سئو موبایل برای جستجوی صوتی – محتوا

آموزش سئو,تولید محتوا,جستجوی صوتی حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 8 امتیاز : 4.5]

با سئو موبایل میتوان در صدر نتایج جستجوی صوتی گوگل قرار گرفت. در مقاله گذشته آموزش سئو، با استفاده از سئو فنی و سئو محلی به بهینه سازی موبایل برای جستجوی صوتی پرداخیتم. در این قسمت به مباحثی چون فهم محتوا و تولید محتوا در زمان مناسب می پردازیم.

زبان همان چیزی است که نوشته می شود. عبارت یکسان، می تواند بسته به اینکه چگونه، کی، کجا و توسط چه کسی نوشته شده باشد معانی متفاوتی داشته باشد.

البته این چیز جدیدی نیست، اما این که موتورهای جستجو قادر به فهم محتوای عبارت نوشته شده باشند مسئله ای جدید است.

بخشی از این موضوع به خاطر الگوریتم هایی مثل آپدیت Hummingbird گوگل است که مفهوم جستجوی معنایی را وارد زندگی کرده است.

هرچند، منبع بزرگتر اطلاعات نوشتاری گوشی های همراه هوشمند هستند. تلفن های ما به طور مداوم در حال فرستادن و گرفتن داده هستند که این داده ها می تواند رفتارهای گذشته، حال و آینده ما نیز باشند!

الان زمانی که کاربری عبارتی مانند [canon cameras] را جستجو میکند، موتور جستجو می تواند از داده های تلفن هوشمند استفاده کند تا مفاهیم ضمنی (implicit intent) جستجوی کاربر را متوجه شود.

آموزش سئو,تولید محتوا,جستجوی صوتی

این مفاهیم ضمنی که الان موتورهای جستجو با آنها آشنایی دارند، می توانند به ما جهت شکل دادن و شخصی سازی نتایجی که کاربران می بینند کمک کنند.

البته این فهم عمیق موتورهای جستجو، مزایای دیگری نیز به همراه دارد.

عبارت های جستجو شده متفاوت می توانند یک معنی برای موتورهای جستجو داشته باشند. برای مثال:

جستجوی صوتی گوگل,جستجوی معنایی,سئو برای موبایل

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، کاربر به شکل های گوناگونی سوال میکند، اما تمام این سوال ها برای موتورهای جستجو یک معنی را در پی دارند: کاربر می خواهد از وضعیت هوای فردا آگاه شود!

این مسئله از آنجایی کارآمد است که دیگر نیاز نیست برای تک تک کلماتی که جستجو شده است نتیجه ای ارائه کنیم. خیلی از راهنماهای سئوی جستجوی صوتی پیشنهاد می کنند که برای افزایش ترافیک، صفحات FAQ بسازیم. اما به نظر می رسد راه حل های بهتری هم وجود داشته باشد. برای سئو باید از سئو کردن صفحات، فقط با هدف افزایش کلیک های طبیعی، فراتر برویم.

صنعت سئو بیشتر بر روی چیزی که توسط کاربران جستجو می شود تمرکز دارد. ما لیستی از کلمات کلیدی به همراه میزان جستجوهای هر کدام و غیره را تهیه میکنیم و صفحات خود را بر پایه این اطلاعات و این لیست می سازیم. اگر برای یک گروه کلمات کلیدی صفحه ای نداشته باشیم هم، آن را می سازیم.

در سطح بالاتر می توانیم کلمات کلیدی را با مرحله خرید طبقه بندی کنیم: برای مثال اطلاع دهنده، راهنمایی پیدا کردن محصول، تراکنش. همچنین این دسته بندی می تواند به شکل “معرفی”، “جستجو” و “خرید” نیز باشد.

این کار ساده و کاربردی است. ما اغلب همه چیز را ساده تر می کنیم و در آخر همه این چالش ها و موارد را به شکل صفحه ساده و روانی در می آوریم که جزء به جزء جستجوهای کاربران در آن آورده شده است.

جستجوهای واقعی و بااهمیت به این سادگی به بخش های مشخص تقسیم بندی نمی شوند.

در همایشی که در سال گذشته برگزار شد، Tom Anthony از Distilled اکوسیستم جدید را، بر اساس داده های زیادی که تلفن های هوشمند می فرستند و دریافت می کنند، به این شکل معرفی کرد:

سئو موبایل,فهم محتوا

حتی این شکل هم به صورت خلاصه است، اما حداقل دیدگاه جامع تری را به مخاطب ارائه می کند.

منظور این است که وقتی بر روی استراتژی سئوی موبایل کار می کنیم؛ باید متوجه باشیم که محتوای ما در چه زمینه هایی رنک خواهد گرفت.

این زمینه ها را می شود با هم ترکیب نمود و یک نقشه سفر عمومی برای کاربر تهیه کرد.

دوست عزیزم، جهت مشاهده ادامه این مقاله بسیار مفید، لطفا ایمیل خود را به دقت در فیلد ذیل وارد نمایید.

لطفا ایمیل خود را به دقت وارد نمایید :

خیالتون راحت ! از ایمیل شما به صورت محرمانه نگهداری میشه و فقط مقالات برتر نیوسئو براتون ایمیل میشه.
2 نظر در مورد مقاله “ سئو موبایل برای جستجوی صوتی – محتوا ” ثبت شده است
  1. mewnew

    سلام لطف می فرمایید منابع مقالاتتان را هم بزارید ممنون میشم


    • امیر قمصری

      درود بر شما
      دوست عزیزم بسیاری از مقالات نیوسئو ترکیبی از چند مقاله هستند و برخی هم که تالیفی هستند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *