3 نکته افزایش سرعت سایت جهت بهبود رتبه سایت در گوگل

افزایش رتبه سایت در گوگل,افزایش سرعت سایت,افزایش سرعت صفحات سایت حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 15 امتیاز : 4.9]

افزایش سرعت سایت، از مهم ترین فاکتورهای سئو سایت بوده و به بهبود رتبه سایت در گوگل کمک میکند. سرعت بارگذاری صفحه دسکتاپ را به عنوان فاکتورهای رتبه بندی گوگل در نظر گرفته ایم و حالا پذیرفته ایم که سرعت صفحه موبایلی هم، فاکتور رتبه بندی است. بعد از این که غول جستجو اعلام کرد قرار است Speed Update را آغاز کند، رویکرد خود نسبت به اندازه گیری سرعت سایت از طریق ابزار Google PageSpeed Insights را نیز تغییر دادند.

تیم من می خواست بداند ارتباط بین سرعت صفحه و رتبه صفحه در نتایج جستجوی موبایلی وجود دارد یا خیر، بنابراین آزمایش هایی ترتیب دادیم تا این مسئله بررسی شود. یک آزمون دقیقا قبل و فورا بعد از Speed Update انجام شد. نتیجه این آزمایش چه بود؟ نتیجه شگفت انگیزی بود!

براساس آنچه یاد گرفتیم، می توانید به سه روش برتر زیر، از سرعت صفحه به عنوان فرصتی برای بهبود رتبه سایت خود در گوگل استفاده کنید.

  1. گوگل سرعت صفحه را به اولویت خود تبدیل کرد؛ شما هم همین کار را بکنید.

با Speed Update گوگل، کاملا واضح است که امروزه سرعت صفحه به یک اولویت تبدیل شده است.

البته باید پیش بینی می کردیم که این اتفاق رخ می دهد. گوگل mobile-first indexing را در سال 2018 معرفی کرد و روی پروژه‌ ها و ابزارهای متعدد مرتبط با سرعت سرمایه گذاری کرد: PageSpeed Insights، صفحات موبایلی پرشتاب (AMP)، اپلیکیشن های وب پیشرو، Lighthouse، Impact Calculator و Mobile Speed Scorecard.

خواه توانایی پیش بینی Speed Update را داشته باشید یا خیر، اگر بخواهید شاهد بهبود سئو سایت و افزایش رتبه سایت خود در گوگل باشید، باید اولویت های گوگل را به اولویت های خودتان تبدیل کنید. برای این که از این فرصت بهره ببرید، باید درک کنید سرعت صفحه چطور اندازه گیری می شود، چه چیزی بر سرعت صفحه شما تاثیر دارد و چطور بر رنکینگ سایت شما در گوگل اثر می گذارد.

افزایش رتبه سایت در گوگل,افزایش سرعت سایت,افزایش سرعت صفحات سایت

از آنجایی که ابزار PageSpeed Insights در دسترس است، سنجش سرعت فعلی صفحه شما برای موبایل و دسکتاپ بسیار آسان است. از وقتی گوگل اعلام بروزرسانی کرد، مفهوم اندازه گیری سرعت سایت تغییر کرده است. حالا URL ها براساس دو گروه درجه بندی می شوند:

بهینه سازی : نام جدیدی است که به چک لیست بهبود فنی موجود داده شده است.

سرعت صفحه : معیار جدیدی با دو استاندارد است:

  • (First Contentful Paint (FCP: اندازه گیری میزان زمانی است که کاربر اولین پاسخ تصویری صفحه را می بیند.
  • (DOM Content Loaded (DCL: اندازه گیری میزان زمانی است که سند HTML بارگذاری می شود.
  1. پذیرای تغییر از داده های آزمایشگاهی به داده های میدانی باشید

معیار سرعت صفحه نشان دهنده تغییر گوگل از داده های آزمایشگاهی به داده های میدانی است. برای این که امتیاز سرعت به سایتی داده شود، گوگل نه تنها سرعت واقعی سایت شما (داده های آزمایشگاهی) را ارزشیابی می کند، بلکه داده های پایگاه داده CrUX (داده های میدانی) را نیز در نظر میگیرد. این یعنی حتی اگر سایت شما مثل صاعقه سریع است، اتصال اینترنت کم سرعت کاربر شما، باعث افت امتیاز کلی شما خواهد شد.

CrUX یا Chrome User Experience Report ابزاری است که داده های عملکرد وب را که توسط کاربران واقعی در میلیون ها وب سایت ایجاد شده است، تجزیه و تحلیل می کند: روش تعامل آن ها با صفحه شما، دستگاه هایی که به کار میبرند، طول زمان بارگذاری محتوا برای آن ها و بیشتر از این.

افزایش سرعت صفحات وب,اندازه گیری سرعت سایت,بهبود رتبه سایت در گوگل

به دست آوردن این معیار از طریق آزمایش های ما امکانپذیر نیست. اگر چه، هنوز می توانید این داده ها را از CrUX گرفته و تحلیل کنید؛ در Google BigQuery Platform نیز به صورت عمومی در دسترس است. می توانید با استفاده از CrUX داده هایی درباره نوع اتصال، نوع دستگاه، داده های دقیق درباره FCP, DCL و بیشتر از آن به دست بیاورید.

همه چیزی که برای این کار نیاز دارید دانش نسبتا ابتدایی از SQL و داشتن پروژه ای در پلتفرم گوگل کلود است (که وقتی آن را ایجاد کنید، می توانید از صفحه پروژه عمومی CrUX به آن دسترسی داشته باشید). حتی بهتر از آن، وقتی CrUX اطلاعاتی درباره عملکرد 3 میلیون سایت مختلف تهیه می کند، می توانید از این ابزار با داده های تازه‌ اش برای تحلیل رقابتی استفاده کنید.

  1. امتیاز بهینه سازی خود را افزایش دهید

یافته های آزمایش ما جالب است: در حالی که هیچ ارتباطی بین موقعیت سایت موبایلی و معیارهای FCP/DCL سایت وجود ندارد، ارتباط بسیار بالای (0.97!) بین موقعیت سایت موبایلی در نتایج جستجو و امتیاز میانگین بهینه سازی آن پیدا کردیم.

بهبود سئو سایت,سئو سایت

در حالی که نمی توانیم کار زیادی برای تاثیرگذاری بر FCP/DCL انجام دهیم (چرا که تنها بر اساس سرعت واقعی سایت شما و نیز سرعت اتصال کاربران و دستگاه های آن ها هستند)، ارتقای امتیاز بهینه سازی شما بسیار اهمیت دارد. خبر خوب؟ این گزینه کاملا قابل مدیریت است.

گوگل در PageSpeed Insights، فهرستی از پیشنهادات درباره چگونگی مدیریت فاکتورهایی که می توانند امتیاز بهینه سازی شما را کاهش دهند ارائه می کند.

در اینجا فهرست خلاصه آنچه می توانید انجام دهید ارائه می شود:

  • از ریدایرکت صفحات لندینگ پیچ اجتناب کنید: این کار نمایش صفحه را کند می کند که اثر منفی بر تجربه کاربر در دسکتاپ و موبایل خواهد داشت.
  • فشرده سازی را امکان پذیر کنید: استفاده از سایز کوچک تصاویر، زمان صرف شده برای دانلود منبع و دیتای مصرفی کاربران را کاهش می دهد.
  • زمان پاسخ سرور را بهبود بخشید: اگر صفحه در کمتر از 3 ثانیه بارگذاری نشود، 53 درصد کاربران موبایلی آن را ترک می کنند.
  • پیاده سازی سیاست caching: عدم استفاده از کش باعث می شود زمان بین ارسال و دریافت بسته اطلاعاتی بین کلاینت و سرور، زیاد باشد که منجر به تاخیر، مسدود شدن نمایش صفحه و هزینه های بالاتر برای بازدیدکنندگان می شود.
  • minify منابع (HTML ,CSS و جاوا اسکریپت): باعث می شود داده های اضافی منابع که به بازدیدکنندگان داده می شود کاهش یابد.
  • بهینه سازی تصاویر: حدود 60 درصد اندازه صفحه را شامل می شوند و تصاویر سنگین باعث کاهش شدید سرعت در نمایش سایت می شوند.
  • بهینه سازی CSS delivery: صفحه باید پیش از نمایش خود، CSS را پردازش کند. وقتی مشکلات render-blocking فایل های CSS خارجی وجود داشته باشد، پردازش و رندر صفحه را به تاخیر می اندازد.
  • اولویت دهی محتوای قابل مشاهده: اگر محتوای بالای صفحه که بدون اسکرول کردن قابل دید است در حالت فشرده از 14.6 کیلوبایت بیشتر شود، نیازمند چندین تبادل بسته اطلاعاتی بین سرور و مرورگر کاربر است تا محتوا بارگذاری شده و نمایش داده شود.
  • حذف render-blocking جاوا اسکریپت: هر بار مرورگر در HTML سایت با آن مواجه می شود، باید توقف کرده و اسکریپت را اجرا کند که پردازش رندر را کند می کند.

اگر مطمئن نیستید هر یک از بهینه سازی سرعت صفحه که در بالا مطرح شد را چطور انجام دهید، با سازنده وب سایت خود صحبت کنید.

صبور باشید؛ بهبود سرعت زمان می برد.

روشن است که بروزرسانی سرعت صفحه کار مهمی است، بنابراین مشخص است که انجام آن یک ضرورت است؛ باید کاملا به آن بپردازید. فقط به یاد داشته باشید افزایش سرعت صفحات سایت یک فرایند است. نمی توانید یک بار و برای همیشه این کار را انجام دهید. بررسی این موقعیت ها برای بهبود و امتحان کردن بعضی از آنها زمان می برد. سپس به امتحان کردن گزینه های بیشتر ادامه دهید!

به علاوه، از آنجایی که گوگل اخیرا اهمیت زیادی به سرعت داده است، همه خبرهای مرتبط با افزایش سرعت صفحات وب را دنبال کنید؛ احتمال بسیار بالایی وجود دارد که موقعیت های بیشتری را در آنجا بیابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *