5 مکان برای پیدا کردن ایده های تولید محتوا

ایده برای تولید محتوا,ایده برای تولید محتوا سایت,ایده برای محتوای سایت

آیا شما هم بدنبال سایت های ایده تولید محتوا هستید؟ آیا به دلیل نداشتن ایده های خوب احساس بی انگیزگی می کنید؟ نگران نباشید. ما پنج منبع بسیار عالی برای ایده گرفتن جهت تولید محتوا به شما معرفی می کنیم.

در این مقاله از آموزش سئو نیوسئو با پنج مکان برای ایده گرفتن در تولید محتوا همراه شما هستیم:

  1. کلمات کلیدی + نتایج جستجو
  2. استفاده از کارشناسان خبره داخلی در امر تولید محتوا
  3. صحبت با تیم فروش، بازاریابان و مشتری
  4. ارزیابی رقبا
  5. بهینه سازی محتواهای موجود

از کجا ایده های جذاب برای تولید محتوا پیدا کنیم؟

1. کلمات کلیدی + نتایج جستجو

از نظر سئو لیست کلمات کلیدی شما یکی از بهترین مکان ها برای شروع پیدا کردن ایده های تولید محتواست. البته عبارات کلیدی ممکن است برای یک نویسنده کسل کننده به نظر برسد و سوال های زیادی را در ذهنش ایجاد نماید.

بنابراین هدف این بخش، درک صحیح زاویه دید برای هر کلمه کلیدی می باشد. برای این کار می توان به نتایج جستجو مراجعه کرد (یا از ابزارهای SEO) و محتواهای صفحه اول نتایج جستجو برای یک کلمه کلیدی را مشاهده نمود. این روش ایده های خوبی برای تولید محتوا در اختیارتان قرار می دهد.

گاهی اوقات ایجاد یک محتوای عالی می تواند به سادگی حاصل شود ، برای این کار لازم است ابتدا تمام محتواهای رتبه بندی شده در صفحه اول توسط کارشناسان بررسی شود و بعد از جمع آوری ایده ها، آنها را با کار تخصصی ترکیب و یک محتوای با کیفیت تولید کرد.

یک راه عالی برای تولید محتوای جدید استفاده از کلمات کلیدی به همراه نتایج جستجو و الهام گرفتن از آن است. به خاطر داشته باشید: ضمن اینکه از نتایج جست و جو الهام می گیرید اما نوشتن محتوای تکراری ممنوع. محتوای شما باید به اندازه کافی اصیل و جدید باشد تا در میان محتواهای رتبه بندی شده قدرت رقابت داشته باشد.

2. استفاده از کارشناسان خبره داخلی در ایده برای تولید محتوا

در شرکت خودتان یا شرکتی که به آن ها خدمات ارائه می دهید، گنجینه ای از اطلاعات با ارزش برای ایده گرفتن وجود دارد که می توانید با مراجعه به کارشناسان موضوعی (SMEs) به آن ها دست یابید.

اگر تا بحال از این روش ارزشمند بهره نبرده اید حتما در اولین فرصت فهرستی از کارشناسان داخلی و زمینه های تخصصی آن ها در شرکت خود یا سایر شرکت ها تهیه کنید و در مواقع لزوم به آن ها مراجعه نمایید.

می توانید از این کارشناسان به روش های مختلف استفاده کنید:

– در مورد ایده های نوشتن محتوا با آن ها مشورت کنید.

– برای نقل قول های کارشناسی یا ارزیابی محتوایی که تولید شده از آن ها استفاده کنید.

برای حضور رسمی این کارشناسان، در یک برنامه محتوایی که ایده هایی برای شما تولید کنند به حمایت مدیران ارشد نیاز دارید. به عبارت دیگر، باید مطمئن شوید که مدیران ارشد شما اهمیت ایده تولید محتوا را به عنوان یک امر بسیار مهم در شرکت تأیید می کنند.

کارکنان یک شرکت وقتی که با چند دستور کار همزمان مواجه هستند برایشان مقدور نیست که وقت و زمان خود را برای تولید محتوای وب سایت شرکت نیز اختصاص دهند. در صورتی که با کسب اجازه از مدیران و اختصاص دادن تعدادی از کارشناسان فقط برای امر تولید محتوا، فرصت های بیشتری برای مشارکت کارشناسان علاقه مند فراهم می شود و برخی افراد ممکن است از اینکه بتوانند ایده های خود را به صورت عمومی به اشتراک بگذارند و محتوا تولید کنند، استقبال نمایند.

با ایجاد یک فرم ساده که افراد بتوانند ایده های تولید محتوای خود را سریعا به آن ارسال کنند، می توانید یک فهرست پشتیبان از ایده ها تهیه و در مواقع نیاز از آن ها استفاده کنید.

ایده برای تولید محتوا,ایده برای تولید محتوا سایت,ایده برای محتوای سایت

3. صحبت با تیم فروش، بازاریابان و مشتری

افرادی که در داخل شرکت بیشترین و نزدیک ترین ارتباط را با مشتری دارند، می توانند با توجه به بازخوردهای مشتریان، ایده های بسیار مفیدی را ارائه دهند که به محتوای عالی تبدیل شوند.

به عنوان مثال، تیم فروش برای پاسخ به سوالات متداول مشتریان، اغلب با کمبود محتواهایی که به آن ها در پاسخ به این سوالات کمک کند، مواجه هستند. چرا به آن ها کمک نمی کنید؟ سوالات متداول مشتریان می تواند ایده های خوبی را برای تولید محتوای کاربرپسند در اختیار شما قرار دهد.

تیم بازاریابی نیز با مشتری و نیازهای او آشنا می باشد. به کمک آن ها می توانید درک کنید که چه نوع محتوای وب به آن ها در رسیدن به مخاطب هدف بیشتر کمک می کند؟

همچنین از تماس مستقیم با مشتریان و مصاحبه با یک گروه کوچک از آنها یا مشتریان بالقوه می توانید به دردها، دلایل خرید و عدم خرید آن ها پی ببرید و بر اساس آن محتواهای مناسبی ایجاد نمایید که کاملا کاربرپسند باشد.

صحبت با این سه گروه می تواند ایده های زیادی برای تولید محتواهایی فراهم کند که به موفقیت شرکت کمک می کند.

4. ارزیابی رقبا

از رقبای اصلی شرکت خودتان فهرستی تهیه کنید. این ممکن است شامل رقبای بازار و همچنین رقبایی باشد که در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی هدف به موازات یا بالاتر از شما قرار دارند. در کنار نتایج جست و جو برای پیدان کردن رقبای خود، از سایت های ایده تولید محتوا که به آن ها برخورد می کنید نیز می توانید کمک بگیرید.

در قدم اول درباره نحوه بررسی کلمات کلیدی صحبت کردیم، در این مرحله می خواهیم شما یک قدم جلوتر بروید و به وبلاگ ها و وب سایت های رقیب سر بزنید و زمانی را برای مطالعه و بررسی موضوعاتی که آن ها درباره شان می نویسند، اختصاص دهید.

البته این ارزیابی صرفا برای مقالات وب سایت های رقیب نیست، شما می توانید به ناوبری و صفحات اصلی رقبا نیز نگاهی بیندازید. از آنچه که رقبای شما به درستی انجام می دهند الهام بگیرید و ایده های جدید برای تولید محتوا کسب کرده و به شیوه ای نو و متفاوت در وب سایت خود پیاده سازی نمایید.

 تأکید می کنم: ارزیابی رقبا فقط برای الهام گرفتن است. عملکرد شما در تولید محتوا و سایر موارد باید اصل و اوریجینال باشد.

5. بهینه سازی محتواهای موجود

از محتواهای قدیمی موجود در وب سایت خود می توانید مجدد استفاده نمایید. در این بخش از مقاله سایت ایده برای تولید محتوا، چند ایده که می توانید از آن ها برای ایجاد تغییر در محتواهای موجود خود استفاده کنید، قرار داده ایم:

– مطالب آموزشی

– پادکست ها

– بروشورها

– کاتالوگ ها

– ویدیوها

– آموزش ها

– منابع کمکی

– گزارش های خدمات مشتریان

– کتابچه های راهنما

– بازاریابی

– بخش سوالات متداول در وب سایت

در روش دیگر، صفحات وبی که قبلاً منتشر کرده اید را می توانید به صفحه یا صفحات جدید تبدیل کنید. برای این کار باید URLهایی که در مورد یک موضوع، مشابه یا یکسان هستند را جمع آوری کنید.از قابلیت جستجوی وب سایت یا عملگر جستجوی پیشرفته، برای پیدا کردن صفحات وب که در یک موضوع مشترک هستند استفاده کنید.

در مرحله بعد URLهایی که در یک موضوع مشترک هستند را ادغام نموده و به یک راهنمای بزرگ تبدیل کنید، سپس همه صفحات مشابه دیگر را با ریدایرکت 301 به URL جدید هدایت کنید.

استفاده مجدد از محتوای موجود در واقع از تمام تلاش هایی که شما یا شخص دیگری قبلاً برای ایجاد یک محتوای ارزشمند انجام داده اید بهره می برد. این یک راه آسان برای به دست آوردن ایده های جدید برای محتوای وب سایت شما می باشد.

پیدا کردن ایده های کافی برای پر کردن برنامه سئو شما ممکن است مشکل باشد، به ویژه اگر مدتی است که در این زمینه فعالیت می کنید. اما مراجعه مجدد به این مقاله هنگامی که احساس کمبود ایده برای تولید محتوا دارید می تواند برنامه انتشار محتوای شما را به سرعت پر کند.

ایده تولید محتوا اینستاگرام,روش های پیدا کردن ایده,سایت ایده تولید محتوا

چگونه و از کجا می توان ایده های جذابی برای تولید محتوای یک وب سایت یا وبلاگ پیدا کرد؟

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: آموزش تولید محتواپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

تولید ایده های تازه و جذاب برای وب سایت ها و وبلاگ ها بخش مهمی از استراتژی SEO است و پیدا کردن آن می تواند چالش برانگیز باشد، اما نگران نباشید، ما در این مقاله نکات ارزشمندی برای کشف ایده های محتوایی جدید که مخاطبان شما را جذب کرده و موفقیت وب سایت شما را افزایش دهد، گردآوری کرده ایم.

استفاده از پتانسیل بی نهایت سئو برای شروع امری حیاتی است. کلمات کلیدی و نتایج جستجو منبعی بسیار غنی برای ایده های محتوا هستند. با کاوش در لیست کلمات کلیدی خود شروع کنید، اما به این مرحله محدود نشوید. به نتایج جستجو عمیق تر نگاه کنید تا بهترین زاویه ها را برای هر کلمه کلیدی درک کنید. با تجزبه و تحلیل محتواهایی که در صفحه یک جست و جو رتبه بندی شده است، می توانید ایده های منحصربه فردی جمع آوری کرده و با اضافه کردن تخصص خود از رقبا پیشی بگیرید.

منبع عالی دیگر برای ایده های محتوا کارشناسان موضوعی (SMEs) درون سازمان شما هستند. ارتباط با SME ها به شما امکان دسترسی به منبعی غنی از دانش و تخصص را می دهد. با ایجاد یک برنامه آن ها را تشویق کنید ایده ها و نقل قول های کارشناسی را ارائه دهند و حتی به عنوان مشاورانی برای محتوای شما عمل کنند. استفاده از دیدگاه های آن ها اعتبار و ارزش وب سایت یا وبلاگ شما را دوچندان خواهد کرد.

تیم های فروش، بازاریابی یا پشتیبانی نیز می توانند منابع ارزشمندی برای الهام گرفتن باشند. گفتگو با این تیم ها می تواند سوالات متداول یا رنج و نیاز مشتری را که منابعی برای تولید محتوا هستند به شما نشان دهد. با ساخت محتواهای ارزشمندی که به فروش یا بازاریابی کمک می کند، اعتبار وب سایت خود را افزایش می دهید.

تحلیل محتوای رقبا یک استراتژی است که می تواند به شما یک مزیت بدهد. با کاوش در محتوایی که رقبای اصلی شما در حال نگارش آن هستند، می توانید نقاط ضعف در بازار را شناسایی کنید یا از زاویه های دیگری برای پرداختن به موضوعات مشترک استفاده کنید. به یاد داشته باشید، این فقط برای الهام گرفتن است؛ مطمئن شوید که محتوای شما همچنان اصیل باقی مانده و ارزشی برای مخاطبان شما اضافه می کند.

بازنویسی محتواهای موجود یک منبع غنی از پتانسیل های کشف نشده است. مطالب آموزشی، پادکست ها، ویدیوها یا گزارش های خدمات مشتری را جمع آوری و برا اساس آن ها صفحات وب جدیدی ایجاد کنید. موضوعات مشابه را جمع آوری و ترکیب کنید یا صفحات متعدد از یک موضوع را برای تجربه کاربری بهتر تجمیع کنید. بازنویسی محتوا در زمان و وقت شما صرفه جویی می کند و در عین حال محتوای ارزشمندی را به مخاطبان شما ارائه می دهد.

در صفحه نتایج جست و جو با پیدا کردن سایت هایی که ایده های تولید محتوا دارند می توانید لیستی ازین سایت های ایده تولید محتوا را جمع آوری و دسته بندی نمایید و در زمان هایی که برای پیدا کردن ایده دچار سردرگمی یا نبودن ایده مناسب هستید مراجعه کنید و با الهام گرفتن از پیشنهادات آن ها شروع به تهیه محتوای بکر و نو خود نمایید.

چگونگی پیدا کردن ایده های جذاب برای تولید محتوا بصورت فهرست وار:

  1. تحقیق دقیق کلمات کلیدی و ساخت لیستی جامع از کلمات کلیدی مرتبط.
  2. تجزیه و تحلیل نتایج جستجو برای هر کلمه کلیدی به منظور شناخت بیشتر موضوعات.
  3. جمع آوری ایده های منحصربه فرد با اضافه کردن تخصص خود به محتواها ی موجود.
  4. ایجاد یک برنامه کارشناسان موضوعی برای کمک گرفتن از آن ها.
  5. همکاری با کارشناسان موضوعی برای کسب بینش ها، نقل قول ها و ایده های محتوای ارزشمند.
  6. جلب حمایت و منابع لازم از مقامات بالاتر به منظور حمایت از برنامه های تولید محتوا.
  7. ایجاد یک فرم ساده برای ارسال ایده های محتوا و استفاده در آینده.
  8. ارتباط و صحبت با تیم های فروش، بازاریابی،پشتیبانی.
  9. شناسایی سوالات متداول، نقاط رنج و علاقه مشتری جهت ایجاد محتوای کاربرپسند.
  10. ایجاد دارایی های وب که به نیازهای این تیم ها پاسخ دهند.
  11. بهره گیری از تجزیه و تحلیل رقبا
  12. جلوگیری از محتوای تکراری و اضافه کردن یک دیدگاه منحصربه فرد به ایده های خود.
  13. شناسایی رقبای برتر در کلمات کلیدی مورد نظر.
  14. داشتن گزارشی از ایده های رقیب و استفاده از آن ها برای الهام بخشی.
  15. استفاده مجدد از محتواهای موجود.
  16. شناسایی محتواهای مشابه و قابل ترکیب و بهبود تجربه کاربری با ترکیب صفحات چندگانه با موضوعات یکسان.
  17. اطمینان از ارزشمند بودن محتوا برای مخاطب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود