تاثیر نظرات منفی بر روی سئو سایت

اعتماد کسب و کار,سئو سایت,نظرات درباره کسب و کار

نظرات مشتریان و کاربران سایت شما چه تاثیری بر روی سئو سایت تان می گذارند؟ در این مقاله آموزش سئو به این مسئله می پردازیم.

بعد از ماه ها تلاش فراوان، محصول یا سرویس جدیدی را ارائه کرده اید ولی به جای دریافت ستایش های منصفانه با نظرات منفی وحشتناکی مواجه شده اید. در چنین لحظه ای ذهن تان راهکاری رقابتی را به کار می گیرد و از خودتان می پرسید “این انتقاد های منفی چه تاثیری بر روی سئو سایت من دارند؟”

آیا نقد منفی همه پول و زندگی شغل شما را می گیرد و همه تلاشهایتان را بی فایده می کند؟ نگران نباشید دنیا به پایان نرسیده است؛ یک یا دو نقد منفی قدرت تخریب شغل شما را ندارند. همه ما به دنبال انتقاد های مثبت هستیم ولی نظرات منفی هم آنقدر که فکر می کنید مضر نیستند.

  • نظرات منفی تعداد کلی نظرات انجام شده را افزایش می دهند

زمانی که کاربران در جستجوی یک کسب و کار محلی هستند، گوگل نتایج متعددی را ارائه می کند و نشان می دهد که هر نتیجه چند ستاره دارد. آیا توجه کرده اید که گوگل همچنین نشان می دهد که هر نظرات چند ستاره دارد؟ تعداد کلی نظرات، تایید اجتماعی کسب و کار‌ شما را افزایش داده و باعث می شود رنکینگ بهتری در جستجوی محلی به دست آورید.

بدون شک هیچ کس نمی داند که نقدها به طور دقیق چقدر بر روی سئو تاثیر می گذارند. نکنه کلیدی این است که باید طیفی از نظرات شامل چند نظر منفی را داشته باشید تا موتورهای جستجو واقعی بودن کسب و کار شما را تشخیص دهند.

مدرسه تجارت هاروارد تقاضاهای مرتبط با یک رستوران را مطالعه کرده و نشان داده است که مشتریان همه اطلاعات موجود در مورد کسب و کارهای محلی را نمی خوانند. مهم تر اینکه، مطالعات نشان داده اند کل نظرات موجود بر روی عکس العمل مصرف کنندگان نسبت به نمره متوسط یک رستوران موثر است. به عبارت دیگر، مصرف کنندگان در زمان تصمیم گیری به موارد منطقی تکیه می کنند.

اگر که سایت شما فرضا 25 یا 100 نقد داشته باشد، یک کاربر به ندرت همه این نظرات را می خواند. مشتری تنها می خواهد بداند که آیا کسب و کار شما یک پیگیری مستمر را دارد یا خیر تا خرید خود را انجام دهد.  

اگر که شغلتان در زمینه تجارت الکترونیکی باشد هم نظرات منفی احتمالا نمی توانند به سئو شما ضرر بزنند. افرادی که موتورهای جستجو را هدایت می کنند، می دانند که هیچ فردی کامل نیست.

دستورالعمل های سئو داخلی گوگل نیز به وب سایت ها یادآوری می کنند که حتی برخی از بهترین سایت ها، نظرات منفی می‌گیرند.

نقدهای منفی نباید نادیده گرفته شوند ولی می توانید اطمینان داشته باشید که تعداد محدودی از آن ها شهرت شما را نابود نمی کنند بلکه این شهرت را افزایش می دهند.

  • نظرات منفی اعتبار شما را افزایش می دهند

اعتماد کسب و کار,سئو سایت,نظرات درباره کسب و کار

زمانی که مشتری چیزی جز نقدهای مثبت نبیند، به شما بدگمان می شود.

مجله Vacation Marketing در یک بررسی نشان داد که مشتری ها معتقدند که نقدهای منفی اعتبار بیشتری نسبت به نقدهای مثبت دارند.

در یکی از تحقیقات انجام شده توسط مدرسه تجارت هاروارد نشان داده شد که نظرات اغلب مثبت نسبت به نظرات همیشه مثبت متقاعد کننده تر هستند. اگر بخواهم به طریقی دیگر این مسئله را توضیح دهم: مشتری هایی که خیلی بیش از حد خوشحال هستند را کسی باور نمی کند و نظری که می دهند هم از بقیه نظرات دور است.

نتایج تحقیقات موجود بر این امر دلالت دارند که کاربران در هنگام تعیین این که کسب و کار اعتبار دارد یا خیر به دیدن ترکیبی از نظرات منفی، مثبت و متوسط علاقمند هستند. این حقیقت در مورد هر شغلی صدق می کند.

اگر نقدهای گوناگون اعتبار بالایی را ایجاد کند، کاربران زمان بیشتری را به بازدید سایت شما اختصاص می دهند و در نتیجه رتبه بندی سایت شما در بلند مدت افزایش می یابد.

مدت زمان بازدید کردن یک صفحه (زمانی که برای بازدید از هر صفحه اختصاص می یابد) و طول دوره (زمان کلی اختصاص یافته به بازدید از یک سایت) دو معیار مهم برای سئو و بهینه سازی سایت هستند.

  • نظرات منفی فرصت هایی برای ایجاد رابطه با مشتری هستند

مزیت دیگر داشتن نظرات منفی این است که نظر دیگران را نسبت به کسب و کار خود می فهمید و می توانید مشکلات را رفع کنید.

زمانی که در شغلتان به نظرات منفی به درستی واکنش دهید، نشان می دهید که برای بازخورد مشتری خود ارزش قائل هستید و اقدامات اصلاح کننده لازم را انجام می دهید. مشتری شما زمانی که بفهمد در صورت بروز مشکلی نقدش مورد توجه قرار می گیرد، با اطمینان بیشتری از شما خرید می کند. 

صفحه پشتیبانی برای google my business باعث می شود مدیران کسب و کار بتوانند به نظرات پاسخ داده و آنها را مدیریت کنند.

گوگل این واقعیت را پنهان نمی کند که نظرات برای رنک گرفتن در جستجوی محلی مفید هستند. پس میتوانیم بگوییم در وبسایت کسب و کارهای بزرگ تر نیز این مسئله صدق می کند.

نکته اصلی اینجاست: نظرات منفی به کسب و کارها فرصتی می دهند برای آنکه نشان دهند می توانند شهرت آنلاین خود را مدیریت کرده و به خوبی با نظرات منفی برخورد کنند که خود این مسئله، فاکتور مهمی برای رنکینگ های جستجو است.

  • نظرات منفی تصویر کامل تری را از کسب و کارتان ارائه می کنند

نظرات مشتریان,نظرات منفی,نقد منفی

زمانی که انتظارات برآورده نمی شوند، مشتری تجربه دلسرد کننده ای را دریافت می کند؛ این امر یکی از دلایل اصلی شکایت کردن مصرف کنندگان است.

در یک مطالعه که بر روی تعداد 1.3 میلیون نقد ارائه شده در مورد شرکت Yotpo انجام شده است، لغاتی که مفهوم “دلسرد کننده” را در خود داشتند 20,000 بار و لغاتی که مفهوم “بد” را در بر داشتند، 7,500 بار تکرار شده اند.

دلسرد کننده بودن یک اقدام بی اهمیت نیست ولی جنبه های مثبتی هم دارد. نظرات منفی که ماهیتی دلسرد کننده دارند به مشتریان کمک می کنند که دامنه فعالیت شرکت شما را بهتر درک کنند. این مدل نظرات همچنین باعث می شود کسب و کار شما نشان دهد با ناامیدی مشتریان چگونه برخوردی دارد.

وجود نظرات منفی شما را مطمئن می سازد که وقتی مشتریان شما تصمیم بر خرید می گیرند، احتمالا می‌ خواهند بدانند دقیقا چه چیزی نصیبشان خواهد شد. بدون شک افزایش تعداد مشتریان ناراضی در دراز مدت میزان سود شما را کاهش می دهد.

چند نقد منفی ظاهر متعادل تری را از خدمات و محصولات شما ارائه می کند و علاوه بر این اعتبار و میزان اعتماد کسب و کار شما را نیز افزایش می دهد.

وقتی مشتری به نظرات نگاه می کند و می بیند این نظرات طیفی از خیلی مثبت تا نه خیلی خوب دارند، به این باور می‌رسند که وب سایت شما جای خوبی برای وقت گذرانی است. همان طور که گفته شد، طول زمان بازدید از یک سایت رتبه جستجوی آن را نیز ارتقاء می دهد.

  • نظرات منفی محرک سئو و بازاریابی محتوایی شما هستند

اگر اطلاعات موجود در هر کامنت منفی را استخراج کنید، می توانید استراتژی های سئو خود را بهبود بخشید و هدایت کنید. نقدهای منفی به شما در درک بهتر مخاطبان تان کمک می کنند. در هنگام خواندن این نقدها باید از خود بپرسید:

  • این مشتری چه کالایی را نیاز داشته است که ما ارائه نکرده ایم؟
  • به این مشتری چه قولی داده شده که برآورده نشده است؟
  • این مشتری چه سوالاتی در مورد کالاها یا شرکت ما دارد؟
  • چه نوع جستجوهایی یک مصرف کننده دیگر را به سایت ما جذب می کند؟

باید لیستی از پست ها را برای قرار دادن در بلاگ ها و شبکه های اجتماعی تهیه کنید و به واسطه این پست ها به همه موارد فوق پاسخ دهید. برای مثال اگر شکایتی در مورد مدت زمان بین ارسال سفارش و دریافت غذا مطرح شده است، باید پست هایی را در مورد راهکار خوبتان برای تحویل غذا بنویسید و ذکر کنید که سفارشات در اسرع وقت تحویل داده می شوند.

این امر باعث می شود که مخاطب خود را بهتر درک نمایید و مخاطب جدیدی را پیدا کنید که کمتر شکایت می کند.

  • از نظرات منفی استقبال کنید

اعتماد کسب و کار,سئو سایت,نظرات درباره کسب و کار

حال می دانید که نقدهای منفی مزایایی هم دارند. این نقدها می توانند به شما در رسیدن به اهداف کاری تان و نشان دادن این که کسب و کار شما واقعی، پاسخگو و مطمئن است، کمک کنند. تا زمانی که این نقدها را به درستی مدیریت کنید، ممکن است خریداری را پیدا کنید که برای همیشه با شما بماند.

هرچه تعداد مشتریان راضی شما بیشتر باشد به دلیل داشتن مشکلات کمتر، سئو و بازاریابی ساده تری خواهید داشت. به نقد منفی دریافت شده به چشم یک فرصت بزرگ برای ساختن برند و اعتبار خود نگاه کنید زیرا تا جایی که کسب و کار خوبی را داشته باشید که مردم از آن راضی باشند، نظرات مثبت نسبت به نظرات منفی اهمیت بیشتری دارند.

یک نظر در مورد مقاله “ تاثیر نظرات منفی بر روی سئو سایت
  1. سایت نباتک

    البته بعضی از سایت ها به شیوه کاملا افراطی از این قضیه استفاده می کنند!!!


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود