9 پیش بینی سئو سایت در سال 2018

آموزش سئو,آینده سئو,آینده شبکه های اجتماعی حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 10 امتیاز : 4.2]

پیش بینی آینده سئو برای کارشناسان سئو سایت و همچنین کسانی که به دنبال یادگیری و آموزش سئو در سال جدید هستند، بسیار حائز اهمیت است.  

در اینجا قصد داریم به پیش بینی های سئو 2018 از زبان رند فیشکین (Rand Fishkin) بپردازیم که از سایت MOZ ترجمه شده است. رند فیشکین بنیانگذار سایت MOZ، هر سال در کنار پیش بینی های سال پیش رو، پیش بینی های سال گذشته خود را نیز امتیازبندی میکند. پیش بینی های مطرح شده امسال را در این مقاله دنبال کنید و در زمان پیش بینی سئو 2019 رند فیشکین، امتیاز بندی و بررسی صحت این پیش بینی ها را نیز با هم مقایسه کنید. 

9 پیش بینی سئو سایت در سال 2018 از رند فیشکین :

  1. کلیک های طبیعی گوگل تا پایان سال، 5% کاهش خواهد داشت. 

در سال 2017، کاهش کلیک های جستجوی گوگل در موبایل و دسکتاپ را شاهد بودیم. فکر میکنم این امر زیاد هم دور از انتظار نبود. به نظر من، اقدامات گوگل برای featured snippetها، پنل دانش (Knowledge Panels) و پاسخ های کوتاه بهتر در SERP، باعث می شود در سال 2018 نسبت به سال 2017 شانس کمتری برای سئو داشته باشیم.

به نظر من این مسئله زیاد اهمیت ندارد (مسلما، اینجا پایان راه سئو نیست، بلکه زمان رقابت بیشتر بر سر کلیک های کمتر است)

  1. توییتر و لینکدین گام های موثری برای حفظ و راضی نگه داشتن کاربران بر می دارند.

فیسبوک، اینستاگرام و اسنپ چت همگی در محدود کردن الگوریتمی و ساختاری کلیک های خارج از پلتفرم خود، موفق بوده اند و در نتیجه رشد داشته اند. به نظر من در سال 2018، توییتر و لینکدین نیز گام های موثری در جهت محدود کردن لینک های خارجی در پلتفرم های خود خواهند برداشت و به علاوه محتوای بهتری نیز برای نگه داشتن کاربران در سایت خود ارائه می کنند.

  1. یک یا چند تولید کننده نرم افزار سئو در افزایش فشار از طرف گوگل و رقابت شدید، با سرعت بیشتری کار می کنند.

کنسول جستجوی گوگل، هرچند به کندی، اما به قطعیت در حال پیشرفت است. گوگل سخت گیری بیشتری برای رنک دادن به صفحات به خرج می دهد و ساخت نرم افزار در زمینه سئو نیز روز به روز رقابتی تر و سخت تر می شود. من تخمین می زنم که حداقل 10 شرکت تولید نرم افزار بیش از 10 میلیون دلار درآمد سالیانه خواهند داشت (مثلا Deepcrawl, SEMRush, Majestic, Ahrefs, Conductor, Brightedge, SISTRIX, GinzaMetrics, SEOClarity, و Moz). همچنین حداقل 4 یا 5 نرم افزار دیگر (در سئوی محلی، Yext مسلما نرم افزار قدرتمندی است و 3-4 تا از رقبای آنها بیش از 10 میلیون دلار درآمد دارند).

به نظر من ترکیب این فاکتورها نشان دهنده آن است که سال 2018 یک یا چند آسیب بزرگ (به شکل فروش کمتر و نه ورشکستگی) به شرکت های تولید نرم افزار سئو وارد خواهد کرد.

  1. الکسا سهم بازار خود را، از طریق دیوایس هایی مانند Echo Show، از گوگل جدا خواهد کرد.

دستگاه های جستجوی صوتی (Voice Search) کاربردی هستند، اما گاهی اوقات به دلیل نداشتن صفحه Screen برخی محدودیت ها را هم با خود به همراه می آورند. Echo Show اولین دستگاهی بود که برای حل این مشکل ابداع شد و من فکر می کنم در سال 2018، دستگاه های بهتر و با کارایی بیشتری را خواهیم دید. برای مثال می توانید به دستگاه خود بگویید: “الکسا! به من عکس Rodney Dangerfield در سال 1965 را نشان بده!”. با این کار، جستجوهای بسیاری که امروزه برای تصاویر صورت می گیرد ساده تر خواهد شد.

  1. یکی از شرکت های مستقل از گوگل رقابت جدی تری را بر سر یوتیوب آغاز خواهد کرد.

دعوای آمازون و گوگل که نتیجه آن مسدود کردن یوتیوب در برخی دستگاه ها بود، در شرکت غول های تکنولوژی هنوز مورد بحث است. به نظر من در سال 2018، بیشتر این شرکت ها تصمیم بر سرمایه گذاری در پلتفرمی می گیرند که میزبان ویدئو است. برای بسیاری از شرکت ها، پول زیاد، زمان، انرژی و فرصت ها آنقدری ارزش دارد که نخواهند کمی ریسک کنند.

نکته جانبی: اگر من یک سرمایه گذار بودم، وقت و سرمایه خود را برای استارت آپ هایی صرف می کردم که آینده روشنی دارند. به نظر من دستاوردهای فیسبوک، آمازون یا مایکروسافت، باعث می شود ریسک سرمایه گذاری روی آنها کاهش پیدا کند.

آموزش سئو,آینده سئو,آینده شبکه های اجتماعی

  1. FaceBook Audience Network (که به ناشران اجازه می دهد تبلیغات فیسبوک (FB) را بر روی سایت خود بگذارند) میزان سرمایه مورد نیاز خود را به دست خواهد آورد و به وب سایت بزرگی در زمینه adtech تبدیل خواهد شد.

تبلیغات فیسبوک احتمالا قدرتی مشابه یا بیشتر از تبلیغات گوگل خواهد داشت. دلیل این امر بیشتر آن است که عملیات وبی که فیسبوک به کاربران خود ارائه می دهد اغلب بیشتر از عملیاتی است که گوگل به کاربرانش ارائه می دهد. دلیل دیگر این امر آن است که Facebook داده های بیشتری برای ساختن تبلیغات مرتبط تر و باکیفیت تر در دست دارد. متاسفانه، مخاطبان فیسبوک در چند سال گذشته کاهش یافته است، اما من فکر می کنم با استفاده از فیسبوک در کشورهای توسعه یافته و با تلاش هایی که این کمپانی برای رشد خود می کند، زمان اتفاقات خوب برای این شرکت فرارسیده است.

  1. با مقدار سرمایه ای که برندها، سازمان ها و استارت آپ ها در هر سطحی که هستند، بر روی موبایل وب صرف می کنند، اپلیکیشن های موبایلی کم کم از صحنه محو شده و PWAها و وب سایت های مخصوص موبایل جای آنها را خواهد گرفت.

ساخت اپلیکیشن موبایل برای 95% از شرکت ها و سازمان هایی که می خواهند در وب موفق باشند، تصمیمی اشتباه است. الان تقریبا همه به این نتیجه رسیده اند. PWAs یا وب اپلیکیشن ها، جایگزین اپلیکیشن های موبایلی خواهند شد. البته این بدان معنی نیست که اپ استورها دیگر دانلود یا فروشی نخواهند داشت، خواهند داشت! اما این دانلود و خریدها تنها مختص به چند اپلیکیشن و توسعه دهنده اپلیکیشن خواهد بود و خیل عظیمی از اپلیکیشن ها آینده نامعلومی خواهند داشت.

نکته: در این پیش بینی، بازی ها استثنا هستند. (با اینکه Nintendo Switch در سال 2017 ثابت کرد که موبایل، تنها و بهترین پلتفرم برای بازی نیست.)

  1. وردپرس نسبت به دیگر سرویس های مدیریت محتوا، اعتبار بیشتری خواهد داشت. استفاده از این سرویس از 25% به 35% افزایش پیدا خواهد کرد.

هرچند مهم است که “وب” را چه چیزی در نظر می گیرید، اما شکی نیست که WordPress با چند میلیون وب سایت مشهوری که با خود همراه کرده است، سردمدار سیستم های مدیریت محتوا شده است. فکر می کنم در سال 2018، سال پیشرفت و توسعه وردپرس خواهد بود. اول به این دلیل که وردپرس سرمایه گذاری های بیشتری بر روی رشد و بازاریابی خود کرده است. دلیل دوم هم این است که هیچ سیستم مدیریت محتوای دیگری با این امکانات و رایگان نیست.

شاید عجیب به نظر برسد اما من میبینم که بیش از 35% وب سایت ها از پلتفرم های دیگر به وردپرس مهاجرت می کنند. وردپرس به دلیل اتعطاف پذیری، ساختار هزینه ها، پلاگین های قدرتمند، ارائه دهندگان خدمات host، خدمات امنیتی و تلاشی که برای گسترش خود می کند، انتخاب بسیاری از وب سایت ها است.

  1. ایالات متحده آمریکا، پایان بی طرفی شبکه (net neutrality) را با اتصال به شبکه بدتر، محدودیت های بیشتر و شبکه جهانی وبی که کمتر آزاد و باز است حس خواهد کرد.

متاسفانه، در ایالات متحده آمریکا موفق به نگه داشتن پوشش های بی طرفی شبکه نشدیم و در حال حاضر همه با ناامیدی درباره این مسئله صحبت می کنند. FCC ترامپ به تازگی اعلام کرده است که می خواهند اینترنت بسیار کندتر، با دسترسی ساده تر ارائه کنند.

الان، حدس اینکه چه اتفاقی می افتد مشکل است. من پیش بینی می کنم که در پایان سال 2018، متوسط سرعت پایین تر و محدودیت هایی در استفاده از وب را تجربه خواهیم کرد. در واقع، حدس من این است که برخی ISPها در اولین فرصت می خواهند cryptocurrency mining، Trading یا استفاده از اینترنت را بلاک کنند.

در طی زمان، انتظار می رود این مسئله منجر به دسترسی درجه بندی شده به اینترنت در آمریکا بشود و 10% از مصرف کنندگان آمریکایی (و افراد در چند شهر و ایالت که قوانین بی طرفی شبکه مخصوص به خود را دارند) دسترسی بهتر و آزادانه تری داشته باشند (البته احتمالا با قیمت های بیشتر).

دوستان عزیزم، در اینجا 9 پیش بینی سئو 2018 به پایان رسید. امیدوارم با آینده پژوهی در علم سئو بتوانید جهت بالا بردن رتبه وب سایت خود در گوگل و بهبود سئو سایت تان اقدام کنید. امیر قمصری و تیم نیوسئو، همواره منتظر سوالات شما عزیزان می باشند.

یک نظر در مورد مقاله “ 9 پیش بینی سئو سایت در سال 2018
  1. سبحان

    عالی بود

    به نظر منم همینطوره


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *