بهینه سازی صفحات فرصت های شغلی و Google Jobs

Google Jobs,آموزش سئو,جستجوی کلمه کلیدی حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 12 امتیاز : 5]

برای آموزش سئو صفحات کاریابی و یا فرصت های شغلی در وب سایت خود پیشنهاد میکنیم این مقاله را به دقت مطالعه نمایید تا بتوانید صفحه مورد نظر خود را در میان سایر رقبا بهبود بخشیده و افرادی شایسته برای کسب و کار خود جذب کنید.

چگونه برای وبسایت خود، یک صفحه فرصت های شغلی بهینه سازی شده بسازیم؟

در راستای استخدام و جذب نیرو در زمینه بازاریابی، که اکنون در اوج رقابت قرار دارد، ضروری است که اطمینان حاصل کنید هر نوع صفحه کاری و یا فرصت شغلی بر روی وبسایت شما، در راستای قرارگیری در مقابل متقاضیان کار، به خوبی بهینه سازی یا سئو شده باشند.

تعداد زیادی از بهترین و بزرگترین وبسایت ها در اطراف شما وجود دارند، اما معمولا صفحات فرصت های شغلی آنلاین، فاقد page authority هستند، در نتیجه با اینکه شما قادر به رقابت با آنها از لحاظ بزرگی دامنه نیستید، اما می توانید با داشتن سئو قوی، این شرکت های بزرگ را از میدان به در کنید.

قدم بعدی، عرضه کردن این فرصت شغلی به متقاضیان است، که گاهی می تواند روند دشواری باشد، اما در عین حال صفحات شغلی شما در این زمینه به کمک شما خواهند آمد.

چگونه باید در این زمینه عمل کنید؟

مدیریت به وسیله جستجوی کلمه کلیدی

اقدام اول شما در راستای اطمینان حاصل کردن از اینکه صفحات شغلی شما به طور کامل بهینه شده اند، این است که از طریق جستجوی کلمات کلیدی، بتوانید کلمات کلیدی مرتبط و متناسب با اهداف وبسایت شغلی خود را، شناسایی کنید.

جستجوی شغل هایی که وابسته به مکان هستند، دارای نرخ ثابتی بین تعداد جستجو و سختی کلمه جستجو (رقابتی بودن) می باشد، در نتیجه حیاتی است که که قبل از شروع بهینه سازی، از هدف گذاری درست اطمینان حاصل کنید.

ahrefs با توجه به استفاده آسان و فیلترهای گوناگون موجود، ابزار انتخابی من در این زمینه است:

Google Jobs,آموزش سئو,جستجوی کلمه کلیدی

استفاده از لینک های داخلی

لینک های داخلی این فرصت را به شما می دهند که به گوگل بگویید کدام صفحات بر روی سایت شما از همه مهمتر هستند. شما می توانید هر طور که مایل هستید لینک های داخلی خود را مدیریت کنید، اما یک راه حل پیشنهادی این است که، لینک های داخلی هر صفحه ای از سایت خود که قصد رتبه بندی آن را دارید، به صفحات قوی تر وبسایت شما، اشاره کنند.

یک راه مناسب برای پیدا کردن این صفحات معتبر، استفاده از دسته بندی (صفحات برتر) در ahrefs (ابزار های دیگر نیز موجود میباشند) است که صفحات شما را از طریق رتبه بندی URL و با سیر نزولی، فیلتر می کند. نتیجه کار لیستی از قوی ترین صفحات شما خواهد بود که آماده هستند تا از آنها لینک گرفته شود.

زمانی که سعی دارید صفحات خالی خود را قوی کنید، اضافه کردن انکر تکست با ظاهری طبیعی و در کنار متنی مانند “از آنچه که در حال مطالعه آن هستید لذت میبرید؟ پس به تازه ترین فرصت های شغلی ما هم سری بزنید!”، و لینک دادن آن به فرصت های موجود نیز، می تواند بازخورد بسیار خوبی داشته باشد.

لینک دادن داخلی یک راه حل کم استفاده در سئو است. Andy Drinkwater یکی از افراد برجسته در این زمینه است که که گاها اطلاعاتی کاربردی را با جامعه سئو مطرح می کند.

تولید محتوای مرتبط و کاربردی

اطمینان حاصل کنید که مطالب مطرح شده در هر یک از صفحات کاریابی شما طوری بهینه شده اند که به رتبه بندی مناسبی دست یابند. محتوای شما می بایست مختص شرکت شما و شخصی سازی شده، با حداقل تعداد 250 کلمه باشد.

سعی کنید فریبنده باشید! و اگر شرکت شما دارای ویژگی خاصی می باشد، اطمینان حاصل کنید که آن را نشان می دهید.

مطالب باید برای کاربران مرتبط و آموزنده باشند و قادر به پاسخگویی هر نوع پرسش آنها باشد. هر چه بیشتر راجع به چشم انداز اطلاعات بدهید، بهتر است.

به هیچ عنوان از محتوای تکراری (duplicate content)، استفاده نکنید و سعی کنید خلاق باشید. در نظر داشته باشید که فرد جویای کار با تعداد زیادی از پست های کاریابی رو به رو است، پس لازم است که شما در این میان شاخص باشید.

فیلمبرداری از محیط کار

برای کارمندان دارای پتانسیل، این فرصت را فراهم کنید که قبل از اقدام به استخدام، نمایی از پشت صحنه اداره یا کسب و کار شما را ببینند.

این کار می تواند هم برای شما هم برای کارمند آینده شما مفید باشد، از این رو که می تواند با محیط کاری شما آشنا شود و بسنجد که محیط مناسب او می باشد یا خیر.

گشتی در محیط اداره، روش ایده آل برای نمایش این است که زندگی در شرکت شما چگونه در جریان است، به علاوه فیلم بازدید، می تواند قسمتی از google business شما را تشکیل دهد. (در صورت ضبط شدن توسط Street View گوگل).

این کار در کنار نمایش آدرس و شماره تلفن شرکت شما، می تواند روش مفیدی در بهبود سئو  محلی باشد.

اگر واقعا می خواهید در بین رقبای خود شاخص باشید، چرا نمایی 360 درجه از اداره خود تهیه نکنید؟ این ویدیو می تواند بسیار مفید باشد، این یکی از بهترین روش هایی است که میتواند، بودن در اداره شما را برای فرد، متصور شده و کار کردن در اداره شما را برای کارمند آینده تان به تصویر کشد.

زمانی که این عوامل را در نظر گرفتید، لازم است که در مورد موتور جستجوی مشاغل گوگل یا Google Jobs نیز فکر کنید.

موتور جستجوی مشاغل Google Jobs چه هستند؟

با آغاز به کار در آمریکا از سال 2017 و از جولای امسال در بریتانیا، به نظر می رسد ابزار جدید جستجوی کار گوگل، یعنی Google Jobs، به طور اساسی نحوه جستجوی کار متقاضیان کار و همچنین شرکت های کاریابی و استخدام و نحوه کار آن ها را در مشت خود گرفته است.

گوگل با راه اندازی Google Flights اختلالی در صنعت هواپیمایی به وجود آورد که پیامد آن افزایش آنی ثبت پرواز از جانب مشتریان ناراضی از ایرلاین هایی بود که برای فروش بیشتر، اطلاعات ناکافی ارائه می کردند.

وبسایت Inc.com، موفقیت Google Flights را مدیون مشتریانی می داند که امکان اطلاع از تمام نکات مربوط به سفر هوایی را پیدا کرده اند. تاثیر کار Google Flights آنی بود، به طوری که برخی پیامد آن بر صنعت هوایی را شرم آور می دانند.

پیش بینی می شود موفقیت این موتور جستجو در کشف و آشکار کردن اشکالات و نقاط ضعف صنعت توریسم و گردشگری، با به راه اندازی Google Jobs در صنعت کسب و کار تکرار شود.

شناسایی عوامل نا امیدی کاربران در زمینه کمبود اطلاعات، جمع آوری نتایج و گام بعدی اقدام برای فراهم کردن این اطلاعات، منجر به خدمات رسانی بهتری به کاربران خواهد شد.

فرصت های شغلی آنلاین در Google Jobs

راه اندازی صفحه کاریابی گوگل Google Jobs چه معنایی برای فرصتهای شغلی آنلاین خواهد داشت؟

Google Jobs (گوگل جابز) به منظور سرعت بخشی و آسان کردن پروسه کاریابی برای جویندگان کار، طراحی شده است. در مراسم آغاز به کار Google Jobs در سال پیش، Sundar Pichai، مدیر عامل Google Jobs اعلام کرد که هدف این ابزار ارتباط پیدا کردن بهتر متقاضیان کار و کارفرمایان است.

کاربران قادر خواهند بود که پست های مختلف را بر مبنای شاخص های کلیدی مانند صلاحیت های لازم، میزان تجربه، ساعات کاری، میزان حقوق و نحوه رفت و آمد، دسته بندی کنند. شرکت هایی که در حال حاضر با Google Jobs همکاری می کنند شامل LinkedIn, Monster Glassdoor و Payscale می باشند. (جالب است بدانید شرکت Indeed در این لیست قرار ندارد.)

تاثیر این موضوع بر شرکت های کاریابی شدید خواهد بود. حتی اگر شما در رتبه 1 قرار داشته اید، حالا با گزینه import در Google Jobs روبرو خواهید بود. به علاوه آگهی های معمول PPC.

جستجوی مشاغل گوگل,صفحه کاریابی گوگل,فرصت های شغلی

در حالی که بهتر است در نظر داشته باشیم که به احتمال زیاد گوگل، Google Jobs را در صدر تمام پلت فرم های کاریابی قرار خواهد داد، بد نیست بدانیم که این کمپانی اخیرا از طرف EU مشمول جریمه ای به ارزش 5 میلیارد دلار، به دلیل سوء استفاده انحصاری در اندروید، شده است. لذا ممکن است که حداقل در ابتدای کار، با احتیاط بیشتری از حد معمول عمل کنند.

این به چه معنایی برای فرصت شغلی من خواهد بود؟

Google Jobs از بسیاری از وب سایت های شرکت های کاریابی خروجی می گیرد.

متاسفانه در حال حاضر (زمان نوشته شدن مقاله)، امکان گرفتن نقش مشخصی برای شما، در این پلتفرم، بدون منتشر کردن مطالب تان در یکی از این وبسایت های ذکر شده که با Google Jobs می کنند، وجود ندارد.

برای مشاغلی که در گذشته از این حیطه دوری کرده اند، وقت آن رسیده که اقدام به ثبت نام کنند.

می توانیم انتظار داشته باشیم که محبوبیت Google Jobs در آینده رو به افزایش خواهد گذاشت، پس اگر می خواهید شانس دیده شدن فرصت شغلی شما بالا برود، بهتر است که جا نمانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *