آموزش سئو برای جستجوی صوتی – قسمت چهارم

آموزش سئو سایت,جستجوی صوتی,سئو جستجوی صوتی
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 10 امتیاز : 4.2]

مقالات آموزش سئو سایت برای جستجوی صوتی در این قسمت به پایان میرسد. در قسمت قبل با استراتژی های سئو برای جستجوی صوتی آشنا شدیم. در این جا قصد داریم شما را با 3 کیس استادی آشنا کنیم که بدانید کدام معیارهای سئو سایت شما برای قرار گرفتن در نتایج جستجوی صوتی موثر می باشد.

بخش ششم : مورد پژوهی درباره سئو جستجوی صوتی

در این بخش، شما نتایج واقعی از نمونه های جستجوی صوتی را مشاهده می کنید.

همچنین من هر صفحه را به صورت کامل تجزیه می کنم تا متوجه شوید که چرا یک صفحه، در جستجوی صوتی عملکرد خوبی داشته است.

به این روش، شما می توانید از همین استراتژی ها برای سایت خودتان بهره ببرید.

مورد پژوهی 1 : “کلمات کلیدی کانال های بازاریابی چه هستند؟”

در اوایل همین سال، من The YouTube Marketing Hub را منتشر کردم.

وقتی که من برای این بخش از سایت محتوا می نوشتم، همیشه حواسم بود که این محتوا برای جستجوی صوتی هم بهینه باشد.

به صورت خاص، من بخش کوچکی را در بالای تمام صفحات، به FAQ اختصاص دادم:

آموزش سئو سایت,جستجوی صوتی,سئو جستجوی صوتی

و این کار حسابی جواب داد!

وقتی که شما برای عبارت “توصیف یک کانال یوتیوب چیست؟” جستجوی صوتی انجام می دهید، این پاسخ را از گوگل دریافت می کنید:

محتوا برای جستجوی صوتی,نتایج جستجوی صوتی

خب حالا می خواهیم به صورت دقیق بررسی کنیم که چه عواملی، باعث شده که این نتیجه خوب به دست بیاید:

اول، پاسخ ارائه شده توسط گوگل، یک قسمت از بخش کوچک FAQ می باشد. همانطور که پیش از این نشان دادم، گوگل عاشق این است که نتایج جستجوی صوتی را از صفحات FAQ به دست بیاورد.

آموزش سئو سایت,جستجوی صوتی,سئو جستجوی صوتی

سپس، پاسخی که در سایت من وجود دارد، در قسمت پاسخ های ویژه (Featured Snippet) هم دیده می شود:

آموزش سئو سایت,جستجوی صوتی,سئو جستجوی صوتی

سوم اینکه، سطح درک متن مورد نیاز برای پاسخی که من به این سوال داده ام، در حد سواد کلاس نهم می باشد، که این موضوع با بیشتر نتایج جستجوی صوتی تطابق دارد.

در نهایت، اعتبار دامنه سایت Backlinko عدد 85 است که این مقدار، از میانگین 77 که برای جستجوی صوتی مورد نیاز است، بیشتر می باشد.

آموزش سئو سایت,جستجوی صوتی,سئو جستجوی صوتی

دوباره به این نکته اشاره می کنم که اعتبار صفحه به نظر تاثیر زیادی بر روی سئو جستجوی صوتی، ندارد. (همانطور که مشاهده می کنید، اعتبار این صفحه فقط 12 می باشد).

آموزش سئو سایت,جستجوی صوتی,سئو جستجوی صوتی

خب حالا نگاهی به یک مورد دیگر می اندازیم …

مورد پژوهی 2 : “بهترین روش برای پوست کندن سیر چیست؟”

این پاسخ، از وبسایت Lifehacker به دست می آید:

آموزش سئو سایت,جستجوی صوتی,سئو جستجوی صوتی

این مورد، یکی از مواردی است که گوگل هنوز 10 لینک آبی را در نتایج برای شما نمایش می دهد.

اما بر خلاف مجموعه های متداول نتایج جستجو، گوگل به شما یک نتیجه خاص را نشان می دهد و می گوید : “این پاسخ و اطلاعات از سایت Lifehacker به دست آمده است”.

خب چه چیزی باعث شده که این صفحه بتواند برای این کلمه کلیدی صوتی، رتبه بندی شود؟

اول از همه، اعتبار سایت Lifehacker واقعا بالاست (اعتبار دامنه 91).

آموزش سئو سایت,جستجوی صوتی,سئو جستجوی صوتی

همچنین سرعت بارگذاری این صفحه مثل نور سریع است (از Google PageSpeed Insights، نمره 97 از 100 گرفته است).

آموزش سئو سایت,جستجوی صوتی,سئو جستجوی صوتی

همچنین، این پاسخ به صورتی نوشته شده است که درک آن راحت می باشد (سطح درک متن این پاسخ، در حد کلاس هفتم می باشد).

در نهایت، پاسخ به این سوال در قسمت Featured Snippet هم مشاهده می شود و همین موضوع باعث می شود که احتمال رتبه بندی این پاسخ در جستجوی صوتی افزایش پیدا کند:

آموزش سئو سایت,جستجوی صوتی,سئو جستجوی صوتی

خب حالا یک مثال دیگر می زنیم و کار را تمام می کنیم.

مورد پژوهی 3 : “ما چطور می توانیم به Google Keyword Planner دسترسی پیدا کنیم؟”

اخیرا من، راهنمای جامع خودم در این زمینه را به روز رسانی کردم تا بتوان با استفاده از آن، بیشترین بهره را از The Google Keyword Planner به دست آورد.

آموزش سئو سایت,جستجوی صوتی,سئو جستجوی صوتی

به صورت ویژه، من چند بخش خلاصه را هم به این محتوا اضافه کردم تا برای قسمت Featured Snippet یا نتایج جستجوی صوتی، به من کمک کند.

آموزش سئو سایت,جستجوی صوتی,سئو جستجوی صوتی

و در کمال اطمینان، صفحه من رتبه 1 جستجوی صوتی این عبارت را به دست آورد: “چطور می توانیم به Google Keyword Planner دسترسی پیدا کنیم”.

آموزش سئو سایت,جستجوی صوتی,سئو جستجوی صوتی

خب حالا می خواهیم ببینیم چرا محتوای من رتبه یک را در این قسمت به دست آورده است.

اول از همه، نرخ اعتبار دامنه Backlinko، عدد 85 می باشد که این موضوع قطعا به ما کمک می کند.

اما لینک ها، به اندازه قالب و زبان محتوا (از نظر شیوه بیان)، اهمیت ندارند.

( زیرا 3 مورد از 10 نتیجه در صفحه اول، از سایت خود گوگل یعنی Google.com هستند که قطعا اعتبار دامنه اش خیلی بالا می باشد!)

آموزش سئو سایت,جستجوی صوتی,سئو جستجوی صوتی

دوم، حتی با وجود این که راهنمای نوشته شده در این مقاله، یک موضوع فنی دارد اما من سعی کردم نگارش آن برای همه قابل درک باشد:

آموزش سئو سایت,جستجوی صوتی,سئو جستجوی صوتی

(دقیقا به همان روشی که سعی می کنم Google Keyword Planner را به مادر بزرگم که هیچ از تکنولوژی سر در نمی آورد، توضیح دهم!)

در حقیقت، سطح نگارش این صفحه در حد سواد کلاس هشتم می باشد.

در نهایت، شمار لغات صفحه من، 2497 کلمه می باشد.

آموزش سئو سایت,جستجوی صوتی,سئو جستجوی صوتی

میانگین شمار کلمات صفحات نتایج جستجوی صوتی حدود 2300 کلمه است، بنابراین محتوای این صفحه از نظر طول محتوا برای سئو جستجوی صوتی، تقریبا در حالت “ایده آل” قرار دارد.

حالا نوبت شماست

دوست دارم که به من بگویید:

کدام تکنیک از راهنمایی که امروز مطالعه کردید را می خواهید اول از همه امتحان کنید؟

آیا می خواهید کلمات کلیدی پرسشی بیشتری را هدف بگیرید؟

یا شاید هم می خواهید اول صفحه های FAQ را منتشر کنید؟

در هر صورت، نظرات خودتان را در قسمت زیر، به ما هم بگویید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود