سئو سایت و بهینه سازی مقالات سایت

بهینه سازی url مقالات,بهینه سازی پست های قدیمی,بهینه سازی مقالات سایت

بسیاری از مخاطبان بخش آموزش سئو سایت از ما خواسته اند تا آموزش بهینه سازی مقالات را برایشان آماده کنیم بنابراین ما نیز اینکار را برایشان انجام داده ایم.

بهترین زمان برای بهینه سازی وبلاگ برای سئو زمانی است که شما یک محتوا را تولید می کنید اما همیشه می توانید دوباره به عقب بازگشته و مقاله های خودتان را بهبود بخشید.

سئو وبلاگ موضوع مهمی می باشد. زیرا می تواند به شما کمک کند همیشه ترافیک بیشتری را به وبسایت خودتان جذب کنید. کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای بهینه سازی پست های وبلاگ خودتان از نظر سئو انجام دهید.

در این مقاله، ما بهترین نکات بهینه سازی پست وبلاگ را به شما ارائه می کنیم تا بتوانید مثل یک حرفه ای از نظر سئو، پست های خودتان را بهینه سازی کنید. این نکات، نکاتی هستند که ما در وبلاگ خودمان نیز استفاده می کنیم که باعث شده بازدید کننده های بسیار زیادی از موتورهای جستجو به سایت ما بیایند.

بهینه سازی url مقالات,بهینه سازی پست های قدیمی,بهینه سازی مقالات سایت

  1. برنامه ریزی محتوا با جستجوی مناسب برای کلمات کلیدی

بسیاری از مبتدیان برای ارائه ی موضوعی که مورد علاقه ی کاربران است٬ از بهترین حدس های خودشان استفاده میکنند.

شما نیازی به این حدس های کورکورانه ندارید. به خصوص زمانی که شما می توانید از جستجوی کلمات کلیدی استفاده کنید تا به صورت دقیق مشخص کنید کاربران شما به دنبال چه چیزی هستند.

جستجوی کلمات کلیدی٬ تکنیکی است که توسط تولید کنندگان محتوا و متخصص های سئو مورد استفاده قرار می گیرد. این جستجو به شما کمک می کند مخاطبینی را پیدا کنید که کاربران شما بر اساس داده های موتور جستجو، نسبت به آن علاقه مند هستند.

سئو بلاگ,سئو مقالات سایت,سئو مقاله

شما می توانید از این کلمات کلیدی استفاده کنید تا استراتژی های محتوایی خودتان را برنامه ریزی کنید. این کار باعث می شود که شما موضوعاتی را پیدا کنید که افراد واقعا به دنبال آن ها هستند و این روش، یکی از بهترین روش ها برای یافتن ایده برای محتوای پست وبلاگ می باشد.

ما از ابزار جستجوی کلمات کلیدی مانند SEMRush و Ahrefs استفاده می کنیم. این ابزار داده های عمقی در رابطه با کلمات کلیدی، تحلیل های رقابت، جایگاه کلمات کلیدی، و ویژگی های مفید دیگر را در اختیار ما قرار می دهند.

برای دستورات دقیق، می توانید مقاله ما در رابطه با اجرای جستجوی کلمات کلیدی را مطالعه کنید.

  1. یافتن کلمات کلیدی معنایی برای کلمه کلیدی هدف

بعد از این که شما جستجوی کلمات کلیدی خودتان را شناسایی کرده و ایده های کلمات کلیدی را به دست آوردید، زمان آن رسیده است که کلمه ی کلیدی را انتخاب کنید که بیشترین حجم جستجو و کمترین رقابت را دارد.

این کلمه٬ به کلمه ی کلیدی هدف شما تبدیل می شود. این عبارت، عبارت جستجویی است که کاربران شما احتمالا به دنبال آن هستند.

در صورتی که شما از پلاگین Yoast SEO استفاده می کنید، می توانید کلمات کلیدی هدف را در تنظیمات سئو مقاله خودتان مشاهده کنید. این کار به شما این امکان را می دهد تا ببینید که شما تا چه حد موفق به استفاده از این کلمه کلیدی در مقاله خودتان بوده اید.

سپس، شما باید کلمات کلیدی شاخص معنایی نهان (LSI) را پیدا کنید. این کلمات کلیدی، عبارات مرتبط با کلمه کلیدی هدف شما هستند.

راحت ترین روش برای یافتن این کلمات این است که کلمه کلیدی مد نظر خودتان را در سرچ گوگل وارد کرده و سپس صفحه را به سمت انتهای نتایج، اسکرول کنید. سپس شما یک لیست با نام ‘related searches’ را مشاهده می کنید.

شما باید تا جایی که می توانید از این کلمات در متن خودتان استفاده کرده تا بتوانید یک محتوای کامل برای کاربران ارائه دهید.

البته شما نباید به زور این کلمات را در محتوای خودتان قرار دهید. این موضوع برای کاربران و موتور جستجو طبیعی نخواهد بود و آن ها متوجه این کار شما می شوند.

  1. نوشتن تیتر های موثر برای پست وبلاگ

تیتری که شما برای پست وبلاگ خودتان انتخاب می کنید اهمیت بسیار زیادی برای رتبه بندی شما دارد.

یک تیتر خوب برای پست وبلاگ باعث می شود که مقاله شما ارتباط بیشتری با عبارت جستجو پیدا کند. مهم تر از آن، این تیتر خوب باعث می شود کاربران انگیزه داشته باشند تا بر روی مقاله شما در نتایج جستجو، کلیک کنند.

شما می توانید با استفاده از کلمه کلیدی هدف خودتان در تیتر پست، تیتری را بنویسید که با سئو نیز سازگاری دارد.

جدا از اضافه کردن کلمه کلیدی هدف، ما پیشنهاد می کنیم که شما یک تیتر خیلی جذاب و گیرا بنویسید. دلیل این موضوع، این است که نرخ کلیک (CTR) تاثیر زیادی بر روی سئو دارد.

فرمول های مختلفی برای نوشتن تیتر های موثر وجود دارد. یکی از روش هایی که هنوز هم تاثیر خوبی دارد٬ فروش EMV و یا ارزش بازاریابی احساسی می باشد.

این فرمول پیشنهاد می کند که شما از کلمات قدرت استفاده کنید که باعث می شود واکنش های احساسی خاصی در مخاطبین ایجاد شود. یک ابزار آنلاین به نام  EMV headline Analyzer وجود دارد که به شما کمک می کند تا شاخص EMV خودتان را محاسبه کنید.

  1. ایجاد کردن لینک های داخلی مثل یک خرگوش!

وقتی که شما مدتی وبلاگ نویسی می کنید، احتمالا محتوای کافی دارید که می خواهید کاربران آن ها را مطالعه کنند. با استفاده از لینک سازی های داخلی، شما می توانید کاری کنید که خواننده های شما پست های مرتبط با یکدیگر را مطالعه کنند.

لینک سازی داخلی یک روش بسیار خوب برای ایجاد کردن رابطه زمینه ای بین پست های جدید و قدیمی می باشد. این کار به شما این امکان را میدهد تا ارزش لینک را بین مقالات گسترش دهید.

WordPress کاری کرده که شما به راحتی می توانید پست های قدیمی را داخل ویرایشگر پست خودتان اضافه کنید. به این منظور شما فقط باید لینکی که می خواهید را انتخاب کنید و سپس بر روی دکمه لینک، کلیک کنید.

سپس یک پاپ آپ متنی زیر کلمات انتخاب شده نمایش داده می شود. شما میتوانید در این قسمت برای مقالات قدیمی تری که می خواهید لینک آن را قرار دهید، جستجو کنید.

ایجاد کردن لینک سازی های داخلی مثل مسیر های خانه یک خرگوش٬ باعث می شود که سئو داخلی شما تقویت شود و مقاله های قدیمی شما نیز می توانند لینک های جدید به دست بیاورند.

معمولا مبتدیان به اشتباه فقط از یک مسیر لینک سازی داخلی را ایجاد می کنند. آنها این روند را فقط از پست های جدید به سمت پست های قدیمی انجام میدهند. ولی شما باید همیشه از پست های قدیمی نیز به پست های جدید لینک بزنید تا بیشترین استفاده را از لینک سازی های داخلی داشته باشید.

  1. اضافه کردن تصاویر و ویدئو به پست های وبلاگ

موتورهای جستجو معمولا محتوایی که باعث درگیر شدن مخاطب می شود را با رتبه بندی بالاتری در نتایج جستجو ارائه می کنند. تصاویر و ویدئو ها باعث می شوند که محتوای متنی، جذابیت بیشتری پیدا کند.

شما حتما باید از چند تصویر بین پاراگراف های پست خودتان استفاده کنید.

زمانی که شما تصویر اضافه می کنید، باید مراقب حقوق نشر تصاویر نیز باشید. معمولا مبتدیان تصاویر را از وبسایت های دیگر کپی میکنند و این موضوع می تواند برای شما عواقب قانونی به دنبال داشته باشد.

نگران نباشید! منابع بسیار زیادی وجود دارد که می توانید تصاویر رایگان به دست بیاورید و از آن ها در پست های خودتان استفاده کنید. همچنین شما می توانید از تصاویر اصلی خودتان استفاده کنید و یا از سایت هایی مثل Canva استفاده کرده و طرح های گرافیکی زیبا ایجاد کنید.

حتما تصاویر را برای سئو٬ بهینه سازی کنید. شما میتوانید از پست های دیگر ما برای بهینه سازی تصاویر در زمینه ی سئو استفاده کنید.

ویدئو نسبت به تصاویر، جذابیت بیشتری دارد. شما می توانید پست های وبلاگ خودتان را به ویدئو تبدیل کرده و از روی آن ها اسلایدشو، پست ویدئویی و یا قالب های دیگر محتوایی را تولید کنید.

اما نباید به صورت مستقیم ویدئوها را بر روی پست های وبلاگ خودتان آپلود کنید. وردپرس برای سرویس های ویدئویی بهینه سازی نشده است. بنابراین سرویس های هاستینگ مشترک شما نمی تواند به خوبی از پس ویدئو ها بر بیاید.

پیشنهاد ما این است که ویدئوهای خودتان را بر روی یوتیوب آپلود کنید. یوتیوب دومین موتور جستجوی محبوب است و همچنین دومین بستر اجتماعی بزرگ بعد از فیسبوک می باشد.

بهینه سازی url مقالات,بهینه سازی پست های قدیمی,بهینه سازی مقالات سایت

آموزش سئو سایت برای بهینه سازی مقالات سایت تجربه ای است که بسیاری از نویسندگان و تولید کنندگان محتوا باید کسب کنند تا بهترین نتیجه را از محتوای خود بگیرند.

ما در قسمت اول سئو سایت و بهینه سازی مقالات سایت 5 مرحله از 11 مرحله را توضیح داده ایم و می توانید ادامه بحث را مطالعه کنید.

6. اضافه کردن متا دیسکریپشن به پست های وبلاگ

متا دیسکریپشن یک متا تگ HTML می باشد که شما می توانید آن را به هر صفحه ای اضافه کنید. هدف این تگ٬ ارائه یک توصیف کوتاه از مقاله شما به موتورهای جستجو و خزنده های دیگر می باشد.

بعضی از متخصص های سئو معتقد هستند که تگ متا دیسکریپشن دیگر فایده ای ندارد. در صورتی که بسیاری دیگر با این موضوع مخالف هستند. در WPBeginner، ما همیشه پیشنهاد می کنیم که شما از این تگ استفاده کنید.
یک تگ متا دیسکریپشن خوب می تواند اطلاعات بسیار زیادی در رابطه با پست ارائه کند. وبسایت های رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر و لینکدین نیز این توصیف های کوتاه را در زمانی که پست شما در این بستر ها منتشر می شود٬ نمایش میدهند.
به دلیل این که افراد زیادی این متا دیسکریپشن را مطالعه می کنند، پس قطعا شما باید به بهترین نحو از آن استفاده کنید.
شما باید مطمئن شوید که حداقل یک بار کلمه کلیدی هدف خودتان را به هدف ارتقای جستجو، در متا دیسکریپشن بیان کنید. محدودیت کاراکتر برای متا دیسکریپشن، 155 کاراکتر می باشد.
شما باید سعی کنید که متا دیسکریپشن شما در همین حدود باشد تا موتور جستجو آن را کامل نشان دهد. همچنین شما باید مطمئن شوید که از کلمه کلیدی در ابتدای متا دیسکریپشن خودتان استفاده کنید.

برای اضافه کردن متا دیسکریپشن، شما باید در Yoast SEO به قسمت meta box بروید و در صفحه ی ویرایش پست، آن را اضافه کنید.

بهینه سازی url مقالات,بهینه سازی پست های قدیمی,بهینه سازی مقالات سایت

7. ساده کردن مطالعه مقاله

قابل مطالعه بودن پست یکی از عوامل مهمی است که توسط موتورهای جستجو در نظر گرفته می شود. مقالاتی که مطالعه ی آن ها ساده تر می باشد معمولا نسبت به مقالات دیگر، رتبه بندی بالاتری دریافت می کنند.
صفحه های کامپیوتر و موبایل هنوز برای مطالعه٬ بهینه سازی نشده اند.
به همین دلیل بسیاری از کاربران فقط مقالات را به صورت کلی بررسی می کنند. مطالعات نشان داده است که کاربران٬ کمتر از یک ثانیه زمان مصرف می کنند تا تصمیم بگیرند که آیا می خواهند در یک صفحه بمانند و آن را بررسی کنند یا خیر.
این زمان بسیار کوتاهی است که شما بتوانید کاربر را را قانع کنید که در صفحه شما بماند و آن را به سمت پایین اسکرول کند. با بهبود قابلیت مطالعه ی پست، شما می توانید کاری کنید که کاربران خیلی سریع مقاله ی شما را بررسی کنند.
شما می توانید با استفاده از جملات کوتاه، پاراگراف های کوتاه، علائم نگارشی مناسب، تیتر بندی و لیست های گلوله ای مطالعه ی یک پست را ساده تر کنید. پیشنهاد ما این است که شما یک فضای سفید اطراف متن اضافه کنید و از تصاویر بهره ببرید تا متن شما به منظور مطالعه، ساده تر شود.
شما می توانید از سایت Grammarly نیز استفاده کنید که به شما این امکان را می دهد تا گرامر، علائم نگارشی و املای کلمات خودتان را خیلی سریع بررسی کنید. این سایت همچنین پیشنهاداتی را به شما ارائه می کند تا بتوانید مقاله های خودتان را بهبود بخشید.

8. از دسته بندی و تگ های مختلف برای بهینه سازی محتوا استفاده کنید

دسته بندی ها و تگ ها به شما کمک می کنند تا محتوای خودتان را نه فقط برای خودتان، بلکه برای خواننده ها و موتورهای جستجو نیز دسته بندی کنید.
مشکل این است که بسیاری از مبتدیان وردپرس معمولا به صورت اشتباه از این دسته بندی ها استفاده می کنند.
در صورتی که ما وبسایت را مانند یک کتاب در نظر بگیریم، سپس دسته بندی ها٬ فهرست محتوا و تگ ها صفحه بندی کتاب خواهد بود.
دسته بندی؛ برای تقسیم کردن محتوا در دسته های اصلی مورد استفاده قرار می گیرد که در وبلاگ شما مورد بررسی شده است. تگ ها نیز موضوعاتی هستند که به صورت منفرد، در هر پست شما بررسی شده اند.
شما می توانید از مقاله های مرتبط با دسته بندی ها و تگ ها استفاده کرده تا بیشترین بهره را از آن ها برای سئو، به دست بیاورید.

9. تلاش برای رسیدن به Featured Snippet در نتایج جستجو

گوگل تلاش کرده تا پاسخ سوالات کاربران را در سریع ترین زمان ممکن ارائه کند. به عنوان بخشی از این تلاش، آن ها نتایج ویژه و یا جعبه های پاسخ را ارائه کرده اند.

بهینه سازی url مقالات,بهینه سازی پست های قدیمی,بهینه سازی مقالات سایت
این قسمت، نتایج برجسته جستجو می باشد که در قسمت بالا نمایش داده شده است. گوگل یک چکیده سفارشی را از محتوای مقاله استخراج می کند. این چکیده نشان دهنده ی قسمتی است که الگوریتم آن ها به عنوان پاسخ برای عبارت جستجوی کاربر، شناسایی کرده اند.
بر اساس تحقیق انجام شده توسط Advanced Web Ranking، Answer boxe ها تقریبا 32.3% از نرخ کلیک را به خودشان اختصاص داده اند. این موضوع باعث شده است که این ویژگی ها، برای استراتژی های سئو اهمیت بسیار زیادی پیدا کند.
دستور خاصی از طرف گوگل به منظور رسیدن به این ویژگی ها و یا نحوه انتخاب این نتایج ویژه توسط خودشان، ارائه نشده است. پیشنهاد آن ها این است که شما تلاش کنید محتوای خودتان را بهبود بخشید. آن ها نیز این اطلاعات را به کاربران خودشان ارائه می کنند.
اما در WPBeginner، ما نکات خوبی را ارائه کرده ایم که با استفاده از آن ها می توانید پست های وبلاگ خودتان را به answer box های گوگل، نزدیک کنید.

10. ارائه پست های جامع در وبلاگ

موتورهای جستجو عاشق مقاله هایی هستند که موضوعات را به صورت دقیق بررسی می کنند. به همین دلیل ما از شما می خواهیم تا حدی که می توانید کلمات کلیدی معنایی مرتبط (عبارات LSI) را پیدا کنید و از آن ها در محتوای خودتان استفاده کنید.
این کلمات کلیدی مرتبط، باعث می شوند شما ایده هایی در رابطه با جستجوهای مختلف کاربران در رابطه با یک موضوع خاص به دست بیاورید. با پوشش دادن این کلمات کلیدی در مقاله ی خودتان، شما می توانید پستی جامع، آموزنده و مفیدی را به کاربران ارائه کنید.
شما باید از تیتر بندی های مختلف استفاده کنید تا بتوانید بیشترین پوشش ممکن را برای یک موضوع ارائه دهید.
جدا از کلمات LSI، یک نکته ی دیگر برای ایجاد کردن محتوای کامل، نوشتن کلمات کلیدی مطلوب و سپس انجام جستجوی تصویری برای آن ها می باشد. با این روش شما می توانید موضوعات مختلف با کلمات کلیدی بسیار متنوع را پیدا کنید.

بهینه سازی url مقالات,بهینه سازی پست های قدیمی,بهینه سازی مقالات سایت

11. بهینه سازی پست های وبلاگ قدیمی

بسیاری از مبتدیان پست های قدیمی خودشان را فراموش می کنند.
در واقع، وقتی که شما پست خودتان را منتشر می کنید، هنوز راه زیادی برای بهینه سازی آن از نظر سئو دارید.
در ادامه نکاتی را به شما می گوییم که با استفاده از آن ها میتوانید حتی بعد از انتشار پست، آن را بهبود بخشید:
• بر روی رسانه های اجتماعی پست خودتان را تبلیغ کنید؛ تبلیغ برای یک پست بر روی رسانه های اجتماعی تاثیر بسیار زیادی دارد. شما می توانید با استفاده از IFTTT این کار را به صورت خودکار انجام دهید.
• اضافه کردن لینک های داخلی؛ زمانی که شما یک پست را منتشر کردید، می توانید دوباره به مقاله های قبلی مرتبط بازگردید و لینک آن ها را به مقاله های جدید خودتان اضافه کنید. این کار باعث می شود شما ارزش لینک را بین مقالات خودتان نشر دهید و همچنین کاربران شما می توانند راحت تر به پست های قدیمی دسترسی پیدا کنند.
• ردگیری رتبه بندی در جستجو؛ شما پست را برای سئو بهینه سازی کرده اید اما چطور میتوانید رتبه بندی آن را پیگیری کنید؟ شما میتوانید از مقالات ارائه شده در سایت ما استفاده کنید تا یاد بگیرید چطور میتوانید رتبه بندی جستجوی خودتان را ردگیری کنید.
ما پیشنهاد می کنیم که پست های قدیمی خودتان را به صورت منظم بهینه سازی کنید. زیرا این کار به شما کمک می کند تا رتبه بندی خودتان را بهبود بخشید.
امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر این مقاله را دوست داشتید، آن را در رسانه های اجتماعی برای دوستان خودتان به اشتراک بگذارید و نظرات خودتان را هم به ما اعلام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود