آموزش سئو داخلی سایت با 10 نکته ضروری – بخش اول

تگ h1 در سئو,تگ title سئو,تگ عنوان در سئو

سئو سایت و بهینه سازی داخلی سایت، برای ایجاد یک محتوای عالی و رسیدن به صدر نتایج جستجوی گوگل، بسیار ضروری است. در این مقاله نیز، به 10 مورد ضروری سئو داخلی سایت می پردازیم.

شما اکنون در میان یک انقلاب عطش افزا زندگی می کنید زیرا ذهن های خلاق و متخصص در تجربه کاربری (UX) و بهینه سازی موتور جستجو (سئو) در نهایت به این هدف برسند که محتوای داخلی زیبایی را تولید کنند که برای رتبه بندی در نتایج جستجو و جذب و یا آموزش به کاربران، ساخته شده است.

دیگر آن روزهایی که ما عبارات کلیدی را در پست های وبلاگ خودمان قرار می دادیم و ترافیک به دست می آوردیم و یا پشت سر هم صفحات فرود را با هدف گیری عبارات کلیدی مختلف می ساختیم، مانند “فروش اتوموبیل”،”خودرو برای فروش”، “وانت بار برای فروش”، کاملا گذشته است.

از زمان معرفی RankBrain، بخش یادگیری ماشینی در الگوریتم اصلی گوگل در اواخر سال 2015، گوگل حالا از یک موتور جستجو با قابلیت سوال و جواب ساده، تکامل بسیار زیادی داشته است و تبدیل به یک منبع هوشمند از اطلاعاتی شده است که با هدف جستجوی کاربر، تطابق دارد. یعنی فقط با عبارت جستجوی کاربر تطابق ندارد بلکه منظور او را متوجه می شود.

ایجاد یک محتوای عالی بسیار سخت است، به خصوص حالا که رقابت اینقدر دشوار شده است. شما چطور می توانید یک پست وبلاگ 1500 کلمه ای را منتشر کنید که مطابق با برنامه زمانی است اما اصلا نمی تواند انتظارات کاربران را تامین کند؟ در صورتی که شما این ده المان اصلی سئو داخلی صفحه را رعایت کنید، برند شما سریع می تواند در مسیر درست خودش قرار بگیرد تا بتواند تجربه محتوایی بسیار خوبی را فراهم کند که مطابق با نیاز و هدف کاربران شما می باشد.

موارد اولیه:

  1. تگ عنوان

تگ عنوان که همیشه در قسمت < head > و یا در ابتدای کد سورس صفحه وبسایت دیده می شود، یک متن است که در تگ HTML به صورت <title> قرار گرفته است. این تگ به صورت عنوان در لیست نتایج جستجو، بر روی سربرگ مرورگر کاربر و گاهی در برنامه های رسانه های اجتماعی در شرایطی که تگ Open Graph حضور ندارد، دیده می شود. هدف استفاده از تگ عنوان، توصیف کردن محتوای صفحه به صورت جذاب و مشخص کردن نوع محتوایی است که در اختیار کاربر قرار می گیرد.

می خواهم منظورم از “هدف” را با یک مثال توضیح دهم. فرض می کنیم تگ عنوان من برای یک صفحه محصول به صورت “غذای گوشتی برای سگ/نام برند” می باشد. به عنوان یک کاربر، من خیلی مایل نیستم که یک صفحه محصول را پیدا کنم بلکه بیشتر می خواهم اطلاعاتی در این زمینه به دست بیاورم که آیا می توانم به سگم گوشت بدهم یا نه.

یک تگ عنوان که تطابق بهتری با هدف جستجوی کاربر داشته باشد، مثلا “غذای گوشتی عالی برای سگ ها/ نام برند”.

عبارت جستجو = “گوشت برای سگ ها”

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: عنوان سئو چیستپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

چطور می توانم بفهم که تگ عنوان صفحه من چه چیزی است؟

شما می توانید به صورت URL به URL و یا به صورت کلی برای URLهای بسیار زیاد، متوجه شوید که تگ title سئو و یا متا تگ دیسکریپشن صفحه شما چه چیزی است. کاربردهای مختلفی برای هر روش کشف این اطلاعات وجود دارد، و همیشه باید به یاد داشته باشید که گوگل ممکن است تصمیم بگیرد که در نتایج جستجوی شما عنوان متفاوتی را نشان دهد زیرا ممکن است تشخیص دهد که عنوان دیگری برای صفحه شما مناسب است. در قسمت زیر، چند ابزار آنلاین عالی را به شما معرفی می کنیم که می توانید کار خودتان را با آن شروع کنید:

ارزیابی URL به URL:

در مقیاس کلی:

نکته: در صورتی که شما دوست دارید فوری نتایج خودتان را مشاهده کنید، می توانید منابع صفحه ای که در حال حاضر در آن هستید را مشاهده کنید و برای <title> در کدهای خودتان جستجو کنید تا مشخص کنید که خروجی عنوان در نتایج جستجو به چه صورت باید باشد.

آیا راهنمای کاری برای ایجاد کردن تگ عنوان عالی وجود دارد؟

بله. تگ عنوان در سئو به صورتی ایجاد شده است که مناسب با دستگاه های مختلفی باشد که نتایج در آن ها نمایش داده می شود. بر اساس تجربه من، بهترین اندازه برای تگ عنوان بین 50 تا 60 کاراکتر می باشد. به علاوه، عنوان یک صفحه باید:

  • دقیق و دارای اطلاعات مفید باشد
  • مرتبط با برند شما باشد
  • به صورت غیر طبیعی از کلمات کلیدی استفاده نکنید
  • از عنوان با قالب یا مفاهیم تکراری، اجتناب کنید
  1. متا دیسکریپشن

با وجود این که متن زیر قسمت عنوان در نتایج جستجو که با نام متا description شناخته می شود بر روی رتبه بندی URL کسب و کار شما در نتایج جستجو تاثیر ندارد، این متن برای ارائه خلاصه ای از صفحه وبسایت بسیار مهم و مفید می باشد. این متا دیسکریپشن، این شانس را به شما می دهد تا انتظارات کاربران احتمالی خودتان را برآورده کنید و باعث شوید که آن ها برای کلیک کردن بر روی وبسایت شما، جذب شوند.

چطور می توانم یک متا description عالی بسازم؟

شما باید با دقت بالا برای تمام صفحات وبسایت خودتان، متا دیسکریپشن های عالی بنویسید و باید به سه نکته حتما توجه داشته باشید: برند سازی، هدف جستجوی کاربر و عوامل موثر در حوزه رقابت. این توصیف های 150 تا 160 کاراکتری، فرصت بسیار خوبی برای صفحه شما هستند تا خودشان را نسبت به بقیه نتایج، متمایز کنند.

آیا توصیف های صفحه شما مانند قالب های روزمره هستند؟ سرمایه گذاری در توصیف یک صفحه به روش خاص به صورتی که بتواند قبل از این که کاربران به وبسایت شما بیایند متوجه شوند که صفحه شما پاسخ گوی سوالات شان می باشد، می تواند باعث شود که کاربران انگیزه زیادی برای باز کردن صفحه شما داشته باشند و عملکرد جستجوی شما را بهبود می بخشد.

مثلا به عنوان مثال، صفحه محصولات زیر را برای محصولات چند منظوره البسه در نظر بگیرید. اولین نتیجه در لیست بندی از طریق سایت Amazon.com ارائه شده است که یک متا دیسکریپشن بسیار واضح و تکراری را ارائه کرده است. تنها اطلاعاتی که در این قسمت ارائه شده شامل نام محصول، رتبه بندی کلی آن و پیام تحویل رایگان می باشد.

تگ h1 در سئو,تگ title سئو,تگ عنوان در سئو

در حالی که تصویر زیر در لیست بندی های بالا قرار ندارد، نتیجه ارائه شده توسط شرکت REI به صورت شفاف شامل نام محصول، برد کرامب، امتیازدهی کلی، قسمت، دسترس پذیری، و یک متا دیسکریپشن بسیار منحصر به فرد می باشد. ویژگی کاملا برجسته این متا دیسکریپشن این است که متن تولید کننده کالا را کپی نکرده است و عوامل متفاوت و متمایزی را از محصولات بیان کرده است که در واقع می تواند به سوالات احتمالی کاربران پاسخ دهد.

تگ های h1 تا h6,سئو داخلی,لینک سازی داخلی

این متا دیسکریپشن ها نقش بسیار مهمی را برای تکمیل دیگر المان های rich result ایفا می کنند و معمولا وقتی که کسب و کارهای خرده فروشی از rich result استفاده می کنند تا تجربه جستجو در فروشگاه های اینترنتی را بهبود بخشند، متا دیسکریپشن ها مورد غفلت قرار می گیرند. با این وجود، برای صفحه های اطلاعاتی هم باید تمام این ملاحظات در نظر گرفته شود.

تیتر بندی بخش های مختلف

المان های هدینگ (تگ های h1 تا h6) بخش های مختلف نیز در اصل به هدف تغییر سایز متن بر روی یک وبسایت می باشد که تگ h1 در سئو بیشتر برای مشخص کردن عنوان اصلی یک مقاله و بزرگترین متن در صفحه، مورد استفاده قرار می گیرد. با پیشرفت صفحات CSS در دهه 90، این المان تاثیر کمتری دارد. CSS حالا بیشتر برای این عملکرد مورد استفاده قرار می گیرد و تگ های HTML بیشتر به صورت فهرست محتوا برای یوزر ایجنت های مختلف عمل می کنند (مانند گوگل بات).

لینک سازی داخلی سایت,متا description,متا دیسکریپشن

به همین دلیل، تیتر اصلی (h1) و تیترهای فرعی (h2-h6) می توانند تا حد زیادی به موتورهای جستجو کمک کنند تا سازمان دهی یک صفحه و زمینه مرتبط با محتوا را به خوبی درک کنند. کاربر ها دوست ندارند که یک نوشته طولانی بدون بخش بندی را بخوانند و موتورهای جستجو هم اصلا این سبک از نوشته را نمی پسندند. سازمان دهی کلمات نوشته شده به صورت قسمت های کوتاه تر (بخش بندی) می تواند به درک آن کمک کرده و باعث شکل گیری نتایج ارگانیک بهتر شود که در مثال زیر به خوبی دیده می شود:

تگ h1 در سئو,تگ title سئو,تگ عنوان در سئو

در مثال بالا، موضوع اصلی (نحوه آموزش یک کودک برای راندن یک دوچرخه) با تگ h1 در سئو نشان داده شده است که این موضوع نشان دهنده موضوع اصلی صفحه می باشد. بخش بعدی به صورت “آماده شدن برای راندن” با تگ H2 نشان داده شده است که نشان می دهد این قسمت، موضوع ثانویه می باشد. بخش های بعدی نیز با تگ H3 مشخص شده است. در نتیجه سازماندهی دقیق متن، که باعث می شود محتوا قابل درک باشد و محتوای متنی بهتری شکل بگیرد، این صفحه توانسته است که در 100 جایگاه اول در گوگل قرار بگیرد؛ در حالی که تنها 1400 کلمه دارد.

بیش از 92% از عبارات کلیدی طولانی (بیشتر از 3 کلمه) در ماه کمتر از 10 جستجو را دریافت می کنند، اما این عبارات کلیدی طولانی با احتمال بیشتری می توانند نسبت به عبارات کلیدی کوتاه تر، کاربران را تبدیل کند.

سعی کنید سوالات کاربران در رابطه با یک موضوع خاص را پاسخ دهید نه این که از عبارات کلیدی متعددی استفاده کنید زیرا این کار باعث می شود که تجربه مطالعه خوبی برای کاربر ایجاد شود، آن ها با پیگیری بیشتری مطالب شما را دنبال کنند و احتمال موفقیت شما در رقابت را افزایش می دهد.

  1. لینک سازی داخلی سایت

لینک های داخلی، هایپرلینک هایی در محتوای شما هستند که دوباره به صفحه ای بر روی وبسایت خود شما باز می گردند. چیزی که در این زمینه باید در نظر داشته باشید، این است که شما نباید فقط صرفا برای ایجاد لینک داخلی در راستای موفقیت سئو خودتان لینک سازی انجام دهید. این یک روش قدیمی است و باعث شکل گیری تجربه کاربری ضعیف می شود. به جای این کار، شما باید بر روی فراهم کردن لینک هایی به منظور تکمیل منابع خودتان و کمک به پاسخ گویی به سوالات کاربران و یا آموزش نسبت به یک موضوع خاص، از این لینک سازی های داخلی استفاده کنید.

تگ h1 در سئو,تگ title سئو,تگ عنوان در سئو

یک نمونه بسیار عالی از لینک سازی داخلی را می توانید در قسمت بالا مشاهده کنید. در این مقاله که در رابطه با “نحوه راندن دوچرخه” است، نویسنده متن “ترمز گرفتن” را به مقاله ای در رابطه با انواع ترمزهای دوچرخه لینک کرده است که به صورت خاص، برای تنظیم هر نوع از دوچرخه ها برای عملکرد بهینه، آموزش هایی را ارائه کرده است.

در صورتی که اطلاعات تکمیلی در وبسایت شما وجود دارد که می تواند باعث تقویت مطالب ارائه شده گردد و یا این که آموزش های بیشتری را به خواننده مقاله ارائه کند، می توانید از لینک آن استفاده کنید. در صورتی که چنین شرایطی وجود ندارد و یا منبع اطلاعاتی بهتری در رابطه با آن موضوع خاص وجود دارد، از لینک آن محتوای خارجی استفاده کنید. اصلا استفاده کردن از لینک سایت های کمکی دیگر ضرری ندارد بلکه در واقع شما از یک مرجع بهتر استفاده می کنید که باعث می شود محتوای شما شایستگی بیشتری داشته باشد و کاربر بتواند به آن اعتماد کند.

1 نظر در مورد مقاله “ آموزش سئو داخلی سایت با 10 نکته ضروری – بخش اول ” ثبت شده است
  1. علی

    سلام.عالی بود.ممنون


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود