سئو موبایل برای جستجوی صوتی

جستجوی صوتی,دستیارهای صوتی,سئو برای موبایل

از سئو موبایل برای جستجوی صوتی چگونه می توانیم استفاده کنیم؟

جستجوی صوتی و استفاده از موبایل، هر دو در حال پیشرفت بوده و در حال شکل دادن به صنعت سئو هستند. اما با این وجود، 62% از بازاریابان هیچ برنامه خاصی برای جستجوی صوتی در سال 2018 ندارند.

چگونه بازاریابان می توانند خود را با این دو بخش مهم به روز کنند؟

با پیشرفت سریع استفاده از موبایل، کاربران بیشتری ترجیح می دهند به جای آنکه سوالات خود را تایپ کنند، از موبایل خود آنها را بپرسند.

از آنجا که پیشرفت در تکنولوژی تشخیص صدا نیز از اهمیت مشابهی برخوردار است، شرکت هایی مثل آمازون، گوگل و اپل علاقه به ارائه جستجوی صوتی راضی کننده دارند.

با موضوعات متفاوتی می توان بازاریابان را از این مسئله آگاه کرد. چرا که موبایل و جستجوی صوتی آینده این صنعت را شکل می دهند:

  • دستیارهای صوتی به صورت پیش فرض بر روی تمامی گوشی های هوشمند نصب خواهد شد.
  • گوگل اعلام کرده که بیش از 20% جستجوهایی که با دستگاه های اندروید صورت می پذیرد، به شکل جستجوی صوتی است.
  • اپلیکیشن Amazon Alexa به تازگی رتبه نخست جدول های اپ استور را از آن خود کرده است. اپلیکیشن Google Home نیز در رتبه دوم قرار دارد.
  • یک بار دیگر، دستگاه Amazon Echo، پرفروش ترین دستگاه در آمازون شد.
  • تشخیص درست صدا در حال حاضر در تمامی سرویس های اصلی 95% می باشد.
  • mobile-first index در حال پیشرفت است و به زودی به تمامی سایت ها اعمال می شود.
  • comScore پیش بینی کرده که 50% از تمامی جستجوهای صورت گرفته در سال 2020 از طریق جستجوی صوتی خواهد بود.

با این که پیشرفتشان کاملا هماهنگ نیست، اما ارتباط معناداری بین رشد جستجوی صوتی و افزایش استفاده از موبایل وجود دارد.

از آنجا که امروزه بیشتر اشیاء مجهز به اینترنت هستند، تشخیص صدا به یکی از فاکتورهای تعیین کننده بین تمامی سخت افزارها تبدیل شده است. چه در منزل باشید، چه در ماشین یا سر کار، همیشه وسیله ای که به تشخیص صدا مجهز است در کنار شما وجود دارد.

در مطالعات اخیر ثابت شده است که 62% بازاریاب ها تصمیمی برای اتخاذ استراتژی مشخص برای 12 ماه پیش رو ندارند.

جستجوی صوتی,دستیارهای صوتی,سئو برای موبایل

این مسئله به دلیل نبود آگاهی درباره آن نیست، بلکه بیشتر به دلیل نبود راهنمای کاربردی برای چگونگی انجام آن است.

اگر بخواهم بهتر پررنگ شدن جستجوی صوتی را ثابت کنم، باید بگویم که گوگل به تازگی مجموعه جدیدی را برای نحوه سنجش میزان کیفیت دستیار صوتی گوگل معرفی کرده است.

با اینکه این مجموعه برای دستیار صوتی گوگل معرفی شده است، اما به راحتی می شود فهمید که قوانین مشابهی برای دیگر دستیارهای صوتی نیز قابل اعمال می باشد.

از آنجا که انسان به کارهای ساده تر عادت می کند، جستجوی صوتی هم به دلیل ساده تر بودن آن یک عادت خواهد شد. برای همین هم بهتر است از روش های سئو موبایل جهت پیشرفت در آن استفاده کنیم.

یافته هایی که گوگل پس از ارزیابی رسمی جستجوی صوتی، به دست آورد، به همراه فعالیت های موثر سئو موبایل می تواند به ما در ساخت مجموعه ای از نکات مورد نیاز جهت بهبود رنک وب سایت کمک کند.

این مقاله ابتدا به برخی موارد فنی می پردازد و سپس سعی می کند به شما درک دقیق تری از نحوه استفاده کاربران از جستجوی صوتی بدهد. هدف نهایی ساخت محتوای مناسب برای مفهومی که می خواهیم برسانیم است و می خواهیم میزان پیشرفت خود را بسنجیم.

سئوی فنی برای گوشی های موبایل

با وجود وجوه زیادی که سئو کردن سایت دارد، قابل بررسی بودن یکی از اصلی ترین ویژگی هایی است که برای جستجوی صوتی نیز باید در نظر گرفته شود.

اگر موتور جستجو دسترسی به مطالب شما نداشته باشد و محتوای شما را متوجه نشود، احتمال آنکه مطالبتان در نتایج جستجو نمایش داده شوند، ضعیف خواهد بود. این مسئله همیشه از اهمیت بالایی برخوردار بوده، اما وقتی از لنز جستجوی صوتی به آن نگاه می کنیم، اهمیت بیشتری نیز پیدا میکند.

معمولا برای یک جستجوی صوتی، صفحه نتایج جستجوی معمولی (SERP) نمایش داده نمی شود و به جای آن در تلاش است که تنها یک پاسخ به سوال کاربر داده شود. البته اگر موتور جستجو تشخیص دهد که نمایش صفحات نتیجه جستجوی معمولی می تواند بهتر از تنها یک نتیجه، به سوال کاربر پاسخ دهد، SERP را نمایش می دهد.

خوشبختانه، می توانیم از چند دستورالعمل سئو فنی زیر برای رنک گرفتن بهتر محتوای خود از طریق جستجوی صوتی استفاده کنیم:

  • نشانه گذاری Schema: با افزودن نشانه گذاری Schema، می توانیم داده های وب سایت خود را ساختاربندی کنیم. برای مثال، می توانیم به موتورهای جستجو عناصری که به رویدادها، مردم و قیمت محصولات یا خدمات مربوط است را ارائه کنیم. وقتی یک موتور جستجو سعی در ارائه پاسخ برای جستجوی صوتی دارد، این اطلاعات اضافی می تواند بسیار مفید واقع شود.
  • نقشه سایت XML: داشتن نقشه سایتی که به خوبی ساختاربندی شده و می تواند به راحتی مورد استفاده مردم و موتورهای جستجو قرار بگیرد، احتمال استفاده از اطلاعات شما برای ارائه پاسخ به سوال کاربران را افزایش می دهد.
  • ساختار سایت: ساختار یک وب سایت باید کاملا هماهنگ با پروسه خرید مشتری باشد. برای مثال، فیلترهای گوناگونی که برای محصول در یک سایت تجارت الکترونیک اعمال می شود، باید منطبق با هدف کاربر و چیزی که جستجو کرده است باشد.
  • سئو موبایل خود را بررسی کنید: پیش از آنکه برای ویژگی جستجوی صوتی، خلاقیت به خرج دهید، سئو موبایل خود را کامل بررسی کنید تا مطمئن شوید در موقعیت مناسبی قرار دارد.
  • همچنین پیشنهاد می شود اصول سئو موبایل را مرور کنید تا موارد متفاوت با سئوی معمولی را همیشه به خاطر داشته باشید.

سئوی محلی

سئو سایت,سئو فنی,سئو محلی

وقتی می دانیم جستجوی صوتی در گوشی های موبایل در حال پیشرفت روز به روز است، دور از انتظار نیست که بگوییم کاربران اغلب برای مسیریابی از جستجوی صوتی استفاده می کنند.

خوشبختانه، رشد جستجوی “نزدیک من” کاهش یافته، چرا که مردم از گوگل انتظار دارند مکان فعلی آنها را بفهمد.

گوگل از نقشه های خود برای پاسخ به این سوالات استفاده می کند. پس می توانیم لیست نقشه های خود را بهینه کنیم تا به موتورهای جستجو و مردم کمک کنیم بهتر مسیرهای خود را پیدا کنند. برای کار بر روی استراتژی جستجوی صوتی برای سئو محلی، بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

  • اطمینان حاصل کنید که اسامی، آدرس ها و شماره تلفن های همه جا صحیح است.
  • استفاده از یک پلتفرم خاص را مدنظر داشته باشید که بتواند لیست مکان های شما را مدیریت کرده و عملکرد شما را در جستجوی محلی نمایش دهد. ابزارهای سئوی موبایل در حال زیاد شدن هستند و می توانند به شما برای انجام این کار کمک کنند.
  • کاری کنید که کاربرانتان به راحتی به هدفشان برسند. مثلا اضافه کردن دکمه های فراخوان و اطلاعات بیشتر درباره مسیرها را درنظر داشته باشید.

منتظر چه چیزی در جستجو باشیم؟

اطلاع از هدف گوگل برای آینده موتورهای جستجو، اهمیت دارد.

تکنولوژی رشد کرده است، اما هنوز برخی آرزوهای گوگل و آمازون برآورده نشده است. وقتی تکنولوژی به غایت خود برسد، شاید اصلا نیازی به جستجوی چیزی نباشد، چرا که دستیار دیجیتال خود به خود خواهد فهمید که شما می خواهید چکار کنید.

در حال حاضر، بازاریاب ها باید دستیارهای خود را به شکلی که در بالا گفته شد ارائه دهند.

در اصل، تکنولوژی به دنبال آن است که اهداف انسان را پیش بینی کند. این صنعت به طور پیچیده ای در حال رشد است و در پی آن است که بتواند تشخیص دهد کاربران چه چیزی را می خواهند جستجو کنند.

با درک بهتر مردم و تکنولوژی، بازاریاب ها می توانند استراتژی جستجوی صوتی بسازند که همیشه محبوب باشد.

ادامه…

سئو موبایل

با سئو موبایل میتوان در صدر نتایج جستجوی صوتی گوگل قرار گرفت. در مقاله گذشته آموزش سئو، با استفاده از سئو فنی و سئو محلی به بهینه سازی موبایل برای جستجوی صوتی پرداخیتم. در این قسمت به مباحثی چون فهم محتوا و تولید محتوا در زمان مناسب می پردازیم.

زبان همان چیزی است که نوشته می شود. عبارت یکسان، می تواند بسته به اینکه چگونه، کی، کجا و توسط چه کسی نوشته شده باشد معانی متفاوتی داشته باشد.

البته این چیز جدیدی نیست، اما این که موتورهای جستجو قادر به فهم محتوای عبارت نوشته شده باشند مسئله ای جدید است.

بخشی از این موضوع به خاطر الگوریتم هایی مثل آپدیت Hummingbird گوگل است که مفهوم جستجوی معنایی را وارد زندگی کرده است.

هرچند، منبع بزرگتر اطلاعات نوشتاری گوشی های همراه هوشمند هستند. تلفن های ما به طور مداوم در حال فرستادن و گرفتن داده هستند که این داده ها می تواند رفتارهای گذشته، حال و آینده ما نیز باشند!

الان زمانی که کاربری عبارتی مانند [canon cameras] را جستجو میکند، موتور جستجو می تواند از داده های تلفن هوشمند استفاده کند تا مفاهیم ضمنی (implicit intent) جستجوی کاربر را متوجه شود.

جستجوی صوتی,دستیارهای صوتی,سئو برای موبایل

این مفاهیم ضمنی که الان موتورهای جستجو با آنها آشنایی دارند، می توانند به ما جهت شکل دادن و شخصی سازی نتایجی که کاربران می بینند کمک کنند.

البته این فهم عمیق موتورهای جستجو، مزایای دیگری نیز به همراه دارد.

عبارت های جستجو شده متفاوت می توانند یک معنی برای موتورهای جستجو داشته باشند. برای مثال:

جستجوی صوتی,دستیارهای صوتی,سئو برای موبایل

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، کاربر به شکل های گوناگونی سوال میکند، اما تمام این سوال ها برای موتورهای جستجو یک معنی را در پی دارند: کاربر می خواهد از وضعیت هوای فردا آگاه شود!

این مسئله از آنجایی کارآمد است که دیگر نیاز نیست برای تک تک کلماتی که جستجو شده است نتیجه ای ارائه کنیم. خیلی از راهنماهای سئوی جستجوی صوتی پیشنهاد می کنند که برای افزایش ترافیک، صفحات FAQ بسازیم. اما به نظر می رسد راه حل های بهتری هم وجود داشته باشد. برای سئو باید از سئو کردن صفحات، فقط با هدف افزایش کلیک های طبیعی، فراتر برویم.

صنعت سئو بیشتر بر روی چیزی که توسط کاربران جستجو می شود تمرکز دارد. ما لیستی از کلمات کلیدی به همراه میزان جستجوهای هر کدام و غیره را تهیه میکنیم و صفحات خود را بر پایه این اطلاعات و این لیست می سازیم. اگر برای یک گروه کلمات کلیدی صفحه ای نداشته باشیم هم، آن را می سازیم.

در سطح بالاتر می توانیم کلمات کلیدی را با مرحله خرید طبقه بندی کنیم: برای مثال اطلاع دهنده، راهنمایی پیدا کردن محصول، تراکنش. همچنین این دسته بندی می تواند به شکل “معرفی”، “جستجو” و “خرید” نیز باشد.

این کار ساده و کاربردی است. ما اغلب همه چیز را ساده تر می کنیم و در آخر همه این چالش ها و موارد را به شکل صفحه ساده و روانی در می آوریم که جزء به جزء جستجوهای کاربران در آن آورده شده است.

جستجوهای واقعی و بااهمیت به این سادگی به بخش های مشخص تقسیم بندی نمی شوند.

در همایشی که در سال گذشته برگزار شد، Tom Anthony از Distilled اکوسیستم جدید را، بر اساس داده های زیادی که تلفن های هوشمند می فرستند و دریافت می کنند، به این شکل معرفی کرد:

جستجوی صوتی,دستیارهای صوتی,سئو برای موبایل

حتی این شکل هم به صورت خلاصه است، اما حداقل دیدگاه جامع تری را به مخاطب ارائه می کند.

منظور این است که وقتی بر روی استراتژی سئوی موبایل کار می کنیم؛ باید متوجه باشیم که محتوای ما در چه زمینه هایی رنک خواهد گرفت.

این زمینه ها را می شود با هم ترکیب نمود و یک نقشه سفر عمومی برای کاربر تهیه کرد.

این امر باید با داده های دیگری که تفاوت بین نسل ها را بیان می کند نیز ترکیب شود. مثلا به طور خاص، باید در نظر داشته باشیم که نسل جدید با جستجوی صوتی راحت تر هستند و از آن در موقعیت های مختلفی استفاده می کنند.

جستجوی صوتی,دستیارهای صوتی,سئو برای موبایل

Stone Temple Consulting مطالعات عالی و عمیقی برای تقسیم بندی این داده ها بر اساس درآمد انجام داده است. در نمودار زیر، تمامی ارقام در واحد دلار آمریکا آورده شده است.

جستجوی صوتی,دستیارهای صوتی,سئو برای موبایل

از این گزارش می شود فهمید که در هر سطح از تحلیل، متغیرهای مختلفی دخیل هستند. مشخص شد که افراد با جنسیت های متفاوت، در موقعیت های متفاوت و بسته به اینکه از چه موبایلی استفاده می کنند و چه سطح درآمد و سنی دارند، به شکل های متفاوتی از جستجوی صوتی استفاده میکنند.

بازاریاب ها باید به خوبی این تفاوت ها را شناخته و محتوای مناسبی برای هر یک از این گروه ها فراهم کنند.

ساخت محتوای مناسب در زمان مناسب

وقتی برای محتوایی که می توانیم به وسیله آن با مخاطب خود ارتباط برقرار کنیم، برنامه ریزی می کنیم، باید محتوایی بسازیم که بتواند برای جستجوی صوتی نیز رنک بگیرد.

با اینکه این مسئله بسیار جدید است، اما باز هم می توانیم از برخی راهنمایی ها جهت پیشرفت در این پروسه استفاده کنیم.

عبارت هایی که به وسیله صدا جستجو می شوند، اغلب به دلیل راحت تر بودن تکلم نسبت به نوشتار، طولانی تر هستند. همین طولانی تر بودن عبارات باعث می شوند نسبت به متن های تایپ شده، داده های بیشتری برای تحلیل در دست داشته باشیم.

به دلیل بازخوردی که سیگنال ها (نرخ کلیک، بانس ریت، نرخ تبدیل) از هدف کاربر می دهند، می توانیم پروسه تحلیل عبارت جستجو شده توسط کاربر را سریعتر شروع کنیم.

بعلاوه، باید رابطه بین جستجوی صوتی و کاربر را پیش بینی کرده و همیشه به خاطر داشته باشیم. برای مثال، عبارتی که به صورت صوتی جستجو شده است، باید پاسخ و نتیجه ای واضح، کوتاه و مختصر داشته باشد.

Google’s Research Blog، موارد زیر را برای ارزیابی جستجوی صوتی ارائه کرده است:

رضایت از اطلاعات داده شده: محتوایی که به عنوان پاسخ به کاربر داده می شود، باید حاوی اطلاعاتی باشد که کاربر نیاز دارد.

طول: زمانی که پاسخ نمایش داده شده خیلی طولانی باشد، کاربران می توانند آن را به سرعت خوانده و اطلاعات مورد نیاز خود را از آن استخراج نمایند. برای پاسخ جستجوهای صوتی، چنین چیزی معقول نیست. اینکه اطلاعات موردنیاز را، نه زیاد طولانی و نه زیاد کوتاه، برای کاربر فراهم کنیم از اهمیت زیادی برخوردار است.

فرمولاسیون: درک اشتباهات نوشتاری و تصحیح آنها بسیار ساده تر است نسبت به تصحیح اشتباهات گفتاری. بنابراین باید توجه بسیار زیادی به تصحیح اشتباهات گرامری اختصاص پیدا کند.

فصاحت: در پاسخ های صوتی باید تلفظ صحیح رعایت شود. برخی شرکت ها در حال توسعه و بهبود تبدیل نوشتار به گفتار هستند.

این موارد باید مستقیما به سایت اعمال شوند. اگر بدانیم کاربر ما در حال انجام چه کاری است، می توانیم پروسه ای که در حال انجامش است را تا جای ممکن ساده کنیم.

نکات زیر برای تمامی سایت هایی که می خواهند برای جستجوی صوتی محتوا بسازند کاربرد دارد:

  • به یاد داشته باشید که جستجوی صوتی تازه ابتدای سفر کاربر است. اگر کاربر تجربه دلخواهی از سایت موبایل شما نداشته باشد، کاربر سفر خود را در جایی دیگر ادامه خواهد داد. از سایتی مانند http://mobiletest.me استفاده کنید تا ببینید تجربه کاربری موبایل سایت شما چگونه است.
  • محتوایی تولید کنید که جوابگوی اغلب عبارات جستجو شده باشد. اطلاعات صحیحی تولید کنید که موتورهای جستجو بتوانند آنها را به سادگی بررسی کرده و نمایش دهند. ابزارهایی مانند Answer the Public برای اینکار بسیار کارآمد هستند، اما سعی کنید این اطلاعات را به صورت طبیعی در محتوای خود بگنجانید و سعی کنید این صفحات به شکل صفحات پرسشهای متداول نشوند.
  • محتوای خود را با یک سلسه مراتب منطقی ارائه کنید تا برای کاربران مفید باشد و موتورهای جستجو نیز بتوانند آن را به خوبی بررسی نمایند.
  • گوگل در نظر دارد بخش voice queries را به کنسول جستجوی گوگل اضافه کند. پس در آینده ای نزدیک قادر خواهیم بود عملکرد وب سایت خود را در جستجوهای صوتی بسنجیم.

ادامه…

جستجوی صوتی,دستیارهای صوتی,سئو برای موبایل

آموزش سئو و بهینه سازی سایت برای قرار گرفتن در صدر نتایج جستجوی صوتی (voice search) و جستجوی بصری (visual search) برای صاحبان کسب و کار ضروری است. در این مقاله توضیح می دهیم که چگونه بازاریاب های باهوش از جستجوی صوتی و بصری استفاده می کنند تا به طور معنی داری با مخاطبان در هر مرحله از خریدشان تعامل داشته باشند.

اجزاء یک استراتژی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) ممکن است نسبتا ثابت باقی بماند، اما تعریف و اهداف آن به کلی تغییر کند. گرایش به سمت جستجوی بصری و جستجوی صوتی، دامنه صنعت گسترش یافته و به چیزی پویاتر تبدیل می شود.

این یک نیاز واقعی مصرف کننده است. طبق گزارشی که سایت Styce.it ارائه کرده، 74 درصد از فروشندگان گزارش کردند که جستجوی متنی برای پیدا کردن محصولاتی که مشتریان به دنبال آنها هستند، کافی نیست.

همچنین تحقیقات موسسه Gartner پیش بینی می کند که تا سال 2021، بزودی برندهای معروف، وب سایت شان را برای پشتیبانی از جستجوی صوتی و بصری، طراحی مجدد می کنند که این کار می تواند سهم آنها را از تجارت آنلاین به میزان 30 درصد افزایش دهد.

با استفاده از جستجوی صوتی و جستجوی بصری، بازرگانان می توانند با مشتریانشان در هر مرحله از خرید عامل داشته باشند.

این بدان معنی است که از وب سایت های استاتیک قدیمی به سمت تجربیات تعاملی بیشتر که می تواند در هر مکان، هر زمان و روی هر ابزاری قابل دسترس باشد، حرکت کند.

جستجوی حسی

دیده شده در جستجو یکی از نیازهای اساسی است.

اما مفهوم رتبه بندی یا رنکینگ، هنگامی که از ابزارهای اینترنت اشیا و الگوریتم های یادگیری ماشین برای افزایش دقت موتور جستجو استفاده شود، پیچیده می شود.

محتوای برندها باید با یک پرس و جو مرتبط باشد، اما آن پرس و جوها خیلی مشخص و متنی هستند. این مرتبط بودن و سومندی باید در ترکیب با هم قرار گیرند.

اساس این تغییرات دو گرایش است که صنعت جستجو را احیا می کند، جستجوی صوتی و جستجوی بصری. هر دوی اینها به هم متصل شده و تحت چهارچوب جستجوی حسی (Sensory search) گروه بندی می شوند.

آنها اصولا جداگانه و معانی متفاوتی برای بازاریاب های جستجو دارد.

برای کسانی که از همان ابتدا با پیاده سازی بهترین شیوه های فنی و سازگار با استراتژی های سئو درگیر می شوند، آنها بعضی از بهترین فرصتهای بازاریابی دیجیتال را در سال های آینده نمایش می دهند.

جستجوی بصری

جستجوی صوتی,دستیارهای صوتی,سئو برای موبایل

برای سال های طولانی، گوگل قابلیتی را فراهم کرده که کاربران می توانند یک تصویر و یا آدرس یک تصویر را آپلود کرده سپس موتور جستجو یک صفحه نتایج (SERP) در قسمت تولبار جستجو در Google images تولید می کند.

نسل جدید جستجوی تصویری دوربین یک گوشی هوشمند را تبدیل به یک ابزار کاوش بصری می کند و می تواند از یک عکس به عنوان یک پرس و جو در موتور جستجو استفاده کند و همچنین به مصرف کنندگان اجازه می دهد برای جستجو از سبک ها و اشیا استفاده کنند در حالی که قبلا باید برای تعریف آنها و انجام جستجوی متنی در مورد این سبک ها تلاش زیادی می کردند.

از تکنولوژی محبوب جستجوی بصری می توان به Google Lenz و Pinterest Lenz اشاره کرد، اما آمازون، Bing و تعدادی از خرده فروشان سرمایه گذاری زیادی در این مورد انجام داده اند. دلایل زیادی برای اثبات این ادعا وجود دارد، از جمله:

  • ماهانه بیش از 600 میلیون جستجوی بصری در pinterest انجام می شود.
  • استفاده از تصاویر 26.8 درصد از کل پرس و جو هایی که در گوگل انجام می شود را در بر می گیرد.

طبق گزارش Grand View Research:

اندازه بازار جهانی شناسایی تصویر در سال 2016 به 16 میلیارد دلار رسید و احتمالا در سال 2017 تا 2025 نرخ رشد سالیانه آن 19.2 درصد خواهد بود.

این همچنین یک فرصت بزرگی برای خرده فروشان است، چون تنها 32 درصد از آنها از هوش مصنوعی برای جستجوی بصری استفاده می کنند و یا قصد دارند از سال آینده از آن استفاده کنند.

نکات بهینه سازی جستجوی بصری

در زیر چند نکته مهم که به شما در بهینه سازی جستجوی بصری کمک می کند آورده شده است:

  1. برای هر محصول یا صفحه مربوط به هر موضوع، چندین تصویر قرار دهید.
  2. تصاویر را برای وب بهینه سازی کنید تا صفحه سریعتر بارگزاری شود.
  3. هنگام افزودن یک تصویر در سایت، حتما یک پیام و یک عبارت فراخوان (CTA) به این تصویر اضافه کنید تا هنگامی که تصویر شما در Google images نمایش داده می شود، کاربر را مجاب به کلیک روی این تصویر و بازدید از وب سایت تان کند.
  4. نقشه تصاویر سایت که به فرمت XML است را به وب سایت تان اضافه کنید و مطمئن شوید که لیست موجودی محصولات در همه موتورهای جستجو و وب سایت های فروشنده، به روز است.
  5. سلسله مراتب سایت تان را به صورت منطقی نگه دارید و مطمئن شوید که صفحات مرتبط به هم لینک شده اند.
  6. مطمئن شوید تصاویر در یک صفحه معتبر که به هدف مشخص یک کاربر جواب می دهد، قرار دارد.
  7. عبارت کلیدی و موضوع مربوط به هر تصویر را به نقشه تصاویر سایت اضافه کرده و از این عبارت برای بهینه سازی قسمت alt تصاویر و عناوین آنها استفاده کنید. کلمات کلیدی مرتبط را در نام فایل تصویر قرار دهید.
  8. یک برند منحصر به فرد برای همه فایل های بصری خود ایجاد کنید. این به موتور جستجو کمک می کند که برندتان را با یک سبک خاص ارتباط دهد.
  9. در صورتی که از تصاویر استوک استفاده می کنید، آنها را طوری سازمان دهی کنید تا مطمئن شوید از صدها نمونه دیگر از همین تصویر در وب سایت تان استفاده نشده است. در صورتی که از یک تصاویر به دفعا مکرر و با عناوین مختلف در وب سایت تان استفاده کنید، درک این تصویر برای موتور جستجو مشکل خواهد بود.
  10. اگر چه گزارش درباره جستجوی بصری هنوز خیلی محدود است، اما همیشه نگاهی به میزان ترافیک تصاویرتان داشته باشید تا بتوانید در هر لحظه افزایش ترافیک را پیگیری کنید

جستجوی صوتی

جستجوی صوتی,دستیارهای صوتی,سئو برای موبایل

امروزه از جستجوی صوتی بسیار بیشتر از جستجوی بصری در سرویس های معروفی مثل گوگل، اپل و آمازون استفاده می شود.

در عصری که دستیارهای هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد، صدا یکی از حالت های ترجیح داده شده برای دسترسی به ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی است.

بدون شک آمارهایی که وجود دارد، صحت این ادعا را اثبات می کند.

65 درصد از افرادی که از Amazon Echo یا Google Home استفاده می کنند، نمی توانند تصور کنند به روزی برگردند که مجبور بودند از اسپیکرهای هوشمند استفاده کنند.

بازار تجارت کسب و کار مرتبط با صدا در آمریکا به 1.8 میلیارد دلار در سال های اخیر رسیده است که پیش بینی می شود در سال 2022 این رقم به 40 میلیارد دلار برسد.

52 درصد از مالکان اسپیکرهای صوتی مایلند اطلاعات معامله، فروش و تبلیغات مربوط به برندشان را دریافت کنند.

جستجوی صوتی هنوز در مرجله آزمایشی به سر می برد و تعداد زیادی از برندها تلاش دارند تا مشخص کنند چطور می توانند در این صنعت تاثیر خوبی بگذارند.

در مورد جستجوی بصری هنوز اطلاعات کافی وجود ندارد، اما یقینا فرصت های زیادی برای نوآوری در این عرصه وجود دارد. برندها سعی دارند بفهمند چطور می توانند در این عرصه تاثیر بگذارند و نه این که فقط نظاره گر ماجرا باشند.

جستجوی صوتی به طور طبیعی گفت و گو محور هستند و مطمئنا آینده ای را می توان پیش بینی کرد که دستیارهای دیجیتالی پیام های مربوط به برندتان را به صورت صوتی دریافت می کنند به جای اینکه صرفا یک متن را بخوانند.

یکی از گام های مورد نیاز برای انجام این کار، فرمت دادن به ساختار داده ی گفتگو است که در حال حاضر در سایت Schema.org در مرحله آزمایش قرار دارد.

اگرچه در حال حاضر فقط برای مقالات خبری کاربرد دارد، اما مطمئنا بعد از طی مرحله آزمایشی دیگر صنایع را هم پشتیبانی خواهد کرد.

نکات بهینه سازی جستجوی صوتی

گوگل یک دستورالعمل برای شرکت هایی که قصد دارند در زمینه بهینه سازی جستجوی صوتی کار کنند تدارک دیده است که عبارت است از:

1- محتوایی که با فرمت ساختاری speakable مشخص می شود، باید عناوین کوتاه و خلاصه داشته باشند تا برای کاربران اطلاعات قابل درک و مفیدی را ارائه کند.

2- در صورتی که قصد دارید یک داستان بلند را به فرمت ساختاری speakable ایجاد کنید، پیشنهاد می کنیم که داستان بلند را به چند جمله اختصاصی و کوتاه تقسیم کنید تا موتور تبدیل متن به صدا (TTS) به راحتی بتواند آن را بخواند .

3- برای بهبود تجربه کاربری در مورد صدا، محتوای هر بخش از فرمت ساختاری speakable را به قسمت های حدود 20 الی 30 ثانیه یا تقریباً 2 تا 3 جلمه تقسیم کنید.

نکته های سئو فنی برای جستجوی صوتی و جستجوی بصری

جستجوی صوتی,دستیارهای صوتی,سئو برای موبایل

اگر برندها نتوانند حجم و میزان تقاضا را بطور دقیق پیش بینی کنند، باید مطمئن شوند که آنها در نقطه شروع برای جذب ترافیک واجد شرایط هستند.

هنگامی که در اطراف مان نگاهی می اندازیم می بینیم که مردم دنبال اطلاعات فوری در مورد این روند هستند و ضروری است که به سرعت و به طور یکپارچه مورد استفاده قرار بگیرند.

یکی از ملاحظات فنی در این مورد این است که باید محتوای پیش رندر شده (pre-rendered content) زیادی را برای کاربر و موتورهای جستجو فراهم کنیم. این مورد در گذشته از اهمیت بیشتری برخوردار بود، چون در آن زمان بیشتر پردازش ها داخل مرورگر اتفاق می افتاد.

اما برای پاسخ به درخواستهایی که کاربر با صوت و یا تصویر انجام می دهد، باید محتوای پیش رندر شده به موتور جستجو تحویل داده شود. داده های ساختار یافته اغلب در رابطه با جستجوی صوتی و جستجوی بصری تعریف شده است.

فرضیه جستجوی معنایی که یک توسعه اساسی برای جستجوی صوتی و تصویری است بر اساس ایده ساختار نهادها ساخته شده است. با درک ماهیت و نحوه ارتباط آنها، یک موتور جستجو می تواند مفهوم را استنباط و از پرس و جو ها استفاده کند.

برای جستجوی تصویری Clay Bavor در گوگل این چالش ها را خلاصه می کند:

در زبان انگلیسی حدود 180.000 کلمه وجود دارد که ما تنها از 3000 تا 5000 از آنها استفاده می کنیم. در صورتی که می خواهید در حوزه تشخیص صدا کار کنید، با این حجم نسبتا کوچک می توانید کار تشخیص صدا را انجام دهید. فکر کنید چه تعداد اشیا در دنیا وجود دارد، میلیاردها، که همه آنها اندازه و شکل های مختلفی دارند.

برندها باید با ساختار بندی و داده های برچسب گذاری شده (Labeled data) خود به ربات گوگل کمک کنند، چون این کار باعث می شود گوگل نتایج مرتبط با یک جستجو را به درستی پیدا کند.

برخی از عناصر ساختار داده ای که برندها باید روی آنها برای جستجوی صوتی و تصویری تمرکز کنند:

  • قیمت
  • دسترسی پذیری
  • نام محصول
  • عکس
  • لوگو
  • پروفایل های ویژه
  • منوهای ناوبری

خلاصه

جستجوی صوتی و جستجوی بصری به دلایل مختلف اعم از روانشناسی و فنی، مقابل هم قرار دارند. آنها به کاربران اجازه می دهند که ایده های جدید را خیلی موثرتر و به شکل کارآمدی پیدا کنند.

آنها همچنین در تقاطع چند تکنولوژی از قبیل دستیار دیجیتال، هوش مصنوعی و جستجوی عمودی (vertical search) قرار دارد. در مورد جستجوی عمودی، جستجوی محتوا در جهت خاص، یک تناسب طبیعی برای بازیابی اطلاعات هدفمند است. یکی از مزایای اصلی جستجوی بصری این است که آنها به سادگی یک پلتفرم برای ارتباط موثرتر با مصرف کنندگان ایجاد می کنند.

همان طور که نقش جستجو برای پوشش هر مرحله از مسیر خرید را گسترش می دهند، تعداد لحظه های کوچک مبتنی بر جستجو زیاد می شود.

برای سرمایه گذاری، برندها باید اطلاعات عمیقی از مصرف کنندگان داشته باشند، یک استراتژی محتوای چند رسانه ای که به الزامات مخاطبان خود و دانش فنی برای ارتباط دادن این پیام ها به موتورهای جستجو از طریق متن و صدا و تصویر است.

آینده جستجو در بهینه سازی صدا، تصویر و جستجوی عمودی است. در حالی که این مسئله ممکن است به شدت گمراه کننده به نظر برسد.

بازاریاب های خبره درک می کنند که این سفارش جدید چه معنی برای آنها دارد و همین امروز برای اجرای استراتژی خود دست بکار می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود