4 ابزار شگفت انگیز سئو برای طراحان سایت

ابزار سئو برای طراحان سایت

ابزار سئو یکی از اصلی ترین فاکتورهایی است که می تواند به روند سئو سایت شما کمک کند. همانطور که برای بیشتر مراحل بهینه سازی صفحات ابزارهایی در اینترنت وجود دارد، ابزارهای سئو برای طراحان سایت نیز موجود می باشند که شما به عنوان یک طراح سایت می توانید از آن ها برای خود استفاده کنید. طبیعتا شما تعداد بسیار زیادی ابزار در toolbox طراحی سایت خود دارید که می توانید از آن ها استفاده کنید.

ابزارهایی که در این مقاله ارائه شده است، برای متخصصین سئو و کپی کننده های می تواند بیشتر کاربردی باشد. باید توجه داشته باشید که تمامی ابزارهای طراحی سایت موجود، برای سئو سایت مناسب نیستند. اگر در حال طراحی سایت برای افرادی هستید که می خواهند صفحات آن ها رنک های برتر را از آن خود کنند، باید از ابزارهایی که در ادامه این مقاله آموزش سئو به آن ها اشاره کرده ایم، استفاده کنید.

به طور کلی یک طراح سایت، نمی تواند در روند کاری خود به سئو بی توجهی کند. هیچکس تمایل ندارد که برای هاست، نام دامنه و یک طراحی سایت حرفه ای هزینه کند و توقعی در مورد سئو و بهینه سازی سایت خود از طراح مورد نظر نداشته باشد. به هر حال موفقیت و رضایت مشتریان شما به اعتبار برند شما می افزاید و مشتریانتان قبل از هر چیزی نیاز به ترافیک و بازدید مناسبی دارند و این مورد تنها با بهینه سازی سایت انجام پذیر خواهد بود. در نتیجه پیشنهاد می کنیم که حتما از ابزارهای سئو برای طراحان سایت که در ادامه معرفی می کنیم در روند کاری خود استفاده کنید.

Moz: بهترین ابزار پریمیوم سئو برای طراحی سایت

تعداد بسیار زیادی ابزار پریمیوم در موتورهای جستجو وجود دارند که در زمینه سئو سایت فعالیت دارند اما Moz در میان این همه رقیب، بهترین گزینه ای است که شما می توانید از آن استفاده کنید؛ چراکه بیشتر طراحان سایت موفق نیز ابزار Moz را یک ابزار بسیار کاربردی می دانند.

ابزار Moz

یکی از کارهایی که می شود از Moz برای سئو استفاده کرد، این است که شما با یک toolbox رایگان طرف هستید. جعبه ابزارهای Moz در هر صورتی کاربرد خواهند داشت؛ چه شما نیاز به معرفی شدن به موتور جستجو را داشته باشید و یا اینکه بخواهید تنها از نسخه پریمیوم این ابزار سئو استفاده کنید. با ابزارهای سئو Moz شما می توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  • تحقیق کلمات کلیدی
  • تحلیل قابلیت رنک گرفتن دامنه
  • بررسی عبارات کلیدی فعلی (معمولی و مخصوص برند مورد نظر)
  • بررسی کسب هرگونه featured snippets، بک لینک و …
  • جستجو در مورد رقبا و بررسی عبارات کلیدی آن ها

البته اگر شما نسخه خود را به Moz Pro ارتقا بدهید، به امکانات بیشتری مثل موارد زیر دسترسی خواهید داشت:

  • بررسی فنی سایت مورد نظر
  • تحلیل بک لینک ها
  • ارائه عبارات کلیدی که می توانید از آن ها استفاده کنید
  • استراتژی های سئو محلی
  • رتبه بندی SERP برای دسکتاپ، تلفن همراه و موارد دیگر

نکته ای در مورد رقبای این ابزار سئو سایت

Mangools، Ahrefs و SEMrush امکانات بسیار فوق العاده ای در این زمینه دارند. اگر شما می خواهید که در زمینه بهبود رتبه سایت مورد نظر خود فعالیت های بیشتر و دقیقتری انجام دهید، پیشنهاد می کنیم که از این 3 ابزار گفته شده در روند طراحی سایت خود استفاده کنید. البته دقت داشته باشید که این ابزارها همه در ابتدا برای مدت کوتاهی به صورت رایگان به شما خدمات ارائه می کنند و بعد از آن باید ماهانه مبلغ مشخصی را برای استفاده از هر کدام از آن ها پرداخت کنید. بنابراین هر زمان که اطلاعات کافی در مورد استفاده از تمامی امکانات یک ابزار به دست آوردید، اقدام به ارتقا نسخه فعلی خود دهید.

Ubersuggest: بهترین ابزار سئو رایگان

احتمالا تعجب خواهید کرد اگر متوجه شوید که یکی از ابزارهای سئو، خدماتش را به صورت رابگان در اختیار کاربران قرار می دهد. البته تعداد کمی ابزار سئو رایگان در اینترنت وجود دارد، اما ابزار Ubersuggest بهترین موردی است که شما می توانید از آن در روند کاری خود استفاده کنید.

بهترین ابزار سئو

یکی از ویژگی های مهم این ابزار این است که علاوه بر رابط کاربری بسیار ساده، شما می توانید آن را به روش های مختلف تنظیم کنید. به عنوان مثال شما می توانید از ابزار حسابرسی آن برای بررسی وب سایت های مشتریان فعلی خود استفاده کنید و همچنین اگر به دنبال یک شروع کننده مکالمه هستید، Ubersuggest بهترین ابزار سئو رایگانی است که شما می توانید از آن بهره ببرید. با استفاده از این ابزار رایگان سئو، شما می توانید وضعیت کلی سئو سایت هایی که در حال طراحی آن هستید را مورد بررسی قرار داده و از تکنیک های پیشنهادی این ابزار که برای بهبود وضعیت آن ها ارائه می شود، استفاده کنید. شما همچنین می توانید سرعت سایت آن ها را در عین حالی که طراجی را انجام می دهید، مشاهده کنید.

یکی از استفاده های دیگر این ابزار، این است که شما می توانید از آن به عنوان یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید که این مورد به شما کمک می کند تا عملکرد خوبی قبل از انجام طراحی سایت داشته باشید و آنچه که رقبای مشتری شما انجام می دهند را بررسی کرده و برنامه ریزی های خوبی در زمینه پیش افتادن از آن ها در روند فعالیت های خود ایجاد کنید.

Yoast: بهترین ابزار سئو برای وردپرس

Yoast بهترین ابزار سئو برای وردپرس می باشد که هر طراح سایت یا متخصص سئو می تواند از آن برای بهینه سازی سایت مورد نظر خود استفاده کند. آن دسته از طراحان سایتی که با وردپرس کار می کنند، بهتر است که استفاده از ابزار Yoast را در اولویت خود قرار دهند.

ابزار سئو وردپرس

درست است که ابزار Yoast به وضعیت کلی عبارت کلیدی و بک لینک ها کمکی نمی کند، اما باید بدانید که این ابزار به طراحان سایت و تولید کنندگان محتوا این امکان را می دهد هر کدام از صفحات سایت خود را جداگانه، نطابق با اصول سئو، بهینه کنند؛ مثل موارد زیر:

  • اضافه کردن یک کلمه کلیدی خاص به تگ عنوان و متا دیسکریپشن
  • امتیاز دادن به صفحات شما بر اساس بهینه بودن برای عبارات کلیدی
  • امتیاز دادن به صفحات سایت برای دیگر فاکتورهای سئو؛ مثل لینک های داخلی، تگ های alt و …
  • امتیاز دادن به صفحات سایت برای میزان خوانایی هر کدام از آن ها

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: 9 ابزار تحقیق کلمات کلیدی رایگانپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

Google Search Console: بهترین ابزار تحلیل سئو سایت

شما قبلا از Google Analytics برای بررسی معیارهای کلیدی وب سایت و همچنین تصمیم گیری در مورد اطلاعات مربوط به پیشرفت های طراحی آینده خود استفاده کرده اید؛ اما آیا می دانید می توانید داده های Google Search Console را به داشبورد Google Analytics خود نیز اضافه کنید؟

با این حال، Google Analytics از ارائه داده های اختصاصی جستجو که در وب ردیابی می شود کوتاهی می کند؛ به همین دلیل باید Google Search Console را به لیست ابزارهای سئو خود اضافه کنید.

ابزار سئو رایگان

با استفاده از این ابزار می توانید به اطلاعات زیر دست پیدا کنید:

  • نقشه های XML خود را به Google ارسال کنید.
  • قابلیت استفاده و خطا در موبایل را بررسی کنید.
  • به سرعت برای مشکلات امنیتی یا سرعت اسکن کنید (سرعت در حال حاضر در بتا است).
  • بررسی لینک های داخلی، بک لینک ها و انکسر تکست های موجود در سایت

حتی اگر این ابزار به شما در زمینه بهینه سازی سایت کمکی نکند، شما می توانید با استفاده از آن عملکرد خود را تحلیل کرده و در نهایت بهترین فعالیت ها را در زمینه طراحی سایت از خود ارائه کنید.

یک نظر در مورد مقاله “ 4 ابزار شگفت انگیز سئو برای طراحان سایت
  1. صادق

    سلام تشکر بابت مقاله خوبتون و توضیحات کاملتون. اگه برای این ابزارها فیلم آموزشی درست کنید و در اون بخش های مختلف و نکات اون ابزار رو بگید خیلی عالی میشه.
    ممنون و موفق باشید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود