آموزش ساخت بک لینک – بایدها و نبایدها

آموزش ساخت بک لینک,بایدها ونباید های بک لینک,بک لینک مخفی

ساخت بک لینک برای سایت ها شامل قوانینی می باشد که در مبحث آموزش سئو باید آن را بیاموزید. امروز می خواهیم درباره این قوانین لینک سازی صحبت کنیم. بر کسی پوشیده نیست که لینک ها یکی از 3 فاکتور رنک دهی برتر در گوگل هستند و می توانند مزیت های زیادی برای وب سایت شما داشته باشند. اما موارد گیج کننده ای درباره اینکه چه مواردی برای ساخت بک لینک مفید هستند و چه مواردی نه، وجود دارد. امیدوارم این مقاله به شما کمک کند جواب سوالات خود را بیابید.

بایدها :

بسیارخب! بایدها کدام هستند؟ چه کارهایی را باید انجام دهیم؟ اولین کاری که باید انجام دهید و بسیار مهم است این است که:

  1. ارزش لینک را متوجه شوید. جدا از پتانسیل رنک گیری، باید به این دقت کنید که این لینک چه ارزشی برای سایت شما به ارمغان می آورد؟ آیا برای سایت شما ترافیک به همراه خواهد داشت؟ آیا ارتباطی به سایت شما دارد؟ آیا چگالی بالایی دارد؟ گزینه های خود را وزن دهی کرده و ببینید چه فاکتورهایی برای سایت شما ارزش محسوب می شوند.
  2. لیست محلی: لیست محلی هنوز عملکرد بسیار خوبی دارد. این ارجاعات کسب و کار محلی بر روی چند پلتفرم متفاوت فعال هستند و سرویس هایی مانند Moz Local یا Yext می توانند به شما کمک کنند این کار را بهتر انجام داده و بیشتر در این نتایج دیده شوید. این نتایج به گوگل نشان می دهند که این کسب و کار واقعا همان جایی که ادعا می کند واقع شده است. این لیست شامل اطلاعات دقیق کسب و کار از جمله اسم، آدرس و شماره تلفنی است که شما برای آن معین می کنید. مسئله ای که اغلب اوقات درباره آن صحبت نمی شود این است که برخی از این لیست های کسب و کار محلی هیچگاه توسط گوگل ایندکس نمی شوند.

یکی از کارهایی که سئوکارهای محلی مدت ها است انجام می دهند، این است که صفحه ای را در سایت شما می سازند که می گوید موقعیت شما کجاست. به لیست های محلی لینک دهید تا به گوگل کمک کنید شما را ایندکس کند.

آموزش ساخت بک لینک,بایدها ونباید های بک لینک,بک لینک مخفی

  1. اشارات برند بدون لینک. یکی از ساده ترین روش های لینک گرفتن این است که افرادی که به برند یا کمپانی شما اشاره کرده اند اما به شما لینک نداده اند را پیدا کنید. فرض کنیم این مقاله در رابطه با معرفی کمپانی های موفق سئو است و در آن به کمپانی Moz اشاره شده است اما لینک Moz درج نشده است. در چنین موقعیتی می توانید به وبمستر سایت مورد نظر پیام دهید و درخواست کنید لینک شما را درج کنند.
  2. تصحیح لینک های شکسته: با این روش می توانید با تلاش بسیار کم، لینک های خوبی به دست آورید. اما چگونه؟ فرض کنید لینکی از سایتی داشتید که حالا 404 شده است. یعنی قبلا با این لینک افرادی به سایت شما می آمدند و از صفحه خاصی بازدید می کردند. اما مدتی است این صفحه را حذف یا به جای دیگری منتقل کرده اید. هرچه که هست، حتما این لینک های شکسته را ریدایرکت 301 کنید تا چگالی صفحه به جایی دیگر منتقل شود. حتما این روش عالی و ساده را امتحان کنید.
  3. استفاده از سرویس HARO) Help a Reporter Out): گزارشگران هرگونه سوال یا اطلاعاتی که از یک مقاله بخواهند را از طریق این سرویس ایمیل با شما در میان می گذارند. نه تنها این کار یک PR کلی و خوب است، بلکه موقعیتی عالی برای گرفتن لینک محسوب می شود. من دوست دارم به لینک سازی هم به چشم یک PR خوب نگاه کنم.
  4. بی نظیر باشید و اسپانسر چیزهای بی نظیری هم شوید: من مطمئن هستم هرکدام از شما، یک خیریه محلی یا غیرانتفاعی را سراغ دارید که می توانید اسپانسر آن شوید. این خیریه هرچقدر هم که کوچک یا بزرگ باشد، به این کار فکر کنید. با این کار، فرصتی برای گرفتن لینک نیز خواهید داشت، پس حتما خوب به این گزینه فکر کنید.
  5. سوال و یا درخواست کنید: سوال کردن هیچ ایرادی ندارد. درخواست کردن هم هیج ایرادی ندارد، به خصوص زمانی که به درستی انجام شود. می دانیم که درخواست لینک سازی به طور کلی زیاد مورد پسند نیست چون نرخ پاسخ آن بسیار پایین است و چیزی در حدود 4% تا 7% می باشد که واقعا بد است. اما اگر کمی استراتژیک عمل کنید یا برای ساخت بک لینک از افرادی درخواست کنید که از پیش می شناسید، می توانید نرخ پاسخ را بیشتر کنید.
  6. محتوای منحصر به فرد و عالی تولید کنید: حتما شما هم شنیده اید که افراد زیادی می گویند: “لینک سازی دیگر مرده است. شما فقط باید محتوای عالی بسازید و بعد همه به طور طبیعی به آن لینک می دهند” من هم تا حدودی موافقم اما به نظرم باید این دو را با هم ترکیب کنیم. یعنی هم باید محتوای عالی تولید کنید و هم به ساخت بک لینک بپردازید.

تبادل لینک,ساخت بک لینک,قوانین بک لینک

نبایدهای لینک سازی

مواردی هستند که برای ساخت بک لینک موفق اصلا نباید آنها را انجام دهید. در ادامه به نبایدهای لینک سازی خواهیم پرداخت.

  1. انکرتکست خاصی را درخواست نکنید. این کار بسیار اسپم است. اخیرا، Eric Ward درباره این موضوع صحبت کرد و به شدت موافق این بود که هیچوقت نباید درخواست انکرتکست خاصی داشته باشید. او می گوید وب سایت ها باید هرطور که می خواهند لینک شما را درج کنند تا طبیعی تر باشد. به این ترتیب گوگل هم این لینک ها را ارگانیک تر دیده و در طولانی مدت به سایت شما کمک خواهد کرد. این مورد چیزی بیشتر از یک پیشنهاد ساده است و اصلا نباید این کار را انجام دهید.
  2. لینک های فالو خرید و فروش نکنید: شما مجاز هستید که تنها لینک های نوفالو را خرید و فروش کنید. این ویژگی نشان دهنده لینک های پولی است. این لینک می توانند لینک های تبلیغاتی باشند یا لینک هایی باشند که شما آنها را قبول ندارید. بنابراین حتما به این ویژگی دقت کرده و از آن استفاده کنید.
  3. بک لینک مخفی: قبلا از این لینک ها استفاده می شد. لینک های مسخره سفیدرنگی که بر روی پس زمینه سفیدرنگ درج می شدند. این لینک ها کاملا پنهان هستند اما خزنده ها به سرعت می توانند آنها را پیدا کنند. پس اصلا این کار را نکنید. این تکنیک بسیار قدیمی است و دیگر اصلا کاربرد ندارد. گوگل در تشخیص این موارد بسیار هوشمندتر شده است.
  4. لینک های دایرکتوری بی کیفیت: این لینک ها هم همینطور. در زمان گذشته، تعداد زیادی لینک و متن را در این دایرکتوری ها شاهد بودیم. باید حتما خودتان را از این دایرکتوری ها دور نگه دارید.
  5. لینک های Site-Wide نیز کاملا اسپم هستند: لینک های Site-Wide، چه لینک پاورقی باشند، چه لینک Navigation Top level (نوار افقی بالای سایت که به نیاز کاربر پاسخ اولیه میدهد)، اصلا لینک های خوبی نیستند. از ساخت چنین لینک هایی پرهیز کنید.
  6. لینک کامنت با انکرتکست بیش از حد بهینه شده: حتما باید از درج چنین لینک هایی پرهیز کنید. این لینک ها هم مثل بقیه لینک هایی که مثال زدیم، هیچ گونه کمکی به شما نمی کنند. پس اصلا چرا باید چنین لینک هایی را بسازید؟
  7. سوء استفاده از پست مهمان: اصلا نباید این کار را انجام دهید. نباید از پست مهمان، صرفا جهت درج لینک استفاده کنید. البته من هنوز هم طرفدار پست مهمان ارزشمند و خوب هستم. پست مهمان چه حاوی لینک باشد، چه لینکی نداشته باشد، ارزش بسیاری دارد. بنابراین پست مهمان را کامل کنار نگذارید، اما به آن صرفا به عنوان موقعیتی جهت درج لینک هم نگاه نکنید.
  8. ابزارهای اتوماتیک: از این ابزارها میتوان برای ساخت بک لینک در همه مدل وب سایت استفاده کرد. ScrapeBox نام یکی از ابزارهای این تکنیک سیاه است که در هر نوع بلاگی، کامنت لینک دار می گذارد. اصلا از این ابزار استفاده نکنید.
  9. ساخت Link schemes، شبکه لینک خصوصی و شبکه بلاگ خصوصی: چنین کارهایی هم شما را به دردسر می اندازند. اگر چنین کاری بکنید، گوگل یا شما را جریمه می کند یا از فهرست خود حذف می کند. این کار بسیار اسپم بوده و اصلا نباید این کار را انجام دهید.
  10. تبادل لینک: این روش به این شکل است که شما در وب سایتی ثبت نام می کنید تا لینک شما را درج کند. این وب سایت نیز از شما می خواهد تا لینکشان را در وب سایت خود درج کنید. مادامی که شما لینک آنها را درج نکرده اید، آنها هم لینک شما را در وب سایت خود درج نمی کنند.

امیدوارم این مقاله شما را از سردرگمی نجات داده باشد و فهمیده باشید که کدام لینک ها را باید بپذیرید و کدام لینک ها را باید رد (disavow) کنید؟ شما چطور فکر می کنید؟ در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

6 نظر در مورد مقاله “ آموزش ساخت بک لینک – بایدها و نبایدها ” ثبت شده است
  1. ali

    خیلی خوب بود


    • ناظر سایت

      سلام
      ممنون از بازخورد مثبت شما.


  2. محمد علی

    سلام من میخواهم با همکاری وتجربه شما پیام رسان پاتوق بسازید که از هر نظر امن باشد شماره تماس خود را بفرستید


    • ناظر سایت

      وارد صفحه تماس باما بشید و با مدیر فروش ما تماس بگیرید و این مسئله رو با ایشون مطرح کنید


  3. خرید موتور برقی

    عالی و مفیدخسته نباشید.


  4. رستمی

    ممنون از آموزش های مفیدتون
    کاش مثال هم بزنید برای توضیحاتتون


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود