برای اینکه بتوانید سئو داخلی سایت خودتان را به ایده آل ترین شکل ممکن انجام دهید 15 تکنیک برتر وجود دارد که هر کدام از این تکنیک ها نقش ویژه ای در موفقیت وب سایت شما دارند. با به کار گیری صحیح نکات سئو داخلی می توانید به شکل معجزه آسایی رتبه بندی سایتتان را بهبود ببخشید.
از بهینه سازی کلمات کلیدی و بهبود ساختار URL گرفته تا ایجاد محتوای باکیفیت و بهینه سازی تصاویر، همه این نکات سئو داخلی، دست به دست هم می دهند تا تجربه کاربری فوق العاده ای را ایجاد کنند. آموزش سئو داخلی سایت به همراه رعایت نکته های سئو داخلی در نهایت شما را به قله های موفقیت در گوگل می رسانند.
سئو داخلی چیست؟ به معنای واقعی کلمه، پایه و اساس یک وب سایت موفق، سئو داخلی سایت است. سئو داخلی نه تنها باعث جذب ترافیک بیشتری به سایت می شود، بلکه باعث افزایش زمان ماندگاری و تعامل بیشتر نیز می شود. پس با انجام نکات سئو داخلی سایت، آماده شوید تا وب سایت خود را به سطحی کاملاً جدید از بهینه سازی و موفقیت برسانید.
تیم نیوسئو با جمع آوری و اشتراک گذاری 15 نکته سئو داخلی به شما ابزاری قدرتمند می دهد تا بتوانید به طور مؤثر سایت خود را بهینه سازی کنید و از رقبای خود پیشی بگیرید. 15 تکنیک سئو داخلی عبارتند از:
- تجربه، تخصص، اعتبار و اعتماد
- نقش محتوای با کیفیت در سئو
- اهمیت تازگی محتوا در سئو داخلی
- خوانایی از مهمترین نکات سئو داخلی
- تجربه کاربری خوب
- تگ های متا یکی از نکته های سئو داخلی
- اهمیت تگ های هدینگ در سئو داخلی
- نقش بهینه سازی کلمات کلیدی در سئو سایت
- بهینه سازی تصاویر
- ویدئوها و اهمیت آن ها در سئو داخلی سایت
- متن جایگزین (Alt Text)
- اسکیما یکی از نکات سئو داخلی
- سایر داده های ساختار یافته
- لینک ها مهمترین بخش سئو داخلی
- بینش های سئو داخلی سایت
۱. تجربه، تخصص، اعتبار و اعتماد
برای داشتن یک سایت موفق باید به دستورالعمل های کیفیت جستجوی گوگل (SQRG) توجه کنیم. همه ما می دانیم که تجربه، تخصص، اعتبار و اعتماد برای داشتن یک سایت با کیفیت ضروری هستند.
در نظر داشته باشید:
قابل اعتماد بودن سایت: گوگل می خواهد مطمئن شود که محتواهای سایت دقیق، صادقانه، ایمن و قابل اعتماد است. درصد سخت گیری گوگل برای قابل اعتماد بودن مطالب سایت، برای انواع مختلف وب سایت ها (تجاری در مقابل اطلاعاتی) و موضوعات مختلف (مانند موضوعات “پول شما یا زندگی شما”) متفاوت می باشد.
داشتن تجربه در تولید محتوا: اگر شخصی درباره یک موضوع خاص، بر اساس تجربه واقعی اش تولید محتوا کرده باشد، گوگل این محتوا را بسیار ارزشمند می داند. داشتن تجربه در تولید محتوای محصولات بیشتر اهمیت دارد؛ یعنی جایی که یک شخص از محصولات استفاده کرده باشد و براساس تجربه خودش محصول را توصیف کند. این نوع محتوا حتی در رسانه های اجتماعی یا بحث های انجمن ها هم می تواند با ارزش باشد، زیرا اطلاعات بر اساس تجربه مستقیم و واقعی ارائه می شوند.
داشتن تخصص تولید کننده محتوا: آیا شما دانش و مهارت لازم را برای صحبت علمی و منطقی در مورد یک موضوع خاص دارید؟ این یکی دیگر از عوامل کلیدی ارزیابی گوگل، از کیفیت یک صفحه وب است.
اعتبار محتوای تولید شده: گوگل وقتی می خواهد ببیند یک سایت یا صفحه معتبر است یا نه، به این فکر می کند که آیا می شود به آن اعتماد کرد. مثلاً گوگل می گوید اگر شما دنبال تخفیف های یک فروشگاه محلی هستید، یک صفحه رسمی آن فروشگاه در شبکه های اجتماعی می تواند معتبر باشد. یا اگر می خواهید گذرنامه بگیرید، سایت رسمی دولتی معتبر است.
در واقع، گوگل به دنبال این است که مطمئن شود اطلاعاتی که می بینید از منابعی هستند که می توانید به آن ها اعتماد کنید، حتی اگر آن منبع یک صفحه ساده در شبکه های اجتماعی باشد.
در نهایت هدف از E-E-A-T این است که ببیند: آیا محتوای شما با تجربه و تخصص کافی ایجاد شده است؟ آیا وب سایت و برند شما اعتبار کافی را دارد؟ آیا مردم می توانند به سایت شما اعتماد کنند؟
جهت کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای کامل اصول E-E-A-T را که در تصویر مشخص شده مطالعه کنید. برای دسترسی به این راهنما می توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید:
https://guidelines.raterhub.com/searchqualityevaluatorguidelines.pdf
2. نقش محتوای با کیفیت در سئو
وقتی صحبت از نوشتن محتوای باکیفیت می شود، هیچ فرمول قطعی و مشخصی برای ارزیابی کیفیت محتوا وجود ندارد. اما با در نظر گرفتن نکات سئو داخلی می توانید کیفیت محتوای خود را تضمین کنید. برای نوشتن یک محتوای باکیفیت باید ابتدا به سوالات زیر پاسخ دهید:
وقتی کسی سوالی دارد، محتوای شما بهتر به آن پاسخ می دهد یا محتوای رقبایتان؟
آیا به بخش های “مردم همچنین می پرسند” و “جستجوهای مرتبط” توجه می کنید و سعی می کنید در محتوای خود به سوالات آن ها پاسخ دهید؟
برای تولید محتوا، تحقیقات کافی انجام می دهید؟ آیا از نظرات خاص و تصاویر یونیک در محتوا استفاده می کنید؟
آیا از اطلاعات صحیح موجود در منابع معتبر، در تولید محتوای خود استفاده می کنید و منابع را معرفی می کنید؟
برای تولید محتوایی که به پول یا زندگی مردم مرتبط است، دقت و حساسیت کافی و لازم را لحاظ می کنید؟
با پاسخ دادن به این سوالات می توانید محتوایی بنویسید که هم برای خوانندگان ارزشمند باشد و هم کیفیت آن از نظر گوگل مورد تایید باشد.
3. اهمیت تازگی محتوا در سئو داخلی
یکی از نکات سئو داخلی این است که بعضی از موضوعات نیازی به محتوای تازه ندارند، مثلاً صفحه ای که درباره جنگ داخلی آمریکا نوشته شده است. اما بعضی جستجوها به اطلاعات جدید و به روز نیاز دارند و برخی دیگر باید با گذشت زمان به روز رسانی شده و مرتبط نگه داشته شوند.
گوگل در دستورالعمل های خود گفته است که:
سایت هایی که به خوبی نگهداری نمی شوند و به روز رسانی ندارند، معمولاً کیفیت پایینی دارند. این یعنی سایت های قدیمی که به روزرسانی نمی شوند یا محتوایی دارند که دیگر درست یا مرتبط نیست، شانس کمتری برای کسب رتبه بالاتر دارند.
بیشتر سایت ها دوست دارند محتوای جدید ایجاد کنند. اما پیشنهاد تیم نیوسئو به شما این است که نیمی از زمان خود را صرف تولید محتوای جدید و نیم دیگر را صرف به روزرسانی و بهبود محتوای قدیمی کنید. این کار کمک می کند سئو سایت شما همیشه تازه و مرتبط باقی بماند.
4. خوانایی از مهمترین نکات سئو داخلی
آیا مخاطب هدف محتوای شما را به راحتی درک کرده و با آن ارتباط برقرار می کند؟ خوانایی یک محتوا از مهمترین نکات سئو داخلی می باشد. برای داشتن خوانایی کافی در یک محتوا باید سطح نوشتاری (سختی یا سادگی متن) محتوا مناسب باشد.
سطح نوشتاری می تواند تأثیر زیادی بر کیفیت محتوا داشته باشد. برای مثال، موضوعات علمی معمولاً با زبان پیچیده تری نوشته می شوند، در حالی که موضوعات سرگرمی به زبانی ساده تر و راحت تر.
وقتی نتایج جستجو را بررسی کنید متوجه می شوید که مقالات یا صفحات مشابه، سطح نوشتاری یکسانی دارند. این یعنی محتوای رقبای هم حوزه کاری شما، از نظر سختی و سادگی متن در یک سطح قرار دارند.
اگر از افزونه های سئو وردپرس استفاده کنید، می توانید بفهمید سطح نوشتاری مقالات موفق و برتر در نتایج جستجو چگونه است و سطح نوشتاری محتوای خودتان را بر اساس آن تنظیم کنید.
5. تجربه کاربری خوب
“Core Web Vitals” مجموعه ای از معیارهایی است که گوگل برای ارزیابی تجربه کاربری وب سایت ها استفاده می کند. Core Web Vitals یک استراتژی سئو داخلی می باشد که در تجربه کاربری بسیار تاثیرگذار است و باعث افزایش رضایت کاربران و همچنین بهبود رتبه بندی سایت در نتایج جستجوی گوگل می شود.
مواردی مانند سرعت بارگذاری صفحه و واکنش پذیری آن را Core Web Vitals اندازه گیری می کند و باعث می شود که دکمه ها و لینک ها به طور ناگهانی جابجا نشوند و کسی ناخواسته کلیک اشتباه انجام ندهد و در نهایت باعث ایجاد یک تجربه خوب کاربری می شود.
در واقع Core Web Vitals بر سه جنبه کلیدی تمرکز دارد:
Largest Contentful Paint) LCP): سرعت بارگذاری بزرگترین تصویر یا بلوک متنی در یک صفحه وب را اندازه گیری می کند. طبق نظر گوگل بارگذاری بزرگترین تصویر یا بلوک متنی باید در 2/5 ثانیه اول بارگذاری صفحه رخ دهد.
First Input Delay) FID): مدت زمانی که طول می کشد تا کاربر بتواند با صفحه تعامل داشته باشد را اندازه گیری می کند. گوگل می خواهد صفحات، دارای FID برابر با 100 میلی ثانیه یا کمتر باشند.
Cumulative Layout Shift) CLS): پایداری بصری یک صفحه وب را اندازه گیری می کند و صفحات باید CLS برابر با 0/1 یا کمتر داشته باشند.
اگر 75٪ از بازدیدکنندگان سایت شما تجربه خوبی از نظر سرعت بارگذاری (LCP)، تعامل پذیری (FID) و ثبات بصری (CLS) داشته باشند، گوگل شما را در این زمینه ها موفق می داند.
Core Web Vitals یکی از سیگنال هایی مهم در به روزرسانی الگوریتم “تجربه صفحه گوگل” هستند. برای اینکه سایت شما در نتایج جستجو رتبه خوبی کسب کند، باید بر روی بهبود این عوامل فنی کار کنید. به عبارت دیگر، توجه به Core Web Vitals و بهینه سازی آن ها بخشی از استراتژی سئو داخلی است که به حفظ و ارتقای موقعیت سئو سایت شما در نتایج جستجو کمک می کند.
6. تگ های متا یکی از نکته های سئو داخلی
اگرچه متا تگ ها در چشم انداز کلی سئو ممکن است کوچک و جزئی به نظر برسند، اما آنها نقش مهمی در سئو سایت ایفا می کنند.
هنگامی که متا تگ ها به درستی و طبق اصول مربوطه نوشته شوند، کمک می کنند تا:
- موتورهای جستجو موضوع صفحه وب شما را به خوبی درک نمایند
- نرخ کلیک و ترافیک ارگانیک جستجو را افزایش می دهند
- از مشکلات محتوای تکراری جلوگیری می کنند
پس مواردی که هنگام استفاده از متا تگ ها باید در نظر بگیرید عبارتند از:
- برای هر صفحه فقط یک عنوان و یک توضیحات متا بنویسید.
- اطمینان حاصل کنید که تگ ها به درستی در بخش head صفحه پیکربندی شده اند (در صورت استفاده از CMS این قضیه مرتفع خواهد شد.)
- تگ های عنوان و توضیحات متا را جذاب بنویسید که کاربران را ترغیب کنند تا روی صفحه وب شما کلیک کنند.
- مهم ترین کلمه(های) کلیدی را در تگ ها درج کنید، اما از انباشت کلمات کلیدی یا ایجاد متن غیرطبیعی پرهیز کنید.
- طول تگ ها را در نظر بگیرید (عنوان های بین 40 تا 60 کاراکتر بالاترین نرخ کلیک را دارند)
بخاطر داشته باشید با وجود رعایت همه نکات مربوط به تگ های متا، باز هم گوگل گاهی عناوین و توضیحات متا را بازنویسی می کند تا آنها را مرتبط تر کند. این موضوع شاید ناامیدکننده باشد اما نگران کننده نیست چون تگ های اصلی حفظ می شود.
7. اهمیت تگ های هدینگ در سئو داخلی
تگ های هدینگ به عنوان “فهرست مطالب” یک صفحه وب عمل می کنند و یکی از مهمترین نکات سئو داخلی به شمار می آیند. هدینگ ها به موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان وب سایت کمک می کنند تا به راحتی بخش اصلی و زیر بخش های آن را بفهمند و نحوه ارتباط این بخش ها با یکدیگر را درک کنند.
در تمای سایت ها تگ های هدینگ به صورت H5 ،H4 ،H3 ،H2 ،H1 و غیره دسته بندی می شوند. تگ H1 نمایانگر عنوان است و هدینگ های بعدی نمایانگر زیر بخش ها هستند.
در اینجا چند نکته وجود دارد:
- تگ های هدینگ (H6 ،H5 ،H4 ،H3 ،H2 ،H1) باید به صورت سلسله مراتبی استفاده شود.
- تگ هدینگ H1 همیشه با موضوع اصلی صفحه مرتبط است.
- بیش از یک تگ H1 در یک صفحه نباید وجود داشته باشد.
- بخش های بعدی پس از H1 به طور پیش فرض به تگ H2 تبدیل می شوند.
- می توانید بیش از یک تگ H2 داشته باشید.
- اگر بخش H2 زیر بخش هایی داشته باشد، آنها با تگ H3 شروع می شوند و به همین ترتیب ادامه می یابند.
- می توانید زیر بخش ها را تا H6 ایجاد کنید.
8. نقش بهینه سازی کلمات کلیدی در سئو سایت
بهینه سازی کلمات کلیدی یکی از موضوعات حساس و از مهمترین نکات سئو داخلی می باشد.
به یاد داشته باشید وقتی محتوایی را به خوبی می نویسید، به طور طبیعی بهینه سازی می شود، اما همیشه می توانید آن را با به کار بردن صحیح کلمات کلیدی بهبود ببخشید و محتوای مرتبط تری ایجاد کنید.
این سناریو را در نظر بگیرید: شخصی در گوگل برای محتوایی که شما نوشته اید جستجو می کند. گوگل تعیین می کند که کدام صفحات را در نتایج بالاتر جستجو نمایش دهد. فرض کنیم که همه چیز بین صفحه وب شما و رقیب شما برابر باشد (یعنی هر دو از نظر سئو تمام کارهای درست را به خوبی انجام داده اید و هر دو محتوای با کیفیتی دارید).
شما مطمئن هستید که کلمات کلیدی که کاربر برای جستجو استفاده کرده در محتوای شما وجود دارد ولی رقیب شما این کار را نکرده است. فکر می کنید شما شانس بهتری برای رتبه بندی دارید یا رقیبتان؟ باید بگوییم قطعا شما در این رقابت برنده هستید.
9. بهینه سازی تصاویر
تصاویر و بهینه سازی آن ها در سئو سایت بسیار اهمیت دارند. گوگل صفحاتی را رتبه بندی می کند که نه تنها متن عالی، بلکه تصاویر عالی نیز دارند. استفاده صحیح از تصاویر به معنای فرصت های بیشتر برای جذب ترافیک بیشتر است و نیاز به آموزش سئو تصاویر دارد.
از طریق تصاویر موجود در صفحات وب شما، افراد می توانند سایت شما را در جستجوی تصاویر گوگل، نتایج جستجوی سنتی گوگل یا Google Discover پیدا کنند.
کارهایی که باید برای سئو تصاویر انجام دهید عبارتند از:
- استفاده از تصاویر مرتبط
- داشتن فرمت فایل مناسب
- بهینه سازی تصاویر
- ایجاد متن جایگزین
- استفاده از عنوان تصویر
- ایجاد زیرنویس تصویر
- استفاده از نام فایل توصیفی
- اجرای داده های ساختاریافته
- موقعیت تصویر در صفحه
- تحلیل محتوا در اطراف تصویر
- اطمینان از زمان بارگذاری سریع
- اطمینان از دسترسی پذیری تصاویر
- ایجاد نقشه سایت تصاویر
10. ویدئوها و اهمیت آن ها در سئو داخلی سایت
ویدئوها در سئو سایت و دیده شدن در نتایج جستجو بسیار با اهمیت هستند. گوگل برای درصد زیادی از جستجوها ویدئوها را در نتایج جستجو نمایش می دهد. برای جستجوهایی که در دسته های آموزشی، راهنماها و بررسی ها قرار می گیرند، گوگل اغلب ویدئوهای موجود در آپارات و یوتیوب را به نمایش می گذارد.
یوتیوب و آپارات خودشان به نوعی موتور جستجو محسوب می شوند و یک راه دیگر برای یافتن محتوای شما را فراهم می کنند. بنابراین، گنجاندن ویدئو در برنامه سئو سایت، در بیشتر موارد به این معنی است که ویدئوها را در یوتیوب و آپارات ایجاد و بهینه سازی کنید.
در اینجا چند نکته وجود دارد:
- اگر به دنبال هدف گذاری برای جستجوهای ویدئویی هستید، مطمئن شوید محتوای ویدئویی در سایت خود دارید.
- از سئو کردن ویدئوها در یوتیوب و آپارات برای بهبود رتبه گوگل استفاده کنید.
- ویدئوهای جاسازی شده از یوتیوب و آپارات را در صفحات کلیدی سایت خود قرار دهید.
به این دلایل می گوییم که ویدئوها در صفحات وب می توانند کمک کنند:
- به افرادی که تماشا کردن را به خواندن ترجیح می دهند کمک می کنند
- مدت زمان ماندگاری کاربران را در سایت بالا می برند
- تصمیم گیری های خرید را تحت تأثیر قرار می دهند
11. متن جایگزین
متن جایگزین (Alt Text) یکی از نکات سئو داخلی و یک روش بهینه سازی متداول است اما اغلب نادیده گرفته می شود. گوگل بخاطر افراد با مشکلات بینایی، بر اهمیت متن جایگزین تأکید می کند.
قانون ADA (Americans with Disabilities Act) می گوید که وب سایت شما باید برای افراد نابینا قابل دسترسی باشد. اگر سایت شما برای نابینایان قابل دسترسی نباشد، ممکن است با مشکلات قانونی مواجه شوید.
سازمان های دیگری نیز به دنبال افزایش راحتی دسترسی به وب هستند. W3C (WAI) در حال کار بر روی توسعه دستورالعمل ها و منابعی است که به بهبود دسترسی وب برای افراد دارای معلولیت از جمله نابینایان کمک می کند.
آیا متن جایگزین بر رتبه بندی تأثیر دارد؟ این موضوع همیشه مورد بحث بوده است. متن جایگزین به نرم افزارهای مخصوص نابینایان کمک می کند تا توضیحی از تصاویر داخل محتوا به فرد نابینا ارائه دهند. پس حتی اگر متن جایگزین تأثیر مستقیمی بر رتبه بندی نداشته باشد، شما به عنوان “یک شهروند خوب وب” که به مسئولیت اجتماعی خود در قبال دسترس پذیری سایت پایبند است، باید حداقل نیازها را برآورده کنید تا سایت برای همه کاربران قابل استفاده باشد.
12. اسکیما یکی از نکات سئو داخلی
استفاده از اسکیماها (داده های ساختار یافته) در سئو داخلی سایت بسیار تاثیرگذار است. اسکیماها به موتورهای جستجو کمک می کند تا بهتر بفهمند محتوای یک صفحه درباره چیست. با استفاده از دستورالعمل های Schema.org، شما به موتور جستجو اطلاعات دقیقی درباره عناصر مختلف صفحه خود می دهید.
استفاده از اسکیما نه تنها به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای شما را بهتر درک کنند، بلکه باعث می شود نمایش سایت شما در نتایج جستجو به شکل بهتری ظاهر شود. این بهبود در نمایش سایت (مثل اضافه شدن اطلاعات بیشتر در کنار لینک سایت) می تواند توجه کاربران را بیشتر جلب کرده و در نهایت باعث کلیک های بیشتر بر روی سایت شما شود.
در تصویر می توانید نمونه ای از اسکیما را مشاهده کنید که برای توصیف یک رستوران استفاده شده است.
بکاربردن اسکیما در سایت ممکن است کمی فنی به نظر برسد، بنابراین بسیاری از ناشران وب سایت ها از آن صرف نظر می کنند. با این حال، برای کسانی که از نظر فنی کمتر ماهرتر هستند و تمایل به داشتن اسکیما دارند، ابزار Google’s Structured Data Markup Helper می تواند مفید باشد.
13. داده های ساختاریافته دیگر
این بخش درباره بهینه سازی های داخلی صفحه صحبت می کند که روی قالب بندی محتوا تمرکز دارد. قالب بندی مناسب محتوا باعث بهبود تجربه کاربری و کمک به موتورهای جستجو برای درک بهتر محتوا می شود. قالب بندی محتوا شامل موارد زیر است:
- فهرست مطالب با لینک داخلی (Anchor Link) در بالای صفحه
- خلاصه TL;DR (چکیده ای از مقاله در ابتدای آن)
- هدینگ ها که شامل کلمات کلیدی یا سوالاتی هستند که در متن پاسخ داده شده اند
- ناوبری سایت (breadcrumb navigation) برای آسان کردن حرکت بین صفحات
- جدول های HTML برای نمایش سازمان یافته اطلاعات
- استفاده از فهرست های نقطه ای و فهرست های عددی یا حروفی
رعایت این موارد در محتوای تولید شده به ساختاردهی بهتر صفحه کمک می کنند و تجربه کاربری و سئو سایت را بهبود می بخشند.
14. لینک ها مهمترین بخش سئو داخلی
یکی از مهمترین نکات سئو داخلی، لینک هایی است که داخل یک سایت قرار داده می شوند. از آنجایی که لینک دهی مناسب نشان دهنده ارزش و اعتبار یک سایت است باید در لینک دهی بسیار دقت کنید و به نکات زیر توجه کنید:
مطمئن شوید که لینک های شما کاملاً معتبر هستند. لینک مطلق شامل URL کامل است ولی لینک نسبی تنها بخشی از URL کامل است. ایجاد لینک های مطلق نسبت به لینک های نسبی در ابتدا به کار بیشتری نیاز دارند، اما در بلندمدت نگهداری آن ها آسان تر است.
برای لینک دهی مناسب از ساختار سئو سیلو استفاده کنید. ساختار سئو سیلو (SEO siloing) روشی مناسب برای سازماندهی محتوای وب سایت شما از طریق لینک ها می باشد. ساختار سئو سیلو دسترسی کاربران را به موضوعات مشابه راحت تر می کند و درنهایت تجربه کاربری سایت شما را افزایش می دهد.
به کیفیت لینک های خروجی توجه کنید. لینک های خروجی بر تجربه کاربری و سئو سایت تأثیر می گذارند. سایت هایی که به آن ها لینک می دهید می توانند به بازدیدکنندگان سایت شما ارزش اضافه کنند و تجربه کاربری را بهبود ببخشند. اگر به سایت های باکیفیت در حوزه خود لینک دهید، موتورهای جستجو سایت شما را از نظر کیفیت بالاتر ارزیابی می کنند (و برعکس نیز ممکن است وقتی به سایت های کم کیفیت یا اسپم لینک دهید کیفیت و جایگاه سایت خود را کاهش می دهید).
15. بینش های سئو داخلی سایت
این بخش از سئو که مربوط به دیدگاه و نگرش صاحبان سایت ها می باشد بطور مستقیم یک عامل سئو داخلی نیست اما در پیشرفت سایت نقش بسیار سازنده و تاثیرگذاری دارد.
این بخش به این موضوع اشاره دارد که بدون استفاده از ابزارهای سئو مناسب، نمی توانید به درستی صفحات وب خود را بهینه سازی کنید و عملکرد بهتری نسبت به رقبا داشته باشید. به عبارت دیگر، بدون استفاده از ابزارهای سئو مناسب، به نوعی “در تاریکی” حرکت می کنید و نمی دانید که چگونه باید سایت خود را بهینه سازی کنید.
ابزارهای تحلیلگر صفحه به شما کمک می کند تا به طور دقیق تحلیل کنید که یک صفحه وب (چه از رقبا و چه از سایت خودتان) چگونه عمل می کند. این ابزار داده های کلیدی سئو را شناسایی می کند و به شما این امکان را می دهد که ببینید کجا نیاز به بهینه سازی دارید و چگونه می توانید بهتر از رقبا عمل کنید. استفاده از ابزارهای سئو نیاز به صرف هزینه دارد.
فقط زمانی که صاحبان سایت، بینش کافی از سئو سایت و نقش آن در بازگشت سرمایه داشته باشند، قادر خواهند بود تا هزینه ها و سرمایه گذاری های مربوط به آموزش سئو و ابزارهای سئو را توجیه کنند و از آن ها بهره برداری بهینه داشته باشند.