16 گام ارزیابی سئو در سال 2019 – قسمت اول

ارزیابی سئو,ارزیابی سئو سایت,ارزیابی سئوی سایت

ارزیابی سئوی سایت با عملکرد عالی، را برای شما دوستان عزیزم در 16 گام جهت بهبود سئو در سال 2019 معرفی میکنیم.

امروز، من می خواهم به شما نشان دهم که دقیقا چطور می توانید ارزیابی سئو را انجام دهید.

در واقع، این همان فرایندی است که به من کمک کرد تا ترافیک ارگانیک خودم را به مقدار 30.84% در سال گذشته، افزایش دهم.

همچنین باید به یک نکته مهم اشاره کنم:

این روش، یک روش ارزیابی سایت به صورت غیر فنی می باشد.

در نتیجه اگر شما خیلی هم فنی نیستید (مثل من)، قطعا می توانید از آموزش های ارائه شده در این راهنما، بهره بسیار زیادی ببرید.

خب پس بیایید کار را شروع کنیم.

گام شماره 1 : پیدا کردن و حذف کردن صفحات زامبی

گام 2 : بررسی سازگاری سایت خودتان با موبایل

گام 3: اطمینان از این که گوگل فقط یک نسخه از وبسایت شما را ایندکس می کند

گام 4 : افزایش سرعت وبسایت

گام 5 : پیدا کردن و رفع کردن مشکلات ایندکس

گام 6 : بررسی ترافیک ارگانیک

گام 7 : بهبود سئو داخلی سایت

گام 8 : اجرای ردگیری رتبه بندی برای کلمات کلیدی

گام 9 : تحلیل کردن بک لینک ها

گام 10 : رفع لینک های خراب

گام 11 : تحلیل کردن رقبا

گام 12 : بهبود محتوا تا 10 برابر بهتر

گام 13 : بهینه سازی سیگنال های کاربری

گام 14 : مسطح کردن معماری وبسایت

گام 15 : بازنویسی تگ های تکراری متا

گام 16 : اجرای یک پست آسمان خراش

گام ویژه 1 : استفاده بیشتر از لینک های داخلی

گام ویژه 2 : استفاده از ابزار ارزیابی سئو سایت

گام ویژه 3 : بهینه سازی Featured Snippet ها

در این مقاله به 5 گام اول می پردازیم و بقیه موارد را در قسمت های بعدی این مقاله مطرح می کنیم.

  1. یافتن و حذف صفحه های زامبی

شما نام سایت خودتان را در گوگل به صورت site:yourwebsite.com وارد کنید. این کار به شما نشان می دهد که چه تعداد از صفحات شما توسط گوگل ایندکس شده است.

در صورتی که این تعداد از تعدادی که شما فکر می کردید بیشتر است، بدانید که این حالت تنها برای شما اتفاق نمی افتد.

در حقیقت…

بیشتر سایت ها، تعداد صفحات ایندکس شده شان، 50% بیشتر از مقداری است که باید باشد.

من این صفحات اضافی را با نام صفحات زامبی معرفی می کنم.

همانطور که مشخص می شود، حذف کردن این صفحه های زامبی می تواند باعث شود شما ترافیک ارگانیک بسیار بیشتری را به دست بیاورید.

به عنوان مثال، Sean از سایت Proven، نه هزار صفحه زامبی از سایت خودش را حذف کرد…

این کار باعث شد که ترافیک گوگل او تقریبا نزیک به 50% افزایش پیدا کند.

ارزیابی سئو,ارزیابی سئو سایت,ارزیابی سئوی سایت

چرا این کار این قدر موثر است؟

خب، گوگل گفته است که محتوای بیشتر باعث نمی شود که شما سایت بهتری داشته باشید.

و زمانی که شما صفحه های زامبی را پاک می کنید، شما به گوگل، چیزی را می دهید که لازم دارد.

نکته حرفه ای : پاک کردن صفحه های زامبی باعث می شود که بقیه کارهای ارزیابی سئوی سایت نیز بسیار ساده تر انجام شود.

صفحه های کمتر = مشکلات کمتر.

با در نظر داشتن این موضوع، رایج ترین انواع صفحه های زامبی، شامل این صفحات هستند:

صفحه های آرشیو

صفحه های تگ و دسته بندی ها (وردپرس)

صفحه نتایج جستجو

صفحه های اخبار قدیمی

صفحه های محتوای Boilerplate (متن استاندارد)

محتوای ضعیف (کمتر از 50 کلمه)

در نظر گرفتن این نکات، ما را برای رفتن به گام دوم آماده می کند…

  1. تست موبایل فرندلی سایت

سئو موبایل حالا از هر وقت دیگری، مهم تر است.

چرا؟

نخست این که حالا 60% از جستجوهای گوگل از طریق دستگاه های موبایل انجام می شود.

ارزیابی سایت,ارزیابی و بهینه سازی,تست موبایل فرندلی سایت

دوم این که اخیرا گوگل از الگوریتم Mobile – first استفاده می کند.

این یعنی که گوگل از نسخه موبایل سایت شما برای جستجو های موبایل و دسکتاپ! استفاده می کند.

حالا سوالی که ایجاد می شود این است:

شما چطور می توانید مشخص کنید که آیا سایت شما با موبایل سازگار است یا خیر؟

شما می توانید از ابزار تست سازگاری با موبایل گوگل استفاده کنید.

شما خیلی راحت می توانید سایت خودتان را در این ابزار وارد کنید.

و شما می توانید در این قسمت مشاهده کنید که آیا از نظر گوگل، سایت شما برای دستگاه های موبایل بهینه سازی شده است یا خیر.

  1. اطمینان از یک نسخه ایندکس شدن سایت در گوگل

شما باید مطمئن شوید که گوگل فقط یک نسخه از وب سایت شما را ایندکس می کند.

آیا می دانستید که ممکن است گوگل نسخه های مختلف از سایت شما را ایندکس کند؟

بله این موضوع حقیقت دارد

به عنوان مثال، همانطور که می بینید در قسمت زیر چهار نسخه مختلف از یک وبسایت ممکن است در گوگل وجود داشته باشد:

http://yoursite.com

https://yoursite.com

http://www.yoursite.com

https://www.yoursite.com

برای من و شما این موارد تقریبا همه مشابه هستند.

اما برای گوگل خیر.

و در صورتی که شما این نسخه ها را به صورت مناسب ریدایرکت نکنید، گوگل آن ها را به عنوان نسخه های کاملا متفاوت از وبسایت در نظر می گیرد.

که این موضوع اصلا خوب نیست.

خوشبختانه، می توان این مشکل را به راحتی بررسی و رفع کرد.

شما فقط کافیست که هر 4 نسخه از وبسایت خودتان را در مرورگر تایپ کنید.

آن ها در نهایت باید به یک URL یکسان ختم شوند.

صفحه زامبی,مشکل ایندکس نشدن سایت در گوگل

در مورد سایت من، نسخه WWW به backlinko.com ریدایرکت می شود.

 و زمانی که کسی نسخه HTTP از سایت مرا باز می کند، آن ها به نسخه HTTPS ریدایرکت می شوند.

پس همه چیز درست است.

در صورتی که یک نسخه از سایت شما به درستی ریدایرکت نمی شود، اصلا جای نگرانی نیست.

شما فقط باید این نسخه را به صفحه ای که می خواهید از آن استفاده کنید، ریدایرکت 301 کنید.

حالا به سراغ گام چهارم می رویم.

  1. افزایش سرعت وبسایت

چند سال پیش گوگل تایید کرد که سرعت بارگزاری سایت، یکی از عوامل رتبه بندی می باشد.

همچنین آن ها اخیرا یک به روز رسانی را منتشر کردند که باعث شده سرعت سایت اهمیت بیشتری هم پیدا کند.

در قسمت زیر، به شما نشان می دهیم که چطور می توانید کاری کنید که سایت شما بسیار سریع شود.

نخست، شما باید کدهای HTML سایت خودتان را پاک سازی کنید.

شما می توانید خیلی راحت با استفاده از ابزار PageSpeed Insights گوگل. مشکلات کدهای خودتان را پیدا کنید.

نکته حرفه ای: شما نباید فقط به تحلیل صفحه اصلی خودتان اکتفا کنید. شما باید یکی دو صفحه داخلی خودتان را هم بررسی کنید. منظور من پست های وبلاگ، صفحه های سرویس و صفحه های دسته بندی می باشد.

سپس، باید یک تست سرعت بر روی سایت خودتان انجام دهید.

این نوع تست ها واقعا صفحات شما را بارگذاری می کنند و به شما این امکان را می دهند تا مشکلاتی که باعث کند شدن صفحات سایت شما می شوند را شناسایی کنید.

ارزیابی سئو,ارزیابی سئو سایت,ارزیابی سئوی سایت

من شخصا از سایت WebPgaeTest.org برای تست سرعت استفاده می کنم. اما GTMetrix هم ابزار بسیار خوبی است.

حالا: شما باید تصاویر خودتان را بهینه سازی کنید.

تصاویر بزرگ می توانند باعث کندی سرعت سایت شما بشوند.

به همین دلیل، من همیشه پیشنهاد می کنم که تصاویر خودتان را با استفاده از ابزاری مانند Kraken، فشرده سازی کنید.

ارزیابی سئو,ارزیابی سئو سایت,ارزیابی سئوی سایت

نکته حرفه ای: هاستینگ خودتان را ارتقا دهید. در صورتی که شما 10 دلار برای هاستینگ ماهانه خودتان پرداخت می کنید، نباید انتظار داشته باشید که زمان بارگزاری سایت شما خیلی سریع باشد. چند سال پیش من از یک هاست معمولی به یک هاست اختصاصی تغییر سرویس دادم و برای آن 200 دلار در ماه پرداخت می کردم.

  1. یافتن و رفع مشکل ایندکس نشدن سایت در گوگل

حالا، زمان آن رسیده است که صفحات وبسایت خودتان را که گوگل آن ها را ایندکس نکرده است را پیدا کنید.

برای انجام این کار، باید سرچ کنسول گوگل خودتان را راه بیندازید.

قسمت گزارش Index Coverage، به شما لیستی از صفحاتی که گوگل نتوانسته است ایندکس کند را نشان می دهد.

ارزیابی سئو,ارزیابی سئو سایت,ارزیابی سئوی سایت

همانطور که شما می بینید، سایت ما تقریبا مشکلات کمی دارد.

آیا این خوب است؟

شاید.

برای ارزیابی مجدد این که آیا همه چیز کاملا درست است یا خیر، من پیشنهاد می کنم از یک ابزار رایگان سئو با نام Screaming Frog استفاده کنید.

این ابزار سایت شما را درست مانند ربات های گوگل، کراول می کند. در نتیجه به شما نشان می دهد که کدام یک از صفحات شما قابل دسترس نیستند.

(به عنوان مثال، ممکن است شما یک صفحه را به صورت تصادفی در فایل Robot.txt خودتان از دسترس ربات ها خارج کرده باشید …. و یا مثلا بر روی صفحه، تگ noindex را قرار داده باشید)

بنابراین در صورتی که متوجه شدید که صفحه ای از دسترس خارج شده است، بررسی کنید که آیا شما خودتان می خواستید این صفحه از دسترس خارج باشد یا این موضوع، اتفاقی بوده است.

به عنوان مثال، ما در سایت Backlinko، قسمت نظرات را صفحه بندی می کنیم.

ارزیابی سئو,ارزیابی سئو سایت,ارزیابی سئوی سایت

همچنین من اصلا نمیخواهم که گوگل تمام صفحه های نظرات را ایندکس کند. در نتیجه من یک تگ noindex بر روی هر کدام از این صفحات قرار می دهم.

در این حالت، صفحاتی که می خواهیم، از دسترس ایندکس گوگل خارج می شوند.

و زمانی که شما مطمئن شدید که گوگل به تمام صفحاتی که مایل هستید دسترسی دارد، زمان آن می رسد که سراغ گام بعدی برویم …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود