آموزش بهینه سازی Google My Business – قسمت اول

آموزش google my business,بهبود سئو محلی سایت,بهینه سازی Google My Business حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 5 امتیاز : 5]

آموزش google my business یکی از مهم ترین مراحل سئو محلی می باشد.

کسب موفقیت در زمینه سئو محلی همواره با چالش مواجه بوده است. از لینک سازی گرفته تا سئو داخلی و سئو فنی، همچنان باید درک کاملا صحیحی از اصول سئو داشته باشید.

حوزه ای که باید توجه بسیار زیادی به آن معطوف شود Google My Business است. در صورت عدم استفاده از یک فهرست بندی بهینه­ شده در Google My Business، شانس دیده شدن شما در امکانات مختلف گوگل همچون Local Pack و نقشه­ های گوگل ناچیز خواهد بود. در سال 2017 با وجود 97 درصد از مصرف کنندگان که به صورت آنلاین به­ دنبال کسب و کار های محلی هستند، لازم است برای اینکه به چشم این حجم از مخاطب بیائید هرچه در توان دارید انجام دهید.

در سال 2018، استفاده از یک فهرست بندی بهینه شده مهم تر از همیشه است. متخصصین برتر حوزه جستجو اخیرا به منظور ارائه برآورد های خود در سئو محلی در سال 2018 گرد هم آمدند و چند تن از آنان به این نتیجه رسیدند که با افزایش تعداد کاربرانی که پاسخ پرسش هایشان را مستقیما از خود گوگل بدست می ­آورند؛ چه آن پاسخ فوری باشد و چه پنل دانش یا Google My Business و نقشه. در نتیجه افراد (ترافیک) کمتری بر روی لینک شما کلیک کرده و به وبسایت شما می آیند و همچنین تعامل بیشتر با گوگل خواهد بود.

وقتی این مسئله را در کنار افزایش خطاهای موجود در تبلیغات پولی که در قالب تبلیغات محلی هستند می گذارید، مشخص می شود که کسب و کارهای محلی باید از وبسایت و یا استفاده مستقیم از Google my business، تبدیل های ارگانیک به دست آورند.

با استفاده از تمامی این ویژگی های جدیدی که در اختیار دارید، چند کار می توانید انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید حساب کاربری شما برای جستجوهای محلی کاملا سئو شده است. به علاوه، این ویژگی کاربران را تشویق می کند تا با شما در ارتباط بوده و مستقیما از طریق خود لیست، تبدیل به خریدار شوند.

بیائید نگاهی به برخی از سودمندترین ویژگی ها و نیز نحوه استفاده از آنها برای بهبود سئو محلی سایت خود بیندازیم.

آموزش راه اندازی Google My Business

هر کسب و کاری باید دارای یک پروفایل Google My Business کاملا بهینه و به روز شده باشد، اما این مورد مخصوص کسب و کار های محلی می باشد. در هر کسب و کار محلی، فهرست بندی Google My Business شما، نقطه شروعی عالی برای سئو محلی محسوب می شود.

این فهرست بندی برای عبارت های جستجوی محلی درست در بالای فهرست های ارگانیک در local pack ظاهر می شود، مانند شکل زیر برای جستجوی “Nottingham locksmiths”.

آموزش google my business,بهبود سئو محلی سایت,بهینه سازی Google My Business

این لیست ها برای کاربران Google map نیز نشان داده می شود و تاثیر بسزای Google My Business بر رده بندی جستجوهای محلی همچنان ادامه خواهد داشت.

راه اندازی فهرست Google My Business رایگان و راحت است؛ فقط وارد سایت Google My Business شوید، روی گزینه “Start Now” کلیک کرده و فرم اولیه ی اطلاعات کسب و کار خود را پر کنید.

بهینه سازی فهرست Google My Business,سئو محلی,کسب و کار محلی

همه اطلاعات موجود را ارائه کنید. از پر کردن مواردی مانند دسته بندی کسب و کار، اطلاعات تماس و ساعت های کاری غافل نشوید.

تصاویر زیاد و باکیفیتی از کسب و کار خود آپلود کنید تا نمایشی بصری از کسب و کار خود به مشتریان ارائه دهید.

پیش از بررسی چند ویژگی جالب، لازم است توجه داشته باشید که نام، نشانی، و شماره تماس (NAP) کسب و کار باید با محتویات وب سایت و در تمامی فهرست بندی ها همخوانی داشته باشند.

با اینکه این موضوع پیش پا افتاده به نظر می رسد، اما اشتباهاتی مانند انتخاب دسته بندی نادرست یا ارائه اطلاعاتی که با اطلاعات ارائه شده در وب سایت شما متفاوت است، احتمالا تاثیری منفی بر رده بندی محلی شما خواهد گذاشت.

ویژگی های اصلی Google My Business

برخی افراد پس از راه اندازی فهرست Google My Business خود آن را ترک می کنند. با اینکه این کار لزوما به شما ضربه ای نمی زند، اما ویژگی های جالب توجه زیادی هستند که می توانید پس از راه اندازی استفاده کنید تا از رقبایتان فاصله بگیرید.

نگاهی می اندازیم به مزایایی که برخی از ویژگی های GMB می توانند برای سئو محلی شما به همراه داشته باشند.

  1. Insights

راه اندازی فهرست بندی عالی است، اما آیا می دانید به طور مستقیم نیز می توان برای سهولت در فهم نمودارها و جداول، دیدگاه (بخش insight) مفیدی از داشبورد GMB در اختیار داشته باشید؟

وارد حساب GMB خود شوید و از منوی سمت چپ گزینه ی Insights را انتخاب کنید:

ویژگی های Google My Business

دیدگاه های بسیار سودمندی پیرامون نحوه جستجوی کسب و کار محلی شما توسط مشتریان و فعالیت های آنان در فهرست شما ارائه می شود:

آموزش google my business,بهبود سئو محلی سایت,بهینه سازی Google My Business

و این گزینه با هایلایت کردن حوزه هایی که کاربران حین بررسی فهرست شما در آن حضور داشتند جزئیات بیشتری را در اختیار شما قرار داده، و با مقایسه ی عناصر موجود در پروفایل شما با سایر رقبا، فاکتورهای مقایسه ی مفیدی برای شما فراهم می کند.

شما می توانید با استفاده از این داده های تحلیلی فهرست خود را بهینه کنید. برای مثال، اگر کسب و کار هایی مانند کسب و کار شما تعداد عکس های بیشتری آپلود کرده باشند، شما باید وارد عمل شوید.

  1. Description

مدیران کسب و کار پس از چند سال دوری از این گزینه، اکنون مجددا قادر به نوشتن یک دیسکریپشن کوتاه از کسب و کار خود هستند: بر اساس راهنمای گوگل “آنچه که پیشنهاد می دهید، آنچه که شما را متمایز می کند، سابقه ی شما، یا هر چیز مفیدی که مشتریان شما باید بدانند” را می توانید در دیسکریپشن خود ذکر کنید.

برای اضافه کردن یک دیسکریپشن، از گزینه ی Info در سایدبار، وارد فیلد Description شوید. تعداد کاراکترهای مجاز شما 750 عدد است که 250 عدد آن پیش از قطع شدن نمایش داده می شوند.

اگر به دنبال کسب ایده هستید، نسخه ای فشرده از صفحه “درباره ی ما” یا مشابه آن احتمالا گزینه مناسبی خواهد بود.

لازم به ذکر است که برای کسب و کار های بزرگتر، تکثیر دیسکریپشن ها در چندین محل بلامانع است.

  1. Services

بخش دیگری هم که مرتبط با دسکریپشن است، یکی از ویژگی های جدید GMB و قابلیت افزودن محصولات و سرویس ها به لیست می باشد. این ضمیمه ها توسط مدیر کسب و کار مربوطه نوشته می شوند.

ممکن است بسیاری از کسب و کارها متوجه شوند که کسب و کارشان جزو هیچ کدام از دسته بندی های موجود نیست و با اینکه در نهایت یک دسته بندی را انتخاب می کنند، احساس می کنند باید در بخش نام کسب و کار، از عبارت های کلیدی استفاده کنند.

این مورد تا بحال در همه ی فهرست بندی ها دیده نشده است، اما به عنوان یک ویژگی جدید ممکن است به مرور زمان برای کاربران بیشتری رخ دهد. با انتخاب گزینه ی Info و سپس Services در داشبورد GMB خود، وارد بخش Services شده و آن را ویرایش نمایید.

سایر ویژگی های فهرست Google My Business مانند Posts ،Messaging ،Bookings ،Reviews و Video را در قسمت بعدی این مقاله بررسی خواهیم نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *