حقایق شوکه کننده سئو سایت

آموزش سئو,ترفندهای سئو,حقایق سئو

سئو سایت هنوز هم اسرار زیادی برای بسیاری از مبتدیان دارد؛ اما حتی متخصصین سئو نیز باید اطلاعات خود را به طور منظم بروز کنند. در این مقاله آموزش سئو چند مورد از جالب ترین حقایق سئو سایت که احتمالا شما آن ها را نمی دانستید را جمع آوری کرده ایم.

نکات و حقایق بسیار زیادی در مورد سئو سایت در اینترنت وجو دارد که درستی آن ها کاملا مشخص نیست. آنچه ما سعی کرده ایم انجام دهیم این است که لیستی از حقایق شگفت آور سئو را جمع آوری کنیم که باعث می شود نگاهی متفاوت و جدید نسبت به موتورهای جستجو داشته باشید. در حقیقت شما با استفاده از نکاتی که در این مقاله مطالعه می کنید، می توانید که استراتژی های بهینه سازی سایت خود را بهبود بخشید.

Duplicate content عامل جریمه شدن سایت نیست

آیا به دلیل استفاده از محتوای تکراری مجازات خواهید شد؟ آیا محتوای تکراری به سایت شما آسیب می رساند؟ در پاسخ به این سوالات باید بگوییم که بستگی به چگونگی استفاده از محتواهای تکراری دارد. به هر حال نیاز است تا در مورد این موضوع توضیح بیشتری داده شود.

بر اساس دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجوی گوگل، در صورتی محتوای یک سایت امتیاز پایینی دریافت می کند که تمام آن محتوای اصلی، کپی شده باشد و هیچ مطلب خاص و تخصصی به آن اضافه نشده باشد. این دسته از صفحات باید پایین ترین امتیاز را از نظر اعتبار محتوا کسب کنند.

متن ترجمه شده بالا، قسمتی از مقاله ارزیابی کیفیت جستجوی گوگل بود. همانطور که مشاهده می کنید، در هیچ قسمتی، اشاره ای به duplicate content یا محتوای تکراری نشده است. به زبان ساده تر، گوگل آن دسته از سایت هایی را جریمه می کند که محتواهای دیگر سایت ها را با همان ساختاری که دارند، کپی می کنند. بنابراین اگر شما محتوای اصلی صفحه سایت خود را از جایی کپی کنید، حتما باید در متن نوشتاری آن تغییراتی ایجاد کرده و تا جایی که می توانید چند پاراگراف تخصصی به آن اضافه کنید. در این حالت صفحه مورد نظر شما شامل جریمه گوگل نخواهد شد.

در نتیجه، محتوای تکراری و محتوای کپی شده با هم متفاوت اند. محتوای تکراری به آن صورتی که افراد تصور می کنند، به سئو سایت آسیب وارد نمی کند. با این حال دقت داشته باشید که نیوسئو هیچ زمان استفاده از محتوای تکراری را به شما پیشنهاد نمی کند. در این زمینه پیشنهاد می کنیم که از آموزش استفاده از تگ های canonical کمک بگیرید.

همه موتورهای جستجو از لینک ها به عنوان فاکتور رتبه بندی استفاده نمی کنند

Yandex، بزرگترین موتور جستجوی روسیه دیگر با در نظر گرفتن لینک ها به عنوان یک عامل رتبه بندی، به صفحات سایت های خود رنک نمی دهد. قبل از اینکه بگویید این قضیه تنها در روسیه اتفاق می افتد، باید بدانید که گوگل نیز تا حدودی از این دستورالعمل پیروی می کند.

با بررسی صفحات نتایج جستجوی Yandex متوجه می شویم که بسیاری از سایت هایی که رتبه های برتر را کسب کرده اند، در واقع از تکنیک های سئو کلاه سیاه در روند فعالیت های خود استفاده کرده اند. همانطور که می دانید در موتور جستجوی گوگل هم سایت هایی وجود دارند که از استراتژی های سئو کلاه سیاه استفاده کرده و بدون در نظر گرفتن لینک، توانسته اند رنک های برتر مربوط به عبارات کلیدی مورد نظرشان را از آن خود کنند.

به نظر می رسد که گوگل بیشتر از اینکه بخواهد سایت ها را بر اساس لینک ها رتبه بندی کند، تمایل دارد که صفحات سایت های مختلف بر اساس ارزش و کیفیت رنک دریافت کنند. بر همین اساس اگر یک دامنه قابل اعتماد داشته باشید، ممکن است که بتوانید بدون توجه به لینک سازی، رنک های مناسبی داشته باشید.

حالا وقتشه!   اینو بخون: افزایش 100 درصدی ترافیک سایتپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

Rich Snippet ها تاثیری در رنک سایت شما ندارند

Rich Snippet ها در سال 2009 شروع به ظاهر شدن در صفحات نتایج جستجو کردند. سوالی که وجود دارد این است که آیا این موارد تاثیری در رتبه بندی صفحات سایت دارند یا خیر. جالب است که بدانید پاسخ گوگل به این پرسش منفی است و ریچ اسنیپت ها هیچ تاثیری در رنکینگ صفحات شما ندارند. شما حتی می توانید عینا این پرسش و پاسخ را در web master help forum وب سایت گوگل مشاهده کنید.

نکته مهم این است که بر اساس آنچه گوگل اعلام کرده است، rich snippet تاثیر مستقیمی بر رتبه بندی سایت ندارد؛ اما مسئله ای که باید به آن دقت داشته باشید این است که rich snippet ها برای سئو سایت اهمیت داشته و می توانند از نظر سئو مزایایی داشته باشند. به عنوان مثال صفحه مورد نظر شما بهتر و راحت تر ایندکس شده و همچنین اطلاعات مفیدی برای خوانندگان از محتوای شما به نمایش در می آید.

تنها 2 سایت از سایت های برتر فضای مجازی، محتوا محور هستند

در مورد این قضیه تنها کافی است که  سایت برتر گوگل را بررسی کنید. بیشتر این سایت ها بر پایه برند خود و اینکه یک شبکه اجتماعی هستند، توانسته اند به این جایگاه برسند. در واقع تنها Wikipedia و YouTube هستند که محتوا محور بوده و مطالب مفیدی را به طور  مستقیم به کاربران خود ارائه می کنند.

آموزش سئو,ترفندهای سئو,حقایق سئو

8 سایت دیگر، درست است که محتوایی را به طور مستقیم به کاربران ارائه نمی کنند؛ اما ابزارها و مکان هایی را در اختیار افراد قرار می دهند تا آن ها بتوانند فعالیت هایی را در آنجا داشته باشند. در واقع آن ها سعی کرده اند تا کاربران را به مطالعه محتوا محدود نکرده و زمینه هایی را برای انجام فعالیت های مورد نظر خود به دست بیاورند. بنابراین یکی از حقایق سئو سایت همین است که محتوا به آن شکلی که در ذهن شما است، اهمیت نداشته و نمی تواند وب سایت شما را به یکی  از سایت های برتر تبدیل کند.

ویدئو در صفحه اول سایت ترافیک را دوبرابر می کند

YouTube به عنوان دومین موتور جستجوی بزرگ جهان، بر پایه ویدئو و کلیپ بنا نهاده شده است. انسان ها موجودات بصری هستند و تمایل دارند حتی آموزش ها را به صورت تصویر مشاهده کنند. در نتیجه شما به جای تمرکز بیش از حد بر بهینه سازی محتوای صفحه اول سایت خود، می توانید با بارگذاری یک ویدئو در آن، کاربران بسیار زیادی را جذب صفحات سایت خود کنید.

امیدواریم با استفاده از حقایق سئو سایت که در بالا برای شما ارائه شد، بتوانید تغییرات مفیدی در استراتژی های بهینه سازی صفحات خود به وجود بیاورید و رتبه های برتر SERP ها را از آن خود کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود