رنک نویسنده چیست؟

آموزش رایگان سئو,افزایش رایگان رنک,افزایش رنک سایت

رنک نویسنده چیست؟ آیا این فاکتور در سئو تاثیر دارد؟ برای پاسخ به این سوال باید به گرایش‌های اصلی سئو دقت می کنیم. واضح است که نقش رتبه ‌نویسنده در سئو از اهمیت ویژه‌ای برای سئوکاران و دست اندرکارن بازار جستجو در وب برخوردار است.

رنک صفحه مدت زیادی است که به عنوان یک معیار اصلی برای تشخیص کیفیت نسبی صفحات وب بکار می رود. محدودیت هایی در استفاده از پیج‌ رنک به عنوان فاکتور کیفیت در چند سال اخیر به وجود آمده است اما همچنان از آن می توان در ارتباط با دیگر فاکتورهای کیفیت یک صفحه وب استفاده نمود (مانند دامنه، صفحه و غیره).

در سال 2013 استانداردی جدید برای کیفیت صفحات و رنک موتور جستجو در کانون توجهات قرار گرفت. این معیار را رنک نویسنده (یا رنک مامور بر اساس اختراع گوگل) می نامند.

گوگل روش استانداردی برای یک نویسنده در وب ارائه کرده است، نویسنده بایستی مطالب خود را با صفحه گوگل پلاسش ادغام کند. این کار با کلمات کلیدی مناسب ممکن است. نویسندگان براساس موضوع مطالب تولید شده توسط آن ها، رتبه بندی می شوند.

همچنین فاکتورهایی نظیر دریافت تعامل در شبکه های اجتماعی (توئیت، پلاس، اشتراک گذاری، لایک)، کامنت های شبکه های اجتماعی، تاثیر و ارتباط کامنت های آن ها، کیفیت لینک های ورودی مرتبط با مطلب، توضیحات نوشته شده توسط نویسنده در عنوان و توضیحات مرتبط با مطلب و رنکی که نویسنده برای یک موضوع خاص دارد، در رنک آن نویسنده تاثیر گذار هستند.

بررسی اجمالی تاثیر رنک نویسنده در سئو

کیفیت محتوا که توسط موتورهای جستجو بررسی می شود، دیگر فقط در اختیار وبسایت نیست. بلکه بطور فزاینده‌ای به شهرت و قدرت نوشتاری نویسنده در وب، وابسته است. این نمره نوشتاری، نویسنده ها را در وب رتبه بندی می کند و از این رتبه برای تعیین نتایج جستجو در موتورهای جستجو استفاده می شود.

شاید دیده باشید که در قسمت پایین پست های بعضی از وب سایت های ایرانی عبارت “پست مهمان” نوشته شده است. در اغلب سایت هایی که اجازه انتشار پست مهمان را می دهند،از نویسنده می خواهند که اکانت گوگل پلاس خود را در پروفایل خود قرار دهد.

علت این درخواست این است که می خواهند رتبه نویسنده بر سئو سایت تاثیر گذار باشد. هر نویسنده یک رتبه‌ یا امتیازی دارد. نویسنده‌ای که رنک بالایی داشته باشد در هر سایتی که فعالیت کند رتبه آن سایت در نتایج جستجو گوگل ارتقاء خواهد یافت. البته تنها موتور جستجو گوگل چنین ویژگی دارد. افزایش رنک نویسنده روشی مناسب جهت ایجاد اعتبار برای سایت نزد گوگل است.

تاثیر رنک نویسنده درسئو

روش استاندارد برای اینکه نویسنده‌ای در وب از دید گوگل معتبر شود این است که مطالب تولیدی توسط خودش را با پروفایل گوگل پلاسش لینک کند. این عمل با انجام بعضی ریزه کاری ها ممکن می شود. سپس نویسنده ها با درنظر گرفتن عوامل موثر در مطالبی که تولید کرده‌اند، رتبه بندی می گردند. بنابراین رنک نویسنده یکی از عواملی است می تواند در سئو و رتبه بندی مقالات موثر باشد. این معیار مهم، در کنار سایر معیارهای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، در دوره آموزش سئو مطرح شده است.

با نویسندگی بیشتر برای یک موضوع خاص ، مطالب ثبت شده سبب بالا رفتن رنک نویسنده در آن موضوع خاص می گردد.

روش های افزایش رنک نویسنده در وب سایت

author-rank

راه های مختلفی برای سئوکاران وجود دارد تا بتوانند رنک نویسندگی سایتشان را بالا ببرند. یکی از این راه ها پیدا کردن نویسندگانی است که رنک نویسندگی بالایی دارند و با تولید محتوا در  وب سایتی خاص، می توانند رنک نویسندگی در آن وب را نیز افزایش دهند.

برند هایی که در حال حاضر نویسنده‌ای با رنک بالا ندارند، باید برای تولید محتوای سایت خود از نویسندگانی استفاده نمایند که از رنک نویسندگی مناسبی برخوردار هستند. با بکارگیری افراد مناسب جهت این امر، می توانند سئو سایت خود ارتقاء دهند.

استفاده از نویسندگان حرفه ای برای سئو

نویسندگانی می توانند کمک کنند که با موضوع مورد فعالیت سایت شما آشنا باشند. همچنین اگر نویسنده با رتبه‌ای بالا بر روی سایتی با رنک پایین مطلب بگذارد، آن مطلب بطور بالقوه توانایی بالا رفتن رنکش بر اساس رتبه نویسنده را دارد.

همان طور که گفته شد، نویسندگی برای موضوعی خاص، می تواند امتیاز یا همان رنک را برای یک نویسنده در آن موضوع بالا ببرد. بنابراین اگر یک وب سایت، نویسنده‌ای را استخدام کند که در موضوع مربوط به وب سایت رنک بالایی داشته باشد، می تواند برای سئو آن سایت نیز بسیار مفید باشد. 

هدایت کردن جستجوگر گوگل برای دسته‌ای از کلمات کلیدی که با موضوع سایت مرتبط اند و نکات ریز تاثیرگذار برای افزایش رنک دارند، راهی عالی برای شناسایی نویسندگان معتبر در فضای مجازی است.

به عبارت دیگر برای شناسایی نویسندگانی که در یک موضوع خاص رنک بالایی دارند، کافی است گوگل عبارات کلیدی مربوط به همان حوزه کاری را جستجو کرده، سپس مطالب حاصل شده از جستجو را مطالعه کنید و میزان محبوبیت آن ها را بسنجید. با این روش می توانید نویسندگان دارای رنک در حوزه مدنظر را بیابید.

هدف قرار دادن وبسایت ها و وبلاگ های محبوب مهم است؛ زیرا که چشمان زیادی روی محتوای آن ها خیره شده اند. این موضوع فرصتی برای بالا بردن فعالیت های آنلاین و نظارت می شود (دو عامل مهم در بالابردن رنک نویسندگی سایت). همانطور که حضور نویسندگان حرفه‌ای با رنک بالا در سایت افزایش می یابد، رنک نویسندگی نیز بالا می رود که نتیجه آن بالا رفتن ترافیک سایت در دراز مدت می شود.

از آنجا که سئو روی محتوا متمرکز شده است، سئوکاران در سال 2022 باید به رنک نویسندگی توجه کنند. دوران تسلط رنک صفحه بر سئو تمام شده است و زمان حکمرانی رنک نویسندگی در سئو فرارسیده است.

22 نظر در مورد مقاله “ رنک نویسنده چیست؟ ” ثبت شده است
  1. محمد ملک نژاد

    سلام استاد بزرگ امیر قمصری عزیز
    هنوز رنک نویسنده مهم هست؟ و الان که گوگل پلاس وجود نداره کدوم شبکه اجتماعی مهمه که لینک داده بشه اینستاگرام تویتر لینکدین؟ یا فقط اسم نویسنده بدون لینک باشه کافیه در مقاله های سایت


    • ناظر سایت

      حقیقتا این موضوع دیگه همانند قبل اهمیت نداره و بهتره بر روی موضوع دیگه تمرکز داشته باشید
      اکنون اینستاگرام برای لینک دهی و بک لینک سایت بیشتر اثربخش است


  2. احمد کاظمی

    سلام امکان دارد درباره این بخش توضبح بیشتری دهید؟ چه ترفندهایی دارد ؟
    “روش استاندارد برای اینکه نویسنده ای در وب از دید گوگل معتبر شود این است که مطالب تولیدی توسط خودش را با پروفایل گوگل پلاسش لینک کند. این عمل با انجام بعضی ریزکاری ها ممکن می شود”


    • محمد نصیری

      درود بر شما آقای کاظمی عزیز
      رنک نویسنده از این جهت برای گوگل مهم است که گوگل نویسنده های معتبر را در نظر میگیرد و اگر گوگل بر اساس رفتار کاربران با مقالات شما به شما اعتماد کند و اعتبار به شما بدهد مقالات شما به شکل راحت تری در گوگل رنک میگیرد.


  3. شاهرخ

    محتوا، محتوا و بازهم محتوا
    واقعا اهمیت فوق العاده ای داره
    محتوای خوب و با کیفیت احتمال گرفتن بک لینک رو افزایش میده
    محتوای خوب و با کیفیت برای نویسنده رنک میاره
    محتوای خوب و باکیفیت روی رنک صفحه اثر داره

    روی محتوا باید واقعا وقت و زمان گذاشت چون به نظر میرسه بدون محتوای خوب عملا هیچی نداری


  4. ارشیا

    اینکار گوگل تحسین برنگیزه که به نویسنده اهمیت میده کاشکسانی که مسئول امر فیلترینگ هستن لااقل اهمیت سرویس گوگل پلاس رو میفهمیدن و فیلترش نمیکردن. متاسفانه از این سرویس با ارزش برای گرفتن رنک یا پیدا کردن نویسنده خوب به دلیل اینطور مشکلات تو کشور درست نمیشه استفاده کرد


  5. سامان

    من واقعا قبلا نمیدونستم چرا در مقالاتی که سایتها ارائه میدن چرا از خواننده میخوان نویسنده رو محبوب کنن واقعا نمی دونستم به چه دردی میخوره اما حالا که فهمیدم لااقل دیگه الکی لایک نمیکنم چون واقعا مهمه که فقط به نوشته های با کیفیت امتیاز داد و نویسندش رو محبوب کرد. یه لایک هم یه لایکه


  6. سعید

    درسته که سئو مبحث پیچیده و مبهمیه اما فاکتورهایی که برای بهینه سازی لازمه مثل نخ بهم متصل هستن و یکی کمک میکنه که فاکتور بعدی رو بدست بیاریم


  7. محمد

    این عالیه که رنک نویسنده رو گوگل بهش اهمیت میده چون اینطوری کسانی که میخوان نویسندگی کنن مجبور هستن علم و آگاهی خود را نسبت به موضوع خاص بالا ببرن و بروز باشن و اینهم قطعا به نفع سایتهایی هست که نویسنده استخدام میکنن برای تولید محتوا


  8. my virtual world

    بله من هم موافقم که وقتی گوگل از یک نویسنده دید خوبی داشته باشه رتبه بهتری به مطالبش میدهد ربط دادن نویسنده گوگل پلاس در سایت یکی از روش های تاثیر گذاری خوبه هر چقدر که گوگل پلاس نویسنده محبوب تر باشه ارزش این نویسنده برای رتبه دهی بیشتر میشه


  9. fereshte

    سلام . گوگل بسیار زیاد تلاش میکند که سایت ها محتوا محور شوند و دلیل ارزش گذاری روی نویسنده همین محتوا محوری او است.


  10. Mj

    مممــ کمی سنگین بود
    جناب قمصری 1 مورد رو متوجه نشدم
    هدف قرار دادن وبسایت ها و وبلاگ های محبوب: یعنی بعد از اینکه وبسایت های محبوب رو هدف قرار دادیم چی کار کنیم ؟
    هم از مطلب و هم پیشاپیش از جوابتون تشکر میکنم


    • امیر قمصری

      با سلام.دو کار میشه کرد :
      1 – سعی کنیم نوسنده ان ها بشم
      2 0 از نویسنده های ان ها استفاده کنیم تا در سایت ما پست ارسال کنند


  11. حسن

    مرکز خاصی در ایران برای آموزش سئو هست ؟


    • امیر قمصری

      بله.همین سایت !


  12. مهدی

    سایتتون رو بوک مارک کردم. ممنونم


  13. ساشا وب

    درباره اصول طراحی براساس سئو هم مطلب بذارید.


  14. میلاد

    @محسن

    قبول دارم. مطالب سنگین هستش.


  15. محمد

    رنک نویسنده رو اگه امکانش هست به صورت ساده تر تعریف کنید ! برداشت من این هستش که منظور یک نویسنده خاص هستش ! آره؟


    • امیر قمصری

      بله


  16. محسن

    مباحث سنگینی در این سایت مطرح می شود.لطفا کمی ساده تر اموز ش دهید


    • امیر قمصری

      با سلام.اتفاقا دوست عزیز من همه سعی خودم رو می کنم که مقالات ساده باشند.اما خوب افرادی که اطلاع کافی ندارند برایشان سنگین است


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود