آشنایی با نکات جدید اسپم گوگل

بروزرسانی اسپم گوگل,دستورالعمل های اسپم گوگل,مستندات اسپم گوگل

گوگل مستندات اسپم خود را بروزرسانی کرده و تغییرات مهمی در آن اعمال کرده است. یکی از بزرگ ترین تغییرات که در نکات جدید اسپم گوگل آمده، اضافه شدن تعریفی جدید از سوءاستفاده از اعتبار سایت است. همچنین، اطلاعات بیشتری در مورد پیامدهای جریمه های دستی اضافه شده است. باقی تغییرات به منظور ساده تر و مختصرتر کردن محتوا انجام شده است تا خوانایی بهتری داشته باشد. درک دستورالعمل های اسپم گوگل در کنار آموزش سئو می تواند به شما کمک کند تا محتوای خود را بروزرسانی کنید و از بهترین شیوه ها استفاده کنید.

چه تغییراتی در نکات جدید اسپم گوگل رخ داده است؟

حدوداً هشت نوع تغییر در مستندات مربوط به اسپم گوگل ایجاد شده است که محتوای نسخه جدید مستندات اسپم را بهبود می بخشند. این تغییرات روش هایی را نشان می دهند که به سبب آن ها محتوای قدیمی تر می تواند تازه تر شود.

این ها انواع تغییرات ایجاد شده  در نکات جدید اسپم گوگل هستند:

  1. اطلاعات بیشتر درباره سوء استفاده از اعتبار سایت در نکات جدید اسپم گوگل
  2. جزئیات جدید درباره پیامدهای اقدامات دستی پس از بروزرسانی اسپم گوگل
  3. تغییر مفهوم “وابسته کم ارزش (Thin affiliate pages) ” به “وابستگی کم ارزش (Thin affiliation)”
  4. جمله مقدماتی مناسب تر در نکات جدید اسپم گوگل
  5. ادغام کلمات “رویه ها” و “رویه های اسپم” در دستورالعمل های اسپم گوگل
  6. اضافه شدن مفهوم سوء استفاده از اسپم در نکات جدید اسپم گوگل
  7. بهبود اختصارنویسی در نسخه جدید اسپم گوگل
  8. عملکرد اسپم گوگل در مقابل ترافیک تولیدشده ماشینی

1- اطلاعات بیشتر درباره سوء استفاده از اعتبار سایت در نکات جدید اسپم گوگل

در نسخه قبلی مستندات مربوط به اسپم گوگل، سوء استفاده از اعتبار سایت به حالتی اشاره داشت که یک شخص ثالث محتوایی را در یک سایت معتبر منتشر می کند “با نظارت کم یا بدون نظارت مستقیم از سوی مالک اصلی سایت.” اما در مستندات قدیمی اسپم گوگل توضیحی درباره اینکه “نظارت مستقیم” دقیقاً چیست ارائه نشده بود. در بروزرسانی و نکات جدید اسپم گوگل یک تعریف جدید برای نظارت مستقیم ارائه شده است:

نظارت یا دخالت مستقیم زمانی است که سایت اصلی به طور فعال در تولید محتوا نقش داشته باشد. یعنی یا کارمندان خود سایت محتوای جدید تولید می کنند یا فریلنسرهایی که برای سایت اصلی کار می کنند. همکاری با خدمات شخص ثالث در نکات جدید اسپم گوگل به عنوان نظارت مستقیم شناخته نمی شود. اگر سایت اصلی فقط از خدمات شخص ثالث استفاده کند که محتوای دیگران را بازتوزیع می کنند (مثلاً خدمات وایت لیبل یا آماده به کار) و هدف آن ها فقط دستکاری نتایج جستجو می باشد، این نوع همکاری به عنوان نظارت مستقیم شناخته نمی شود.

2- جزئیات جدید درباره پیامدهای اقدامات دستی پس از بروزرسانی اسپم گوگل

گوگل جلمه جدیدی را درباره پیامد های اقدامات دستی در نسخه جدید مستندات اسپم خود توضیح داده است. در این جلمه گوگل می گوید اگر یک سایت به نقض دستورالعمل های اسپم ادامه دهد، ممکن است عواقب و جریمه ها برای آن سایت شدیدتر شود. به طور خاص، این عواقب شامل “حذف بخش های بیشتری از سایت از نتایج جستجو” است. این موضوع جدید نیست و قبلاً هم وجود داشته، اما در نسخه قبلی مستندات اسپم گوگل به طور مشخص ذکر نشده بود.

در زمینه سایت هایی که به اسپم ادامه می دهند، جزئیات جدید پیامدهای اقدامات دستی در بروزرسانی اسپم گوگل، چنین بیان شده است:

…و انجام اقدامات گسترده تر در جستجوی گوگل (برای مثال، حذف بخش های بیشتری از سایت از نتایج جستجو).

بروزرسانی اسپم گوگل,دستورالعمل های اسپم گوگل,مستندات اسپم گوگل

این نمونه ای از تازه سازی محتوا در دستورالعمل های اسپم گوگل است که با اضافه کردن اطلاعاتی که در نسخه اصلی جا افتاده بود، انجام شده است.

3- تغییر “Thin affiliate pages” به  “Thin affiliation”

گوگل بخش مربوط به “صفحات وابسته کم ارزش” (Thin affiliate pages) را تغییر داده و اکنون آن را به “وابستگی کم ارزش” (Thin affiliation) تبدیل کرده و تعریفی جدید از آن ارائه کرده است. تفاوت اصلی این دو تعریف در تمرکز و کلیت بیان است.

نسخه قدیم اسپم گوگل:

  • در نسخه قدیمی اسپم گوگل تمرکز بر صفحات بود. یعنی گوگل مستقیماً صفحات مشخصی را که دارای لینک های وابسته بودند، هدف قرار می داد.
  • عبارت “صفحات وابسته کم ارزش” به وضوح نشان می دهد که مشکل روی وجود این نوع صفحات است.

نکات جدید اسپم گوگل:

  • در نکات جدیدی که بعد از بروزرسانی اسپم گوگل اضافه شد، تمرکز به روش و رفتار است. یعنی به جای هدف قرار دادن صفحات، اکنون روی عملکرد یا استراتژی تولید محتوای وابسته کم ارزش تمرکز شده است.
  • با استفاده از عبارت “وابستگی کم ارزش” به جای “صفحات وابسته کم ارزش” دامنه تعریف گسترده تر شده و بیشتر به مفهوم و نیت پشت تولید چنین محتواهایی اشاره می کند، نه فقط به خود صفحات.

نتیجه: در نکات جدید اسپم گوگل مفهوم کلی تر و جامع تر بیان می شود تا هرگونه سوءاستفاده از لینک های وابسته، بدون محدود شدن به نوع خاصی از صفحات، دربرگرفته شود.

4- جمله مقدماتی مناسب تر در نکات جدید اسپم گوگل

گوگل جمله مقدماتی مستندات خود را با بهبود مناسب تر و مرتبط تر با موضوع اسپم تغییر داده است. اکنون، ابتدا تعریف اسپم ارائه شده و سپس جمله قبلی به عنوان جمله دوم باقی مانده است.

جمله مقدماتی اصلی:

سیاست های اسپم ما به محافظت از کاربران و بهبود کیفیت نتایج جستجو کمک می کنند.

جمله مقدماتی جدید:

در زمینه جستجوی گوگل، اسپم محتوای سایتی است که برای فریب کاربران یا دستکاری سیستم های جستجوی گوگل طراحی شده تا رتبه بالاتری کسب کند. سیاست های اسپم ما به محافظت از کاربران و بهبود کیفیت نتایج جستجو کمک می کنند.

مستندات مربوط به اسپم گوگل,مقابله با اسپم گوگل,نسخه جدید مستندات اسپم

نسخه جدید با تعریف اسپم آغاز می شود تا شفافیت موضوع بیشتر شود و برای مستنداتی که به موضوع اسپم می پردازند، منطقی تر است.

5- ادغام کلمات “رویه ها” و “رویه های اسپم” در دستورالعمل جدید 

گوگل اصطلاحات مختلفی که برای یک مفهوم (اسپم) استفاده می شدند را در یک عبارت ساده تر به نام “رویه های اسپم” ادغام کرده است. این تغییر عباراتی مانند “محتوا و رفتارها” و “اشکال اسپم” را به عبارات ساده تر “رویه ها” و “رویه های اسپم” تبدیل می کند.

اگرچه دلیل این تغییر کاملاً مشخص نیست، اما استفاده از اصطلاحات یکپارچه فهم دستورالعمل اسپم گوگل را آسان تر می کند. در اینجا نمونه هایی از تاکید بر عبارات “رویه ها” و “رویه های اسپم” آورده شده است:

این جمله در نسخه قدیمی اسپم گوگل:

ما محتوای ناقض سیاست ها و رفتارها را از طریق سیستم های خودکار شناسایی می کنیم.

به این جمله در نسخه جدید اسپم گوگل تغییر یافته است:

ما رویه های ناقض سیاست ها را شناسایی می کنیم.

نکات جدید اسپم گوگل

این جمله ساده تر و قابل فهم تر شده است.

همچنین در نسخه قدیمی جمله ی  زیر را داریم:

سیاست های ما اشکال متداول اسپم را پوشش می دهند، اما گوگل ممکن است علیه هر نوع اسپمی که شناسایی می کند، اقدام کند.

که در نسخه جدید به این جمله تغییر یافته است:

سیاست های ما رویه های متداول اسپم را پوشش می دهند، اما گوگل ممکن است علیه هر نوع رویه اسپمی که شناسایی می کند، اقدام کند.

جمله جدید ممکن است کمی تکراری به نظر برسد، اما نشان دهنده تلاش آگاهانه برای ادغام فعالیت های مشابه در یک دسته بندی واحد است.

6- اضافه شدن مفهوم سوء استفاده از اسپم در نکات جدید اسپم گوگل

تغییر بعدی افزایش استفاده از کلمه “سوء استفاده” در نسخه جدید اسپم گوگل است. کلمه “سوءاستفاده” فعالیتی مضر را توصیف می کند. در مورد سئو سایت، گوگل از کلمه “سوء استفاده” که نشان دهنده فعالیتی است که به طور عمدی کاربران و موتورهای جستجو را فریب می دهد، استفاده می کند.

نسخه قدیمی اسپم این کلمه را 11 بار استفاده کرده بود، درحالی که نسخه جدید 17 بار از آن استفاده می کند. اگرچه این تغییر نسبتاً کوچک است، اما مفهوم اسپم به عنوان نوعی سوء استفاده را به شکل قابل توجهی تقویت می کند.

بروزرسانی اسپم گوگل,دستورالعمل های اسپم گوگل,مستندات اسپم گوگل

در اینجا دو نمونه از نحوه اضافه شدن مفهوم سوء استفاده آورده شده است:

  • کلمه “doorways” اکنون به “doorway abuse” تغییر یافته است.
  • عبارت “Hidden text and links” اکنون به “Hidden text and links abuse” تغییر یافته است.

تغییرات دیگری نیز در مستندات وجود دارد که در آن ها کلمه “سوء استفاده” اضافه شده است. نکته جالب این است که این تغییر، مفهومی را معرفی می کند که مجموعه ای از موارد ظاهراً متفاوت را به یکدیگر مرتبط می سازد. این تغییر به درک بهتر خواننده کمک می کند، زیرا اکنون “متن های مخفی” و “درگاه ها” در مفهوم “سوء استفاده” به عنوان نوعی اسپم با یکدیگر مرتبط شده اند.

7- بهبود اختصارنویسی در نسخه جدید اسپم گوگل

یکی دیگر از تغییراتی که در بروزرسانی محتوا همیشه باید در نظر گرفته شود، کوتاه تر و مختصرتر کردن عبارات است. گوگل در نسخه جدید اسپم خودش جملات و متن های طولانی تر را خلاصه و به متن های کوتاهتر و قابل درک تبدیل کرده است.

به عنوان مثال، گوگل متن زیر را که در نسخه قدیمی اسپم بود تغییر داده است:

گوگل از لینک ها به عنوان عاملی برای تعیین ارتباط صفحات سایت استفاده می کند. هر نوع اقدامی که هدف آن تغییر یا دستکاری لینک هایی باشد که به سایت شما اشاره می کنند (لینک های ورودی) یا لینک هایی که از سایت شما به سایت های دیگر اشاره می کنند (لینک های خروجی)، ممکن است به عنوان رفتار غیرمجاز یا اسپم در نظر گرفته شود. این نوع رفتار معمولاً برای دستکاری رتبه بندی سایت ها در نتایج جستجوی گوگل انجام می شود و می تواند شامل خرید لینک، تبادل لینک غیرطبیعی، یا استفاده از لینک های پنهان باشد.

متن بالا در نسخه جدید به طور قابل توجهی کوتاه تر شده است:

اسپم لینک، ایجاد لینک به یک سایت یا از یک سایت است که هدف اصلی آن دستکاری رتبه بندی های جستجو باشد.

اگر متن سه جمله ای در نسخه قدیمی را بخوانید، شامل اطلاعات زیادی است که به سختی در ذهن باقی می ماند. در نظر گرفتن اینکه آیا یک سری از جملات به طور مؤثر ارتباط برقرار می کنند یا نه، روش خوبی برای بازنویسی محتواست. کافی است جملات را بخوانید و بپرسید: “این چه معنایی دارد؟” و اگر پاسخ کوتاه تر بود، آن را جایگزین جملات کنید.

8- عملکرد اسپم گوگل در مقابل ترافیک تولیدشده ماشینی 

در نسخه جدید مستندات اسپم گوگل، بخش مربوط به “ترافیک تولیدشده ماشینی” تغییر کرده است و تعریف واضح تر و کاربردی تری ارائه داده است. نسخه قدیمی بیشتر به تأثیر منفی ترافیک ماشینی بر منابع گوگل و توانایی آن برای ارائه خدمات اشاره می کرد. اما نسخه جدید تمرکز اصلی را روی تعریف ترافیک ماشینی گذاشته است.

جملات نسخه قبلی در خصوص ترافیک تولید شده ماشینی:

ترافیک تولیدشده ماشینی منابع را مصرف کرده و در توانایی ما برای ارائه بهترین خدمات به کاربران اختلال ایجاد می کند.

نسخه جدید:

ترافیک تولیدشده ماشینی (که به آن ترافیک خودکار نیز گفته می شود) به عمل ارسال درخواست های خودکار به گوگل اشاره دارد. این شامل خراشیدن اطلاعات نیز می شود…

بروزرسانی اسپم گوگل,دستورالعمل های اسپم گوگل,مستندات اسپم گوگل

بخش مربوط به مصرف منابع همچنان وجود دارد، اما اکنون به انتهای این بخش منتقل شده است.

بازنگری محتوا در مقایسه با بازنویسی

مستندات بروزرسانی شده اسپم گوگل یک بازنویسی کامل نیست، بلکه یک بازنگری تدریجی همراه با اضافه کردن اطلاعات جدید است. این تغییرات نشان می دهند که چگونه می توانید محتوای خود را با افزودن جزئیات جدید و واضح تر و مختصر کردن اطلاعات موجود بر وزرسانی کنید.

تغییرات جدید در مستندات اسپم گوگل نشان می دهد که گوگل به طور مداوم در حال بهبود دستورالعمل های خود برای مقابله با روش های نادرست است. از تعریف دقیق تر مفاهیمی مانند “ترافیک تولیدشده ماشینی” تا تمرکز بر سوءاستفاده از اعتبار سایت، این تغییرات کیفیت نتایج جستجو را هدف قرار داده اند.

برای کسانی که در حال آموزش سئو هستند، این تغییرات یک فرصت ارزشمند است تا با اصول جدید آشنا شوند و از اشتباهات رایج مانند لینک سازی غیرمجاز یا محتوای کم ارزش جلوگیری کنند. یادگیری نحوه تنظیم استراتژی های سئو سایت براساس سیاست های جدید گوگل می تواند به بهبود کیفیت محتوا، افزایش ترافیک ارگانیک و موفقیت بلندمدت در نتایج جستجو منجر شود. آموزش سئو با تمرکز بر این تغییرات، مسیر رسیدن به نتایج بهتر و پایدارتر را هموار می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود