سئو موبایل برای جستجوی صوتی – سئو محلی

جستجوی صوتی,دستیارهای صوتی,سئو برای موبایل حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 6 امتیاز : 5]

از سئو موبایل برای جستجوی صوتی چگونه می توانیم استفاده کنیم؟

جستجوی صوتی و استفاده از موبایل، هر دو در حال پیشرفت بوده و در حال شکل دادن به صنعت سئو هستند. اما با این وجود، 62% از بازاریابان هیچ برنامه خاصی برای جستجوی صوتی در سال 2018 ندارند.

چگونه بازاریابان می توانند خود را با این دو بخش مهم به روز کنند؟

با پیشرفت سریع استفاده از موبایل، کاربران بیشتری ترجیح می دهند به جای آنکه سوالات خود را تایپ کنند، از موبایل خود آنها را بپرسند.

از آنجا که پیشرفت در تکنولوژی تشخیص صدا نیز از اهمیت مشابهی برخوردار است، شرکت هایی مثل آمازون، گوگل و اپل علاقه به ارائه جستجوی صوتی راضی کننده دارند.

با موضوعات متفاوتی می توان بازاریابان را از این مسئله آگاه کرد. چرا که موبایل و جستجوی صوتی آینده این صنعت را شکل می دهند:

  • دستیارهای صوتی به صورت پیش فرض بر روی تمامی گوشی های هوشمند نصب خواهد شد.
  • گوگل اعلام کرده که بیش از 20% جستجوهایی که با دستگاه های اندروید صورت می پذیرد، به شکل جستجوی صوتی است.
  • اپلیکیشن Amazon Alexa به تازگی رتبه نخست جدول های اپ استور را از آن خود کرده است. اپلیکیشن Google Home نیز در رتبه دوم قرار دارد.
  • یک بار دیگر، دستگاه Amazon Echo، پرفروش ترین دستگاه در آمازون شد.
  • تشخیص درست صدا در حال حاضر در تمامی سرویس های اصلی 95% می باشد.
  • mobile-first index در حال پیشرفت است و به زودی به تمامی سایت ها اعمال می شود.
  • comScore پیش بینی کرده که 50% از تمامی جستجوهای صورت گرفته در سال 2020 از طریق جستجوی صوتی خواهد بود.

با این که پیشرفتشان کاملا هماهنگ نیست، اما ارتباط معناداری بین رشد جستجوی صوتی و افزایش استفاده از موبایل وجود دارد.

از آنجا که امروزه بیشتر اشیاء مجهز به اینترنت هستند، تشخیص صدا به یکی از فاکتورهای تعیین کننده بین تمامی سخت افزارها تبدیل شده است. چه در منزل باشید، چه در ماشین یا سر کار، همیشه وسیله ای که به تشخیص صدا مجهز است در کنار شما وجود دارد.

در مطالعات اخیر ثابت شده است که 62% بازاریاب ها تصمیمی برای اتخاذ استراتژی مشخص برای 12 ماه پیش رو ندارند.

جستجوی صوتی,دستیارهای صوتی,سئو برای موبایل

این مسئله به دلیل نبود آگاهی درباره آن نیست، بلکه بیشتر به دلیل نبود راهنمای کاربردی برای چگونگی انجام آن است.

اگر بخواهم بهتر پررنگ شدن جستجوی صوتی را ثابت کنم، باید بگویم که گوگل به تازگی مجموعه جدیدی را برای نحوه سنجش میزان کیفیت دستیار صوتی گوگل معرفی کرده است.

با اینکه این مجموعه برای دستیار صوتی گوگل معرفی شده است، اما به راحتی می شود فهمید که قوانین مشابهی برای دیگر دستیارهای صوتی نیز قابل اعمال می باشد.

از آنجا که انسان به کارهای ساده تر عادت می کند، جستجوی صوتی هم به دلیل ساده تر بودن آن یک عادت خواهد شد. برای همین هم بهتر است از روش های سئو موبایل جهت پیشرفت در آن استفاده کنیم.

یافته هایی که گوگل پس از ارزیابی رسمی جستجوی صوتی، به دست آورد، به همراه فعالیت های موثر سئو موبایل می تواند به ما در ساخت مجموعه ای از نکات مورد نیاز جهت بهبود رنک وب سایت کمک کند.

این مقاله ابتدا به برخی موارد فنی می پردازد و سپس سعی می کند به شما درک دقیق تری از نحوه استفاده کاربران از جستجوی صوتی بدهد. هدف نهایی ساخت محتوای مناسب برای مفهومی که می خواهیم برسانیم است و می خواهیم میزان پیشرفت خود را بسنجیم.

سئوی فنی برای گوشی های موبایل

با وجود وجوه زیادی که سئو کردن سایت دارد، قابل بررسی بودن یکی از اصلی ترین ویژگی هایی است که برای جستجوی صوتی نیز باید در نظر گرفته شود.

اگر موتور جستجو دسترسی به مطالب شما نداشته باشد و محتوای شما را متوجه نشود، احتمال آنکه مطالبتان در نتایج جستجو نمایش داده شوند، ضعیف خواهد بود. این مسئله همیشه از اهمیت بالایی برخوردار بوده، اما وقتی از لنز جستجوی صوتی به آن نگاه می کنیم، اهمیت بیشتری نیز پیدا میکند.

معمولا برای یک جستجوی صوتی، صفحه نتایج جستجوی معمولی (SERP) نمایش داده نمی شود و به جای آن در تلاش است که تنها یک پاسخ به سوال کاربر داده شود. البته اگر موتور جستجو تشخیص دهد که نمایش صفحات نتیجه جستجوی معمولی می تواند بهتر از تنها یک نتیجه، به سوال کاربر پاسخ دهد، SERP را نمایش می دهد.

خوشبختانه، می توانیم از چند دستورالعمل سئو فنی زیر برای رنک گرفتن بهتر محتوای خود از طریق جستجوی صوتی استفاده کنیم:

  • نشانه گذاری Schema: با افزودن نشانه گذاری Schema، می توانیم داده های وب سایت خود را ساختاربندی کنیم. برای مثال، می توانیم به موتورهای جستجو عناصری که به رویدادها، مردم و قیمت محصولات یا خدمات مربوط است را ارائه کنیم. وقتی یک موتور جستجو سعی در ارائه پاسخ برای جستجوی صوتی دارد، این اطلاعات اضافی می تواند بسیار مفید واقع شود.
  • نقشه سایت XML: داشتن نقشه سایتی که به خوبی ساختاربندی شده و می تواند به راحتی مورد استفاده مردم و موتورهای جستجو قرار بگیرد، احتمال استفاده از اطلاعات شما برای ارائه پاسخ به سوال کاربران را افزایش می دهد.
  • ساختار سایت: ساختار یک وب سایت باید کاملا هماهنگ با پروسه خرید مشتری باشد. برای مثال، فیلترهای گوناگونی که برای محصول در یک سایت تجارت الکترونیک اعمال می شود، باید منطبق با هدف کاربر و چیزی که جستجو کرده است باشد.
  • سئو موبایل خود را بررسی کنید: پیش از آنکه برای ویژگی جستجوی صوتی، خلاقیت به خرج دهید، سئو موبایل خود را کامل بررسی کنید تا مطمئن شوید در موقعیت مناسبی قرار دارد.
  • همچنین پیشنهاد می شود اصول سئو موبایل را مرور کنید تا موارد متفاوت با سئوی معمولی را همیشه به خاطر داشته باشید.

سئوی محلی

سئو سایت,سئو فنی,سئو محلی

وقتی می دانیم جستجوی صوتی در گوشی های موبایل در حال پیشرفت روز به روز است، دور از انتظار نیست که بگوییم کاربران اغلب برای مسیریابی از جستجوی صوتی استفاده می کنند.

خوشبختانه، رشد جستجوی “نزدیک من” کاهش یافته، چرا که مردم از گوگل انتظار دارند مکان فعلی آنها را بفهمد.

گوگل از نقشه های خود برای پاسخ به این سوالات استفاده می کند. پس می توانیم لیست نقشه های خود را بهینه کنیم تا به موتورهای جستجو و مردم کمک کنیم بهتر مسیرهای خود را پیدا کنند. برای کار بر روی استراتژی جستجوی صوتی برای سئو محلی، بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

  • اطمینان حاصل کنید که اسامی، آدرس ها و شماره تلفن های همه جا صحیح است.
  • استفاده از یک پلتفرم خاص را مدنظر داشته باشید که بتواند لیست مکان های شما را مدیریت کرده و عملکرد شما را در جستجوی محلی نمایش دهد. ابزارهای سئوی موبایل در حال زیاد شدن هستند و می توانند به شما برای انجام این کار کمک کنند.
  • کاری کنید که کاربرانتان به راحتی به هدفشان برسند. مثلا اضافه کردن دکمه های فراخوان و اطلاعات بیشتر درباره مسیرها را درنظر داشته باشید.

منتظر چه چیزی در جستجو باشیم؟

اطلاع از هدف گوگل برای آینده موتورهای جستجو، اهمیت دارد.

تکنولوژی رشد کرده است، اما هنوز برخی آرزوهای گوگل و آمازون برآورده نشده است. وقتی تکنولوژی به غایت خود برسد، شاید اصلا نیازی به جستجوی چیزی نباشد، چرا که دستیار دیجیتال خود به خود خواهد فهمید که شما می خواهید چکار کنید.

در حال حاضر، بازاریاب ها باید دستیارهای خود را به شکلی که در بالا گفته شد ارائه دهند.

در اصل، تکنولوژی به دنبال آن است که اهداف انسان را پیش بینی کند. این صنعت به طور پیچیده ای در حال رشد است و در پی آن است که بتواند تشخیص دهد کاربران چه چیزی را می خواهند جستجو کنند.

با درک بهتر مردم و تکنولوژی، بازاریاب ها می توانند استراتژی جستجوی صوتی بسازند که همیشه محبوب باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *