ضروری

اشتباهات رایج در سئو سایت برای موبایل – قسمت دوم

ابزار Structured Data Testing Tool,استفاده از Mobile Viewport,استفاده از Rich Snippet حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 11 امتیاز : 3.9]

در قسمت قبل به برخی از نکات مهم در سئو سایت موبایل اشاره کردم. بیش از این شما را منتظر نمی گذارم و خیلی سریع به سراغ ادامه این نکات مهم می روم.

عدم استفاده از ریچ اسنیپت (Rich Snippet)

یکی از روش های پاسخ گویی سریع به جست وجو های کاربر توسط گوگل، ریچ اسنیپت است. برای آشنایی با Rich Snippet باید از schema.org استفاده کنید. بنابراین اگر هنوز از schema.org یا دیتا استراکچر برای سازماندهی محتویات سایت خود استفاده نکرده اید، یکی از موارد کلیدی در رتبه بندی نتایج جست و جو را از دست داده اید. زیرا گوگل و کاربران تمایل دارند تا از ریچ اسنیپت ها برای نمایش مثال های عبارت کلیدی جست و جو شده استفاده شود.

برای بررسی ساختار داده ای وبسایت خود و اطمینان از اینکه به صورت کامل و صحیح آن را پیاده کرده اید می توانید از ابزار Structured Data Testing Tool استفاده کنید.

استفاده نکردن از Mobile Viewport

به دلیل اینکه تلفن های همراه دارای اندازه و سایزهای متفاوتی هستند، اگر از Mobile Viewport استفاده نکرده باشید و یا اینکه به صورت صحیح آن را به کار نبرده باشید، کاربر در خوانایی صفحه به مشکل خواهد خورد. زیرا به صورت صحیح صفحه در موبایل نمایش داده نمی شود. برای حل این مشکل باید از متا تگ Viewport استفاده کنید. اما خطاهای رایج در این بخش عبارتند از:

  • استفاده از Viewport های با اندازه ثابت و فیکس شده که تنها برای بعضی از صفحات موبایل بهینه شده اند.
  • استفاده از Viewport های ضعیف و با حداقل پارامترها که کاربران موبایلی را دچار مشکل می کند.

خوشبختانه این مشکلات را می توان با استفاده از موارد زیر به راحتی حل کرد.

  • فعال سازی user scaling
  • کنترل کردن ابعاد و مقیاس های اصلی صفحه با استفاده از متا تگ Viewport
  • تطابق با عرض صفحه نمایش بر اساس پیکسل های صفحه نمایش موبایل بر پایه width=device-width
  • برقراری نسبت دقیق بین کدهای CSS و نمایش آن ها در انواع دستگاه های موبایل

همچنین شما می توانید با تعریف CSS های مختلف سبک های متفاوتی را برای صفحات خود جهت نمایشگرهایی با اندازه بزرگ یا کوچک تعریف کنید.

طراحی ضعیف حالت موبایلی وب سایت

طراحی شما باید کاربرپسند باشد. بنابراین طراحی برای تلفن های همراه و تبلت ها باید متفاوت با طراحی دسکتاپی باشد. استفاده نکردن از فونتهای ناخوانا و اندازه های کوچک بسیار مهم است. همچنین باید از نمایش صفحه به صورت درهم ریخته جلوگیری کنید.

باید به اندازه کافی فضا بین لینک ها و المان ها قائل شوید، تا از کلیک اشتباه کاربر بر روی یک لینک جلوگیری کنید.

بررسی نکردن تمامی عوامل موثر در سئو سایت

درک اینکه چگونه از ابزار سئو برای سنجش عملکرد و اندازه گیری معیارها استفاده کنید بسیار مهم است. زمانی که یک سایت را بهینه می کنید؛ چه برای موبایل و چه برای دسکتاپ باید بتوانید متوجه کمبودها و خطاها در وبسایت خود شوید و برای کسب اعتبار بیشتر آن ها را برطرف کنید. حتما محتوا، بک لینک ها، تگ عنوان و متا تگ ها و نیز نشانه گذاری های schema و هر عامل دیگری که در سئو سایت نقش دارند را بررسی کنید. چون همانطور که می دانید تمامی این موارد در موفقیت وبسایت شما موثر هستند.

انجام عملیات سئو و بهینه سازی سایت برای دسکتاپ و موبایل در یک زمان

یکی از عوامل موفقیت استراتژی سئو، درک صحیح و درست از مخاطب است. بنابراین باید در هر یک از زمینه های سئو، محتوا و طراحی سایت به دیدگاه مخاطب توجه کرد و به یک برنامه اصولی رسید. بنابراین اگر بتوانید رفتار کاربران را درک کنید، خیلی ساده تر می توانید رضایت آن ها را جلب کنید و با آن ها به تعامل و توافق برسید.

دوستان عزیزم دقت داشته باشید که عدم درک رفتار مخاطب باعث استفاده از کلمات کلیدی نامرتبط و اشتباه در محتوا، آدرس ها و لینک ها می شود. همچنین اگر مخاطب هدف خود را به خوبی درک نکرده باشید، بهینه سازی وبسایت برای موبایل نیز تاثیری در بهبود وضعیت شما نخواهد شد.

بنابراین اگر ابتدا اصول بهینه سازی سایت را برای نسخه اصلی (دسکتاپی) پیاده کنید بهتر است. بعد از آن با رفع نواقص بهینه سازی سایت و شناخت جامع از کاربران، می توانید نسبت به بهینه سازی سایت برای موبایل اقدام کنید تا به بالابردن رتبه سایت در گوگل و افزایش آمار بازدید سایت خوش بین باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *