10 دلیل یادگیری اصول سئو

اصول سئو چیست؟,چگونگی یادگیری سئو,سئو چیست و چه اهمیتی دارد

یادگیری اصول سئو تا کنون تعداد زیادی از کسب و کارهای در حال نابودی را نجات داده است. یکی از مشکلات اصلی دنیای وب، عدم پیشرفت و توانایی وب سایت ها در نتایج جستجوی گوگل می باشد.

اینکه شما نتوانید وب سایت خود را در نتایج جستجو به رتبه های برتر برسانید، پیآمدهای منفی زیادی خواهد داشت:

  • بی ثمر شدن تمام تلاش های شما
  • عدم شناخته شدن برند شما
  • شکست فجیع در فروش محصولات یا ارائه خدمات
  • از دست دادن سرمایه اولیه
  • و …

این ها گوشه ای از مواردی هستند که بدون سئو سایت برای شما برند شما اتفاق می افتند. به همین منظور در ادامه این مقاله قصد دارم 12 اثر نجات بخش یادگیری سئو سایت را برای شما بیان کنم تا با استفاده از آن ها، از افت یا شکست کسب و کار اینترنتی خود جلوگیری کنید.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: آموزش بی نظیر سئو سایت های فروشگاهیپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

1. دریافت ترافیک طبیعی از موتورهای جستجو

ترافیک ارگانیک امروزه به یکی از بخش های اساسی بیشتر کسب و کارهای اینترنتی موفق تبدیل شده است و یک نقش اساسی در روند فعالیت های آن ها دارد. تصور کنید که وب سایت هایی مثل دیجی کالا، آپارات، ورزش 3، دیوار و …، از طرف گوگل ترافیکی را دریافت نکنند؛ طبیعی است که کسب و کار همه آن ها عملا با خاک یکسان خواهد شد!!!

در نتیجه، ترافیک یک وب سایت نقش بسیار اساسی در ارتقا آن دارد و تنها روشی که می توانید آن را بیشتر کنید، یادگیری اصول سئو است. اگر اصول سئو سایت را به درستی بیاموزید، می توانید در هر شرایطی، ترافیک طبیعی وب سایت خود را افزایش دهید یا اینکه آن را برای مدت زمان بسیار طولانی ثابت نگه دارید.

شاید با خود بگویید که اگر موفق به جذب کاربر از طریق گوگل نشدیم، می توانیم از روش های سنتی بازاریابی استفاده کنیم. اما باید بدانید که بر اساس آمارهایی که در مورد گوگل وجود دارد، این موتور جستجو حدود 75 درصد از بازار کل جهان را از آن خود کرده است!

فرض کنید که یک وب سایت فروشگاهی دارید و نتوانسته اید عملکرد موفقی داشته باشید؛ تغییر شکل برند خود به یک کسب و کار سنتی، ساده لوحانه ترین کاری است که می توانید انجام دهید.

2. سئو اعتماد و اعتبار به وجود می آورد

برای درک این قسمت، کافی است به واکنش خود نسبت به وب سایت های صفحه اول و آن دسته از وب سایت هایی که در صفحات بعدی قرار دارند، نگاه کنید. بیشتر افراد، تنها فعالیت های وب سایت های صفحه اول گوگل را ارزشمند می دانند و اطلاعات آن وب سایت ها را کاملا صحیح می دانند. البته این مسئله کاملا صحت دارد؛ چراکه موتور جستجو گوگل نمی گذارد وب سایتی که مطالب کذب منتشر کرده است، در رنک های برتر قرار بگیرد.

در هر صورت، قرار گرفتن صفحات سایت در صفحه اول، تنها با یادگیری سئو امکان پذیر است. وب سایت شما با افزایش رنکی که از طریق سئو سایت به دست می آورد، می تواند اعتبار و اعتماد بسیار خوبی را از آن خود کند. این اعتبار و اعتماد می توانند بعد از گذشت مدت زمانی، مزیت هایی مثل موارد زیر را برای شما به ارمغان بیاورند:

  • بک لینک های با کیفیت
  • رفتار مثبت کاربران با وب سایت شما
  • یادگیری های خودکار از مطالب
  • الگو شدن شما از جهت بهینه سازی داخلی و خارجی سایت

اصول سئو چیست؟,چگونگی یادگیری سئو,سئو چیست و چه اهمیتی دارد

3. سئو تجربه کاربری را ارتقا می دهد

همه افراد می خواهند به رتبه های برتر برسند؛ جالب است بدانید که خیلی از آن ها به تجربه کاربری وب سایتشان هیچ توجهی ندارند. موتور جستجوی فوق العاده هوشمندی مثل گوگل، به راحتی می تواند یک تجربه کاربری خوب و بد را تفسیر کند و در نهایت ربات گوگل تصمیم می گیرد که بر اساس بهینه بودن تجربه کاربری وب سایت شما، رتبه و ترافیک سایتتان را افزایش بدهند یا خیر.

پس تجربه کاربری، یک اصل مهم است؛ طبیعی است که تنها عاملی که می تواند آن را ارتقا دهد، یادگیری سئو سایت است. با سئو سایت می توانید به راحتی رضایت کاربران را جلب کنید.

در رابطه با اهمیت یادگیری سئو و استفاده از تکنیک های آن برای بهبود تجربه کاربری، همین بس که گوگل مدام در حال بروز رسانی الگوریتم رتبه بندی خود است تا در نهایت بتواند کاربران خود را راضی نگه دارد.

4. سئو و افزایش نرخ تبدیل و تعامل با کاربر

اینکه یک کاربر وارد وب سایت شما بشود، صرفا برای پیشرفت کسب و کارتان کافی نیست؛ شما باید کاربران که وارد وب سایت می شوند را به مخاطبین و مشتریانی دائمی تبدیل کنید.

یکی از مهم ترین مسائلی که در دوره های آموزش سئو به آن پرداخته می شود، بهبود نرخ تبدیل و تعامل با کاربران سایت است. با یادگیری اصول سئو می توانید به راحتی به آنچه که در این زمینه می خواهید برسید.

5. تاثیر سئو بر چرخه خرید سایت

به طور کلی به یاد داشته باشید که سئو به وب سایت های فروشگاهی کمک بسیار زیادی می کند. کاربران گوگل، مخصوصا ما ایرانی ها، قبل از اینکه بخواهیم یک محصول را بخریم، بیشتر وب سایت های موجود را زیر و رو می کنیم تا اطلاعات متنوعی به دست بیاوریم.

استفاده از تکنیک های سئو می تواند پیام و اطلاعات شما را به شکل بهتری به مخاطبینتان منتقل کند. شما باید تلاش کنید تا کاربری که در حال جستجو برای کسب اطلاعات در مورد محصول خاصی است را در وب سایت خود نگه دارید؛ در نهایت بعد از ارائه اطلاعات صحیح و مفید به او، باید سعی کنید که کاربر خریدش را از وب سایت شما انجام دهد.

6. سئو همیشه در حال بروز رسانی است

برخی تصور می کنند به محض اینکه رنک های برتر صفحات نتایج جستجو را از آن خود کردند، دیگر لازم نیست کاری بکنند. نکته مهمی که باید بدانید این است که الگوریتم رتبه بندی گوگل همواره در حال بروز رسانی است. طبیعی است که بعد از هر بروز رسانی، رنک بسیاری از وب سایت ها تغییر می کند. به دنبال آن، برخی از تکنیک های سئو سایت اثربخشی خود را از دست می دهند و یکسری تکنیک های جدید جایگزین آن ها می شوند.

این دلیل نشان می دهد که یادگیری اصول سئو برای شما همواره امری ضروری است.

7. یادگیری سئو به شما کمک می کند محیط وب را درک کنید

دنیای وب همواره در حال تغییر است و اطلاعات جدید به آن افزوده می شود. بنابراین یکی از بهترین بودن های سئو، این امکان را برای شما فراهم می کند تا همیشه جدیدترین اخبار آگاه باشید.

مراحل یادگیری سئو,یادگیری اصول سئو,یادگیری سئو

8. سئو ارزان است

هرچقدر هم که قیمت آموزش یا خدمات سئو بالا باشد، باز هم در مقابل سودرسانی هایی که برای کسب و کار شما به وجود می آورد، هیچ است. با یک حساب سرانگشتی متوجه این قضیه خواهید شد.

علاوه بر این، بعد از اینکه از بهترین دوره های آموزش سئو استفاده کردید و یادگیری اصول سئو را به بهترین شکل ممکن انجام دادید، می توانید بعد از کسب تجربه کافی، خودتان شروع به آموزش دادن سئو سایت بکنید.

9. سئو یک استراتژی بلند مدت است

سئو صنعتی است که کوتاه و بلند مدت اثرات مفید زیادی دارد. البته بیشتر مزایایی که می توانید از یادگیری سئو سایت به دست بیاورید، در درازمدت خودشان را نشان می دهند. بنابراین هرچه زودتر شروع به یادگیری سئو از پایه بکنید، از رقبای خود یک قدم بسیار بزرگ جلو خواهید افتاد.

10. سئو موقعیت های جدید را به وجود می آورد

سئو با کیفیت بالا همیشه وسیله ای برای کشف فرصت های جدید برای برندها است. پیشنهاد دادن بهینه سازی سایت به برندهای مختلف، خود شما را نیز به یک برند معتبر تبدیل می کند. اگر یادگیری اصول سئو از پایه تا حرفه ای را به خوبی طی کرده باشید، برندها و کسب و کارهای مختلف، فعالیت شما را در بین دیگر برندها تبلیغ می کنند. این مسئله سبب می شود تا با موقعیت های جدید و کسب و کارهای زیادی آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود