزش ترافیک ارگانیک,ارزش سئو سایت,بهینه سازی نرخ تبدیل

ارزش ترافیک ارگانیک,ارزش سئو سایت,بهینه سازی نرخ تبدیل

  1. ترکیب کردن تمام داده ها

⭐️ نکته مهم:  نحوه انتقال تمام این داده ها به کارفرما نیز اهمیت زیادی دارد. شما باید از تصویرسازی های هوشمند و توضیحات موثر استفاده کنید تا بتوانید تاثیر کار خودتان بر روی نتایج مد نظر کارفرما را به خوبی به او نشان دهید.

ممکن است ما به روش های مختلف باعث شکل گیری ارزش برای سئو سایت کارفرما شویم. به همین علت٬ انجام دادن این کار شاید دشوار و زمان بر باشد. عواملی که ممکن است باعث دشواری این فرآیند شود شامل این موارد است:

  • کارفرما از روش های مختلف برای جذب مشتری استفاده می کند که هر کدام از آن ها دارای بستر، معیار و گزارش های خاص خودشان هستند.
  • کارفرما آگاهی کمی نسبت به سئو دارد.
  • کارفرما به نوعی سازمان دهی کاری ندارد و خیلی نسبت به موضوعاتی مانند ارزش میانگین مشتری و یا نرخ مشتریان نهایی آگاهی ندارد.

خب این مقاله هم تمام شد و امیدواریم که به شما کمک کرده باشد تا ارزش کارهای سئو خودتان را به کارفرما نشان دهید. نظرات ارزشمند خودتان را با ما در میان بگذارید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود