آموزش لینک سازی داخلی

آموزش لینک سازی داخلی,استراتژی لینک سازی داخلی,اهمیت لینک سازی داخلی

لینک سازی داخلی محتوای وب سایت شما را به هم متصل و مرتبط می کند و به گوگل ایده ای از ساختار وب سایت می دهد. این لینک ها می توانند سلسله مراتبی را در سایت شما ایجاد کرده و به شما این امکان را می دهند که به صفحات مهم سایت خود ارزش بیشتری نسبت به سایر صفحاتی که اهمیت کمتری دارند، بدهید. بنابراین استفاده از برنامه ی لینک سازی مناسب می تواند سئو سایت شما را تقویت کند.

لینک سازی داخلی چیست؟

لینک های داخلی پیوندهایی بین صفحات سایت شما می باشند که هم کاربران و هم موتورهای جستجو از این لینک ها برای یافتن محتوای موجود در سایت استفاده می کنند. کاربران از این پیوندها برای پیمایش بین صفحات سایت و یافتن محتوایی که به آن نیاز دارند استفاده می کنند.

موتورهای جستجو نیز از این لینک ها برای پیمایش سایت و بررسی و دسترسی راحت تر به صفحات استفاده می کنند. اگر یک صفحه از هیچ یک از صفحات دیگر سایت شما لینک نگرفته باشد، ربات های موتورهای جستجو نمی توانند آن را پیدا کنند.

لینک سازی داخلی انواع متفاوتی دارد. علاوه بر لینک های موجود در صفحه اصلی، منو و…، می توانید پیوندهایی را نیز در محتوای خود اضافه کنید که تحت عنوان لینک های متنی شناخته می شوند. پیوندهای متنی کاربران شما را به محتوای جالب و مرتبط راهنمایی می کنند.

همچنین، این لینک ها به موتورهای جستجو اجازه می دهند تا دریابند کدام از یک از محتواهای سایت به یکدیگر مرتبط هستند و ارزش آن ها را تعیین کنند. هر چه یک صفحه لینک های بیشتری دریافت کند، برای موتورهای جستجو مهم تر به نظر می رسد. بنابراین، لینک داخلی در سئو بسیار حائز اهمیت است.

هر وب سایت می تواند دارای لینک های داخلی و خارجی باشد. لینک سازی داخلی، صفحات و پست‌ های مربوط به یک وب سایت و لینک های خارجی صفحات آن را به وب‌ سایت‌ های دیگر متصل می‌کنند. در این مقاله قصد داریم به آموزش لینک سازی داخلی و نکات مرتبط به آن بپردازیم.

آموزش لینک سازی داخلی,استراتژی لینک سازی داخلی,اهمیت لینک سازی داخلی

لینک سازی داخلی از نگاه گوگل بسیار مهم است!

لینک های داخلی هدف اصلی ایجاد صفحات مختلف در یک سایت است که مسیر را از صفحه A به B ایجاد می کند. شاید برای همه سوال باشد که چرا لینک سازی داخلی بین صفحات، اینقدر برای گوگل، سئو و کاربران اهمیت دارد.

زمانی که در مورد لینک سازی داخلی و اهمیت آن برای سئو از جان مولر سوال پرسیدند، پاسخ وی این چنین بود:

لینک سازی داخلی برای سئو بسیار بسیار مهم و کاربردی است. تسک لینک سازی داخلی، یکی از بزرگترین اقداماتی است که در راستای سئو یک سایت، باید انجام دهید تا گوگل و بازدید کنندگان سایت خود را به صفحاتی که مدنظرتان هست (که معمولا صفحات هدف و لندینگ ها هستند) راهنمایی کنید. حال با توجه به این موضوع، اهمیت لینک داخلی در سئو را خودتان متوجه خواهید شد.

بنابراین اگر لینک های داخلی به صورت استراتژیک در سئو استفاده شوند، می توانند به افزایش عملکرد صفحاتی که به آنها لینک می دهید کمک کنند.

لینک های داخلی این کار را با انتقال اعتبار صفحه که زمانی با ابزار PageRank قابل اندازه گیری بود، انجام می دهد. درست است که ابزار PageRank اکنون در دسترس نیست اما همچنان اعتبار صفحه با لینک های داخلی منتقل می شود.

اکنون برای اندازه گیری اعتبار یک صفحه یا لینک از فاکتور URL Rating استفاده می کنند. این فاکتور را می توانید با ابزار تحلیل سئو سایت Ahref اندازه گیری کنید.

به طور کلی، هر چه یک صفحه لینک های داخلی بیشتری داشته باشد، رتبه صفحه آن بالاتر است. با این حال، همه چیز در مورد کمیت نیست، کیفیت لینک نیز نقش حیاتی ایفا می کند.

لینک های داخلی علاوه بر اعتبار، به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهند که مستقیماً به محتوایی که می‌ خواهید به آنها نشان دهید منتقل شوند و به شما این امکان را می‌دهد که تا حدودی تجربه کاربری را نیز بهبود بخشید.

به عنوان مثال، اگر یک فروشگاه اینترنتی دارید، ممکن است بخواهید مستقیماً از صفحه اصلی خود به پرفروش ترین محصولات یا یک محصول هدف، لینک دهید. این کار به سادگی با لینک داخلی قابل انجام است. همچنین این مورد برای بازدیدکنندگانی که می‌خواهند مستقیماً به صفحه خرید محصولات بروند و آنها را خریداری کنند، کاملا کاربردی و قابل استفاده است.

یکی از تکنیک های فروشگاه های اینترنتی، این است که راهنمای خرید برای محصولات خود در بخش بلاگ ایجاد می کنند و از راهنمای خرید، به صفحه محصول معرفی شده، لینک می دهند. این بهترین ساختار و استراتژی لینک سازی داخلی است که با راهنمای کامل یک کاربر، وی را به صفحه محصول برده و به سادگی، آن را به یک مشتری تبدیل کنید.

اهمیت لینک سازی داخلی

اهمیت لینک سازی داخلی نزد گوگل و سایر موتورهای جستجو بسیار بالاست، اما دلیل این اهمیت چیست؟ گوگل برای کشف محتواها در وب سایت ها و رتبه بندی آن ها در نتایج جستجو خود، لینک ها را دنبال کرده و صفحات مقصد آن ها را بررسی می کند.

اگر یک پست یا صفحه لینک های زیادی دریافت کند، برای گوگل نشانه‌ای مبنی بر این است که یک مقاله مهم یا با ارزش در آن صفحه قرار دارد. این موضوع هم برای لینک های داخلی صادق است و هم برای لینک های خارجی.

شما به عنوان مالک سایت این امکان را دارید که لینک های داخلی سایت خود را کنترل کنید و با لینک سازی داخلی مناسب، می توانید بازدیدکنندگان و گوگل را به مهم ترین صفحات خود هدایت کنید. در ادامه دو مورد مهم در ارتباط با اهمیت لینک سازی داخلی و کاربرد آن را بیان می کنیم.

1. ایجاد ارتباط بین مقالات

گوگل وب سایت ها را با دنبال کردن لینک های داخلی و خارجی به وسیله ربات های خود (خزنده ها) بررسی می کند. هنگامی که این ربات ها به صفحه اصلی یک وب سایت می رسند، شروع به بررسی صفحه کرده و لینک های موجود در آن را دنبال می کنند. با دنبال کردن این لینک ها، گوگل می تواند رابطه بین صفحات مختلف، پست ها و سایر محتواها را بررسی کند. به این ترتیب گوگل متوجه می شود که کدام صفحات در سایت شما موضوعات مشابهی را پوشش می دهند.

2. افزایش ارزش صفحات

گوگل علاوه بر درک رابطه بین محتوا ها، ارزش و رنک را بین تمام لینک‌ های موجود در یک صفحه وب تقسیم می‌کند. اغلب صفحه اصلی یک وب سایت بیشترین ارزش لینک را دارد زیرا این صفحه معمولا بیشترین بک لینک و بازدید را به خود اختصاص می دهد. این مقدار ارزش لینک بین تمام پیوندهای موجود در صفحه اصلی به اشتراک گذاشته خواهد شد.

بنابراین، جدیدترین پست‌های سایت شما ارزش لینک بیشتری را دریافت می‌کنند، البته اگر از صفحه اصلی به آن‌ها لینک داده شود، نه فقط در صفحه دسته بندی. همچنین اگر پست‌ های جدید از صفحه اصلی به آن‌ها پیوند داده شوند، گوگل سریع‌تر می تواند آن ها را پیدا کند.

هرچه تعداد لینک هایی که به یک صفحه خاص می رسند بیشتر باشد، ارزش آن صفحه بالاتر می رود و گوگل صفحه‌ای که لینک‌ های ارزشمند زیادی را دریافت می‌کند، مهم‌تر می‌داند و شانس ایندکس شدن آن صفحه افزایش می یابد.

چگونه لینک سازی داخلی انجام دهیم,ساخت لینک داخلی,لینک داخلی در سئو

آموزش لینک سازی داخلی (مراحل + نکات ارزشمند)

ارزیابی و بهبود لینک سازی داخلی برای سئوی سایت شما بسیار مهم است. با افزودن لینک‌های داخلی مناسب، می توانید موارد زیر را محقق کنید:

  • متصل و مرتبط کردن صفحات به یکدیگر
  • انتقال و افزایش ارزش صفحات

برای تدوین استراتژی سئو و ساخت لینک داخلی، چندین نکته وجود دارد که باید آن ها در نظر بگیرید. البته اینکه دقیقاً چگونه این موارد را انجام می دهید به سایت و اهداف شما بستگی دارد، اما راهکارها و تکنیک های زیر قوانین کلی محسوب می شوند.

1- ساختار ایده آل سایت خود را تعیین کنید

به صاحبان وب سایت ها توصیه می شود که وب سایت خود را به صورت یک هرم تصور کنند. در بالای آن صفحه اصلی قرار دارد، در زیر آن برخی بخش ها یا دسته بندی ها وجود دارند، و در پایین تر، پست ها، مقالات و صفحات جداگانه قرار می گیرند. معمولا هرچه صفحات در قسمت های پایین تر این هرم قرار بگیرند، تعداد لینک های ورودی آن ها کمتر می شود.

شما باید این ساختار را به خوبی اجرا کنید و منوی سایت باید به خوبی آن را منعکس کند و نمایش دهد. 

2- مهمترین محتوای خود را انتخاب کنید

باید تعیین کنید که مهمترین محتوا های شما کدامند. این مورد به موضوع و هسته کسب و کار شما بستگی دارد. محتوا هایی که می خواهید افراد هنگام جستجوی موضوعات یا محصولاتی که شما در آن ها تخصص دارید مشاهده کنند، محتوا های مهم سایت شما می باشند.

اگر می خواهید به گوگل اطلاع دهید که این صفحات، محتوا های ضروری و مهم شما می باشند، باید لینک های زیادی برای آن ایجاد کنید. نقاط مختلف زیادی وجود دارند که از آنجا می توانید به محتوای های مهم خود لینک دهید اما فراموش نکنید که باید از محتوا های مهم نیز به صفحات و مقالات زیرمجموعه، لینک دهید.

3- ایجاد لینک بین صفحات والد و فرزند

مجددا ساختار هرمی سایت را تصور کنید. اگر صفحات دسته بندی را به عنوان والد و صفحات زیرمجموعه آن را صفحات فرزند در نظر بگیریم، صفحات والد باید به صفحات فرزند خود لینک داخلی داشته باشند. علاوه بر آن صفحات فرزند باید به یکدیگر و همچنین صفحات والد خود لینک دهند. با توجه به ارتباط موضوعی بین این صفحات، وجود لینک های داخلی بین آن ها کاملا منطقی است.

4- افزودن لینک داخلی به مقالات مرتبط

طبقه بندی ها، مانند دسته ها و برچسب ها، به شما کمک می کنند تا سایت خود را سازماندهی کنید و به کاربران و گوگل کمک می کند تا متوجه شوند محتوای شما در مورد چیست. ساخت لینک داخلی برای طبقه بندی ای که پست به آن تعلق دارد می تواند مفید باشد. افزودن لینک به دسته و برچسب‌ها به گوگل کمک می‌کند ساختار وبلاگ شما را بهتر درک کرده و به بازدیدکنندگان کمک می‌کند راحت‌ تر به پست‌ های مرتبط دسترسی داشته باشند.

5- ساخت لینک داخلی برای پست های جدید

آخرین مرحله از مراحل لینک سازی داخلی، ایجاد لینک به محبوب ترین یا جدیدترین پست ها در وب سایت شما است. ترجیحاً این بخش‌ ها را در نوار کناری (سایدبار) قرار دهید تا در تمامی صفحات نمایش داده شوند.

همانطور که ارزش و رنک توسط لینک ها به محبوب ترین و جدید ترین پست ها منتقل می شود، ارزش آن ها افزایش می یابد. علاوه بر این، دسترسی بازدیدکنندگان به پست‌ها آسان‌ تر خواهد شد، که این مسئله باعث افزایش ترافیک می‌شود و ترافیک بیشتر نشانه مثبتی برای گوگل و سئو سایت شما است.

نکته بسیار مهم: بهتر است برای ساخت لینک داخلی در پست ها و صفحات جدید، اندکی صبر کنید و بگذارید صفحه با کلمه کلیدی هدف خود، در نتایج به رتبه و جایگاه ایده آل برسد، سپس کار لینک سازی داخلی را انجام دهید.

6- استفاده از بهترین انکرتکست ها برای لینک سازی داخلی

ممکن است برای همه شما این سوال ایجاد شود که بهترین انکرتکست برای لینک سازی داخلی صفحات چیست. بهترین و استانداردترین انکرتکست برای لینک ساخت لینک داخلی، کلمه کلیدی اصلی صفحه مقصد است.

به عنوان مثال: ما برای ایجاد یک لینک داخلی در این محتوا به صفحه آموزش سئو اکنون از کلمه کلیدی اصلی صفحه مقصد یعنی آموزش سئو استفاده کردیم.

برخی از منابع آموزشی مانعی برای استفاده از دیگر کلمات کلیدی مرتبط با صفحه مقصد به عنوان انکرتکست نمی بینند، اما تجربه به ما ثابت کرده است که بهترین گزینه، کلمه کلیدی اصلی صفحه مقصد است.

7- عدم استفاده از یک انکرتکست برای دو صفحه متفاوت

این موضوع در آموزش لینک سازی داخلی بسیار مهم است. گوگل زمانی که لینک های داخلی را بررسی می کند، در صورتی که با این موضوع روبرو شود، سردرگم شده و متوجه نمی شود که کلمه کلیدی انتخابی برای انکرتکست، کلمه کلیدی اصلی کدام صفحه است.

به عنوان مثال: شما یک صفحه برای خرید گوشی سامسونگ A52S با حافظه 128 و یک صفحه برای خرید گوشی سامسونگ A52S با حافظه 256 و رم 12 دارید. حال اگر در یکی از صفحات بلاگ لینک داخلی که به این صفحات می دهید، با انکرتکست “خرید گوشی سامسونگ A52S” باشد، گوگل در انتخاب این کلمه کلیدی به عنوان کلمه کلیدی اصلی این صفحات و مقصد لینک داخلی، سردرگم می شود.

لینک سازی داخلی

8- بررسی لینک های داخلی با ابزار Google Search Console

به تصویر بالا توجه کنید. تصویر بالا بخش Links سایت نیوسئو در ابزار Google Search Console را نشان می دهد. شما در این بخش متوجه می شوید که برای هر صفحه، چه تعداد لینک داخلی ساخته شده است.

این مورد می تواند در ساختن استراتژی لینک سازی داخلی به شما کمک کرده و صفحات هدف پروژه را به شما نشان دهد.

سعی کنید در بازه های زمانی مختلف، بخش Links ابزار سرچ کنسول را تحلیل و بررسی کنید. این بخش به شما کمک می کند که صفحات مهم که لینک داخلی کمی دارند را بیابید و با یک استراتژی مشخص، لینک سازی داخلی برای آن را شروع کنید.

چندتا لینک داخلی برای هر صفحه، بسازیم؟

یکی از متداول ترین سوالات کاربران و کارشناسان سئو این است که هر صفحه، باید چندتا لینک داخلی داشته باشد. همان طور که می دانید، یک صفحه به صورت پیش فرض لینک های داخلی زیادی در بخش هدر، سایدبار و فوتر دارد، حالا با توجه به این حجم از لینک داخلی در این بخش ها، در متن محتوا، چه تعداد لینک داخلی، ایجاد کنیم؟

به طور کلی برای هر 1000 کلمه محتوا بهتر است که دو لینک داخلی در نظر بگیرید. حالا با توجه به این میزان، برای محتواهای با حجم بیشتر و کمتر، لینک های داخلی بیشتر و کمتری در نظر بگیرید.

البته ساخت 2 لینک داخلی برای صفحات با محتوای کمتر از 600 کلمه، نیز ایرادی ندارد.

توجه داشته باشید که اگر بیش از حد این استاندارد، لینک داخلی ایجاد کنید، صفحه به مرور زمان، اعتبار کلی خود را از دست داده و در نتایج گوگل، دیگر رتبه بندی نمی شود. اگر نیز در رتبه های برتر باشد، کم کم رتبه صفحه کاهش پیدا می کند.

انواع لینک داخلی در صفحات سایت

در ادامه مقاله آموزش لینک سازی داخلی قصد داریم انواع لینک داخلی را به شما معرفی کنیم. قطعا تا اینجای کار، تصورتان از لینک داخلی یک نوع بوده است، اما در ادامه نظرتان عوض می شود:

لینک های ناوبری (Navigational links)

منظور از لینک ناوبری لینک هایی است که معمولا در منو سایت ها، قرار می گیرند. به عنوان مثال منو سایت دیجی کالا که به شما نشان می دهد که برای خرید لپ تاپ برند سامسونگ باید وارد چه صفحه ای شوید، دارای لینک داخلی از نوع ناوبری است.

لینک های متنی (Contextual links)

یکی از متداول ترین مواردی که آموزش لینک سازی داخلی نیز با محوریت بکارگیری این نوع لینک های داخلی، آموزش داده می شود، لینک های متنی است. یعنی لینک هایی داخلی متن به وسیله یک انکرتکست به صفحه دیگری لینک می شود. این لینک برای انتقال اعتبار یک صفحه بسیار کاربردی تر از دیگر لینک های داخلی است، چون به گونه ای، کلمه کلیدی هدف صفحه مقصد را معرفی می کند و همین جریان باعث بهبود سئو صفحه مقصد خواهد شد.

لینک های بردکرامپ (Breadcrumb links)

یکی از مهم ترین کاربردهای لینک های داخلی، نشان دادن ارتباط بین صفحه و از همه مهم تر، نوع ارتباط بین این صفحات است. لینک های بردکرامپ به خوبی ارتباط بین صفحات را به کاربران نشان می دهد. به نمونه زیر توجه کنید:

آموزش لینک سازی داخلی,استراتژی لینک سازی داخلی,اهمیت لینک سازی داخلی

همان طور که می بینید، بردکرامپ و لینک هایی که در عبارات آن قرار دارد، نشان می دهد که این محصول در صفحه دسته بندی محصولات ساعت هوشمند قرار دارد و دسته بندی محصولات ساعت هوشمند خود زیردسته صفحه دسته بندی محصولات ” ساعت و مچ بند هوشمند” قرار دارد.

لینک های فوتر (Footer links)

قطعا در بخش پایین وب سایت، لینک ها را دیده اید که با یک آیتم یا انکرتکست، به صفحه ای دیگر لینک شده اند. این یکی از انواع لینک است که باید در آموزش لینک سازی داخلی به آن اشاره کنیم. تقریبا تمامی سایت ها، این نوع لینک داخلی را داشته و این لینک ها، تقریبا در بیشتر صفحات سایت، موجود هستند.

آموزش لینک سازی داخلی,استراتژی لینک سازی داخلی,اهمیت لینک سازی داخلی

تصویر بالا انبوهی از لینک های داخلی در بخش فوتر سایت هاست دی ال را نشان می دهد. معمولا در تمامی سایت ها، از بخش فوتر به صفحه اصلی، صفحه بلاگ، صفحه تماس با ما، سوالات متداول، درباره ما لینک می دهند.

برخی نیز لینک صفحات لندینگ را نیز در این بخش قرار می دهند (کاری که هاست دی ال در بخش فوتر انجام داده است).

بهترین راهکارها برای رفع مشکلات لینک های داخلی

برای اینکه بهترین عملکرد را در سئو داشته باشید، باید در همه چیز بهترین بوده و همیشه حواستان به همه فاکتورهای سئو باشد. بررسی لینک های داخلی یک سایت کار ساده ای نیست. اینکه تک تک لینک های داخلی یک صفحه را بخواهید چک کنید، مخصوصا برای وب سایت ها با بیش از 700 صفحه، تقریبا غیرممکن است.

بهترین راهکار برای بررسی لینک های داخلی که در ادامه آموزش لینک سازی داخلی به شما شرح می دهیم، استفاده از بخش site audit ابزار ahrefs است. البته برای استفاده از این ابزار باید اکانت ahrefs تهیه کنید که امروزه کار ساده ایست و به راحتی می توانید از پکیج های اشتراک ویژه ابزارهای سایت های مختلف استفاده کنید.

به وسیله این بخش از ابزار، می توانید:

  • لینک های 404 داخلی سایت خود را بیابید و آن ها را با لینک های صحیح، جایگزین کنید.
  • صفحات معتبر جدید برای لینک سازی داخلی در سایت خود می یابید.
  • مشکل یتیم بودن صفحات را برطرف می کنید.

پیدا کردن لینک های داخلی 404 یا 4xx و لینک سازی مجدد

به تصویر زیر دقت کنید. همان طور که می بینید، بخش Reports این ابزار، گزارش های مربوط به لینک های داخلی خراب یا به اصطلاح شکسته را به شما نشان می دهد.

آموزش لینک سازی داخلی,استراتژی لینک سازی داخلی,اهمیت لینک سازی داخلی

اینجا برای شما این سوال ایجاد می شود که چرا این لینک ها 404 شده اند. مهم ترین دلیل این رخداد، حذف صفحات از سایت است که دارای لینک داخلی از دیگر صفحات هستند. تصور کنید که شما یک روستا را به کل خراب کنید، اما مسیرهای منتهی به آن را جایگزین نکنید. هر فردی که این مسیر به روستای مخروبه را طی کنید، به بن بست می رسد.

وضعیت صفحات حذف شده و لینک های داخلی ایجاد شده به آن ها، نیز دقیقا همین است.

بهترین راهکار این است که پس از حذف یک صفحه، لینک های داخلی آن را بیابید و آن ها اصلاح کنید.

هر کدام از خطاها یعنی 404 و 4xx یک یا چندین صفحه را به شما نشان می دهد. با کلیک روی آن، در ستون No. of all inlinks به شما می گوید که چه تعداد لینک داخلی به این صفحه وجود دارد. به تصویر زیر دقت کنید:

آموزش لینک سازی داخلی,استراتژی لینک سازی داخلی,اهمیت لینک سازی داخلی

حالا می توانید این لینک های داخلی را در سایت خود مسیریابی کنید و آن ها را اصلاح کنید.

رفع مشکل صفحات یتیم

صفحات یتیم صفحاتی هستند که هیچ لینک داخلی ندارند. اگر صفحات مهمی در سایت خود دارید که در گزارش بدست آمده از ابزار Ahrefs به عنوان صفحات یتیم طبقه بندی می شوند، به راحتی می توانید این مشکل را رفع کنید.

در بخش Report کافیست روی گزینه Links کلیک کنید. در بین گزارش ها، یک بخش اختصاصی، لیست صفحات یتیم سایت یا به اصلاح orphan page را به شما نشان می دهد.

هیچ صفحه ای در وب سایت ها نباید صفحه یتیم باشند. به خاطر اینکه:

  • Google نمی تواند آنها را پیدا کند (مگر اینکه نقشه سایت خود را از طریق کنسول جستجوی Google آماده سازی کنید یا آنها بک لینک هایی از صفحات اینکدس شده در سایر سایت ها داشته باشند).
  • هیچ رنکی از این صفحات منتقل نمی شود.

ممکن د راین لیست صفحاتی باشند که هیچ ارزش وقت گذاشتن، ندارند. هدف ما از بررسی صفحات یتیم، این است که صفحه مهمی در این لیست نباشد.

این مقاله ادامه دارد…

6 نظر در مورد مقاله “ آموزش لینک سازی داخلی ” ثبت شده است
  1. سید علی

    سلام
    از آنجایکه لینک های داخلی هر صفحه مقداری اعتبار رو به صفحه مقصد انتقال می دهند
    می خواستم بدونم که لینک های داخلی از نوع ساید بار ، منو ، فوتر و لینک های مرتبط چقدر اعتبار رو به صفحه مقصد انتقال میدن ؟
    جایی خوندم که فقط لینک های داخلی داخل محتوا فقط اعتبار صفحه رو به صفحه مقصد انتقال می دهند
    می خواستم در این مورد راهنمایی فرمایید
    ممنون


    • سیدمجتبی پورموسوی

      درود
      بله درسته. فقط لینک های داخل متن محتوا، کمی از اعتبار صفحه را به صفحه مقصد منتقل می کند.


  2. مهسا جلال

    سلام وقت شما بخیر. مرسی از توضیحاتتون.
    من سه تا از صفحاتم باهمدیگه کنیبالیزیشن شدن، از دو صفحه دیگه لینک داخلی دادم به صفحه ای که واسمون مهم تر بود. درست انجام دادم یا باید از صفحه مهم تر به اون ها لینک می دادم؟
    هیچ کدومشون هم صفحه دسته بندی یا مادر نیستن، هر سه صفحات محصول هستن.
    متشکرم.


    • سیدمجتبی پورموسوی

      سلام روزتون بخیر
      ممنون از توضیحات شما
      بله. درست انجام دادین


  3. محمود رنجبر

    سلام خدمت امیر قمصری عزیز یه سوال من از صفحه اصلی سایت در پست های سایتم که آگهی مغازه ها است به صفحه more لینک دادم قبلا با سرچ مغازه صفحه more تو نتایج گوگل میومد و مستقیم میتونستم به صفحه more مربوط به مغازه موردنظر برم
    ولی بعد از استفاده از تغییر url برای صفحه more یعنی به جای more.php توی لینک more نوشتم و لینک درست کار میکنه
    دیگه این اتفاق نمیفته و صفحه اصلی سایت که همه پست ها توی اون هست تو نتایج گوگل میاد
    برای اینکه دوباره صفحه more تو نتایج بیاد باید تغییر url رو حذف کنم
    آیا به خاطر تغییر url این اتفاق میفته
    سپاس از راهنمایی تون موفق باشید


    • سعید قائمی

      درود بر شما دوست عزیز سوال شما واضح نیست.
      ولی اگر آدرسی و تغییر دادید باید ریدایرکت 301 بزنید که بعدا دچار مشکل و جریمه از سمت گوگل نشید.
      تغییر آدرس بدون ریدایرکت میتونه یکی از این دلایل باشه.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود