آموزش سئو برای جستجوی صوتی – قسمت سوم

آموزش سئو سایت,استراتژی های سئو,بهبود سرعت سایت

آموزش سئو سایت برای جستجوی صوتی را با معرفی کلمات کلیدی و بهینه سازی محتوا در جستجوی صوتی مطرح نمودیم. در اینجا قصد داریم شما را با استراتژی های سئو برای جستجوی صوتی آشنا کنیم.

بخش پنجم : نکات و استراتژی های سئو سایت پیشرفته

ما در این بخش، می خواهم به شما نکات و استراتژی های پیشرفته سئو در جستجوی صوتی را آموزش دهیم.

بنابراین اگر می خواهید در زمینه جستجوی صوتی حرفه ای شوید، قطعا این توصیه های عملی که در این بخش ارائه شده، برای شما خیلی مفید خواهد بود.

پس بیایید کار را شروع کنیم.

  • کلمه های “پر کننده” در کلمات کلیدی پرسشی 

از کلمه های “پر کننده” در کلمات کلیدی پرسشی استفاده کنید. کلمات پر کننده، کلمه هایی هستند که افراد به صورت عادی در کلام روزمره خودشان از آنها استفاده می کنند تا در زمان صحبت کردن، زمان بیشتری برای فکر کردن داشته باشند. این کلمه ها می تواند شامل “من”، “فکر می کنم”، “اگر اینطور باشد…” و بسیاری کلمات دیگر هستند که نقش کلیدی ایفا نمی کنند و فقط جمله را تکمیل می کنند.

پیش از این دیدید که کلمات کلیدی پرسشی در حال افزایش می باشند.

مهم ترین علت این موضوع هم افزایش جستجوهای صوتی می باشد.

وقتی که شما کلمات کلیدی خودتان را برای سوالات بهینه سازی می کنید، حتما از کلمات “پر کننده” هم استفاده کنید.

آموزش سئو سایت,استراتژی های سئو,بهبود سرعت سایت

چرا؟

خب، Purna Virji یکی از فعالان در شرکت Bing می گوید که:

هر چه تطابق بیشتری بین سوال و محتوای شما وجود داشته باشد، احتمال این که محتوای شما در جستجوی صوتی دیده شود بیشتر است؛ در جستجوی صوتی کلماتی مانند “یک” ، “من”، “برای” و … به وفور دیده می شود پس بهتر است شما هم از این کلمات بهره ببرید.

خیلی هم عالی!

  • سطح نگارش محتوا

سطح نگارش محتوای شما، باید متناسب با قدرت درک متن فردی با سواد کلاس نهم (یا کمتر) باشد. به صورت عادی، نتایج جستجوهای صوتی در سطح درک متن فردی با سواد کلاس نهم نوشته شده است.

بهینه سازی محتوا,جستجوهای Near Me,جستجوی صوتی

به همین دلیل، شما هم نباید از کلمه های خیلی تخصصی و یا عجیب و غریب در محتوای خودتان استفاده کنید.

( راستش را بخواهید، شما هر جوری که شده باید تلاش کنید محتوایتان زبان ساده ای داشته باشد. اما همیشه به یاد داشته باشید که نوشتن محتوا به صورت شفاف و بدون ابهام هم به شما کمک می کند تا رتبه بندی جستجوی صوتی خودتان را بهبود بخشید)

  • بهبود سرعت سایت

سرعت سایت خودتان را بهبود بخشید. سرعت بارگذاری نتایج جستجوی صوتی 3.8 برابر سریعتر از وبسایت معمولی شما است.

کلمات کلیدی پرسشی

در نتیجه، شما باید تا حد امکان بارگذاری سایت خودتان را سریع تر کنید.

( به خصوص که حالا به روز رسانی Google’s Speed هم ارائه شده است).

همین موضوع باعث می شود که ما هم مجبور باشیم سرعت سایتمان را بهبود دهیم.

  • افزایش اعتبار دامنه

اعتبار دامنه خودتان را افزایش دهید. آیا می دانستید سایت هایی که کلی لینک در آنها وجود داشته باشد، در جستجوی صوتی رتبه بندی بهتری را دریافت می کنند؟

بله، درست است.

در حقیقت، میانگین (Domain Rating (DR سایت Ahrefs برای یک نتیجه جستجوی صوتی، تقریبا 77 می باشد.

آموزش سئو سایت,استراتژی های سئو,بهبود سرعت سایت

(که این عدد، مقدار بالایی است).

و بر خلاف سئو متداول، اعتبار یک صفحه، یکی از سیگنال های رتبه بندی مهم برای جستجوی صوتی نمی باشد و اعتبار دامنه اهمیت بیشتری نسبت به اعتبار یک صفحه دارد.

آموزش سئو سایت,استراتژی های سئو,بهبود سرعت سایت

این داده ها از مطالعه ما در رابطه با جستجوی صوتی به دست آمده است. در نتیجه باید این نکته را هم در نظر داشته باشیم که شاید با جمع آوری اطلاعات بیشتر، نتیجه گیری ما تغییر کند.

اما نظریه من این است:

بسیاری از نتایج جستجوی صوتی در واقع فقط یک نتیجه تکی را ارائه می کنند.

گوگل باید بداند که پاسخی که به مخاطب ارائه می دهد، از یک منبع قابل اعتماد به دست آمده است.

(به بیان دیگر، گوگل به پاسخی نیاز دارد که از یک دامنه با اعتماد و اعتبار بالا به دست آمده باشد).

بنابراین آن ها بیشتر اعتبار دامنه برایشان اهمیت دارد نه اعتبار صفحه.

به عنوان مثال، در قسمت زیر، یک جستجوی صوتی با گوگل هوم را مشاهده می کنیم:

آموزش سئو سایت,استراتژی های سئو,بهبود سرعت سایت

این پاسخ از یک دامنه معتبر (speedtest.net) به دست آمده است.

اما صفحه این محتوا خودش اعتبار بسیار کمی دارد ( 13).

سخن آخر این است که:

اگر شما می خواهید در جستجوی صوتی رتبه بندی خوبی داشته باشید، تمرکز خودتان را بر روی افزایش اعتبار دامنه قرار دهید.

وقتی که شما این کار را انجام دهید، گوگل از سایت شما به عنوان یک منبع معتبر استفاده می کند… حتی زمانی که صفحات سایت شما لینک های زیاد و در نتیجه اعتبار زیادی نداشته باشند، باز هم گوگل از آن برای ارائه نتایج جستجوی صوتی بهره می برد.

  • محتوای طولانی تر و ترافیک بیشتر 

محتوای طولانی تر، ترافیک بیشتر در جستجوی صوتی را پدید می آورد. شما شاید شنیده باشید که میانگین شمار لغات در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل تقریبا 1900 کلمه است:

آموزش سئو سایت,استراتژی های سئو,بهبود سرعت سایت

اما نکته ای که شاید از آن مطلع نباشید، این است که صفحه های نتایج جستجوی صوتی معمولا طولانی تر هستند (حدود 2300 کلمه):

آموزش سئو سایت,استراتژی های سئو,بهبود سرعت سایت

اگر بخواهم دقیق تر بگویم:

فکر نمی کنم که الگوریتم های گوگل برای محتوای طولانی، امتیاز ویژه ای در نظر بگیرد.

بلکه این فقط بازی اعداد است:

یعنی صفحه ای که محتوای آن طولانی تر باشد، شانس بیشتری برای تطابق با عبارات جستجو شده صوتی دارد.

آموزش سئو سایت,استراتژی های سئو,بهبود سرعت سایت

  • بهینه سازی محتوا برای جستجوهای Near Me

محتوای خودتان را برای جستجوهای “… Near Me” بهینه سازی کنید.

قبل از گسترش جستجوی صوتی، جستجوی “محلی” به معنی جستجو در شهر و استان بود.

بنابراین اگر شما می خواستید که یک خشک شویی در نیویورک پیدا کنید، احتمالا باید یک جستجو به صورت زیر انجام می دادید:

آموزش سئو سایت,استراتژی های سئو,بهبود سرعت سایت

حالا با مرور زمان، جستجوی صوتی از “شهر …” به “خیابان …” تبدیل شده است! یعنی شما می توانید دقیقا اطراف خیابان خودتان به دنبال چیزی که می خواهید بگردید.

(که بیشتر آن، به لطف گسترش جستجوهای “___ Near Me” بوده است).

بنابراین اگر شما یک کسب و کار محلی دارید، باید سعی کنید محتوای خودتان را نسبت به عباراتی که کاربران جستجوی صوتی استفاده می کنند، بهینه سازی کنید.

به عنوان مثال، یک روز من دنبال جایی برای خرید سالاد میگشتم. اتفاقی متوجه شدم که نزدیک پارک Fenway هستم.

به همین دلیل من از Google app استفاده کردم و برای عبارت مقابل جستجو کردم : “سالاد نزدیک Fenway”.

سپس من یک لیست از مکان های فروش سالاد نزدیک به پارک Fenway به دست آوردم:

آموزش سئو سایت,استراتژی های سئو,بهبود سرعت سایت

کسب و کار هایی که محتوای خودشان را بر اساس کلماتی مانند “نزدیک Fenway” یا “اطراف Fenway” بهینه سازی کنند، احتمالا بهترین رتبه بندی برای جستجوهای محلی مانند این مورد، به دست می آورند.

(این یعنی که مشتری های بیشتری هم به سمت آن ها جذب می شوند).

  • رتبه بندی فایل های ویدئویی

در نتایج جستجو، برای فایل های ویدئویی هم رتبه بندی می شوید. حتما اخیرا متوجه شده اید که گوگل جدیدا از یک ویژگی رونمایی کرده است که با نام پاسخ ویژه ویدئویی یا “Video Featured Snippets” شناخته می  شود.

آموزش سئو سایت,استراتژی های سئو,بهبود سرعت سایت

همانطور که می بینید، این یک نتیجه ویدئویی است.

اما به جای این که در نتایج جستجو، یک لینک به یوتیوب ارائه شود، گوگل بخشی از ویدئو که مرتبط با جستجوی شما می باشد را از آن ویدئو استخراج کرده و به شما ارائه می کند.

آموزش سئو سایت,استراتژی های سئو,بهبود سرعت سایت

و بر اساس تست های غیر رسمی من (و داده های به دست آمده از Bing)، این نوع از نتایج ویدئویی بیشتر در نتایج عبارات جستجو شده ای که زبان طبیعی تر و محاوره ای تر دارند، ارائه می شود.

(همان زبانی که افراد در جستجوهای صوتی بیشتر از آن استفاده می کنند)

مثلا نمونه زیر، کاملا نشان می دهد که منظور من چیست…

مثلا فرض میکنیم شما می خواهید ویدئو تان در یوتیوب رتبه بندی شود. بنابراین شما باید به دنبال توصیه های سئو ویدئو بگردید.

اگر شما از صفحه کلید استفاده کنید، احتمالا عبارتی مانند زیر را در گوگل جستجو می کنید:

آموزش سئو سایت,استراتژی های سئو,بهبود سرعت سایت

قطعا شما در قسمت نتایج، ویدئوهایی را مشاهده می کنید. اما رتبه این ویدئو ها در جایگاه 5 قرار دارد.

آموزش سئو سایت,استراتژی های سئو,بهبود سرعت سایت

حالا ببینید وقتی شما همین جستجو را با کلمات کلیدی با زبان طبیعی انجام دهید چه اتفاقی می افتد: “چطور می توانم برای ویدئو ام در یوتیوب، رتبه بندی شوم؟”

آموزش سئو سایت,استراتژی های سئو,بهبود سرعت سایت

خب حالا شما یک پاسخ ویژه ویدئویی دریافت می کنید.

لب مطلب این است که:

ویدئو یکی از بخش های مهم استراتژی گوگل برای پاسخ به عبارات جستجو شده صوتی می باشد.

بنابراین اگر شما می خواهید محتوایتان به کاربران جستجوی صوتی ارائه شود، باید بتوانید از نظر ویدئو هایتان هم در گوگل، رتبه بندی شوید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود