ضروری

رتبه بندی گوگل از طریق جستجوی معنایی

Semantic Search,استراتژی های جستجو,اهمیت جستجوی معنایی حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 14 امتیاز : 4.7]

مفهوم جستجوی معنایی یا Semantic Search را در مقالات آموزش سئو گذشته بررسی کردیم. در جستجوی معنایی، اتخاذ سیاست ها و تعیین استراتژی تولید محتوا نقشی کلیدی ایفا می کند و یک برند می تواند در جستجوی معنایی بسیار موثر باشد. 

در این مقاله قصد دارم گام های رتبه بندی سایت در گوگل از طریق جستجوی معنایی را بررسی نمایم که از چهار مورد اساسی تشکیل یافته است که عبارتند از:

  1. Research
  2. Structure
  3. Implement
  4. Measure

در ادامه به توضیح هر کدام از این چهار مورد می پردازیم:

1. Research (تحقیق):

Semantic Search,استراتژی های جستجو,اهمیت جستجوی معنایی

گوگل همیشه پیشنهادهای بسیار دقیق و مناسبی را در جستجوی کاربرانش به آنها ارائه می کند. این جستجوها در قسمت “People Also Ask” و سایر جستجوهای وابسته نمایان می شود. شما می توانید از سوالاتی که توسط گوگل مستقیما طراحی و پیشنهاد شده برای لیست برداری استفاده کرده و جواب های هرکدام را به صورت جداگانه بررسی نمایید. همچنین پیش بینی نمایید گوگل در مواجهه با سوالات مهم و پیشنهادی، چه سیاستی را انتخاب می کند.

با اینکه امروزه، حجم جستجوهای صورت گرفته از دقت بالایی برخوردار نیست، اما همچنان می توان با برخی ابزارهای کارآمد، از جستجوهای داغ و پرطرفدار آگاه شد. keyword planner گوگل امروزه برای سئو سایت کمی محدودیت دارد، اما می توانید از PPC استفاده کنید.

2. Structure (ساختار):

تولید محتوا,رنکدهی,سئو

ساختار سایت، بعد اساسی از عملکرد جستجوی معنایی می باشد.

شما می بایست به تمامی جنبه های ساختاری سایت خود توجه نمایید و به محصولات یا خدمات خود به چشم موجودیت هایی نگاه کنید که هرکدام شامل چندین معنای ضمنی و ارتباط هستند. این معناهای ضمنی را به شکل عمودی بسازید تا طیفی از نیازهای کاربر را پوشش دهید، و آنها را به شکل افقی به دیگر موجودیت های درون سایت لینک کنید. با درج کلمات کلیدی یا سوالات متداول در صفحات فرود، می توانید اطمینان حاصل کنید که هر URL در دامنه شما، هدف خاصی دارد. همچنین می توانید با عملیات فوق تا حدود زیادی به ارتباط معنایی بین صفحات وب و ربات جستجوگر گوگل کمک نمایید.

بیشتر کاربران با فهمیدن این مطلب که تا چه میزان این مسئله می تواند برای وب سایت آنها مفید باشد، سعی می کنند تا دست به تغییرات بنیادی در وب سایت خود بزنند. تغییرات ساختار سایت معمولا نیاز به معامله با چند ذینفع یا مالکان سایت دارد، بنابراین به شما پیشنهاد می کنم در اسرع وقت، طبقه بندی پیشنهادی خود را  تهیه کنید.

نحوه ارائه این طبقه بندی به جامعه مخاطب هدف شما و اینکه آنها چگونه فکر می کنند بستگی دارد. برای طراحانی که به صورت منطقی فکر می کنند، Writemaps یک راه عالی برای تهیه ساختار سایت ساده و موثر است. 

ساختار سایت,عملکرد جستجوی معنایی,عوامل جستجوی معنایی

اگر می خواهید بیشتر بر روی ارتباطات معنایی تاکید کنید یا حتی اگر می خواهید ارزش لینک های داخلی که به هر قسمت از سایت خود می فرستید را افزایش دهید، می توانید از نرم افزار هایی مانند Smartdraw استفاده کنید و به هدف مورد نظر خود برسید.

3. Implement (پیاده سازی):

گام بعدی این است که ساختار سایت خود را با محتوای مورد نیاز کاربر پر کنید. این یک گام مهم تلقی می شود چرا که کاربر همراه به دنبال نتایج مرتبط است و موتورهای جستجو نیز همراه به دنبال محتوای مرتبط و با کیفیت هستند. بنابراین اگر محتوایی بسازید که تمامی جنبه های سفر طبیعی مشتری را پوشش دهد، حتما موفق خواهید شد.

موتورهای جستجو نیز دقیقا به دنبال تحت پوشش قرار دادن سایت هایی می باشند که به همه جنبه های کاربران خود اهمیت دهند. بنابراین سعی کنید انتظارات کاربران و گوگل را برآورده کنید. امروز بیشتر نرم افزارهای نظارت بر رنک، شامل محصولاتی هستند که با آنها می توانیم ببینیم کدام محصولات ما، برای کدام عبارت های جستجو شده مناسب هستند. می توانید از این گونه محصولات نیز استفاده کنید.

4. Measure (اندازه گیری):

مفهوم جستجوی معنایی

اندازه گیری یک چالش بزرگ به حساب می آید که ما قبلا این کار را با نظارت بر روی رنک وب سایت خود انجام می دادیم. اندازه گیری و نظارت بر رنک، کاری سخت به حساب می آید، چرا که رنک همیشه در حال تغییر بوده و هیچوقت ثابت نیست. صفحه نتایج جستجو امروزه مثل یک موجود زنده است، پس باید اندازه گیری های خود را با دید بازتری انجام دهید.

به جای نگاه به رنک، بر روی فاکتورهایی که بیش از همه در کسب و کارتان دخیل هستند نظارت کنید. هدف شما همواره باید این باشد که با استفاده از سئو بر روی این فاکتورها تاثیر بگذارید، بنابراین حتما به آنها نظارت داشته باشید.

با استفاده از بخش dashboard در گوگل آنالیتیک، می توانید دیدگاه بهتری نسبت به عملکرد استراتژی خود داشته باشید.

نمی توانیم مانند قبل اندازه گیری های خود را انجام دهیم، اما هنوز هم می توانیم ببینیم چه زمانی سئو سایت، عملکرد و نتیجه مثبتی دارد.

خب، در طی این دو مقاله کاملا به اهمیت جستجوی معنایی و خود آن پرداخته شد. امیدوارم برای شما مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *