چک لیست ارزیابی سئو سایت – محتوا

آموزش سئو,ارزیابی سئو,ارزیابی سئو سایت حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 7 امتیاز : 5]

ارزیابی سئو سایت یکی از مباحث مهم آموزش سئو می باشد. پیروی کردن از آخرین تکنیک های سئو می تواند برای کسی که به تازگی فعالیت خود را به عنوان مدیر وب سایت شروع کرده است سخت باشد. بعلاوه، حصول اطمینان از اینکه راهکارهای اجرایی سئو با توجه به آخرین تغییرات گوگل می تواند کار به جایی ببرد نیز برای برخی بسیار سخت و دشوار است.

برای آنکه مطمئن باشید به مشکلی بر نخواهید خورد، باید وب سایت یا بلاگ خود را از لحاظ سئو ارزیابی کنید. با استفاده از چک لیست شما درواقع لیست کارهایی که برای ارزیابی استاندارد سئو انجام می دهید را در دست دارید و اطمینان حاصل خواهید کرد که هیچ کدام از موارد ضروری و الزامی را فراموش نکرده اید.

در این مقاله ما به طور خلاصه چک لیست کاملی را ارائه می دهیم که به شما کمک می کند وب سایت خود را به طور موثر و کافی ارزیابی کنید.

مزیت های داشتن چک لیست ارزیابی سئو عبارت اند از:

  • تشخیص نقاط ضعف سایت و کار بر روی آنها
  • ارزیابی میزان بهینه سازی درون و بیرون سایت
  • کمک به شما جهت افزایش سرعت بارگذاری سایت پس از آنکه به خوبی توانستید از چک لیست نتیجه گیری کنید
  • ارزیابی وب سایت توسط خودتان
  • کمک به شما جهت افزایش ترافیک ارگانیک کسب و کارتان
  • کمک به شما جهت اسکن وب سایت و پیدا کردن ایرادات و اشتباهات سئو
  • این چک لیست ارزیابی سئو به شما کمک می کند فاکتورهای رنک دهی وب سایت را با بهبود بخشید

ما تمام تلاش خود را کرده ایم که به شما چک لیست جامعی ارائه کنیم تا بخش های اصلی و ضروری سئو را فراموش نکنید. هرچند، مواردی نیز وجود دارند که ما آنها را از چک لیست سئو حذف کردیم.

حالا بیایید به سراغ محتوای چک لیست خود برای ارزیابی سئو برویم.

تشخیص اهداف ارزیابی سئو سایت

این مهم ترین کار برای چک لیست ارزیابی سئو است. در این مرحله شما دلیل اینکه چرا به ارزیابی سئو نیاز دارید را خواهید فهمید. این اهداف در نهایت محدوده این چک لیست را مشخص کرده و شاید همه چیز را کمی تغییر دهند.

برای مثال، اگر وب سایت شما سرعت مناسبی نداشته باشد، می توانید سئو سایت خود را ارزیابی کرده و ببینید دلیل این مشکل چیست. از طرفی دیگر، اگر با کاهش شدید معیارهای ترافیک رو به رو شدید، می توانید با ارزیابی سئو، مشکلات را برطرف کنید. البته، اهداف مشابه و بسیاری پشت این فعالیت هست و با بررسی دقیق آنها، می توانید ارزیابی سئو سایت خود را خیلی بهتر انجام دهید.

تحلیل عبارت کلیدی

آموزش سئو,ارزیابی سئو,ارزیابی سئو سایت

سئو با عبارت های کلیدی آغاز می شود بنابراین ایده خوبی است که ارزیابی خود را با تحلیل عبارت های کلیدی که سایت شما از آنها استفاده می کند شروع کنید و ببینید آیا عبارت های کلیدی مناسبی را هدف قرار داده اید یا خیر.

 حتما از عبارت های کلیدی دم بلند که کمتر رقابتی هستند و برای حوزه شغلی شما خیلی خاص هستند استفاده کنید. عبارت کلیدی مناسب، عبارتی است که مرتبط، قابل اندازه گیری و قطعا عبارتی است که باعث می شود شما رنک و رتبه بهتری به دست آورید.

چند ابزاری که می توانید از آنها استفاده کنید عبارت اند از  UberSuggestSEMrushGoogle keyword planner و Google Trends.

شما باید استراتژی کلمات کلیدی داشته باشید که عبارت های کلیدی مختص به زمان حال را هدف قرار دهد. چرا که همزمان با رشد وب سایت، باید جستجوی عبارت کلیدی خود را مجدد انجام داده و به دنبال دیگر عبارت های کلیدی باشید که به شما برای داشتن رنک بهتر کمک می کنند.

استفاده از عبارت های کلیدی خیلی زیاد در وب سایت، شما را در بازی سئو مغلوب می کند. تعداد عبارت های کلیدی خود را به میزانی که نیاز است کاهش دهید. در URL نیز از عبارت های کلیدی استفاده کنید تا صفحات یا پست های شما رنک بهتری بگیرند. همچنین، اطمینان حاصل کنید که این URL ها کوتاه هستند.

ناکارآمدی کلمات کلیدی (Keyword cannibalization) نیز یکی دیگر از فاکتورهایی است که به زیان سئو سایت شما هستند. این اصطلاح مربوط به زمانی است که دو صفحه از وب سایت شما برای عبارت های کلیدی مشابهی رقابت می کنند. حتما تصمیم های صحیحی برای مراقبت از این مسئله اتخاذ کنید.

بعدا در ارزیابی، از شما خواسته می شود رقابت بین این عبارت های کلیدی را آنالیز کنید.

تحلیل محتوا

همه ما می دانیم که محتوایی که در سایت خود منتشر می کنید باید منحصر به فرد بوده و سرقت ادبی نداشته باشد. بررسی های دیگری نیز برای تحلیل محتوا باید انجام دهید.

کار خود را از بررسی وجود محتوای تکراری در سایت خود شروع کنید و از ابزارهایی مانند Siteliner.com کمک بخواهید. با ارائه درصد تطبیق، نتایج را برای صفحاتی که با دیگر صفحات منطبق هستند نشان می دهد. می توانید از خدمات حرفه ای Copyscape نیز استفاده کنید و ببینید آیا محتوای شما در اینترنت به سرقت رفته است یا خیر.

محتوای خوبی که به گرفتن رنک بهتر وب سایت شما کمک می کند، باید بتواند با کاربر ارتباط برقرار کرده و سئو شده باشد. حتما از عبارت های کلیدی هدف در جای صحیحی از صفحه وبسایت خود استفاده کنید.

  • عبارت کلیدی در عنوان پست یا صفحه
  • عبارت کلیدی در پاراگراف اول
  • استفاده از عبارت کلیدی در تگ H1
  • در متادسکریپشن پست خود از عبارت کلیدی استفاده کنید
  • استفاده از عبارت کلیدی در ساختار URL
  • عبارت کلیدی در alt text اولین تصویری که استفاده کرده اید
  • استفاده از عبارت کلیدی در پایان محتوای پست

برای حصول اطمینان از اینکه محتوای شما با کاربر ارتباط برقرار می کند، همیشه از داده هایی که کاربران در بخش کامنت بلاگ ها می گذارند استفاده کنید. با مخاطب تعامل داشته باشید تا بتوانید عصاره سئو را گرفته و سایت خود را بهبود بخشید.

اطمینان داشتن از اینکه محتوای شما اندازه مناسبی دارد، به اندازه استفاده از محتوای باکیفیت اهمیت دارد. استراتژی محتوایی خوبی بسازید که با مقالات کوتاه، متوسط و بلند متعادل شده باشد. انتشار منظم محتوا نیز یکی از محرک های بزرگ سئو است. اگر فکر می کنید برنامه زمان بندی شما نیاز به اصلاح دارد، می توانید این کار را با ارزیابی بعدی سئو سایت خود انجام دهید.

بررسی بهینه سازی تصاویر سایت

استراتژی کلمات کلیدی,بهینه سازی url,بهینه سازی تصاویر سایت

حتما تصاویری که در وب سایت خود ارائه می دهید را بهینه کنید. پلاگین های زیادی موجود هستند که به شما برای بهینه سازی تصاویر کمک می کنند. انجام کارهای زیر را فراموش نکنید:

  • از تصاویر با رزولوشن بالا استفاده کنید
  • اندازه آنها را کوچک کنید تا پایگاه داده سایت شما بهینه شود
  • از تصویر مرتبطی استفاده کنید که با متن شما همخوانی داشته باشد
  • با استفاده از عبارت های کلیدی هدف، نام مناسبی برای فایل تصویر خود انتخاب کنید
  • از Alt text برای تصاویر خود استفاده کنید

بررسی URL

برای هر وب سایتی، داشتن ساختار صحیح URL ضروری است. چرا که URL چیزهای زیادی درباره سئو سایت شما می گوید. بهینه سازی url را برای همه صفحات سایت انجام دهید و مراقب تمامی URLهای با حروف بزرگ و کوچک موجود در وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *