ابزارهای ارزیابی عملکرد وب سایت

ارزیابی عملکرد وب سایت,عملکرد سئو سایت,عملکرد وب سایت

بهترین ابزارهای سئو برای بررسی و نظارت بر عملکرد وب سایت را در این مقاله مطرح میکنیم.

هیچ چیزی مانند بروزرسانی های الگوریتم های گوگل نمی تواند باعث سردرگم شدن کامل بازاریاب ها و نگرانی آن ها شود. انگار مسئولین گوگل صبر می کنند تا شما همه کار های خودتان را هماهنگ کنید و آن ها سپس یک به روز رسانی ارائه می کنند که باعث می شود تمام تلاش های شما بیهوده شود و مجبور شوید دوباره همه چیز را بررسی کنید.

البته آن ها مطمئن هستند که هر کاری که میکنند قرار است به نفع همه باشد، هر الگوریتمی که آن ها ارائه می کنند باعث می شود ما یک قدم به نتایج جستجوی صحیح تر نزدیک شویم. اما هنوز در رابطه با این که گوگل چگونه یک وبسایت را ارزیابی می کند و در نهایت چگونه مشخص می کند که کدام سایت ها را در چه جستجوهایی نشان دهد، رمز و راز هایی وجود دارد.

این ابزار می توانند نقش بسیار زیادی در برنامه جستجوی ارگانیک داشته باشد زیرا شما را قادر می سازد تا بر روی المان های مختلف سایت خودتان که از نظر گوگل مهم است، تمرکز کنید. در این پست، ما 13 ابزار مهم را بررسی می کنیم که با استفاده از این ابزار، شما می توانید درست مانند یک بازاریاب و همچنین مثل یک روبات گوگل، سایت خودتان را ارزیابی کنید و مشکلات موجود را شناسایی کنید.

معرفی ابزارهای سئو

  1. Google’s Webmaster Tools
  2. Ahrefs
  3. ابزار HubSpot’s Website Grader
  4. ابزار Check My Links
  5. BuzzStream
  6. ابزار Moz’s Pro
  7. ابزار UpCity’s SEO Report Card
  8. Woorank
  9. SEMrush
  10. Screaming Frog’s SEO Spider
  11. ابزار Found’s SEO Audit
  12. Remove’em
  13. ابزار Varvy’s SEO Overview
  1. ابزار وبمستر گوگل

هزینه : رایگان

هدف : تحلیل وب سایت

شاید بهترین روش برای درک این که گوگل چگونه سایت شما را در نظر میگیرد، پرسیدن از خود گوگل می باشد. ابزار وب مستر گوگل، منابع کاربر پسند و ساده ای هستند که به راحتی مبانی جستجوی گوگل را توضیح می دهند.

به عنوان مثال، ابزار Fetch as Google به شما اجازه می دهد یک URL خاص را همانطور که Google آن را می بیند، ببینید و این کار، برای رفع مشکل سئو ضعیف وب سایت ها، بسیار پر اهمیت و مفید می باشد. شما می توانید با استفاده از اطلاعات به دست آمده از این ابزار، مشکلات را شناسایی کرده و صفحات خودتان را اصلاح کنید تا نتایج بهتری را در موتور های جستجو به دست بیاورید و حتی می تواند به شما کمک کند وقتی که فکر می کنید سایت شما هک شده است، کد های مشکل دار را رفع کنید.

 ارزیابی عملکرد وب سایت,عملکرد سئو سایت,عملکرد وب سایت

یکی دیگر از ویژگی های بسیار عالی وبمستر تولز، ابزار PageSpeed Insights می باشد. این ابزار، عملکرد سئو سایت شما را از نظر سرعت بر روی بستر های موبایل و دسکتاپ بررسی می کند. با در نظر داشتن این که جستجوهای انجام شده توسط موبایل در حال پیشی گرفتن از جستجو های دسکتاپ است، سرعت صفحه یکی از مهم ترین موضوعات برای جذب بازدید کننده در کسب کار اینترنتی می باشد.

  1. Ahrefs

هزینه : 99 دلار در ماه برای بسته ساده

هدف : جستجوی کلمات کلیدی

Ahrefs، یک منبع پیشرفته از منابع سئو می باشد که سایت شما را ارزیابی کرده و بر اساس آن کلمات کلیدی، لینک و مشخصات رتبه بندی خوبی را به شما ارائه می دهد که به شما کمک می کند تا در رابطه با محتوای سایت خودتان، تصمیم گیری بهتری داشته باشید. سه مورد از مهم ترین ابزار Ahrefs، شامل موارد زیر می باشد:

  • Site Explorer : که به شما عملکرد صفحه های خاصی از وبسایت را نشان می دهد.
  • Content Explorer : که شما را قادر می سازد تا بر اساس کلمات کلیدی و موضوعات خاص، صفحه هایی که عملکرد بالایی دارند را بررسی کنید.
  • Keywords Explorer : حجم جستجو و نرخ کلیک کلمات کلیدی خاص را ماهانه ایجاد می کند. 

نظارت بر عملکرد وب سایت

زمانی که شما از ابزار Keyword Explorer استفاده می کنید، Ahrefs برای شما “موضوعات اصلی” کلماتی که به دنبال شان بوده اید را ایجاد می کند؛ شما می توانید در تصویر بالا، این موضوع را مشاهده کنید. موضوع اصلی کلمه کلیدی، یک کلمه کلیدی گسترده تر با حجم جستجوی بالاتر نسبت به کلمه کلیدی مد نظر شما می باشد، اما احتمالا جامعه هدف و پتانسیل رتبه بندی این دو کلمه کلیدی مشابه می باشد؛ این موضوعات اصلی، در زمان بهینه سازی یک پست خاص در یک وبلاگ یا یک صفحه خاص، برای شما این فرصت را فراهم می کند تا بتوانید سئو سایت خودتان را بهبود دهید.

  1. ابزار HubSpot’s Website Grader

هزینه : رایگان

هدف : تحلیل وب سایت

در سال 2007، HubSpot ابزاری را با نام Website Grader منتشر کرد که به کسب و کار های مختلف کمک میکند تا فرصت های بهینه سازی موتور جستجو را کشف کنند. به دلیل این که از آن زمان تاکنون تغییرات بسیار زیادی در زمینه کسب و کارهای اینترنتی ایجاد شده است، این شرکت نسخه جدید و بهبود یافته ای از این ابزار را ارائه کرده است.

ارزیابی عملکرد وب سایت,عملکرد سئو سایت,عملکرد وب سایت

ابزار Website Grader یک ابزار آنلاین می باشد که گزارش های شخصی را مبتنی بر معیار های کلیدی زیر ارائه می کند:

  • عملکرد : این ابزار، اندازه صفحه سایت شما، درخواست ها، سرعت و سایر معیار های کلیدی سئو را بررسی می کند.
  • آمادگی سایت برای موبایل : این ابزار بررسی می کند که آیا سایت شما از نظر موبایل فرندلی و تنظیمات نمایش تصویر با سایز مناسب، سازگاری کافی با موبایل دارد یا خیر.
  • سئو : این ابزار، تعیین می کند که آیا یافتن سایت شما راحت است یا خیر. این ابزار از نظر جستجو توسط انسان و ربات ها، سهولت دسترسی به سایت شما را بررسی می کنند. در تعیین این مورد، این ابزار مواردی مانند عنوان صفحه و متا تگ دیسکریپشن را تحلیل و ارزیابی می کند.
  • ایمنی : این ابزار موضوعاتی مانند گواهینامه های SSL را بررسی می کند. به این روش، این ابزار به بازدید کننده ها ثابت می کند که آیا سایت شما برای ارائه اطلاعات تماس، امن و مجاز می باشد یا خیر.

برای شروع این کار شما تنها به یک URL وب سایت و آدرس ایمیل نیاز دارید. خیلی راحت می توانید اطلاعات خودتان را وارد کنید و یک شاخص بین 1 تا 100 را از سایت دریافت کرده و اطلاعات گسترده ای را در چند ثانیه مشاهده کنید.

جدا از ابزار HubSpot ،Website Grader هم ابزار مختلف پولی سئو را ارائه می کند که با استفاده از آن ها شما می توانید فعالیت های خودتان را با هدف بندی بهتری ادامه دهید.

به عنوان مثال، با استفاده از اپلیکیشن HubSpot Blogging، کاربران می توانند هنگام جستجو، پیشنهادات یا نتایج فوری را دریافت کنند. این ظرفیت مفید، مانند یک چک لیست برای تولید کننده های محتوا با هر سطح از مهارت عمل می کند. مشتری های HubSpot، همچنین به اپلیکیشن Page Performance ،Sources Report و اپلیکیشن Keyword هم دسترسی دارند و می توانند از آنها استفاده کنند. بستر بازاریابی HubSpot هم ابزاری را در اختیار شما قرار می دهد که با استفاده از آن می توانید برای کلمات کلیدی جستجو کنید، عملکرد آن ها را بررسی کنید، رشد جستجوی ارگانیک را بررسی کرده و صفحه هایی را که ممکن است به صورت کامل بهینه نشده باشند، شناسایی و ایراد آن ها را رفع کنید.

  1. Check My Links

هزینه : رایگان

هدف : بهینه سازی لینک

برای اطمینان از اینکه لینک های داخلی و خارجی یک صفحه از سایت شما به درستی کار می کنند یا نه، میتوانید Check My Links را بررسی کنید.

ارزیابی عملکرد وب سایت,عملکرد سئو سایت,عملکرد وب سایت

ابزار بررسی لینک شکسته، ناشران مطالب و یا ویراستار ها را قادر می سازد تا قبل از این که یک مطلب را بر روی سایت قرار دهند، مشکلات را رفع کنند. مثلا یک سایت مانند ویکی پدیا را در نظر بگیرید. صفحه ویکی پدیا برای عبارت “بازاریابی” شامل تعداد 711 لینک می باشد. ابزار  Check My Links نه تنها در چند ثانیه توانست کل این 711 لینک را بررسی کند، بلکه هفت لینک معیوب را شناسایی کرده و آن ها را گزارش کرد.

این ابزار، تمام لینک های خوب را به صورت سبز هایلایت می کند و لینک های شکسته را هم به صورت قرمز هایلایت می کند و به این صورت، به راحتی می توان لینک های خراب و غیر فعال را شناسایی کرد.

  1. BuzzStream

هزینه : یک دوره 14 روزه رایگان، سپس دوره های ماهانه با هزینه 24 دلار

هدف : ایجاد لینک

BuzzStream می تواند یکی از ارزان ترین روش ها برای مدیریت ارتباط با افرادی باشد که می توانند لینک های ورودی به وب سایت شما ایجاد کنند.

بک لینک های وبسایت شما یکی از مهم ترین موضوعات برای رتبه بندی مناسب در گوگل می باشند. BuzzStream شما را قادر می سازد تا به دنبال افراد مناسب بگردید، پیام های ایمیل مناسبی را ایجاد کرده و این موضوع را پیگیری کنید که چه کسانی درخواست ایجاد لینک را از طرف شما پذیرفته اند. درخواست های ایجاد لینک شما مانند تصویر زیر خواهد بود :

ارزیابی عملکرد وب سایت,عملکرد سئو سایت,عملکرد وب سایت

BuzzStream به شما کمک می کند تا نامزدهای احتمالی برای توسعه لینک هایتان را بر اساس زمینه فعالیت و میزان مشارکت آن ها بر روی شبکه های اجتماعی مختلف، شناسایی کنید؛ بنابراین شما می توانید با استفاده از این ابزار مشخص کنید که چه کسانی بهترین گزینه برای درخواست بک لینک های شما هستند و باعث می شوند که رتبه بندی شما در گوگل بهبود پیدا کند.

ادامه…

ارزیابی عملکرد وب سایت,عملکرد سئو سایت,عملکرد وب سایت

با ابزارهای سئو وب سایت برای بررسی و نظارت بر عملکرد وب سایت، در قسمت قبلی این مقاله آشنا شدیم و بررسی ابزار هایی برای آنالیز عملکرد وب سایت مانند گوگل وبمستر تولز، Ahrefs و ابزارهای Check My Links و BuzzStream را انجام دادیم. در این قسمت به ادامه ابزارها پرداخته روش ارزیابی عملکرد سایت را توسط آنها شرح می دهیم.

  1. ابزار Moz’s Pro

هزینه : طرح 30 روزه اولیه رایگان، سپس هزینه 99 دلار در ماه

هدف  : تحلیل وب سایت

ابزار moz، به عنوان یک ابزار کامل جهت افزایش رتبه بندی کسب و کار شما در موتورهای جستجو عمل می کنند. مجموعه Moz متشکل از ابزار جستجوی مختلف می باشد که منابعی را در اختیار مشترکین قرار می دهد تا فرصت های بهبود سئو را برای سایت شان شناسایی کنند، رشد خودشان را ارزیابی کنند، گزارش های مورد نظر خودشان را به دست آورده و به صورت کلی فعالیت های خودشان را بهینه سازی کنند.

به عنوان مثال ابزار Crawl Test، از کراولر وب سایت Moz، یعنی RogerBot استفاده می کند تا 3000 لینک را بر اساس یک URL مشخص، تحلیل کند. زمانی که این تحلیل کامل می شود، کاربران یک گزارش ایمیل را دریافت می کنند که به صورت دقیق داده های مرتبط با هر صفحه را که سایت به آن ها لینک شده است، ارائه می کند.

ارزیابی عملکرد وب سایت,عملکرد سئو سایت,عملکرد وب سایت

اگر شما می خواهید عوامل کراول شدن سایت خودتان مانند محتوای تکراری و ریدایرکت ها را که بر روی سئو وب سایت شما تاثیر دارند بررسی کنید، این ابزار بی نهایت مفید می باشد.

  1. UpCity’s SEO Report Card

هزینه : رایگان

هدف : سهم از تبلیغ (Share of Voice)

ابزار SEO Report Card که توسط UpCity ارائه شده است، شما را قادر می سازد تا وب سایت خودتان را ارزیابی کنید و مشخص کنید که آیا تبلیغات و فعالیت هایتان می تواند در برابر رقبای شما موثر باشد یا خیر.

ارزیابی عملکرد وب سایت,عملکرد سئو سایت,عملکرد وب سایت

تنها کافی است شما اندکی از اطلاعات تماس خودتان را در اختیار این سایت قرار دهید و سپس، این ابزار یک گزارش ارائه می کند که شامل موارد زیر می باشد:

  • تحلیل رتبه: این ابزار، گزارشی در رابطه با رتبه سایت شما در گوگل، یاهو و موتور جستجوی بینگ ارائه می کند. رتبه بندی شما مبتنی بر کلمات کلیدی اصلی می باشد که در زمان قرار دادن اطلاعات بر روی سایت استفاده می کنید.
  • بک لینک: این قسمت، گزارش های دقیق از تعداد وبسایت هایی را ارائه می کند که به سایت شما لینک داده اند.
  • تحلیل بر روی سایت: این قسمت، مشخص می کند که شما تا چه حدی توانسته اید به صورت موفق از کلمات کلیدی اصلی در سایت خودتان استفاده کنید.
  • دسترسی به وبسایت: این بخش، بر روی زمان بارگذاری و دسترسی به سایت شما توسط خزنده ها، متمرکز می باشد.
  • معیار های اعتماد: این قسمت سطح اعتماد و اختیارات سایت شما را بررسی و مرور می کند.
  • شاخص فعلی: این قسمت مشخص می کند که چه تعداد از صفحات سایت شما تاکنون ایندکس شده اند.
  1. ابزار Woorank

هزینه :  یک دوره 14 روزه اولیه رایگان، سپس دوره های ماهانه 49 دلار برای بسته حرفه ای و 149 دلار برای بسته ویژه

هدف : تحلیل وب سایت

تحلیل عمقی و دقیق سایت توسط Woorank، به بازاریاب ها این امکان را می دهد تا فرصت های بهینه سازی و بهبود سایت خودشان را پیدا کنند. این تحلیل، عملکرد فعالیت های فعلی سئو، رسانه های اجتماعی و موارد دیگر را بررسی می کند.

ارزیابی عملکرد وب سایت,عملکرد سئو سایت,عملکرد وب سایت

هر کدام از گزارش ها در هشت قسمت ارائه می شوند :

  • لیست بررسی بازاریابی
  • سئو
  • موبایل
  • قابلیت استفاده
  • تکنولوژی ها
  • شبکه های اجتماعی
  • شبکه های محلی
  • بازدیدکننده ها

با بررسی بیش از 70 معیار مختلف، این ابزار قطعا می تواند فرصت های بهبود سایت شما را پیدا کند.

به  عنوان یک امتیاز اضافی، Woorank کاربران را قادر می سازد تا به سادگی مرور ها و تحلیل های سایت را به صورت فایل های PDF دانلود کنند. این موضوع باعث می شود که توزیع و ارائه ی این گزارش ها در شرکت ها، راحت تر از هر زمان دیگری انجام شود.

  1. SEMrus

هزینه : رایگان

هدف : تحقیقات بر روی کلمات کلیدی

SEMrush یک ابزار دقیق می باشد که عملکرد دامنه را به صورت کلی و همچنین بر اساس صفحات خاص، ارائه می کند. این وبسایت بسته های مختلفی از ابزار را ارائه می کند که یکی از آن ها، ابزار سئو می باشد.

در زیر، یکی از ویژگی های منحصر به فرد این ابزار را ارائه کرده ایم که شما را قادر می سازد تا یک وب سایت را وارد کنید و ببینید که این سایت، برای کدام کلمات کلیدی رتبه خوبی گرفته است و متوجه شوید که رتبه صفحه شما در آن کلمه کلیدی چند است. همچنین می توانید حجم جستجوی ماهانه کلمات کلیدی و دیگر موارد را هم مشاهده کنید.

ارزیابی عملکرد وب سایت,عملکرد سئو سایت,عملکرد وب سایت

این ابزار سئو، همچنین به شما این امکان را می دهد تا عملکرد صفحه خودتان را برای رقابت و تحلیل بک لینک ها بررسی کنید و کلمات کلیدی مناسب را پیدا کرده و از فرصت های مشابه برای سئو داخلی سایت، استفاده کنید.

  1. Screaming Frog’s SEO Spider

هزینه : نسخه ساده این سایت رایگان است (البته محدود شده است) و نسخه پولی آن نیز 160 دلار در سال می باشد

هدف : تحلیل وب سایت

Screaming Frog SEO Spider یکی از بهترین و مفید ترین ابزار برای بازاریابان جستجو می باشد.

این ابزار که به صورت خاص برای کاربرد های سئو طراحی شده است، وب سایت هایی که شما در نظر میگیرید را به صورت کامل پیمایش می کند و مشکلات رایج سئو سایت را در آن سایت ها شناسایی می کند. این برنامه منجر به تسریع و ساده سازی یک روند زمان بر می شود؛ به خصوص برای وبسایت های بزرگ. ممکن است اگر بخواهیم به صورت دستی این URL ها را بررسی کنیم، ساعت ها زمان نیاز باشد تا بتوانیم مشکلات سئو آن ها را شناسایی کنیم.

اکنون می خواهیم نگاهی دقیق تر به عملکرد این سایت داشته باشیم:

برنامه جاوا در این ابزار تقریبا برنامه ساده ای است و به راحتی می توان در سربرگ های مختلف آن، جابجا شد و از امکانات آن بهره برد. به علاوه، شما می توانید تمام داده های ارائه شده را برای تحلیل های بیشتر، به صورت فایل های اکسل استخراج کنید. مثلا اگر شما از ابزار Optify،Moz یا RavenSEO برای نظارت بر لینک ها یا رتبه بندی کلمات کلیدی خاص استفاده کنید، می توانید خیلی راحت از صفحه های گسترده با قالب csv. در این ابزار استفاده کرده و چند تنظیم ساده بر روی قالب بندی ها انجام داده و گزارش ها را بر روی ابزار دیگر قرار دهید.

  • محدودیت های قیمت گذاری در بسته غیر پولی این ابزار، شامل این موارد می باشد : شما در نسخه رایگان، می توانید تنها 500 URL در هر سایت را بررسی کنید و به تمام پیکربندی ها و ویژگی های کد منبع دسترسی کامل ندارید. 
  1. ابزار Found’s SEO Audit

هزینه : رایگان

هدف : تحلیل سایت

آیا می خواهید در صفحه نتایج موتورهای جستجو، از رقبای خودتان بالاتر بروید؟

( چه کسی نمی خواهد؟؟!)

ابزار SEO Audit که توسط Found ارائه شده است، یک ابزار ساده برای بازاریاب هایی می باشد که می خواهند مشکلات رایج سئو را روی یک وبسایت کشف کرده و آن را رفع کنند.

ارزیابی عملکرد وب سایت,عملکرد سئو سایت,عملکرد وب سایت

با استفاده از این ابزار شما خیلی راحت URL خودتان را وارد کرده و یک ارزیابی خودکار سئو را برای آن سایت دریافت می کنید. این ابزار سه بخش اصلی دارد:

  • مشکلات فنی : این بخش، در رابطه با عواملی مانند استانداردسازی دامنه و نقشه سایت XML، گزارش ارائه می کند.
  • مشکلات محتوایی : این بخش بر روی عوامل موثر مانند کلمات کلیدی و داده های کلی تمرکز دارد و آن ها را تحلیل می کند.
  • تحلیل لینک های خارجی : هدف این قسمت، ارزیابی کیفیت و کمیت لینک های خارجی در سایت می باشد.

به صورت مشابه با Woorank، زمانی که شما یک گزارش را اجرا می کنید، این ابزار شما را قادر می سازد تا خیلی راحت نتایج را به صورت PDF دانلود کنید تا بتوانید آن را در سازمان به اشتراک بگذارید.

  1. Remove’em

هزینه : 249 دلار برای هر دامنه و یا گزینه های اشتراکی با هزینه 99 دلار در ماه

هدف : ساخت لینک

آیا تا به حال شما لینک خریده اید؟ آیا تا به حال پیش آمده که زیر یک سری مطلب در وبلاگ ها، از لینک خود در بخش نظرات به صورت اسپم استفاده کنید؟ در این صورت، ما قضاوت بد شما را تنها همین یک بار می بخشیم…. اما گوگل این کار را نمی کند و شما را نمی بخشد!

لینک های مصنوعی یا غیر طبیعی این پتانسیل را دارد تا به شدت رتبه بندی جستجوی سایت شما آسیب بزند. برای این که این لینک ها را حذف کنید، باید از ابزار Remove’em استفاده کنید.

این ابزار مفید، مجموعه بک لینک های شما را بررسی کرده و یک لیست از اطلاعات تماس را برای لینک ها و دامنه هایی که باید حذفشان کنید، ارائه می کند. این ابزار به شما این امکان را می دهد تا لیستی از لینک های معیوب بدست آورید و شما می توانید این لیست را در ابزار گوگ، disavow کنید. (در اصل، این ابزار به گوگل بیان می کند که در زمان پیمایش سایت شما، لینک های ارائه شده در این لیست را در نظر نگیرد.)

  1. ابزار بررسی سئو Varvy

هزینه : رایگان

هدف : تحلیل وب سایت

این ابزار بررسی سئو، در رابطه با قدرت دامنه، لینک ها، سئو تصویر و آمار شبکه های اجتماعی و منشن های شما، سئو فنی و صفحات، سرعت صفحه و دیگر موارد، اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

این گزارش جامع، تنها در کمتر از یک دقیقه فراهم می شود و به صورت کامل، ابعاد مختلفی از عملکرد وب سایت شما را بررسی و تحلیل می کند. در زمان استفاده از این ابزار مشاهده می کنید که این ابزار از تیک های سبز، X های قرمز و علامت تعجب های زرد استفاده می کند تا شدت مشکلات مختلف را که در سایت شناسایی کرده است، بیان کند.

یکی از ویژگی های جالب این ابزار، مرور تصویری دقیق می باشد:

این بخش از گزارش، بر روی تصاویری تمرکز دارد که وب سایت شما از آن ها استفاده می کند و این موضوع را با استفاده از متن جایگزین تصویر (Alt Text) ارزیابی و تحلیل می کند. اگر شما از کلمات زیادی استفاده می کنید و متن جایگزین کافی ندارید و یا در صورتی که متن جایگزین استفاده شده ضعیف باشد، این ابزار شما را در جریان قرار می دهد تا بتوانید تغییرات ضروری را ایجاد کنید.

شما هیچ وقت نخواهید توانست تمام موضوعات پشت پرده فعالیت های گوگل را درک کنید و همه چیز هایی که آن ها در رابطه با سایت شما می دانند (یا موضوعاتی که نمی دانند) را کشف کنید. اما با استفاده از بهترین فعالیت ها در زمینه سئو و استفاده بهینه از ابزاری مانند ابزار لیست شده در قسمت بالا، شما می توانید تا حد بسیار زیادی احتمال موفقیت وب سایت خودتان را از نظر موتورهای جستجو، افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود