7 تکنیک رعایت اصول سئو در محتوا

اصول سئو در تولید محتوا,اصول محتوا نویسی,اصول نگارش سئو

رعایت اصول سئو در محتوا یک عمل بسیار مهم و تاثیرگذار در روند مجموعه فعالیت های یک وب سایت می باشد. در نیوسئو، ما روزانه حداقل یک پست برای مخاطبین خود منتشر می کنیم و ویژگی اصلی تمامی این مقاله های آموزشی، این است که اصول سئو در تولید محتوا برای تمامی آن ها رعایت شده است.

این روند به ما کمک کرده است تا به خوبی بتوانیم کاربران زیادی را با برند خود آشنا کنیم. در نتیجه، محتوا یک اصل بسیار مهم برای کسب و کار شما است که نیازمند توجه ویژه ای نیز می باشد.

قطعا شما نباید انتظار داشته باشید که با تولید یک متن ساده و بدون ساختار، افراد زیادی جذب سایت شما بشوند. تولید محتوای سئو شده، تنها راه حلی است که در این زمینه می تواند به شما کمک کند. اینکه یک فرد بتواند محتواهایی تولید کند که به خوبی اصول سئو و بهینه سازی در آن ها رعایت شده باشد، کمی چالش برانگیز است. به همین دلیل ما در این مقاله 7 تکنیک فوق العاده برای تولید محتوای سئو شده در اختیار شما قرار خواهیم داد تا با استفاده و پیاده سازی آن ها در روند کاری خود، بهترین عملکرد را در این زمینه داشته باشید.

1. انجام تحقیق کلمات کلیدی به صورت مداوم

حال که تصمیم گرفته اید محتواهای ارزشمند تولید و منتشر کنید، قبل از هر چیزی باید مطمئن شوید که گوگل اهمیتی به موضوع و عنوان شما می دهد یا خیر. هدف از انجام تحقیق کلمات کلیدی دقیقا همین موضوع است. شما با شناسایی بهترین و پرجستجوترین عبارات، می توانید متوجه شوید که گوگل به چه موضوعاتی اهمیت داده و کاربران این موتور جستجو بیشتر به دنبال چه مواردی هستند.

بعد از اینکه یک لیست کامل و جامع از عبارت هایی که می خواهید برای آن ها رنک دریافت کنید را تهیه کردید، وقت آن است که با استفاده از آن ها تولید محتوای سئو شده مورد نظر خود را شروع کنید. در ادامه یک شمای کلی از کاربرد عبارات کلیدی در متن را برای شما بیان کرده ایم:

  • محل قرارگیری عبارات کلیدی
  • جداسازی عبارت کلیدی اصلی و عبارات کلیدی فرعی
  • رعایت نکات سئو در کاربرد این عبارات
  • بهینه بودن میزان تکرار عبارت های کلیدی
  • کاربرد عبارات کلیدی در عنوان و توضیحات متا

2. به کارگیری صحیح عبارات کلیدی در متن محتوا

در یک زمان خاصی، اگر شما تمامی عبارت های کلیدی مدنظر خود را در متن محتوا می گنجاندید و به شکل بسیار نامطلوب آن ها را تکرار می کردید، شما به راحتی با این کار می توانستید رنک های برتر را از آن خود کنید. اما امروزه با بروز رسانی های انجام شده در الگوریتم رتبه بندی گوگل، به هیچ وجه این تکنیک کارآمد نیست. استفاده از عبارات کلیدی باید کاملا به صورت بهینه شده باشد.

یکی از نکات رعایت اصول سئو در محتوا این است که شما در تگ های H صفحه سایت خود، از عبارت های کلیدی مرتبط استفاده کنید. عنوان اصلی صفحه طبیعتا از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ در نتیجه بهتر است حدالامکان با عبارت کلیدی اصلی شما شروع شود. این نکته در مورد بقیه تگ های عنوان هم بهتر است که رعایت شود.

توضیحات متا نیز یکی از بخش های تولید محتوا محسوب می شود؛ در نتیجه کاملا باید مطابق با اصول سئو باشد. یکی از اصول محتوا نویسی این است که بیشتر عبارات کلیدی در توضیحات متا به کار برده شوند. البته دقت داشته باشید که متن متا دیسکریپشن نباید ساختاری برچسب مانند داشته باشد. شما باید تمامی سعی خود را بکنید تا متا دیسکریپشن صفحه سایت، در عین حالی که مختصر می باشد و ماهیتی توضیح دهنده دارد، عبارات کلیدی را نیز در خود جای داده باشد.

3. تولید محتوا در مورد مسائلی که اهمیت دارند

قبل از اینکه شروع به تولید محتوا و رعایت اصول سئو در محتوا بکنید، بهتر است از خود بپرسید که آیا کسی به این موضوع و مقاله اهمیت می دهد؟

بهتر است کمی واقع گرایانه عمل کنیم؛ بسیاری از صاحبان وب سایت ها بدون هیچ دلیل خاصی، تعداد بسیاری پست در سایت خود منتشر کرده اند. علت این است که بیشتر افراد فراموش می کنند که این انسان ها هستند که می خواهند مطلب مورد نظر را مطالعه کنند. در نتیجه، شما همیشه باید یک تناسب بین بهینه سازی برای موتور جستجو و بهینه سازی برای کاربر را در روند تولید محتوای سئو شده خود رعایت کنید.

یکی از چیزهایی که می تواند افراد را جذب برند شما بکند، این است که شما یک مفهوم ارزشمند را به آن ها معرفی کنید. شما باید خدماتی را به آن ها ارائه کنید که هیچکس فکرش را نکرده است یا اطلاعاتی را در اختیار آن ها بگذارید که در هیچ سایتی نتوانند آن ها را پیدا کنند. در این صورت مطمئن باشید که پیشرفت های زیادی در زمینه سئو سایت خود خواهید داشت.

حالا وقتشه!   اینو بخون: 7 نکته سئو فنی برای افزایش رنک سایتپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

4. یادگیری اصول سئو فنی سایت

فرض کنید که سایت شما به طور کلی ایندکس نشود؛ در نتیجه پیاده سازی تمام اصول سئو در تولید محتوا نیز برای شما بی فایده خواهد بود. طبیعتا به عنوان یک فردی که وظیفه اش تولید کردن محتوا است، شما مسئولیتی در زمینه درک چگونگی تغییر سایت از HTTP به HTTPS یا بهینه سازی crawl budget وب سایت ندارید. اما کسب یکسری اطلاعات پایه در مورد سئو فنی می تواند به روند رعایت اصول سئو در محتوا کمک زیادی بکند.

اول از همه، بهتر است که متوجه شوید که گوگل چگونه صفحات سایت های مختلف را کراول می کند. بعد از درک مسائل این چنینی، تولید محتوا برای شما، تبدیل به یک مفهوم متفاوت خواهد شد و طبیعتا از آن لذت بیشتری خواهید برد.

5. بهینه بودن طول محتوا

اصول سئو در تولید محتوا,اصول محتوا نویسی,اصول نگارش سئو

با یک بررسی ساده، متوجه خواهید شد که بیشتر وب سایت هایی که توانسته اند بهترین رتبه ها را برای مقاله های خود به دست بیاورند، به هیچ وجه از محتواهای کم حجم و کوتاه استفاده نکرده اند. به عنوان مثال، مقاله های فارسی که هدف آموزشی دارند، نباید کمتر از 1000 کلمه باشند (البته در این مورد استثناء هم وجود دارد).

برخی از افراد اعتقاد دارند که یک محتوای 200 کلمه ای با کیفیت، ارزش بسیار بیشتری نسبت به یک محتوای 2000 کلمه ای بی ارزش دارد که هیچ مفهومی را منتقل نمی کند. البته این مسئله تا حدودی صحیح است؛ اما نکته ای که وجود دارد این است که شما در 200 کلمه، تا چه میزانی می توانید اطلاعات ارزشمند ارائه کنید؟

طبیعتا وقتی طول متن محتوا سایت بیشتر باشد، شما زمینه بیشتری برای تحلیل و باز کردن مسائل خواهید داشت. در نتیجه، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک محتوای بیشتر از 1000 کلمه با کیفیت و ساختاری ارزشمند برای کاربران خود ارائه کنید.

6. تحلیل مداوم عملکرد خود

اصول سئو در تولید محتوا تنها محدود به موارد گفته شده نیست. شما باید به طور مرتب عملکرد خود را تجزیه و تحلیل کنید. ابزارهای بسیار زیادی به صورت رایگان و غیر رایگان در گوگل وجود دارند که شما با استفاده از آن ها به راحتی می توانید اطلاعات بسیار کاربردی و مفیدی در مورد عملکرد، پیشرفت ها و پسرفت هایی که داشته اید، کسب کنید.

پیشنهاد می کنیم که به طور منظم روند تولید محتوا سایت خود را با داده هایی که از حساب کاربری Google Analytics خود به دست می آورید، مقایسه کنید.

بسیاری از افراد محتواهای با کیفیتی تولید و منتشر می کنند اما نمی توانند افزایش رتبه داشته باشند؛ این افراد مرتبا استراتژی محتوا خود را تغییر می دهند تا به نتیجه برسند. اما پیشرفت خاصی در روند فعالیت های آن ها دیده نمی شود. علت این است که نتیجه گرفتن این افراد ممکن است به طور کلی ارتباطی با محتوا نداشته باشد؛ بلکه ممکن است سایت آن ها مشکلاتی از قبیل پایین بودن سرعت بارگذاری داشته باشد. این مسئله این نکته را نشان می دهد که همه افراد باید به طور منظم حساب Google Analytics خود را بررسی کنند.

7. ویرایش محتوا

بر اساس اصول محتوا نویسی، تفاوت اصلی بین یک محتوای معمولی و تولید محتوای سئو شده، در ویرایش می باشد. ویرایش مجدد می تواند به بهبود محتوای تولید شده توسط شما کمک زیادی بکند.

برنامه هایی مثل OpenOffice و Google Docs ممکن است در این زمینه کارساز باشند؛ اما نکته اینجا است که چشم انسان طبیعتا از جهات مختلف، می تواند عملکرد بهتری داشته باشد. ساختار محتوا، نوع نوشتار، بررسی پاراگراف ها و … از مواردی هستند که انسان می تواند در بهبود آن ها با توجه به اصول زیبا شناختی، تغییراتی را ایجاد کند.

یکی از تکنیک های مرتبط با این موضوع این است که بعد از تولید محتوا و قبل از انتشار آن، از افراد دیگر درخواست کنید تا محتوای شما را مطالعه کرده و نکاتی در مورد ویرایش آن به شما بگویند.

سخن آخر

توجه داشته باشید که تبدیل شدن به یک تولید کننده محتوا متخصص که تمامی اصول سئو را در روند کاری خود رعایت می کند، کمی زمان بر است. شما باید به خوبی در این زمینه، تجربه کسب کنید و آزمون و خطاهایی را پشت سر بگذارید تا در نهایت به یک متخصص در این زمینه تبدیل شوید. بعد از آن به راحتی می توانید رعایت اصول سئو در محتوا را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود