ضروری

فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت هشتم : لینک های داخلی

anchor text,آموزش سئو سایت,تاثیر لینک های داخلی در سئو سایت

مدتی پیش هفتمین بخش از آموزش جامع رنکینگ گوگل را ارائه کردیم که در خصوص سیگنالهای سایت محور مانند سرعت، رابط کاربری موبایلی، https و نشانه گذاری بود. این هفته در بخش هشتم نگاهی به لینک های داخلی می اندازیم.

لینکدهی داخلی

لینک داخلی چیست؟ خوب اگر روی چنین لینکی کلیک کنید به یکی از صفحات سایت خودتان می رسید. عملکرد لینک های داخلی بسیار مفید است. با استفاده از آنها شما میتوانید به سایتتان کمک کنید که قابلیت های بازخوردی خود در قبال کاربران و سطح کیفی بخش های مختلف خود را بالاتر ببرید.

  1. لینک های داخلی میتواند به کابران کمک کند تا چارچوب کاری سایت شما و بخش های موردنظر خود را به خوبی دریابند.
  2. لینک های داخلی کاربران را درون سایت شما نگه میدارد! خصوصا اگر محتوای لینک های داخلی بهم مرتبط باشند.
  3. اگر خاطرتان باشد در بسیاری از مقالات در خصوص اهمیت مدت زمان حضور کاربران در سایت صحبت کردیم، لینک داخلی باعث میشود که این زمان افزایش یابد، یعنی کاربر برای یک موضوع که در نتایج جستجو بوده است به سایت شما مراجعه میکند اما با استفاده از لینک داخلی چند مقاله دیگر را نیز مطالعه میکند و این یعنی بازدید بیشتر و زمان ماندگاری بیشتر. همچنین نرخ بونس (درصدی از کاربران که به محض ورود به سایت آن را ترک میکنند) شما را کاهش میدهد.
  4. لینک های داخلی به جستجوگر گوگل کمک زیادی می کنند که گوگل صفحات سایت شما را سریعتر ایندکس کند. ربات های گوگل که برای تعیین کیفیت محتوای شما به سایتتان وارد میشوند، راحتتر می توانند محتوای شما را راستی آزمایی کنند.
  5. موتورهای جستجو می بینند که بعضی از صفحات داخلی به کررات توسط شما در محتوایتان لینک شده اند لذا پی میبرند که آن محتوا قطعا حاوی مطالب مهمی هستند.
  6. لینکدهی داخلی به صفحه ای خاص باعث میشود که اعتباری خاص به آن داده شود.
  7. لینکدهی داخلی یکی از معدود روشهایی است که ما میتوانیم استفاده کنیم تا به گوگل و کاربران بگوییم فلان صفحه اهمیت زیادی دارد. در واقع با اینکار شما میتوانید پلی بین محتوای شناخته شده و معتبرتان با محتوایی که از نظر شما با ارزش است ولی به خوبی شناخته نشده است، ایجاد کنید. به عنوان مثال میتوانید یک لینک از پستی که کاملا مناسب است و بازدید ترافیکی خوبی از طرف کابران و موتورهای جستجو دارد را به مطلبی که درخصوص کسب و کار شما است لینک کنید.
  8. لینک های ناقص سیگنال های بدی به گوگل ارسال میکنند، چرا که سایت شما را ناقص یا در بهترین حالت غیر مربوط جلوه میدهند لذا نادیده گرفته میشوند.

Anchor text

  1. با استفاده از anchor text واضح (کلمات مشخص شده و قابل کلیک در هر لینکی) میتوانید به بالابردن رنک خود در آن کلمات خاص کمک کنید. اگر میخواهیم این مقاله برای عبارت “راهنمای لینک داخلی” رنک پیدا کند بایستی با استفاده از anchor text های مشابه یا متفاوت در دیگر پستهایمان به آن لینک دهیم. اینکار به گوگل میگوید که این پست با کاربرانی که عبارت “راهنمای لینک داخلی” را جستجو کرده اند در ارتباط است.
  2. برخی از سئوکاران توصیه میکنند که استفاده از anchor text مختلف برای اشاره به صفحه ای خاص، باعث میشود که گوگل آن را مشکوک تشخیص دهد که بنده هم تا حدودی آن را قبول دارم. لطفا بیش از حد از لینک های داخلی استفاده نکنید.

Hub pages

  1. ممکن است اینگونه حس کنید که لینک دادن به صفحه ای هاب، میتواند به سایت شما کمک کند که در نتایج جستجو جایگاهی بدست آورد. صفحه هاب صفحه ای است که در مورد موضوع یا کلمه کلیدی خاصی است که میتواند صفحه تگ یا شاید یک دسته بندی باشد مانند صفحه آموزش سئو سایت ما.

این صفحه با محتوای جدید بروزرسانی میشود و لذا همیشه برای گوگل تازه و با ارزش تلقی میشود. به ذکر مثالی خوب از گراهام چارلتون میپردازیم: مقالات جدید معمولا مختصر هستند و در رنک جستجو بالا و پایین میشوند. با اینحال لینک کردن انها به صفحات هاب به گوگل کمک میکند دریابد که این مقاله بایستی برای کلمه کلیدی یا موضوعی خاص رنک پیدا کند.

19 نظر در مورد مقاله “ فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت هشتم : لینک های داخلی ” ثبت شده است
  1. جراحی زیبای شکم

    عالی بود موفق باشید


  2. سرایا

    واقعا نمیدونستم که ایندکس گوگل به لینک های داخلی هم مربوط میشه. مرررررررسی


  3. میلاد علیپور

    سلام. مقاله های شما اقای قمصری بسیار مفید و کار آمد میباشد . از اینکه علم و تجربه خود را به رایگان در حال اشتراک هستید متشکرم.


  4. توری

    با سلام و خسته نباشید
    مطالب بسیار مهمی رو بهش اشاره کردید
    همیشه از مطالبتون استفاده کردم و نتیجه مثبت گرفتم
    تشکر فراوان


  5. reza heydarian

    سلااااام خسته نباشید سایت خیلی خوبی دارید
    من همه مقالات بخش آموزش سئو و پرسش و پاسخ رو خوندم
    کتاب ها رو هم تهیه کردم ولی هنوز شروع نکردم
    باید یکی یکی اطلاعاتم رو عملی کنم رو سایتم
    واقعا از این که با نیوسئو آشنا شدم خوشحالم
    مرررررررررررررسی


  6. م کاوش

    سلام استاد گرامی آقای امیر قمصری سال نو مبارک من خرداد 95 با شما آشنا شدم و سایتم در وضعیت خیلی بدی بود من تونستم با راهنمایی های شما شخصا مشکلات سایت رو برطرف کنم و از این بابت خیلی خوشحالم. سپاس


  7. مجیدی

    پروسه سئو کردن سایت حداقل چه مقدار زمانی طول می کشه؟


    • امیر قمصری

      درود
      بستگی به موارد زیادی دارد دوست عزیز. اما معمولا بین 9 الی 12 ماه طول می کشد


  8. reza

    سلام دوست عزیز ی سوال داشتم ولی به این پیج به ربطه… بخدا دیگه نمیدونم چه کار کنم ! داخل گوگل وب مستر روزی چند تا ارور 404 دارم و این ارور ها به این علت اند که بعد از هر یک از صفحات /feed/ اضافه شده نمیدونم چه کار کنم ؟ مرسی


    • امیر قمصری

      درود
      شما باید به یک برنامه نویس سایت که کارشناس سئو هم باشد مراجعه نمایید تا خیلی راحت و سریع مشکل شما را حل کند


  9. محمود کاوش

    درود بر شما – بسیار سپاس و تشکر از اینکه این اطلاعات کم یاب رو در اختیار ما قرار میدین – اگر امکان داره قسمتی جداگانه برای فاکتورهای بک لینک هم اختصاص بدین


  10. علیرضا

    سلام . یه سوال فنی داشتم : برای سایت دانلود موزیک و فیلم ، برچسب ها باید ایندکس بشه یا نه ؟ میشه لطفا راهنمایی کنید، ( شما چی توصیه می کنید . )


    • امیر قمصری

      درود
      خیر. به نظر بنده برچسب ها هرگز نباید برای سئو ایندکس شوند …


  11. الیاس

    با سلام
    مرسی از مطالب مفید شما.
    ممنون میشم مقالات بیشتری راجع لینک دهی بگذارید.
    ممنونم


  12. حسین گنجی

    سلام خیلی کامل و جامع بود من همیشه از آموزش هاتون لذت میبرم و استفاده میکنم


  13. محسن مجیدی

    سلام
    قلم خوب و توانایی دارید
    امیدوارم وب سایت شما همیشه جزو بهترین ها باشد
    با نهایت احترام


  14. najmeh

    لینک ناقص یعنی چی آقای قمصری ؟


    • امیر قمصری

      درود
      لطفا به مقالات سایت نیوسئو مراجعه فرمایید.
      مقاله ای در این مورد نوشته ام قبلا …


  15. بهرام پیشگیر

    با عرض سلام. خدا قوت می گم خدمت دست اندرکاران سایت خصوصا جناب آقای قمصری عزیز. مقاله خیلی مفید و خوبی بود. بیصبرانه منتظر بخش های بعدی این درس هستم. متشکرم


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود