ضروری

تکنیک های سئو در سال 2020

ترفندهای سئو 2020,تکنیک سئو 2020,تکنیک های سئو 2020

 تکنیک های سئو 2020 امروزه به اولین اولویت سئوکاران و کارشناسان مختلف تبدیل شده است.حالا زمان آن رسیده است که ببینیم چه چیزی پیش روی متخصص های حرفه ای سئو در سال 2020 قرار دارد. دقت داشته باشید که اگر در این زمینه اطلاعات مفیدی جمع آوری نکنید، قطع به یقین از رقبای خود عقب خواهید افتاد. در نتیجه بی اطلاع بودن از مسائل مهم سئو در سال 2020 که بیشتر باید بر روی آن ها تمرکز کنید، ممکن است آسیب های شدیدی به کسب و کار شما وارد کند.

حال ممکن است برای شما این سوال به وجود آمده باشد که استراتژی ها و تکنیک های موثر سئو که به شما کمک کنند تا به SERP ها تسلط داشته باشید و درآمد بیشتری از طریق سئو در سال 2020 به دست بیاورید، چه هستند؟

به همین دلیل ما قصد داریم این پرسش را در این مقاله از نیوسئو بررسی کنیم.

خالی از لطف نیست که بدانید این 10 موردی که شما باید به عنوان تکنیک های سئو 2020 به آن ها توجه داشته باشید، بر اساس گفته های امیر قمصری در کلاس های آموزش سئو خود و چند تن از برترین کارشناسان سئو سایت جمع آوری شده اند. پس پیشنهاد می کنیم که با دقت بیشتری ادامه این مقاله سئو سایت را مطالعه بفرمائید.

  • BERT و بهینه سازی متمرکز بر کاربر

در سال 2019، انتشار نسخه جدید الگوریتم BERT توسط گوگل، توجه زیادی را به خودش جلب کرد. به صورت طبیعی، هر متخصص حرفه ای سئو دوست دارد که بهینه سازی برای BERT انجام دهد.

خب، به جای این که بر روی نحوه بهینه سازی برای این الگوریتم خاص تمرکز داشته باشیم، می خواهیم نظر یکی از استراتژی پردازان سئو یعنی Kelly Stanze را بررسی کنیم که معتقد است ما باید بر روی بهینه سازی برای کاربر متمرکز باشیم و به صورت فنی، محتوای مناسبی را ارائه کنیم.

به صورت خلاصه این یعنی که نقاط دسترسی کاربر برای جستجو را مجددا ارزیابی کنید و مطالب خود را مطابق با آن، تراز کنید. این مسئله در لیست شما برای تکنیک های سئو 2020 اهمیت زیادی دارد.

Stanze می گوید: «مکانیزم بررسی، ایندکس و ارائه محتوا به کاربر در شرایط مختلف را بررسی کنید. حالا که کاربران گزینه های بسیار زیادی را برای جستجوی اطلاعات پیش روی خودشان دارند، متخصص های سئو باید مبانی معماری شفاف و ارائه محتوا را همیشه در نظر داشته باشند».

بر اساس گفته های Eli Schwartz، با استفاده از BERT در رتبه بندی و الگوریتم های Featured Snippets، گوگل حالا پیشرفت بسیار زیادی در زمینه تطابق جستجو با هدف کاربر داشته است و دیگر از معیارهای قدیمی مانند تطابق دقیق رشته کلمات استفاده نمی کند. بنابراین شما نیز باید برای جلب رضایت گوگل، این مسئله را در اولویت ها و تکنیک های سئو 2020 وب سایت خود قرار دهید.

Schwartz می گوید که «محتوا باید دقیقا مطابق با هدف کاربر نوشته شود نه این که صرفا رشته کلماتی در آن باشد که با جستجوی کاربر تطابق داشته باشند. ابزار  جستجوی کلمات کلیدی شاید مثل قبل مفید نباشند زیرا مجموعه داده های اصلی برای تولید محتوا از عبارات جستجوی پیشنهادی ایجاد می شود. در سال 2020، سئوکاران باهوش، قطعا سعی می کنند ارتباطات بیشتری با مشتریان داشته باشند تا نیاز واقعی آن ها را درک کنند».

Frédéric Dubut، مدیر برنامه ارشد موتور جستجوی بینگ، می گوید که جستجوی کلمات کلیدی، حداقل آن طور که ما می دانیم، قطعا منسوخ خواهد شد.

Dubut می گوید: «تحقیقات در زمینه NLP (پردازش زبان طبیعی) و تحقیق در زمینه یادگیری عمقی بسیار سریع در حال پیشرفت می باشد در نتیجه اصلا جای تعجب ندارد اگر موتورهای جستجو در سال 2020 به صورت کامل متمرکز بر روی هدف جستجوی کاربر بشوند. فعالان و ارائه دهندگان ابزار کاربردی در زمینه سئو، باید تمرکز خودشان را روی هدف جستجو و تامین نیاز کاربر قرار دهند».

علاوه بر این، همانطور که Jenn Mathews مدیر ارشد سئو در Groupon اشاره می کند، گوگل به صورت پیوسته در حال به روز رسانی و بهینه سازی نتایج جستجو مبتنی بر هدف کاربر می باشد؛ نه بر اساس تطابق بین کلمات کلیدی یا محتوای صفحه.

او خاطر نشان می کند که «سئوکاران باید تاثیر این تغییرات بر روی محتوای خودشان را درک کنند و همچنین نسبت به روز رسانی های اخیر گوگل که باعث شکل گیری این گرایش ها شده است هم آگاهی کافی داشته باشند».

Duane Forrester، مدیر عامل Industry Insights می گوید که «ما در سال های اخیر همیشه می خواستیم که بر روی هدف کاربر تمرکز داشته باشیم و درک بهتری از مسیر فعالیت های کاربر داشته باشیم. حالا این موضوع به بخش بسیار مهمی از کار ما تبدیل شده است و رشد و بقای بسیاری از کسب و کارهای آنلاین، به این موضوع وابسته است.

او ادامه می دهد که «اگر شما بر روی هدف کاربر تمرکز داشته باشید، قطعا متوجه می شوید که در کجای مسیر باید وارد کار شوید. با ارائه بهترین پاسخ به سوالات در این مسیر، قطعا می توانید مشتریان را جذب کرده و آن ها را به بهترین شکل، به مشتری نهایی خودتان تبدیل کنید».

آیا شما هم با این سخنان موافق هستید؟

Keith Goode، استراتژی پرداز ارشد در زمینه سئو در IBM می گوید که شما باید بر روی نحوه گفتمان مشتریان در رابطه با مشکلات، مسائل و نیازهای خودشان در تمام ابعاد مسیر خرید تمرکز داشته باشید.

او این چنین ادامه می دهد که «به علاوه، ما باید تلاش های خودمان را بسیار فراتر از مسیر خرید مشتری توسعه دهیم تا محتوایی را ارائه کنیم که نیازهای مشتری بعد از خرید را هم رفع کند- یعنی ارائه پشتیبانی، فرصت برای حمایت، ایجاد جامعه مشتریان و تلاش برای ارتباط با مشتری در خرید های بعدی».

Sam Hollingsworth، مدیر تحقیقات در Elevation Ten Thousand می گوید که همیشه ما باید بر روی مشتریان خودمان تمرکز داشته باشیم.

او می گوید: «برندهای بسیار زیادی فراموش می کنند یا نمی توانند که مشتریان احتمالی را جذب کرده و بر روی آن ها تاثیر بگذارند. مشتریان همیشه خواهان ارزش واقعی هستند. درست مانند فروشگاه های فیزیکی، مشتریان می خواهند بدانند که شما طرف آن ها هستید، می خواهند بدانند که می توانند به شما اعتماد کنند و شما یک شریک قابل اعتماد هستید که در بلند مدت قرار است رابطه ای خوب با آن ها داشته باشید».

ترفندهای سئو 2020,تکنیک سئو 2020,تکنیک های سئو 2020

Carolyn Lyden سئوکار ارشد و مالک Search Hermit، امیدوار است که تکنیک های سئو 2020 تغییرات زیادی داشته باشند این مسئله که باعث شود ما به سمت بعد انسانی و کیفی جستجو پیشرفت کنیم.

او اینطور می گوید که: «بسیاری از بازاریاب ها، محصولات و سرویس های خودشان را به صورتی بازاریابی می کنند که هیچ وقت به صورت رو در رو با مخاطبین خودشان ارتباط برقرار  نمی کنند».

Sarah Gurbach، مدیر ارشد در Seer Interactive اینطور می گوید که بدون صحبت کردن با مشتریان و درک علت رفتار آن ها، توانایی ما برای ایجاد کردن استراتژی های هوشمندانه و جامع بسیار محدود می باشد.

او می گوید: «بر همین اساس، پیشنهاد من برای سال 2020 این است که حتما با مشتریان خودتان ارتباط داشته باشید. با آن ها صحبت کنید، از آن ها بخواهید که در رابطه با مسیر خرید خودشان با شما صحبت کنند، نحوه جستجو و نگرش شان نسبت به سایت شما را بگویند. شما میتوانید در تمام تصمیم گیری های خودتان از این داده ها استفاده کنید».

Ryan Jones مدیر گروه سئو در Publicis Sapient می گوید که بهینه سازی بر اساس هدف جستجوی کاربران، تنها با استفاده از روش های سئو در استراتژی بازاریابی جامع محقق می شود.

او می گوید که: «حالا بیش از هر زمان دیگری شرکت ها باید سئو را به عنوان یکی از مهم ترین بخش های برنامه های تجاری خودشان در نظر بگیرند نه فقط به عنوان یک چاشنی اضافی! سئوکاران باید مهارت های خودشان را توسعه دهند تا بتوانند بازاریابی و فرایند های دیجیتال را درک کنند. دیگر در آینده کار سئوکاران رفع مشکلات سئو نیست بلکه بیشتر باید موضوعات مرتبط با کسب و کار و بازاریابی را مد نظر داشته باشند».

ختم کلام اینکه یکی از اصلی ترین ترفندهای سئو 2020 این است که شما وابستگی وب سایت خود به عبارات کلیدی را به حداقل رسانده و سعی کنید که کاربران را به خوبی بشناسید و برای رفع نیاز آن ها، تولید محتوا کنید.

  • تولید محتوا با بالاترین ارزش و کیفیت ممکن

محتوا همیشه یک مایه حیات اصلی برای سئو سایت بوده و خواهد بود. محتوا بر روی همه چیز در سئو تاثیر دارد. از ساختار سایت شما و استراتژی های لینک سازی داخلی گرفته تا انواع لینک هایی که شما قصد ایجاد کردن آن ها در آینده را دارید. یکی از تکنیک های سئو 2020 نیز پرداختن به افزایش کیفیت محتواهای موجود در وب سایت شما و آن دسته از محتواهایی که قصد دارید آن ها را در آینده منتشر کنید.

به گفته Tony Wrigh مدیرعامل WrightIMC برای موفقیت سئو در 2020، شما باید چیزی بنویسید که مرتبط با هدف و ارزشمند باشد.

او می گوید «این موضوع بدین معنی است که سئوکاران باید بدانند که چطور بنویسند و یا افرادی را استخدام کنند که بدانند چطور بنویسند. البته گوگل از نظر ویراستاری هنوز هم به تکامل و اوج خود نرسیده است؛ چراکه هنوز هم محتواهایی وجود دارند که علی رغم شایستگی، رنک خوبی دریافت می کنند. اما کم کم داریم به روزهایی نزدیک می شویم که فقط محتوای عالی رتبه بندی می شوند».

Eric Enge مدیر عامل در Perficient Digital معتقد است که شما باید هدف خودتان را مبتنی بر ارائه بهترین محتوا در موضوع کاری خودتان قرار دهید و یا حداقل سعی کنید که محتوای مهمی را در رابطه با کار خودتان ارائه دهید. با انجام دادن این کار، آینده کاری خودتان را در گوگل تضمین می کنید.

او می گوید که «این کار باعث می شود که شما بتوانید برای جستجوهایی با کلمات کلیدی طولانی رقابت موثری داشته باشید (جستجوهای طولانی هنوز هم 70% از تمام عبارات جستجو را تشکیل می دهند) و این کار باعث می شود اعتبار سایت و نیاز به محتوای شما زیاد شود و این کار به صورت مستقیم، تاثیر مثبت بر روی ROI شما دارد. به علاوه، این رویکرد برای ایجاد محتوا دقیقا همان چیزی است که گوگل برای رفع نیاز کاربران نیاز دارد و نوعی سرمایه گذاری در بازار است که اهمیت بسیار زیادی برای گوگل دارد زیرا گوگل کارهای خودش را با الگوریتم هایی در مقیاس بسیار گسترده انجام می دهد».

Jesse McDonald استراتژی پرداز سئو در سطح جهانی در IBM و Jessica Levenson مشاور سئو و محتوا هر دو معتقد هستند که در سال 2020 زمان آن فرا می رسد که دیگر کلمات کلیدی را رها کنیم. دیگر نباید کلمات کلیدی منفرد را هدف بگیریم، بلکه باید تلاش کنیم محتوای با کیفیت ارائه کنیم.

McDonald معتقد است که ما باید بیشتر بر روی موضوعات خودمان تمرکز داشته باشیم.

او می گوید که «هدف تغییر ذهنیت به سمت تمرکز بر روی موضوع، ایجاد کردن محتوایی است که به صورت جامع کل فرآیند تبدیل مشتری را تحت پوشش داشته باشد نه این که صرفا متمرکز بر روی یک کلمه کلیدی هدف باشد.»

Levenson نیز معتقد است که اگر ما از خوشه های سازمان دهی شده روش مند از محتوا استفاده کنیم که تجارب جامع و کامل را ارائه دهد و اهداف تجاری ما را هم پوشش دهد، قطعا موفق می شویم.

او می گوید «ما باید درک کنیم که کاربر به دنبال چه پاسخ هایی می باشد». از نظر او ما باید موارد زیر را در نظر داشته باشیم:

  • مخاطبین خودمان و نحوه جستجوی آن ها را بشناسیم
  • هدف سوالات یا مسئله های مطرح شده از سوی آن ها را درک کنیم
  • راهکار ها یا پاسخ هایی را به آن ها مطابق با قالب مد نظرشان ارائه کنیم که کیفیت و اعتبار بالایی داشته باشد.
  • این رویکرد را برای تمام مراحل سفر خرید شان در نظر داشته باشیم تا تجارب رضایت بخشی برای آن ها صورت بگیرد که بتواند همیشه پاسخ گوی نیازهای آن ها باشد.
  • این فرآیند باید تکرار شود زیرا این که فقط یک بار بتوانیم کاری را خوب انجام دهیم به این معنی نیست که دیگر این فرآیند تغییر نمی کند و یا کس دیگری نمی تواند آن را انجام دهد.

Aja Frost مدیر سئو محتوایی در HubSpot، معتقد است یک موضوع دیگر که ما باید نسبت به آن هوشیار باشیم: دسته بندی کردن محتواها است.

او می گوید «پیشنهاد من این است که تمام محتوای خودتان را از نظر همپوشانی در رتبه بندی ها و ادغام آن ها، ریدایرکت ها و آرشیو کردن محتوا بر اساس نیاز بررسی کنید تا هر صفحه ای برای یک مجموعه کلیدی مشخص رتبه بندی شده باشد. در صورتی که وبسایت شما چند بار یک موضوع را بررسی کرده باشد، حتی اگر این موضوع را از زوایای مختلف بررسی کرده باشید، قطعا صفحه های شما در نتایج جستجو با یکدیگر رقابت خواهند داشت.»

Michelle Robbins مدیر محصولات و نوآوری در Amiclear می گوید که در سال 2020، زمان آن رسیده که کیفیت محتوای خودمان را جدی بگیریم- و محتوا را برای کاربران بهینه سازی کنیم نه برای موتورهای جستجو

او اضافه می کند که :« به نوعی، کلید موفقیت در بازاریابی جستجو در سال 2020، درست مثل قبل است- ارائه محتوای باکیفیت ، داشتن یک پیام پایدار برای برند در تمام کانال ها. به دلیل این موتورهای جستجو تطبیق بیشتری با درک زبان طبیعی پیدا کرده اند، محتوایی که به بهترین شکل نوشته شده است- از همه نظر- برنده رقابت خواهد بود.»

Motoko Hunt رییس AJPR معتقد است که در دنیای سئو بین المللی، زمان آن رسیده که بر روی محلی سازی محتوا تمرکز کنیم.

او می گوید که «بسیاری از وبسایت های جهانی محتوایی دارند که ضعیف ترجمه شده و ویرایش آن برای زبان های محلی قوی نبوده است. بحث قرار دادن کلمات کلیدی مختلف در متن نیست بلکه موضوع کیفیت محتوای  شما برای مخاطبین محلی می باشد».

  • E-A-T یک مزیت ناعادلانه کسب و کارها! 

Lily Ray مدیر بخش سئو در Path Interactive می گوید که در سال 2020، گوگل باز هم به دنبال شهرت کلی و E-A-T (تخصص، اعتبار و قابلیت اعتماد) برای یک شرکت و افرادی می باشد که محتوا را از طرف آن شرکت منتشر می کنند؛

«شرکت هایی که شهرت ضعیفی دارند، در زمینه خدمت رسانی به مشتریان ضعیف هستند و یا دیگران به سختی می توانند به آن ها اعتماد کنند قطعا رقابت سختی خواهند داشت. موضوعات مرتبط با اعتماد نه فقط خودشان را در نظرات و بازخورد ها در رابطه با برند نشان می دهند، بلکه ممکن است نشان دهنده مشکلات ایمنی و یا فنی در سایت شما باشند».

سئو 2020,سئو در سال 2020

Ray انتظار دارد که احتمالا بازدید ارگانیک عبارات جستجوی YMYL (پول شما ، زندگی شما) بدون تخصص و قابلیت اعتماد برای نوشتن این موضوعات، کاهش پیدا می کند.

Grace Kindred مسئول ارشد فنی سئو در News UK معتقد است که قابلیت اعتماد برای ناشران محتوا در سال 202 اهمیت بسیار زیادی دارد.

او می گوید: «قطعا تمرکز ما باید بیشتر بر روی کیفیت محتوا و مبارزه با شایعات باشد. ما باید بر روی ارزش اعتماد نویسنده ها (با تایید نویسنده ها و نشان دهنده اعتبار آن ها برای موضوعات خاص) و اعتبار کلی سایت تمرکز داشته باشیم.»

بر اساس گفته های Loren Baker، که یکی از دیگر از فعالان سئو سایت به شمار می رود، ارائه ویژگی های nofollow توسط گوگل، نشان می داد که ما باید برای درک منابع خبری، مراجع و داستان های نقل شده در مقاله های بزرگ و مطالعه های آکادمیک، درک بهتری داشته باشیم.

 او می گوید که: «این درک باید با ارائه اطلاعات قابل اعتماد از نویسنده (که می توان بر اساس نشان گذاری داده های ساختار یافته آن را تعریف کرد) و اسکیما مبتنی بر بررسی حقایق ترکیب کنیم. حالا روش ساده تری پیش روی ما قرار دارد تا کاری کنیم که گوگل اعتبار و قابلیت اعتماد یک محتوا را بررسی کند، خواه یک خبر باشد یا یک داستان.».

به بیان ساده Jason Barnard مالک Kalicube.pro این طور می گوید که حالا تمام موضوعات آفلاین، کم کم آنلاین می شوند. هر کسب و کاری نیازمند این است که مزیت ناعادلانه خودش نسبت به رقبا را شناسایی کند.

او اینطور ادامه می دهد که: «با در نظر داشتن جستجوهای مستقل، گراف دانش و مطرح شدن موضوع E-A-T، ظرفیت ما برای ایجاد کردن نمایش قانع کننده و صحیح از دنیای آفلاین، به یکی از مهم ترین عوامل تبدیل شده است. تمام رخدادهای آفلاین، کنفرانس ها، جایزه ها، مشارکت ها و غیره که گوگل نمی تواند آن ها را ببیند، ناگهان اهمیت بسیار زیادی پیدا می کنند. شما باید تمام این اطلاعات را به صورت آنلاین ارائه کرده و کاری کنید که گوگل برای درک اعتبار و قابلیت اعتماد شما، آن ها را بررسی کند».

Alexis Sanders مدیر ارشد سئو در Merkle چند روش ارائه می کند تا بتوانیم یک مزیت رقابتی دیجیتال داشته باشیم:

  • افزایش کیفیت زنجیره تامین ( مثلا تحویل کالا یا خدمات در کمتر از دو روز با تغییر وضعیت مربوطه)
  • خدمات به مشتریان ( مثلا توانایی برای پاسخ دادن به سوالات کاربران با کمترین مشکل)
  • برند سازی و کاریزما دیجیتال ( مثلا، ایجاب کردن کاربران برای جستجو به دنبال برند، تاثیر بر روی نظرات کاربران).
  • تجربه کاربری (مثلا، تجربه کاربر راحت، مفید و ساده بوده است؟)
  • قیمت
  • محصولات خاص

همانطور که گفته شد، E-A-T یکی از تکنیک های سئو 2020 به شمار می رود که اگر بخواهیم انصاف را رعایت کنیم، برخی از کسب و کارها نمی توانند در این زمینه عملکرد خوبی داشته باشند؛ بنا بر دلایل مختلفی. به هر حال شما باید تلاش خود را بر این بگذارید که در آینده ای نه چندان دور، شما نیز صاحب یک کسب و کار معتبر و مشهور شوید. در این صورت، روند سئو سایت شما به یک مرحله بالاتر صعود خواهد کرد که این مسئله از نظر موتور جستجو و خزنده های آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این دسته از کسب و کارها، برای موتورهای جستجو در اولویت رتبه بندی قرار دارند.

در نتیجه، شاهد هستید که روند تکنیک های سئو 2020 به چه سمتی متمایل می باشد.

  • UX و سئو فنی

Brock Murrayم از موسسان seoplus+ معتقد است که هم ترین گرایشی که افراد فعال در زمینه سئو باید در سال 2020 بر روی آن تمرکز داشته باشند تا به موفقیت برند، UX – تجربه کاربری- می باشد.

او می گوید « این تجربه کاربری شامل تمام تجربه از تعامل های اولیه در SERPها، تا تجربه نهایی در صفحه فرود و حتی تجربه بعد از ترک سایت می باشد ( مثلا موضوعات بازاریابی مجدد، کمپین های تبلیغاتی، شخصی سازی برای بازگشت کاربر). شما باید به این موضوع فکر کنید که چطور میتوانید به کاربران کمک کنید تا بهترین تجربه ممکن را از سایت شما به دست بیاورند و در عین حال به آن ها در طول بازدیدشان از سایت، ارزشی واقعی ارائه کنید.»

سئو فنی بر اساس گفته های Goode، یکی از قطعه های اصلی UX می باشد.

«در حالی که باور دارم گوگل تلاش زیادی انجام می دهد تا بتواند مبانی فنی ضعیف وبسایت ها را جبران کند ( مثلا با اصلاح کنونیکال، اصلاح hreflang، و غیره)، اما باز هم سئو کاران باید بر روی رفع مشکلات و بهبود مبانی فنی سایت خودشان تمرکز داشته باشند. من فکر می کنم که Martin Splitt به صورت تصادفی، این همه وقت را برای ارتقای روش های فنی از نقطه نظر گوگل تلاش نمی کند. ما باید این موضوع را به عنوان یک سیگنال برای خودمان در نظر بگیریم.»

وقتی که ما در رابطه با سئو و UX صحبت می کنیم، حتما باید موضوع سرعت سایت و سرعت صفحه را هم در نظر داشته باشیم.

Dan Taylor، مدیر حساب سئو در SALT به این نکته اشاره می کند که گوگل مباحثی را در رابطه با سرعت سایت مطرح کرده و بر روی این موضوع متمرکز شده است و در گوگل کروم جدید، برچسب های «اخطار برای سایت های کند» نشان داده می شود و گزارش های سرعت سایت در Google Search Console حاکی از نگرش مهم گوگل می باشد.

«برای بسیاری از افراد این موضوع شاید بحث جالبی باشد و در بعضی از موارد، شاید نیازمند طراحی مجدد کلی سیستم یا نمونه های صفحه ها و مهندسی مجدد بارگذاری محتوا باشد».

Aleyda Solis حتی در زمینه فنی فراتر می رود و معتقد است که ما احتمالا با یک اکوسیستم فنی تر در زمینه سئو رو به رو خواهیم شد که استفاده از چارچوب های JavaScript، PWAs و نیاز برای خودکار سازی سئو برای وبسایت های بزرگ، افزایش خواهد یافت.

این تغییرات از چند سال پیش شروع شده است اما حالا امسال بیشتر مشهود است. Solis می گوید که «در سال 2020، قطعا میزان استفاده از چارچوب های JS بیشتر خواهد شد، کسب و کارهای مبتنی بر app های تلفن همراه به دلیل مزیت های PWA بیشتر از وبسایت ها استفاده می کنند و نیاز برای خودکار سازی وظایف سئو نیز برای سایت های بزرگتر افزایش خواهد یافت که یادگیری ماشینی با Python نیز در این زمینه می تواند بسیار کارساز باشد.»

  • سئو موبایل

آیا از دیدن سئو موبایل به عنوان یک گرایش مهم در 2020 تعجب کرده اید؟ اصلا تعجب نکنید زیرا Wright می گوید:

«تقریبا تمام کسانی که به سراغ ما می آیند، سایت های موبایل دارند که اصلا وضع مناسبی ندارند. برای این که این سایت ها بتوانند  در 2020 هم به فعالیت خودشان ادامه دهند، باید تکنیک های سال 2017 بر روی آن ها اجرا شده و مشکلات آن ها رفع شود.»

خب این یعنی چه؟

«این سایت ها باید بر اساس الگوریتم  mobile-first ساخته شوند، سپس باید با دسکتاپ هم سازگار باشند. به این صورت، دیگر نیازی نیست که این سایت ها برای سرعت بعد از انتشار، بهینه سازی شوند.»

Kris Jones موسس و مدیر عامل LSEO.com می گوید که اگر شما یک وبسایت بهینه سازی شده برای موبایل و سازگار با موبایل ندارید ، قطعا باید فورا اقدام کنید. نمی توانید بیش از این زمان را هدر دهید.

«تمام گزارش های آنلاین شما نشان دهنده دیدگاه هایی در رابطه با عملکرد سایت شما برای دستگاه موبایل به عنوان مهم ترین اولویت می باشد. پس شما هم باید اولویت خودتان را به کاربران موبایل تغییر دهید زیرا بیشتر افرادی که این روز ها از اینترنت استفاده می کنند با دستگاه های موبایل خودشان جستجو را انجام میدهند.»

اما به نظر سئو موبایل همین جا تمام نمی شود. ما باید SERP های موبایل را هم بررسی کنیم.

«سئو کاران باید به نتایج جستجوی واقعی موبایل توجه داشته باشند تا متوجه شوند که با  چه چیزی رو به رو هستند، چه نوع ترافیکی پیش روی آن ها قرار دارد و چه نوع بهینه سازی برای آن ها مناسب است».

  • داده های ساختار یافته

ما می دانیم که محتوای با کیفیت در 2020 اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. اما، الگوریتم ها هنوز هم نمی توانند به صورت کامل زمینه یک محتوا را درک کنند.

Jeremy Knauff مدیر عامل Spartan Media می گوید که ام باید به موتورهای جستجو سر نخ هایی بدهیم تا آن ها بتوانند محتوای ما را بهتر درک کنند و بر اساس هدف کاربر، نتایج بهتری را ایجاد کنند.

«این یعنی ما باید داده ها را به صورتی ساختار بندی کنیم که به موتورهای جستجو کمک کند تا نه تنها ماهیت صفحه، بلکه ارتباط المان های صفحه با دیگر بخش های سایت و ارتباط صفحات مختلف در وبسایت را هم درک کنند.»

Martha van Berkel مدیر عامل Schema App می گوید که در نهایت، مشتریان شما از طریق کانال مد نظر شما باید سایت تان را پیدا کرده و مطالب شما را درک کنند و سایت شما باید بتواند از ویژگی های جدید گوگل و دیگر داده های ساختار یافته بهره ببرد مانند Amazon, Facebook, Microsoft,  و  AI Chatbots.

او می گوید که « اگر شما به درستی این کارها را انجام دهید، داده های ساختار یافته به لایه داده های بازاریابی شما تبدیل می شوند. باعث می شود شما بتوانید محتوای خودتان را بر روی هر ماشین، موتور جستجو، دستیار صوتی و یا chatbot که می خواهید منتشر کنید و برای مشتریان خودتان بر روی هر بستر و هر لحظه، خدمات ارائه کنید.»

او اضافه می کند که «سئو کاران هوشمند قطعا داده های ساختار یافته خودتان را به صورتی ایجاد می کنند که بر اساس تحلیل هایشان باشد تا مشخص کنند کدام بخش از محتوای آن ها نتایج خوبی را ایجاد کرده و سپس از این داده ها به منظور تاثیر بر روی استراتژی های محتوایی، استراتژی های بازاریابی، ویژگی های محصولات و موضوعات دیگر، استفاده می کنند».

Shelly Fagin مسئول سئو در SEMrush می گوید که نباید فرض کنیم به دلیل نشانه گذاری تمام داده ها در ابتدای 2019، دیگر نیازی به کار بیشتر نیست.

«انواع جدیدی از نشانه گذاری ها به صورت پیوسته اضافه شده و یا ویژگی های آن ها بهبود پیدا می کند. احتمالا جریمه های دستی زیادی هم به دلیل اجرای ضعیف داده های ساختار یافته اضافه خواهد شد. در نتیجه بهتر است که ما به هر پلاگین یا افزونه ناشناس اعتماد نکنیم زیرا ممکن است داده های ما به صورت درست ساختار بندی نشوند.»

  • جستجوی معنایی

Bill Slawski مدیر تحقیقات در زمینه سئو در  Go Fish Digital معتقد است که جستجو در آینده بیشتر در رابطه با اشیای دنیای واقعی خواهد بود.

«گوگل به دنبال راهی است تا بتواند اطلاعات معنایی در نتایج جستجو را از طریق روش هایی مانند تحلیل گسترده عبارات جستجو، درک کند. شما می توانید مفاهیم اصلی سایت خودتان را با بهینه سازی برای گراف دانش گوگل و مطمئن شدن از نمایش این نتایج در پنل های دانش، سایت خودتان را بهبود بخشید.»

همانطور که Greg Gifford مسئول تحقیقات در SearchLab Chicago گفته است، جستجوی محلی مرحله اصلی جستجو معنایی می باشد، در نتیجه هر کسی باید توجه ویژه ای به رخدادهای این حوزه داشته باشد.

ترفندهای سئو 2020,تکنیک سئو 2020,تکنیک های سئو 2020

«سئو محلی سال هاست که مبتنی بر معنا می باشد- حتی اگر شما وبسایتی هم نداشته باشید سال هاست که می توانید با ویژگی های جدید گوگل در جستجوی محلی رتبه بندی شوید. گوگل به دنبال بازدید در دنیای واقعی است و اخیرا، بازدید های با کیفیت را به عنوان یک سیگنال رتبه بندی در نظر گرفته است.»

Dixon Jones موسس DHJ Ventures می گوید که شما باید مقادیر گسترده ای از محتوای اساسی خودتان را داشته باشید تا بتوانید اعتبار خودتان را نشان دهید. البته این بستگی به گوگل دارد که این موضوع را تایید کند یا خیر. اما نوشتن در رابطه با موضوعاتی با ارتباط معنایی میتواند به شما کمک کند که نه تنها از طریق محتوای بهتر، بله از طریق محتوایی که گوگل آن را شناسایی می کند، به مسیر تجربه کاربر کمک خواهید کرد.»

«من فکر می کنم که در سال 2020، لینک سازی های داخلی اهمیت بیشتری خواهند داشت اما بیشتر این لینک سازی ها بر اساس اشیا خواهد بود نه رشته های لغات. درک گراف دانش خاصی که سایت ما ارائه می کند، باعث می شود ما بتوانیم این مفاهیم را در محتوای خودمان به صورت یک کلیت، بهتر درک کنیم و به کاربران و خزنده موتور جستجو نیز بیشتر کمک کنیم.»

آیا می خواهید برند شما یک معنای منحصر به فرد داشته باشد؟ چند توصیه از Alina Benny ، مسئول ارشد سئو و محتوا در Nextiva را بررسی می کنیم:

«اگر شما گزارش های صنعتی ارائه می کنید، توصیه های تخصصی مطرح می کنید و از جمله افراد موثر در بازار هستید، گوگل قطعا شما را به عنوان یک نهاد وجودی می بیند. یعنی سیگنال های نهادی (تایید شدن توسط گوگل) به شما کمک میکند تا بتوانید رتبه بندی خوبی داشته باشید.»

  • لینک سازی و برند سازی

می خواهید لینک های خوبی در سال 2020 به دست بیاورید؟ Shannon McGuirk مسئول ارشد PR و محتوا در Aira Digital می گوید که حالا باید در لینک سازی هم در سال 2020، مشتریان اولویت ما باشند.

این عینی که باید بر روی سه نوشتار ژورنالیستی تمرکز داشته باشیم:

  • نوشته های ویراستاری برنامه ریزی شده: موضوعاتی که توسط نویسنده ها به صورت هر سال در یک نقطه مشخص، ارائه می شوند ( مثلا جمعه سیاه، روز ولنتاین).
  • نوشته های ویراستاری واکنشی برنامه ریزی شده: مطالب نوشته شده توسط نویسنده ها در رابطه با یک موضوع که مرتبط با رخدادهای فصلی و یا طرح های خاصی است که به دلیل یک بازه زمانی باید بررسی شوند، اما مطلب آن بر اساس نظر نویسنده یا جلسه های مربوطه، مشخص می شود.
  • نوشته های ویراستاری واکنشی: محتوای نوشته شده بدون زمان بندی خاص که نمی توان آن ها را پیش بینی کرد و به خاطر شکل گیری یک رویداد خاص، مطرح می شوند.

Carrie Rose یکی از موسس های Rise at Seven معتقد است که لینک سازی بیشتر در سال 2020، با برند سازی ارتباط دارد.

«فعالیت های لینک سازی ما بیشتر مرتبط با برند می باشد و یک احتمال واقعی وجود دارد که دیگر به صورت کلی، فعالیت های برند سازی محض وجود نداشته باشد و برند سازی و لینک سازی با هم ترکیب شوند.»

برند سازی به صورتی که افراد بتوانند به برند اعتماد داشته باشند و بخواهند با آن کار کنند، بر اساس گفته های Casie Gillette اهمیت بسیار زیادی دارد.

«مشتریان هوشمندتر شده اند و وقتی که موضوع بازاریابی مطرح باشد، انتظارات زیادی دارند. هر چه اعتماد بیشتری نسبت به شما داشته باشند، قطعا مایل خواهند بود که لینک ها(محتوا) شما را به اشتراک بگذارند، در رابطه با شما صحبت کنند ( ارزش) و از محصولات شما خرید کنند (درآمد)»

  • تمرکز بر روی قابلیت رویت پذیری و نه تمرکز محض بر روی لینک های آبی

جستجوهای بدون کلیک یکی از مهم ترین موضوعات در 2019 بوده است. سئو در SERP ها در سال 2020 نیز اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت.

Cyrus Shepard موسس Zyppy معتقد است که تطبیق با جستجوهای بدون کلیک اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت.

«بازاریابی های گسترده برای برند در گوگل وجود دارد و شاید این بازاریابی ها محدود به وبسایت شما نباشد. بازاریاب های هوشمند باید یاد بگیرند که با استفاده راهبردی از اطلاعات ارائه شده در چکیده های جستجو، مزیت رقابتی به دست بیاورند و خودشان را با این شرایط تطبیق دهند.»

Shepard می گوید که این موارد شامل استفاده از تکنیک های اولیه برای افزایش کلیک واقعی در زمان نمایش سایت در نتایج جستجو مانند بهینه سازی featured snippet، استفاده از اسکیمای جدیدتر (مثلا FAQ و HowTo)، هدف گیری تصاویر و بهینه سازی favicon می باشد.

اما در سال 2020 ما باید برنامه ریزی فراتر از صرفا جستجوهای بدون کلیک داشته باشیم. ما باید بهینه سازی فراتر از لینک های آبی داشته باشیم.

Krum می گوید «داشتن رتبه بندی اول زیر گراف دانش، Featured Snippet یا نمایش در صفحه نتایج جستجو نسبت به صرفا رتبه بندی شدن در نتایج جستجو بسیار متفاوت است. حتی اگر شما در جایگاه اول نباشید و درست زیر قسمت نتایج People Also Ask یا Interesting Finds قرار داشته باشید باز هم شاید ترافیک زیادی نصیب شما نشود زیرا ویژگی های جدید موتورهای جستجو جذابیت بیشتری دارند و کلیک بیشتری دریافت می کنند.»

«علاوه بر این من فکر می کنم که در آینده محلی سازی بیشتری در نتایج جستجو را همراه با Map Packs های بیشتر خواهیم دید. اخبار و رتبه بندی برای رخدادها و دریافت کلیک از رتبه بندی های ارگانیک نیز احتمالا از دیگر رخدادها خواهد بود.»

  • برنامه نویسی

Britney Muller دانشمند ارشد سئو در Moz می گوید که در سال 2020، شما باید از زبان های برنامه نویسی مانند Python و R استفاده کنید تا وظایف زمان بر و تکراری کم تر شود.

خودکار سازی سئو باعث می شود زمان و توان بیشتری برای مبانی بازاریابی داشته باشید از جمله :

  • برند سازی
  • ایجاد کردن تجربه عالی برای کاربران
  • داستان سرایی
  • بیان مطالب به زبان مخاطبین
  • گوش کردن به مخاطبین هدف و ارائه کردن پاسخ های زمان بندی شده و دقیق به آن ها.
  • ارائه کردن محتوایی با کاربرد ساده ( مطابق با نیاز کاربران).
  • تاکید بر جنبه های انسانی

همانطور که Paul Shapiro مسئول سئو در Catalyst می گوید :برنامه نویسی باعث می شود که سئو کاران به متخصص های بهتری تبدیل شوند. و به نظر این گرایش در حال افزایش می باشد.

«مزیت های بسیار مهمی برای پیشرفت در این زمینه وجود دارد. این شرایط باعث می شود تحلیل های پیچیده تر از داده ها ممکن شود و سئوکاران بتوانند فعالیت های زیر را هم پوشش دهند:

  • استفاده از منابع داده دیگر برای به دست آوردن بینش های مناسب
  • استفاده از یادگیری ماشینی برای حل کردن مسئله های دشوار
  • تصمیم گیری در رابطه با موضوعات سخت که نیازمند اطلاعات انسانی گسترده هستند ( و زمان محدودی برای حل آن ها وجود دارد).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود