عملیات سئو سایت در سال 2018

استراتژی بک لینک,استراتژی سئو,بررسی سرعت وب سایت حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 16 امتیاز : 4.7]

در این مقاله آموزش سئو، قصد داریم عملیات سئو سایت در سال 2018 را برای شما دوستان عزیز شرح دهیم. در یک باشگاه ورزشی ثبت نام کنید، یک رژیم خوب را شروع کنید، بیشتر به پدر و مادر خود تلفن کنید و استراتژی های سئو خود را برای سال جدید ورق بزنید.

چه خوشتان بیاید و چه خوشتان نیاید، مرور عادات قبلی سئو شما، در سال 2018 باید برای مدیریت بازاریابی اینترنتی کسب و کار شما در اولویت باشد.

نیازی نیست من به شما بگویم که دنیای دیجیتال، با فشار و رقابتی که بر سر اول شدن در نتایج جستجو و تکنیک و عملیات سئو وجود دارد، با چه سرعتی به پیش می رود.

میدانم! ماندن بر سر استراتژی قبلی، بدون آنکه ذره ای فکر کرده و آن را بهبود دهید بسیار ساده است. اما زمان تغییر فرارسیده است! شروع رژیم جدید می تواند تا ماه دیگر به تعویق بیفتد، اما به روز کردن استراتژی سئو نه. اگر می خواهید در صدر SERPs در سال 2018 قرار بگیرید نباید به تعویق بیفتد!

زمان آن فرا رسیده است که بنشینید و به عملیات سئو خود نگاه کنید. در این پست، آخرین اخبار و پیش بینی های سئو در سال جدید را برای شما ارائه می کنیم. همچنین به شما میگوییم چگونه می توانید استراتژی فعلی و عملیات سئو خود را مرور کنید.

کلمات کلیدی خود را بازنگری کنید

می خواهید از جایی شروع به کار کنید؟ کجا بهتر از نقظه شروع؟ قبل از آنکه بهینه سازی سایت خود را تغییر دهید یا استراتژی خود را برای تولید محتوا دگرگون کنید، باید اطمینان حاصل کنید که کلیدواژه های شما به روز هستند.

کلمات کلیدی خود را مرور کنید و بسته به تصمیم هایی که اتخاذ کرده اید آنها را به روز کنید. مردم تغییر می کنند، عادات آنها تغییر می کنند، تکنولوژی هم تغییر می کند. احتمال اینکه عباراتی که مردم جستجو میکنند نیز تغییر کند، بالاست.

بسته به این که آخرین بار کی کلمات کلیدی خود را بازدید کرده اید، ابزارهای جدید و جالبی برای به روز رسانی کلمات کلیدی خود پیدا خواهید کرد. با اطلاعاتی که از منابع مختلف به دست می آورید، صفحه کلمات کلیدی خود را به روز کنید (لطفا فقط به Keyword Planner اکتفا نکنید). سایر ابزارهایی که میتوانید از آنها استفاده کنید SEMRush ، Keyword Magic Tool و Keyword Difficulty Score هستند.

مهم تر آنکه، وقتی می خواهید تصمیم بگیرید چه کلمه کلیدی ای را برای کدام صفحه انتخاب کنید، به خاطر داشته باشید که بازی عوض شده است. دیگر نیازی نیست برای هر کلمه کلیدی یک صفحه جداگانه بسازید. بلکه به کمک کلمات کلیدی LSI، کار برای شما ساده می شود!

به جای آنکه بر روی کلمات کلیدی خاص تمرکز کنید، روی محتوا و موضوع صفحات تمرکز کنید. موتورهای جستجو مثل همیشه بسیار باهوش هستند! اگر محتوای خوبی تولید کنید و صفحات شما باارزش باشند، گوگل متوجه اصل مطلب خواهد شد! دیگر نیازی نیست 5 نوع مختلف از یک کلمه کلیدی را در یک صفحه بگنجانید!

بررسی استراتژی های داخلی سایت

شاید بهترین محتوا و بهترین استراتژی های لینک سازی دنیا را داشته باشید، اما اگر اساس و پایه و فونداسیون وب سایت شما چنگی به دل نزند، وب سایت شما قادر به نشان دادن پتانسیلی که دارد، نخواهد بود. بهینه سازی استراتژی های داخلی سایت (On-site)، اساس هرگونه خدمات سئو باید باشد.

حتی اگر همه جوانب را سنجیده باشید و با دقت و تمرکز بالا، کلمات کلیدی خود را انتخاب کرده باشید باز هم ممکن است پس از مدتی، شرایط به گونه ای تغییر کند که کلمات کلیدی منتخب شما بازدهی لازم را نداشته باشند. پس ناامید نشوید و مجدد پروسه را آغاز کنید.

فاکتورهای زیادی در این امر موثرند اما ما فقط می خواهیم به چند مورد اساسی اشاره کنیم. یک نقطه خوب برای شروع، بررسی سرعت وب سایت است. اطمینان حاصل کنید که در حد توان خود برای رسیدن به بالاترین میزان Google Page Insights تلاش کرده اید.

علاوه بر سرعت صفحه، توجه زیادی به تجربه کاربری ux وب سایت داشته باشید. تجربه کاربری روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می کند و توصیه من این است که یک کارشناس UX/UI برای بررسی وب سایت خود استخدام کنید. شاید وقت طراحی مجدد وب سایت رسیده است! اینطور نیست؟

اگر در حال ساخت وب سایت جدید هستید، نوشتن چک لیست برای سئو را فراموش نکنید.

حتما لینک های شکسته را درست کنید، مشکلات آدرس دهی محتوای تکراری (duplicate content) را رفع کنید، تصاویر خود را بهینه کنید و متادیتای وب سایت را به روز نمایید. از آنجا که بیشترین طول مجاز متاتگ توضیحات (meta descriptions) در سال قبل افزایش یافت، احتمالا زمان آن فرا رسیده که مجدد بازنویسی شوند.

آیا از نشانه گذاری های Schema برای سایت خود استفاده کرده اید؟ زمان این کار فرارسیده است. انجام آن را پشت گوش نیندازید!

موبایل

استراتژی بک لینک,استراتژی سئو,بررسی سرعت وب سایت

 اگر تا به حال توجه خود را معطوف به موبایل نکرده اید، حتی یک لحظه دیگر هم درنگ نکنید. فاکتورهای زیادی در سئو موبایل موثر هستند و به همین دلیل هم بررسی استراتژی سئو و بهینه سازی سایت برای موبایل، ایده بسیار خوبی است.

افزایش جستجوهای صوتی و تاثیر آن بر انواع کلمات کلیدی را در نظر بگیرید. با استفاده از کنسول جستجوی گوگل، به خطاهایی که در بررسی ورژن مخصوص موبایل سایت شما رخ می دهد، توجه کنید. اطمینان حاصل کنید که سایت شما موبایل فرندلی است و در موبایل با سرعت خوبی لود می شود.

در آخر، تجربه کاربری و طراحی سایت خود را با موبایل تست کنید. اگر بدانید که 50% بازدیدکنندگان شما از طریق موبایل به وب سایتتان می آیند، حتما موبایل را در اولویت نسبت به دسکتاپ می گذارید.

محتوا

کمی جامع تر به استراتژی تولید محتوای خود نگاه کنید و ببینید کجای این استراتژی موفقیت آمیز است و کجای آن نه. تولید محتوا فقط به این خاطر که یک چیزی تولید کرده باشیم، بدون استراتژی مشخص کار ساده ایست! با همکاران خود مشورت کنید و جلسات طوفان فکری برگزار کنید. حتی کسانی که به طور مستقیم در تولید محتوا نقشی ندارند، می توانند به عنوان یک نماینده کاربران اینترنتی، حضور فعال و موثری داشته باشند.

به طور کلی، شما باید محتوایی بنویسید که آنقدر ارزش داشته باشد که کاربران بخواهند آن را منتشر کرده و برای هم بفرستند. به این فکر کنید که چه می شود که یک نفر می خواهد محتوایی را برای کسی بفرستد و بعد ایده های خود را در پست های خود پیاده کنید.

همچنین، تمامی محتواهای قدیمی خود را بروز رسانی نمایید. اطلاعات تاریخ مصرف گذشته به رنک طبیعی شما آسیب می زنند، پس زمانی را برای به روز رسانی آنها در نظر بگیرید. آیا تا به حال محتوایی را دیده اید که مدتی نزدیک به رتبه اول نتایج جستجو بوده ولی هیچوقت رتبه اول نشده باشد؟ به این محتواها نگاه کنید و ببینید چکار می توانید بکنید که محتوای شما بهتر از آنها باشد.

فراموش نکنید کلماتی که مینویسید، همه چیز نیست. سعی کنید در پست های خود از محتوای بصری نیز استفاده کنید. برای مثال اینفوگرافیک ها و ویدئوها. گذاشتن ویدئو بهترین روش برای نگه داشتن طولانی مدت کاربر در صفحه است. مدت زمانی که در صفحه می مانند و ویدئو را تماشا می کنند، یکی از فاکتورهای رنک گرفتن وب سایت است. پس این فرصت را از دست ندهید!

به روز کردن استراتژی بک لینک

تجربه کاربری ux,تولید محتوا برای سایت,جستجوی محلی

برای همه ما پیش آمده که زمان زیادی را صرف بک لینک سازی کرده و بر سر آن تلاش کنیم اما نتیجه ای عایدمان نشود. زمان به روز کردن استراتژی فرا رسیده است! این که فقط بر روی یک مدل بک لینک، مثل پست مهمان متمرکز شویم کار ساده ایست. در حالی که تکنیک های متنوع بک لینک سازی برای ما دست تکان می دهند!

با شناسایی روش های بک لینک سازی ناسالم شروع کنید. از ابزاری مثل SEMRush برای شناسایی بک لینک های مخرب و از بین بردن آنها استفاده کنید. سال خود را با پاکسازی وب سایت خود از بک لینک های خراب و تمرکز بر روی ساخت بک لینک های ارزشمند شروع کنید.

احتمالا زمان آن فرا رسیده که ورای ساخت بک لینک رفته و به ساخت روابط با دیگر وب سایت ها بپردازید. سعی کنید روابط خوبی با بهترین وب سایت های حوزه کاری خود بسازید. اگر بتوانید برای آنها محتوای خوب تولید کنید، رابطه شما یک رابطه برد-برد خواهد بود.

جستجوی محلی

از آنجا که روز به روز ترافیک بیشتری با موبایل به وب سایت ها می آیند، جستجوی محلی (Local search) اهمیت بیشتری پیدا می کند. بازاریابی جستجوی محلی خود را مجدد بررسی کنید. به پروفایل Google My Business، اطلاعات NAP (نام، آدرس، شماره تلفن و یا آدرس وب سایت)، نشانه گذاری Schema توجه ویژه ای کنید.

قرار گرفتن در رتبه نخست جستجوی محلی، کلید اصلی برای افزایش نرخ تبدیل ها است. اگر جستجو کننده ها شما را در رتبه نخست نتایج جستجو ببینند، احتمال آنکه دکمه برقراری ارتباط را فشار دهند، خدمات شما را بازدید کنند یا وب سایتتان را ببینند بیشتر خواهد بود. اگر سعی در بهبود استراتژی جستجوی محلی نداشته باشید، احتمالا موقعیت های جدی و مهم خود را از دست خواهید داد.

گزارش دهی

زمان آن فرا رسیده که تنها با رنکی که برای کلمه کلیدی مشخصی می گیرید، موفقیت خود را نسنجید. اغلب افراد تنها تمرکزشان بر روی پیج رنکشان است، اما بهتر است بدانید که پیج رنک یک معیار پوچ می باشد. معیار واقعی سنجش موفقیت و فاکتوری که واقعا باید در گزارش های شما ذکر شده و مورد بررسی قرار بگیرد، نرخ تبدیل است.

مسلما افزایش رنک بسیار خوشحال کننده است. اما رنک تنها بخش کوچکی از یک معیار خیلی بزرگتر است. در سال 2018، نحوه گزارش نویسی خود را مجدد بررسی کنید. چگونه می توانید آن را ارتقا بخشید؟ چه داده های دیگری باید به این گزارش ها اضافه شوند؟ آیا می توانید اهداف بهتری در گوگل آنالیتیک ثبت کنید؟

تا اینجا به سختی برای شرکت خود و موفقیت آن تلاش کرده اید. زمان آن فرارسیده که ارزش کاری که انجام داده اید را بسنجید.

از HTTP به HTTPS بروید

سئو 2018,سئو موبایل,عملیات سئو

می دانم! رفتن از HTTP به HTTPS بسیار سخت و پر خطر به نظر می رسد. هرچند، اگر با دقت چک لیست رفتن به HTTPS را بررسی کنید و طبق آن عمل کنید، می توانید با خیال راحت این کار را انجام داده و مزیت های آن را در دراز مدت شاهد باشید.

نیاز به امنیت بیشتر، هیچوقت کم نمیشود، بلکه روز به روز بر اهمیت آن نیز افزوده می شود. همانطور که می دانید، یکی از فاکتورهای موثر در رنک گرفتن، امنیت سایت است، پس چرا از آن استفاده نکنیم؟! به تعویق انداختن الزامات را متوقف کنید و امنیت سایت خود را بالا ببرید.

سخن آخر

به عنوان حرف آخر، حتما با آخرین اخبار مهم سئو خود را به روز نگه دارید. این مسئله از همه چیز مهم تر است. به خصوص با وجود آموزش های سریع و الگوریتم RankBrain گوگل، انتظار می رود در رابطه با این تکنولوژی تغییرات بیشتری را مشاهده نماییم. پس به روز بمانید.

به طور خلاصه، بهترین کاری که در رابطه با سئو سایت خود می توانید انجام دهید این است که محتوای با ارزش و مرتبط تولید کنید. دور زدن موتور جستجو را از فکر خود بیرون کنید(چون برنده نخواهید شد!). همیشه در پس ذهن خود به کاربر فکر کنید، بهترین روش ها را انجام دهید تا استراتژی طلایی برای سال 2018 داشته باشید.

یک نظر در مورد مقاله “ عملیات سئو سایت در سال 2018
  1. مقنعه حجاب

    ممنون بسیار عالی مثل بقیه مقالات و در زمان بسیار عالی بود تشکر بابت مطالب مفیدی که به اشتراک میگذارید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *