ضروری

نکات کلیدی الگوریتم RankBrain در سئو سایت

RankBrain و سئو,آینده RankBrain,الگوریتم RankBrain حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 18 امتیاز : 4.7]

الگوریتم RankBrain گوگل و نحوه پیدایش و تکامل آن را در مقاله قبل بررسی کرده و درباره اجزای آن صحبت کردم. در این مقاله آموزش سئو پیش رو، می خواهم نکات کلیدی الگوریتم RankBrain را از دیدگاه سئو سایت برای شما دوستان عزیزم بررسی و آنالیز نمایم.

RankBrain و سئو :

الگوریتم RankBrain، هزاران زبان از انگلیسی گرفته تا هندی را می فهمد و هدف اصلی آن کمک به گوگل برای ارائه نتایج صحیح بوده و به طور کلی می خواهد تجربه بهتری را برای کاربرانی که عبارتی را جستجو می کنند فراهم آورد.

تفاوت اصلی دنیای قبل و بعد از الگوریتم RankBrain این است که قبل از آن، تیم مهندسین نرم افزار گوگل، به نحوی در پی تغییر و اصلاح الگوریتم های ریاضی بودند که این الگوریتم ها نتایج جستجو و رنک ها را تشخیص دهند و از این الگوریتم نیز تا زمانی که آپدیت جدیدی ارائه شود استفاده خواهد شد. با اینکه RankBrain بخشی از الگوریتم اصلی بوده و گوگل برای تمامی جستجوها از آن استفاده می کند (از سال 2016) اما باز هم شاهد تغییرات و نوساناتی در این الگوریتم هستیم. این بدین معناست که هم اکنون نیز نتایج جستجو منطبق با رویدادهای واقعی دنیا هستند.

بهینه سازی سایت برای الگوریتم RankBrain :

RankBrain و سئو,آینده RankBrain,الگوریتم RankBrain

دوستان عزیزم، با آنکه RankBrain به هسته الگوریتم های دیگر تشابه دارد، اما بهتر است بر روی تغییر استراتژی خود متمرکز شوید (مخصوصا اگر استراتژی شما بیشتر بر پایه بک لینک است). چرا که RankBrain یک الگوریتم کلاسیک مثل الگوریتم های پاندا و پنگوئن نیست.

ما پیش از این یاد گرفته بودیم چگونه با الگوریتم های قبلی برخورد کنیم. برای مثال می دانستیم چطور از گیر جریمه های الگوریتم پنگوئن بگریزیم و به لطف راهنماهای موجود، می دانستیم چطور باید الگوریتم پاندا را راضی نگه داریم. اما RankBrain مدلی است که نمی شود به طور خاص آنرا بهینه کرد. 

تکنیک صفحات Doorway را فراموش کنید :

الگوریتم RankBrain از دیدگاه سئو,الگوریتم RankBrain گوگل,الگوریتم جدید گوگل

روش تولید محتوا با تمرکز بر روی کلمات کلیدی و تولید صفحه ای به منظور جایگذاری یک کلمه کلیدی خاص، دیگر منسوخ شده است. آپدیت الگوریتم مرغ مگسخوار (Hummingbird) در سال 2013 این روش را نابود کرد و الگوریتم RankBrain حتی از آن هم فراتر رفته است.

متاسفانه من هنوز هم میبینم از این تکنیک استفاده می شود. در زمان تولید محتوا و ساختار URLها، باید به هر دو بعد تجربه کاربری(UX) و کلمات کلیدی توجه شود و تمرکز باید بر روی تولید صفحات باارزش و با کیفیت باشد.

سوالات متفاوت= فاکتورهای رنک دهی متفاوت :

الگوریتم رنک برین,الگوریتم های سئو,بهینه سازی RankBrain

به دلیل اینکه الگوریتم RankBrain میزان تاثیر فاکتورهای رنک دهی برای هر عبارت جستجو را تغییر داده است، دیگر برای تمام عبارت هایی که جستجو می شوند، یک روش خاص برای رنک دهی استفاده نمی شود. به عبارت دیگر در این الگوریتم به هر کلمه یک وزن خاص اختصاص می دهد و بر مبنای آن مطابق با جستجوهای صورت گرفته، عملیات رنکدهی انجام میشود.

برخی کاربران در جستجوهای خود به دنبال اطلاعات اساسی مثلا درباره شهر خاصی می گردند و برخی دیگر نیاز به محتوای تازه، محتوای خلاصه، محتوای طولانی، تعداد زیادی لینک و غیره دارند. مدل جدیدی که RankBrain برای وزن دهی به فاکتورهای مختلف ارائه کرده است، تقسیم بندی های استاندارد قدیم را دستخوش تغییر کرده است.

ساختار لینک های داخلی :

جستجوی صوتی گوگل,رنکینگ گوگل,سئو سایت

از قوانینی که گوگل برای کیفیت جستجوها معرفی کرده متوجه می شویم که گوگل در زمان رنک دادن به یک صفحه، محتوای اصلی و مکمل را مدنظر قرار می دهد. همچنین زیرشاخه URLها و صفحاتی که در محتوای اصلی لینک آنها درج شده نیز حائز اهمیت هستند.

بهینه سازی ساختار لینک های داخلی برای انتقال اعتبار و رنک صفحات قوی به صفحات ضعیف، یکی از روش های استاندارد سئو کردن صفحه بوده است. اما مسئله ای که اهمیت دارد این است که تعداد مناسبی از لینک ها را در صفحه درج کنیم تا به تجربه کاربری آسیبی وارد نشود.

آینده RankBrain چه خواهد بود؟

در ابتدا که در سال 2015 الگوریتم RankBrain ارائه شد، تنها 15% جستجوهای صورت گرفته با این الگوریتم کار می کردند. اما درست در سال 2016، اعتماد به نفس گوگل برای این الگوریتمش افزایش یافت و این الگوریتم جدید گوگل به تمامی جستجوهای صورت گرفته اعمال شد. بسیاری از تغییراتی که در سال 2016 شاهد آن بودیم، به دلیل همین امر بود.

الگوریتم رنک برین در حال پیشرفت است و در درک مفاهیم، ارتباطات معنایی و ارتباط بین عبارت های جستجو شده و موضوع صفحات بهتر شده است. این پیشرفت علاوه بر جستجوی معمولی، بر روی جستجوی صوتی نیز تاثیر می گذارد.

کلام آخر :

نتیجه آنکه، بسیاری از متخصصین سئو بر این باورند که نمی شود وب سایت را به طور ویژه برای الگوریتم RankBrain بهینه کرد. گفته می شود که فهم نحوه کار الگوریتم RankBrain اهمیت زیادی دارد و از این طریق می شود نحوه رنک دهی صفحات را درک کرد.

من در این مقاله سعی کردم این بحث مهم را به طور ساده مطرح کنم. دوستان گرامی، من به همراه تیم نیوسئو آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *