9 مرحله استراتژی سئو در سال 2019 – بخش سوم

استراتژی سئو,استراتژی سئو سایت,افزایش اعتبار دامنه سایت
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 12 امتیاز : 5]

بهترین استراتژی سئو سایت در سال 2019 را به صورت گام به گام تاکنون در مقالات زیر بررسی کرده ایم:

9 مرحله استراتژی سئو در سال 2019 – بخش اول

9 مرحله استراتژی سئو در سال 2019 – بخش دوم

در این مقاله به ادامه مراحل استراتژی سئو 2019 به همراه دو گام ویژه برای شما عزیزان خواهیم پرداخت:

مرحله 8:

استراتژی سئو سایت با ساخت بک لینک برای صفحه

حالا زمان آن رسیده که به صورت فعال، برای محتوای خودتان لینک ایجاد کنید.

به صورت خاص، ما می خواهیم سه استراتژی لینک سازی را بررسی کنیم که همین حالا، بهترین عملکرد را دارند.

  • ساخت بک لینک از لینک شکسته

شما نخست یک لینک خراب (broken link) در وبسایت یک نفر پیدا می کنید…

سپس محتوایی را برای جایگزینی آن لینک، ارائه می کنید.

به عنوان مثال، در این قسمت شما یک برقراری ارتباط با ایمیل را مشاهده می کنید، من برای یک وبلاگ نویس در زمینه بازاریابی ارسال کردم:

استراتژی سئو,استراتژی سئو سایت,افزایش اعتبار دامنه سایت

(می بینید که سعی کردم لحن من کاملا خاص این فرد و وبسایت او باشد. من نمی گویم که “لطفا در این پست وبلاگ، از لینک من استفاده کنید.” اگر لینک من مفید باشد، قطعا می توانم یک بک لینک خوب به دست بیاورم.)

و به دلیل این که پیش از این من چندین بار در رابطه با سوالات مختلف این افراد به آن ها کمک کرده بودم، آن ها با خوشحالی، از لینک من استفاده کردند.

  • تحلیل رقبا

این استراتژی که همان کپی بک لینک رقبا می باشد، یک استراتژی قدیمی بوده که هنوز هم موثر است.

نخست، شما باید یک سایت را پیدا کنید که برای یک کلمه کلیدی که شما به دنبال آن هستید، رتبه بندی شده است.

مثلا، من می خواهم برای کلمه کلیدی “ارزیابی سئو” رتبه بندی شوم.

بنابراین من نتایج صفحه اول گوگل را بررسی می کنم…

و سپس بک لینک های آن ها را بررسی می کنم…

می بینم که این صفحه از 160 دامنه مختلف، لینک دریافت کرده است.

بنابراین من باید بتوانم حداقل از چند مورد از این دامنه ها، بک لینک دریافت کنم.

برای انجام این کار، من بک لینک های آن ها را یک به یک بررسی می کنم.

و سپس صفحه هایی را پیدا می کنم که لینک من می توانند به آن ها ارزشی را اضافه کنند.

به عنوان مثال، این پست، محتوای Ahrefs را به صورت دقیق، ذکر می کند:

به روز رسانی محتوا,بهترین استراتژی سئو,تحلیل رقبا

قطعا این پست نمی تواند از لینک من استفاده کند. در نتیجه من فرصت بدی را بررسی کردم.

سپس به این پست رسیدم:

تکنیک آسمان خراش,ساخت بک لینک,لینک شکسته

این بار، لینکی که به Ahrefs زده شده است، بخشی از یک لیست بزرگ از منابع مختلف می باشد.

لیستی که با لینک پست ارزیابی سئو من، می تواند کامل تر و بهتر باشد.

  • روش Evangelist

این استراتژی سئو کمتر در رابطه با لینک ها است و بیشتر در رابطه با این است که بتوانید محتوای خودتان را به افراد درست عرضه کنید…

به صورت خاص، منظورم افرادی است که در زمینه کاری شما، وبلاگ نویسی می کنند.

من این استراتژی سئو و عملکرد آن را با یک مثال نشان می دهم…

چندی پیش من می خواستم مورد پژوهی تکنیک آسمان خراش را تبلیغ کنم.

در نتیجه من از BuzzSumo استفاده کردم تا ببینم که اخیرا چه افرادی محتوایی در رابطه با تکنیک آسمان خراش منتشر کرده اند.

 و به هر کسی که یک نوع از نمونه زیر را ایمیل کردم:

مراحل استراتژی سئو,مشارکت در تولید محتوا

و زمانی که آن ها به من پیام دادند که : “حتما، من بعدا این پست را بررسی می کنم”، سپس یک لینک از پست خودم را برای آن ها فرستادم.

استراتژی سئو,استراتژی سئو سایت,افزایش اعتبار دامنه سایت

(ببینید، من از آن ها نخواستم که لینک من را نشر دهند. این حرکت، مثل یک لگد جودو حرفه ای است که کاملا طرف مقابل را قانع می کند که مکاتبه شما، متفاوت از بقیه است).

این کار باعث شد که من ده ها اشتراک برای پست اختصاصی خودم به دست بیاورم:

استراتژی سئو,استراتژی سئو سایت,افزایش اعتبار دامنه سایت

مرحله 9:

استراتژی سئو به روش بهبود و به روز رسانی محتوا

این استراتژی سئو سایت هم می تواند عملکرد بسیار خوبی داشته باشد.

شما ممکن است زمانی که من از انتشار مجدد محتوا استفاده کردم تا ترافیک ارگانیک خودم را 260.7% افزایش دهم، این مقاله من مطالعه کرده باشید:

استراتژی سئو,استراتژی سئو سایت,افزایش اعتبار دامنه سایت

و در کمال خوشحالی به شما می گویم که این روش هنوز هم کار می کند.

مثلا سال پیش من این لیست از تکنیک های سئو را دوباره منتشر کردم.

اما من فقط همان محتوا را دوباره منتشر نکردم تا تنها یک کلمه “جدید” پشت آن بگذارم.

به جای آن، من کل پست را بررسی کردم و تمام تصویر ها و اسکرین شات های قدیمی را پاک کردم.

همچنین استراتژی های جدیدی را هم اضافه کردم و استراتژی هایی که دیگر موثر نبودند را پاک کردم.

نتیجه؟

62.60% ترافیک ارگانیک این صفحه افزایش پیدا کرد:

استراتژی سئو,استراتژی سئو سایت,افزایش اعتبار دامنه سایت

گام ویژه 1 :

استراتژی افزایش اعتبار دامنه سایت

این یک ابر ترفند نهایی برای سئو است.

زمانی که شما اعتبار دامنه (Domain Authority) بالایی داشته باشید، کار سئو وب سایت شما خیلی راحت تر می شود.

به عنوان مثال، ما کلمه “ارزیابی سئو” را بررسی می کنیم.

بر اساس Ahrefs، شما باید از 108 وبسایت بک لینک دریافت کنید تا بتوانید برای این عبارت، رتبه بندی شوید:

استراتژی سئو,استراتژی سئو سایت,افزایش اعتبار دامنه سایت

اما محتوای من تنها در سه هفته توانست به سه جایگاه اول برسد و تنها 38 وبسایت از لینک این مطلب استفاده کرده بودند:

استراتژی سئو,استراتژی سئو سایت,افزایش اعتبار دامنه سایت

این قدرت اعتبار دامنه را نشان می دهد.

در قسمت زیر، من سه استراتژی سئو برای افزایش اعتبار دامنه را معرفی کرده ام:

  1. مشارکت محتوایی

مشارکت در تولید محتوا می تواند 2 تا 5 برابر تعداد اشتراک گذاری ها و لینک هایی که از محتوای خودتان به دست می آورید را افزایش دهد.

به عنوان مثال دوست من Larry Kim و من، این اینفوگرافیک را ایجاد کردیم:

استراتژی سئو,استراتژی سئو سایت,افزایش اعتبار دامنه سایت

و هر دوی ما، این مطلب را برای مخاطبین مان، در یک روز تبلیغ کردیم:

استراتژی سئو,استراتژی سئو سایت,افزایش اعتبار دامنه سایت

این موضوع باعث شد اینفوگرافیک ما پیش روی هزاران نفر قرار بگیرد.

در واقع، ما هنوز هم از این محتوای تولید شده به صورت اشتراکی بک لینک دریافت می کنیم! محتوایی که از لحظه ایجاد آن بیش از دو سال می گذرد!

استراتژی سئو,استراتژی سئو سایت,افزایش اعتبار دامنه سایت

  1. نشر مطالعه ها و داده های مختلف

من این موضوع را در گام 4 هم توضیح دادم.

اما ارزش تکرار را دارد.

 در واقع، در صورتی که شما به وبسایت من نگاه کنید، سه مورد از 5 پست من که بیشترین لینک را دریافت کرده اند، راهنمایی هایی مبتنی بر مطالعه یا داده محور می باشند:

استراتژی سئو,استراتژی سئو سایت,افزایش اعتبار دامنه سایت

  1. پست های مهمان، مصاحبه، گفتگوی زنده و پست های گردآوری

به بیان دیگر:

شما باید سعی کنید نامی برای خودتان دست و پا کنید و به این روش، لینک به دست بیاورید.

در حقیقت، وقتی که من اولین بار Backlinko را شروع کردم، من مثل دیوانه ها پست های مهمان تولید می کردم.

در هر پادکستی که می شد شرکت کردم.

و ساعت ها به کشورهایی مانند رومانی و جمهوری چک پرواز می کردم تا در کنفرانس های مختلف صحبت کنم.

این کارها اصلا ساده نبود.

اما من می خواستم کاری کنم که سایت من معروف شود و یک صفحه “مصاحبه با من” را در وبسایت خودم قرار دادم:

استراتژی سئو,استراتژی سئو سایت,افزایش اعتبار دامنه سایت

(البته این صفحه “مصاحبه با من” اصلا کار نکرد، اما من تلاشم را کردم)

در واقع من به هر دری زدم تا مشهور شوم اما این موضوع یک شبه رخ نداد.

بلکه در طول زمان، تمام این کار ها باعث کلی شهرت و البته، لینک های مفید شد.

گام ویژه 2 :

استراتژی ایجاد جامعه مخاطبین در سایت

چندی پیش گوگل گفت که نظرات می تواند به رتبه بندی شما در موتور جستجو کمک کند:

استراتژی سئو,استراتژی سئو سایت,افزایش اعتبار دامنه سایت

در حقیقت:

من قانع نشدم که نظرات وبلاگ می تواند یک عامل رتبه بندی مستقیم برای گوگل باشد.

اما مطمئن هستم که ایجاد جامعه مخاطبین سایت می توانند به سئو شما کمک کنند.

(مثلا، اعضای سایت شما احتمالا موضوعاتی که شما منتشر می کنید را در رسانه های اجتماعی، به اشتراک می گذارند)

با این کار، دو نکته وجود دارد که شما برای به دست آوردن نظرات بیشتر در هر پست، باید در نظر داشته باشید:

  • سخت گیر باشید

این موضوع در نگاه اول شاید برخلاف عقل باشد!

اما کمی صبر کنید…

فرض کنید که شما یک پست بسیار عالی می خوانید.

و شما می خواهید نظری را در رابطه با این پست بگذارید.

وقتی که شما بخش نظرات را انتخاب می کنید، تصویر زیر را می بینید:

استراتژی سئو,استراتژی سئو سایت,افزایش اعتبار دامنه سایت

آیا باز هم نظر خودتان را می نویسید؟ بعید می دانم.

به همین دلیل من در رابطه با نظرات، خیلی سخت گیر هستم.

و این سخت گیر بودن باعث می شود که مباحث بسیار خوبی زیر پست های من شکل بگیرد، مثل این:

استراتژی سئو,استراتژی سئو سایت,افزایش اعتبار دامنه سایت

  • به نظرات پاسخ دهید

من به 90% نظراتی که دریافت می کنم، پاسخ می دهم.

و با در نظر داشتن این که ما 24.189 نظر در وبلاگ Backlinko داریم…

استراتژی سئو,استراتژی سئو سایت,افزایش اعتبار دامنه سایت

تقریبا 21.000 پاسخ نوشته ام.

واقعا زیاد است!

و اصلا هم پشیمان نیستم که به همه این نظرات پاسخ داده ام.

چرا؟

چون این کار به افراد نشان می هد که من به آن ها اهمیت می دهم.

در نتیجه این نظر دهندگان اتفاقی، تبدیل به اعضای فعال در جامعه مخاطبین Backlinko می شوند.

خب حالا دوست دارم نظر شما را بدانم

شما در این مقاله، یک استراتژی سئو 9 مرحله ای برای 2019 را یاد گرفتید.

حالا دوست دارم نظرات خودتان را بگویید.

کدام استراتژی سئو سایت از پست امروز، اولین موردی است که امتحان می کنید؟

آیا می خواهید محتوای قدیمی خودتان را به روز رسانی کرده و دوباره آن را منتشر کنید؟

و یا این که می خواهید از روش ساخت لینک از لینک های خراب، استفاده کنید؟

در هر صورت، خیلی عالی خواهد بود اگر نظرات خودتان را در زیر این پست با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود