آموزش بی نظیر سئو سایت های فروشگاهی

سئو سایت های فروشگاهی

سئو سایت های فروشگاهی نیاز دارد تا بر اساس اصول و استراتژی های خاص خود انجام شود. متخصصین سئو سایت باید برای این دسته از کسب و کارها، از روش های متفاوتی استفاده کنند. اگر به تازگی یک وب سایت فروشگاهی راه اندازی کرده اید و نمی دانید که چگونه می شود ترافیک آن را به بهترین شکل ممکن افزایش داد، پیشنهاد می کنیم که ادامه این مقاله آموزش سئو را با دقت بیشتری مطالعه کنید.

بهینه سازی سایت، نقش بسیار مهمی در زمینه جذب کاربران و افزایش ترافیک دارد؛ طبیعی است که هرچه بیشتر در صفحات نتایج جستجو رتبه بگیرید، می توانید عملکرد بهتری را برای سایت فروشگاهی خود رقم بزنید.

اهمیت سئو برای سایت های فروشگاه

راه های زیادی برای افزایش ترافیک وب سایت وجود دارد ولی افزایش ترافیک به تنهایی برای سایت های فروشگاهی حاصل چندانی نخواهد داشت. هنگامی می‌توانیم بگوییم افزایش ترافیک برای یک وب سایت فروشگاهی سودمند بوده که درصد قابل قبولی از ورودی ها خرید انجام دهند. یکی از روش های افزایش ترافیک، سئو و ورودی گرفتن از طریق موتورهای جستجو است و البته هیچ روشی به اندازه این روش نمی تواند برای وب سایت فروشگاهی افزایش فروش را به همراه داشته باشد، زیرا مشتریانی که از طریق موتور جستجو وارد یک وب سایت فروشگاهی می شوند هدفمند هستند، یعنی عبارات کلیدی مربوط به همان فروشگاه را جستجو کرده اند، پس به احتمال خیلی زیاد به محصولات و خدمات آن وب سایت احتیاج داشته اند و احتمال خرید آن ها بسیار بالاتر از ورودی هایی است که از طریق روش های غیر هدفمند به وب سایت فروشگاهی راه پیدا می کنند، به همین دلیل سئو برای فروشگاه های اینترنتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

البته دقت داشته باشید که روند کلی سئو سایت های فروشگاهی تفاوت زیادی با بهینه سازی وب سایت های دیگر ندارد؛ اما نکات ریزی وجود دارد که اگر آن ها در روند فعالیت های خود پیاده سازی کنید، می توانید عملکرد بسیار فوق العاده نسبت به رقبای خود داشته باشید.

در ادامه این مقاله آموزش سئو سایت های فروشگاهی، بهترین روش های و تکنیک هایی که می توان کاربران را از طریق موتورهای جستجو جذب سایت کرده و در نهایت آن ها را تبدیل به مشتریان دائمی کرد را مورد بررسی قرار می دهیم.

قدم اول: بهینه سازی ساختار سایت فروشگاهی

نحوه ای که محتوای شما در وب سایتتان مرتب شده است، اهمیت بسیار زیادی دارد؛ چراکه می تواند بر نتیجه سئو سایت های فروشگاهی تاثیر بگذارد. هنگامی که خریداران به راحتی بتوانند به آنچه می خواهند برسند، تمایل پیدا می کنند تا زمان بیشتری را در سایت شما بگذارنند و دیگر صفحات را نیز مورد بررسی قرار دهند که این موضوع موجب می شود معیار های Time on Site و Time on Page وب سایت شما افزایش یاید، در نتیجه رنک سایت هم بهبود پیدا می کند.

حال مسئله ای که وجود دارد این است که چگونه می شود navigation سایت را به بهترین شکل ممکن ارتقا داد. پاسخ ساده است؛ لازم نیست تمرکز زیادی بر دسته بندی های سایت خود داشته باشید و در واقع در زمینه زیاده روی کنید.

یک ساختار ساده و روان برای سایت می تواند فعالیت های خزنده های گوگل را راحت تر کند و در نهایت سبب شود تا رتبه محصولات و دیگر صفحات سایت شما بهبود پیدا کند. با استفاده از تصویر پایین می توانید یک فضای راهبردی بسیار روان و جذاب را برای کاربران خود ایجاد کنید.

آموزش سئو سایت های فروشگاهی

به این صورت شما هم به کاربران برای درک ساختار سایت و هم به موتور جستجو برای خزیدن در صفحات خود کمک کرده اید. این موارد می توانند رنک های برتر را برای شما به ارمغان بیاورند. چراکه هدف اصلی گوگل این است که کاربرانش در سریع ترین زمان ممکن به بهترین نتایجی که به دنبال آن هستند، دست پیدا کنند. بعد از این ساده سازی ساختار، تولید محتو برای صفحات سایت نیز بهبود پیدا خواهد کرد و اگر بتوانید از نکات و اصول آموزش تولید محتوا به خوبی استفاده کنید، می توانید کاربران بیشتری را جذب کنید. به یاد داشته باشید که سایت شما اول از همه باید برای مشتریان ساخته شده باشد. در نتیجه، صفحات درباره ما و ارتباط با ما اهمیت زیادی دارند و باید توجه مناسبی به آن ها داشته باشید.

روش دیگری که در بهینه سازی ساختار سایت موثر می باشد، استفاده از search box در بالای صفحه سایت می باشد. البته این فاکتور به طور مستقیم بر سئو تاثیری ندارد؛ اما به کاربران کمک می کند تا به راحتی به آنچه که می خواهند برسند و همانطور که گفته شد این مسئله از اصلی ترین شاخصه های سئو سایت های فروشگاهی می باشد.

قدم دوم: بهبود تجربه کاربری

چند تکنیک بسیار مفید وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید تجربه کاربری را به خوبی تقویت کنید. این موارد به شما کمک می کنند تا رتبه بهتری در SERP ها کسب کنید.

  • بهینه سازی سرعت سایت

سرعت سایت یکی از فاکتورهای مهم رنکینگ گوگل به شمار می رود. هنگامی که سایت شما ساختار ساده و روانی داشته باشد، وقت آن است که بر افزایش سرعت سایت خود متمرکز شوید. اگر بتوانید به خوبی از نکات آموزش بهینه سازی سرعت سایت استفاده کنید، می توانید کاربران را برای مدت بسیار طولانی در صفحه سایت خود نگه دارید.

  1. استفاده از یک قالب mobile-friendly پرسرعت
  2. استفاده از تصاویر کم حجم و بهینه شده
  3. حذف هرگونه افزونه ای که کاربردی برای شما ندارد

سه مورد بالا نکات کلی در مورد بهینه سازی سرعت سایت فروشگاهی هستند که بهتر است به آن ها در روند فعالیت های خود توجه داشته باشید.

  • Responsive Design بودن سایت

Responsive Design بودن یعنی سایت فروشگاهی شما در تمامی دستگاه ها مثل تبلت، دسکتاپ و تلفن های همراه، به خوبی نمایش داده بشود. تم های جذاب می توانند کاربران زیادی را جذب سایت شما کنند و برای مدت زمان بیشتری آن ها را ترغیب کنند تا در صفحه سایت شما بمانند.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: 9 ابزار تحقیق کلمات کلیدی رایگانپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

قدم سوم: انجام صحیح تحقیق کلمات کلیدی

در تمامی دوره های آموزش سئو سایت های فروشگاهی، بر تحقیق کلمات کلیدی تاکید زیادی می شود؛ چراکه بدون عبارات کلیدی صحیح، امکان ندارد که یک سایت فروشگاهی بتواند عملکرد موفق آمیزی داشته باشد.

 

سئو فروشگاهی

ابزارهای زیادی برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید و بهترین و تاثیرگذارترین عبارات را برای سایت خود شناسایی کنید. بعد از اینکه لیست کلمات کلیدی مناسبی برای خود پیدا کردید، وقت آن است که محتواهایی مفید و کاربردی برای هر یک از آن ها تولید کنید که شرایط لازم برای کسب رتبه های برتر از گوگل را داشته باشند.

به غیر از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، شما می توانید از پیشنهادات گوگل نیز استفاده کنید تا بهترین عبارت های کلیدی را پیدا کنید. شما همچنین می توانید خود را جای کاربران هدف خود قرار دهید و تصور کنید که آن ها به عنوان مثال برای خرید کفش، چه عبارتی را در گوگل جستجو می کنند.

قدم چهارم: بهینه سازی صفحات فروش محصولات

تا این مرحله، شما باید یک ساختار ساده و روان و همچنین یک لیست کلمات کلیدی مناسب داشته باشید. مرحله بعدی این است که شما صفحات محصولات خود را با استفاده از کلمات کلیدی که پیدا کرده اید، بهینه سازی کنید.

بهتر است که این اعمال را در ابتدا برای بهترین صفحات سایت خود پیاده سازی کنید؛ این صفحات برای سایت فروشگاهی معمولا صفحه اصلی، صفحه اصلی فروش محصولات و صفحه محصولات پرفروش سایت هستند. البته اگر به تازگی سئو فروشگاهی را شروع کرده اید، بهتر است که بر صفحه اصلی وب سایت خود متمرکز شوید تا در آینده بتوانید بهترین بازده را از آن دریافت کنید.

بعد از اینکه صفحات هدف خود را شناسایی کردید، بهتر است که موارد زیر را برای بهینه سازی آن ها در نظر داشته باشید:

  • کاربرد صحیح عبارت کلیدی هدف در عنوان دسته بندی ها
  • کاربرد عبارت کلیدی اصلی در توضیحات متا محصولات سایت

قدم پنجم: لینک سازی مناسب برای سایت فروشگاهی

بک لینک ها به موتورهای جستجو نشان می دهند که ارزش وب سایت شما چقدر است. در واقع سئو سایت بدون کاربرد لینک ها، نمی تواند نقش مفیدی داشته باشد. این مورد جزو سئو خارجی وب سایت محسوب می شود.

قدم ششم: افزایش رنک با بازاریابی محتوا

محتوا یکی از دلایل اصلی ورود افراد به سایت می باشد؛ بسیار از صاحبان سایت های فروشگاهی تصور می کنند که دیسکریپشن به عنوان یک محتوا عمل می کند. اما مسئله ای که باید به آن دقت داشته باشید این است که محتوا اهمیت بسیار زیادی برای سئو سایت های فروشگاهی داشته و شما نیز باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید.

کاربران قبل از اینکه خرید خود را انجام دهند، تمایل دارند که اطلاعات مفید و کاربردی نیز در مورد محصول مورد نظر کسب کنند. در نتیجه، اگر شما بتوانید که محتواهای منحصر به فردی تولید کنید که به روند خرید کاربر کمک کند، قدم بسیار بزرگی در زمینه سئو سایت فروشگاهی خود برداشته اید.

بر اساس اصول آموزش سئو سایت های فروشگاهی، بهتر است که تمامی نکاتی که سایت های دیگر در زمینه بهینه سازی محتواهایشان انجام می دهند را در روند کاری خود مورد استفاده قرار دهید. مطمئنا سایتی که خود اطلاعات خوبی در مورد محصولاتش داشته باشد، اعتبار بیشتر و بهتری نسبت به رقبایش در ذهن کاربران کسب خواهد کرد.

قدم هفتم: استفاده از ابزارهای سئو سایت فروشگاهی

به طور کلی، ابزارها کمک زیادی به افراد برای بهینه سازی صفحاتشان می کنند. در ادامه چند مورد از بهترین پلتفرم ها و ابزارهایی که به سئو فروشگاهی شما کمک می کنند را می توانید مشاهده کنید:

  • Plugin SEO
  • Smart SEO
  • SEO image optimizer
  • Yoast
  • SEMrush
  • OptinMonster

امیدواریم با استفاده از این مقاله آموزش سئو، توانسته باشیم به شما در روند بهبود عملکرد و موفقیت وب سایت فروشگاهی تان کمکی کرده باشیم. نکته مهم این است که هیچگاه نباید از کسب اطلاعات جدید در زمینه فعالیت های خود دست بردارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود